Ο νέος θεός των ράλι γεννήθηκε στην Ελλάδα (pics & vid)
Μέσα από τη γιορτή που ήταν το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, αναδείχτηκε ένας οδηγός για τον οποίο θα μιλάμε και θα γράφουμε για πολλά χρόνια στο μέλλον. Λέγεται Κάλε Ροβάνπερα και είναι ο μεγάλος νικητής του φετινού αγώνα. Ο νεαρός Φινλανδός, μαζί με το συνοδηγό του Γιάνε Χάλτουνεν, μπήκε στο Toyota Yaris του, ήρθε, είδε και νίκησε χωρίς ούτε για μια στιγμή να αμφισβητηθεί η κυριαρχία του.
Πήρε τα ηνία από νωρίς
Ο Ροβάνπερα πήρε την πρωτοπορία του αγώνα μόλις στην 3η ΕΔ του αγώνα και δεν την έχασε ποτέ μέχρι τον τερματισμό. Στο τέλος της 2ης -τυπικά, γιατί η Παρασκευή ήταν ουσιαστικά η 1η- ημέρας του αγώνα βρισκόταν μόνο 3,7 δευτερόλεπτα μπροστά από τον δεύτερο και όλοι πιστεύαμε ότι θα είχαμε σκληρή μάχη το Σάββατο για την πρωτοπορία. Δεν έγινε καθόλου έτσι, όμως.
Με το ξεκίνημα της ημέρας, ο Ροβάνπερα έβαλε το κεφάλι κάτω και κέρδισε τέσσερις ΕΔ στη σειρά, για να φτιάξει μια διαφορά 40 δευτερολέπτων και να έχει έτσι την ευκαιρία να ελέγξει τον αγώνα. Κινήθηκε πιο συντηρητικά στις δύο επόμενες και έκλεισε την ημέρα 30 δευτερόλεπτα μπροστά από τον δεύτερο.
Την Κυριακή θα μπορούσε να κάνει το ίδιο, αλλά και πάλι μας διέψευσε. Κέρδισε με εμφατικό τρόπο την εμβληματική ΕΔ Ταρζάν στο ξεκίνημα της ημέρας και ανέβασε πάλι τη διαφορά πάνω από 40 δευτερόλεπτα. Ο χρόνος του στην Ταρζάν εντυπωσίασε τους πάντες και συζητήθηκε πολύ, ακόμα και στην επίσημη συνέντευξη Τύπου μετά τον αγώνα.
Λίγο αργότερα ήρθε και το «κερασάκι στην τούρτα». Ο αγώνας έφτανε στο τέλος του και απέμενε μόνο η Wolf Power Stage για την ολοκλήρωσή του. Ο Ροβάνπερα είχε εξασφαλίσει τη νίκη και το μόνο που είχε να κάνει ήταν απλώς να τερματίσει την ΕΔ. Αυτή ήταν η λογική και αναμενόμενη προσέγγιση. Ο Ροβάνπερα όμως, συνηθισμένος πια να μας διαψεύδει, μπήκε στην Power Stage «τέρμα γκάζι» και βγήκε με τον καλύτερο χρόνο. Μείναμε (ξανά) με το στόμα ανοιχτό.
Νίκη με μεγάλη βαρύτητα
Αυτή δεν είναι καν η πρώτη νίκη του Ροβάνπερα. Η παρθενική του νίκη ήρθε πριν από λίγο καιρό στην Εσθονία. Είναι όμως η πιο σημαντική για δύο λόγους. Πρώτον, γιατί ήρθε σε έναν αγώνα σκληρό και δύσκολο σαν το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Το να κερδίσεις εδώ έχει μεγάλη βαρύτητα, πολύ μεγαλύτερη από τους περισσότερους άλλους αγώνες του WRC.
Δεύτερον, για τον τρόπο με τον οποίο ήρθε. Παρακολουθήσαμε πολλά πλάνα, από όλες τις ΕΔ του αγώνα. Σε όλα από αυτά το Toyota Yaris του Φινλανδού δεν έτρεχε απλά στις ΕΔ – ήταν σαν να χόρευε πάνω στους τέσσερις τροχούς του. Σωστές, μετρημένες κινήσεις, απόλυτα ελεγχόμενες πλαγιολισθήσεις και ένας ρυθμός ανελέητος χαρακτήριζαν την οδήγησή του. Και έπειτα, όταν έφτιαξε πια τη διαφορά ασφαλείας, τη διαχειρίστηκε χωρίς να σηκώσει ιδιαίτερα το πόδι από το γκάζι, μόνο όσο χρειαζόταν για να αποφύγει αχρείαστα ρίσκα.
Τα στοιχεία αυτά δεν δείχνουν μόνο έναν ταχύτατο νεαρό από μια χώρα με παράδοση στην παραγωγή ταλέντων – αυτό το γνωρίζαμε ήδη. Δείχνουν έναν ολοκληρωμένο οδηγό, που παρά τα μόλις 20 χρόνια της ηλικίας του έχει ήδη όλα όσα χρειάζονται για να προσθέσει το όνομά του στο πάνθεον των οδηγών που άφησαν τη σφραγίδα τους στα ράλι.
Πώς θα εξελιχθεί η συνέχεια της καριέρας του είναι άγνωστο. Αν όμως πάει όπως έδειξε στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις ότι μπορεί, τότε κανείς δεν θα εκπλαγεί. Γιατί όλοι θα έχουν στο μυαλό τους ότι στο Ράλλυ Ακρόπολις του 2021 εκείνος ο αδύνατος νεαρός με το γνώριμο όνομα (εδώ ας αναφέρουμε ότι είναι γιος του Χάρι Ροβάνπερα, που έχει γράψει τη δική του ιστορία στα ράλι) είχε δείξει ποιος είναι και τι μπορεί να κάνει.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!