Παναθηναϊκός: Το άκρον άωτον της δημιουργίας!

Παναθηναϊκός: Το άκρον άωτον της δημιουργίας!
Ο Αντώνης Καλκαβούρας εξηγεί γιατί οι «πράσινοι» παρουσίασαν στο Βερολίνο την πιο παραγωγική εφετινή τους εμφάνιση και πιστεύει ότι αν ο Αταμάν βρει μία σταθερή ισορροπία ανάμεσα στους τρεις point guards της ομάδας του και στον Ναν, τότε ο Παναθηναϊκός θα κοιτάζει ολοένα και ψηλότερα.

Το πρώτο εφετινό ευρωπαϊκό «διπλό» του «τριφυλλιού» έμελλε να είναι σημαδιακό, από την άποψη ότι η σύγκριση με την περυσινή επίσκεψη στην “Mercedes-Benz Arena”, έδειξε ότι τα πράγματα στο «πράσινο στρατόπεδο» έχουν αλλάξει και μάλιστα ριζικά. Ας συνυπολογίσουμε και ότι το πρώτο βροντερό μπασκετικό «παρών» της ομάδας, παρουσιάστηκε στο γήπεδο που θα διεξαχθεί το εφετινό Final 4 (24-26 Μαϊου) και ας μπούμε σιγά-σιγά στο ψητό...

Για όλους όσοι δεν θυμούνται τι έγινε στην γερμανική πρωτεύουσα, σχεδόν 13 μήνες νωρίτερα (19/10/2022), ο «εξάστερος» γνώρισε την δεύτερη πιο βαριά ήττα (65-94) της ευρωπαϊκής του ιστορίας και εκείνο το ματς (πέραν του ότι «έφερε» τον Ντουέιν Μπέικον), αποτέλεσε την απαρχή ενός σερί 4 διαδοχικών ηττών που τον έστειλαν στο πολύ απογοητευτικό ρεκόρ 1-5, μετά τις πρώτες 6 αγωνιστικές.

Φέτος, η αγωνιστική εικόνα μέσα στο παρκέ, η βαθμολογική θέση αλλά και το κλίμα μετά το τέλος του αγώνα με την Άλμπα, είχαν εντελώς διαφορετικό πρόσημο. Κι όλα αυτά παρά τις σημαντικές απουσίες του Ερνανγκόμεζ και του Παπαπέτρου, το ντεμπούτο του νεοαποκτηθέντος Κέντρικ Ναν, με μόλις μία προπόνηση, αλλά και το χτύπημα του πολύ θετικού Μπαλτσερόφσκι (11π., 3ασ. & 3κοψ. με 4/5 σουτ σε 19’) στο ξεκίνημα του 2ου μέρους στο χέρι, το οποίο τον έθεσε νοκ άουτ για την συνέχεια.

Ο βασικός λόγος έχει να κάνει με το ότι η εύκολη επικράτηση (99-85) του Παναθηναϊκού, που παρεμπιπτόντως ήταν η πρώτη στο Βερολίνο στο πλαίσιο του νέου format της Euroleague (μετρούσε τρεις συναπτές ήττες), συνδυάστηκε με την υψηλότερη επιθετική επίδοση της ομάδας στην εφετινή διοργάνωση και με τα καλύτερα ποσοστά ευστοχίας (58% εντός πεδιάς, με 69,7% διπ. και 44,8% τριπ.!

 

Τα παραπάνω νούμερα οφείλονται εν πολλοίς στην εξαιρετική κυκλοφορία της μπάλας στην επίθεση και στην αρμονική αξιοποίηση του ελεύθερου συμπαίκτη από τους τρεις παίκτες που έχουν την συγκεκριμένη ευθύνη. Ουσιαστικά αποτέλεσαν την επιβράβευση της εξαιρετικής απόδοσης από τον Σλούκα, τον Γκραντ και τον Βιλντόζα που εναλλάσσονταν στις θέσεις “1” και “2” (μοίρασαν και οι τρεις μαζί 19 ασίστ) και οι οποίοι σχεδόν διπλασίασαν την μέση δημιουργία της ομάδας τους πριν το τζάμπολ.

Μετά τις πρώτες 6 αγωνιστικές, ο Παναθηναϊκός ήταν προτελευταίος (17ος) στις τελικές πάσες της διοργάνωσης (μ.ο. 14,3), ενώ τα λάθη του (89) ήταν περισσότερα από τις ασίστ (86)! Απέναντι στην Άλμπα, οι παίκτες του Εργκίν Αταμάν τελείωσαν το ματς με 27 τελικές, ενώ οι χαμένες μπάλες του ήταν υποδιπλάσιες (12)!

Πιο συγκεκριμένα, με κύριο δίδυμο τον Σλούκα και τον Γκραντ, οι «πράσινοι» έκλεισαν την 1η περίοδο με 6 ασίστ, με Θεσσαλονικιό διεθνή point guard και τον Αργεντινό (επέστρεψε φουριόζος με 13π., 4ασ. & 4/4 τριπ.), στο ημίχρονο οι τελικές είχαν φτάσει τις 15 (συν 9 δηλαδή) και η παραγωγικότητα άγγιξε τους 60 πόντους με 75,8% εντός πεδιάς (22/29 σουτ) και παρ’ ότι στο 2ο μέρος ο ρυθμός έπεσε, ο πρωτοπόρος της Basket League δεν απειλήθηκε ουσιαστικά.

Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στον 31χρονο Αμερικανό πρώην NBAer (7π., 9ας. & 4κλ.), ο οποίος είναι αυτός που συνδυάζει, σε υψηλή ένταση, την δημιουργία, την άμυνα και την εκτέλεση, απελευθερώνοντας σε μεγάλο βαθμό τον Σλούκα (14π. & 6ας.).

Αυτό που καλείται να βρεί ο Τούρκος τεχνικός, είναι την σωστή ισορροπία ανάμεσα στους τρεις προαναφερθέντες και τον νεοφερμένο Αμερικανό shooting guard, ο οποίος ήταν ορεξάτος και παρ’ ότι άστοχος (7π. με 2/7 σουτ σε 8’), έδειξε ότι δεν θα αργήσει να βρει ρυθμό.

Σε αυτό θα βοηθήσει σίγουρα η αυξανόμενη ανταπόκριση του Γκριγκόνις στο “3”, με τον Λιθουανό που έπαιξε πριν από 6 χρόνια στην Άλμπα, να κάνει το πιο μεστό εφετινό του παιχνίδι (16π., 4ρ. & 2ασ. με 4/8 τριπ.) με την «πράσινη» φανέλα.

Ωστόσο, το ότι ο Ναν θα μπει για τα καλά στο rotation, αυτό σημαίνει ότι ψαλιδίσει τον χρόνο ενός εκ των τριών και αυτός μάλλον θα είναι ο Βιλντόζα, που στην Γερμανία ήταν κάτι περισσότερο από άψογος στα 17 λεπτά που πάτησε παρκέ.

Ο βασικότερος αποδέκτης της πιο δημιουργικής πράσινης εφετινής βραδιάς στην Euroleague, ήταν ξεκάθαρα ο Ντίνος Μήτογλου (24π., 10ρ. & 2κλ. με 11/15 σουτ σε 36’), ο οποίος αποδεικνύει συνεχώς ότι πατάει εξίσου καλά και στις δύο θέσεις της ρακέτας. Με τα αμερικανιστί “open looks” που βρήκε από μακριά ως “τεσσάρι”, όμως και με τα «κοψίματα» που έκανε κοντά στο καλάθι, ο “Mito” «κουβάλησε» στο μεγαλύτερο διάστημα του αγώνα την ομάδα του και έδειξε για ένα ακόμη παιχνίδι ότι βρίσκεται σε εντυπωσιακή φόρμα.

Η ουσία, πάντως, είναι ότι ο Παναθηναϊκός έπιασε τις 6 ομάδες που ισοβαθμούν στην 8η θέση με ρεκόρ 3-4 και στην «διαβολοβδομάδα» που ακολουθεί, έχει την ευκαιρία να «κεφαλαιοποιήσει» την καλή δουλειά που έκανε στο Βερολίνο και δύο εντός έδρας νίκες απέναντι σε βατούς αντιπάλους (Ζάλγκιρις και Βίρτους) να βρεθεί με θετικό ρεκόρ, για πρώτη φορά μετά από 44 μήνες (τελευταία φορά ήταν στις 3 Μαρτίου του 2020).

Απαραίτητη προϋπόθεση, για ένα τέτοιο σενάριο που θα τον φέρει στο 3/3, είναι να βελτιώσει την άμυνά του, που μετά τα δύο πρώτα ματς στο ΟΑΚΑ, δεν έχει δεχθεί ποτέ λιγότερους από 80 πόντους!

Με καλύτερη ισορροπία στις θέσεις των guards και συνολικά καλύτερη αμυντική λειτουργία, ο «εξάστερος» έχει όλα τα φόντα να εδραιώσει την θέση του εντός 8άδας στον 1ο γύρο, θέτοντας τις βάσεις για την τελική αντεπίθεση στον 2ο γύρο, με φόντο την επιστροφή στα playoffs.

Διάβασε όλα τα τελευταία νέα της αθλητικής επικαιρότητας. Μάθε για όλους τους live αγώνες σήμερα και δες τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας και της εβδομάδας μέσα από το υπερπλήρες Πρόγραμμα TV του Gazzetta.

Αντώνης Καλκαβούρας
Αντώνης Καλκαβούρας

Στην συγκεκριμένη στήλη θα βρείτε αντικειμενικά καταγεγραμμένη άποψη γύρω από τα μπασκετικά δρώμενα και μπόλικη ανάλυση, ενίοτε σε συνδυασμό και με ρεπορτάζ. Το Gazzetta, άλλωστε, μπορεί να μπήκε στην καθημερινότητα μου στη μέση της έως τώρα δημοσιογραφικής διαδρομής (2008), ωστόσο, εδώ και 13 χρόνια αποτελεί την πιο σύγχρονη και ταχύτερη πλατφόρμα ενημέρωσης και ένα μέσο στο οποίο απολαμβάνω από την πρώτη μέρα να δουλεύω. Και σίγουρα το μόνο από τα πολυάριθμα στα οποία έχω εργαστεί και εργάζομαι (τηλεόραση, ραδιόφωνο, εφημερίδα, περιοδικό), το οποίο εξελίσσεται ολοένα και περισσότερο, σε τέτοιο βαθμό ώστε να γίνεται ευχάριστη εμμονή για τους αναγνώστες αλλά και για όλους εμάς τους συντελεστές. Να χαιρόμαστε λοιπόν τη νέα του έκδοσή του και να το εξελίσσουμε συνεχώς!