Toyota Yaris Cross 1,5 vs Ford Puma 1,0: Ντέρμπι κορυφής
Δεν χρειάζεται να επαναλάβουμε ότι η κατηγορία των B-SUV είναι μια «αρένα», στην οποία σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές προσπαθούν να διεκδικήσουν τη θέση τους. Σε αυτό το περιβάλλον, η θέση του «ηγέτη» της κατηγορίας είναι περίοπτη και έχει αρκετούς «μνηστήρες». Δύο από τους σημαντικότερους αφορά αυτή η συγκριτική δοκιμή: το νεoαφιχθέν Toyota Yaris Cross και το καθιερωμένο πλέον Ford Puma.
Το Toyota Yaris Cross έχει πρόσφατα αρχίσει την πορεία του στην αγορά αλλά από την πρώτη στιγμή φάνηκε πόσο μεγάλη επιτυχία θα έχει. Οι προπαραγγελίες στους αντιπροσώπους της ιαπωνικής μάρκας έπεφταν βροχή προτού καν το αυτοκίνητο εμφανιστεί «με σάρκα και οστά» στην Ελλάδα και ο ρυθμός δεν μειώθηκε όταν το μοντέλο παρουσιάστηκε επίσημα.
Και το Ford Puma όμως με το που εμφανίστηκε στο αυτοκινητικό στερέωμα έκανε αμέσως αισθητή την παρουσία του. Η πρόταση της Ford επανέφερε ένα αναγνωρίσιμο όνομα αλλά μας έδειξε ένα εντελώς διαφορετικό και φρέσκο αυτοκίνητο. Το Puma της νέας εποχής είναι επιθετικό, γεμάτο καμπύλες και υπόσχεται συγκινήσεις τόσο αισθητικές όσο και οδηγικές.
Απ’ έξω εμφάνιση
Στο κομμάτι της εξωτερικής εμφάνισης, και τα δύο μοντέλα είναι πολύ προσεκτικά σχεδιασμένα για να τονίσουν τα δυνατά τους σημεία. Το Yaris Cross έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί για την ευρωπαϊκή αγορά και βασίζεται στην ίδια επιτυχημένη πλατφόρμα με το Yaris. Το εμπρός μέρος χαρακτηρίζεται από τη σχετικά μικρή μάσκα ψηλά και τη μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα χαμηλότερα. Τα φωτιστικά σώματα βρίσκονται στις γωνίες του αμαξώματος και τα φώτα ημέρας είναι κάθετα στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα. Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα να είναι τοποθετημένα σχετικά ψηλά και να ενώνονται οπτικά, όπως ορίζει η τάση της εποχής. Η καλύτερη όψη του αυτοκινήτου είναι από το πλάι, που οι μεγάλοι, τετράγωνοι θόλοι δίνουν ένα σαφώς πιο δυναμικό τόνο.
Το Ford Puma είναι χωρίς αμφιβολία ένα ελκυστικό αυτοκίνητο. Οι καμπύλες γραμμές στην εξωτερική του σχεδίαση το κάνουν να δείχνει επιθετικό και ευέλικτο, ως αρμόζει σε ένα αιλουροειδές, ενώ ταυτόχρονα το κάνουν να ξεχωρίζει. Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζει η μεγάλη μάσκα ενώ και από το πλάι αναδεικνύεται ο «μυώδης» σχεδιασμός του. Βάζοντας τα αυτοκίνητα δίπλα-δίπλα, η σχεδιαστικη φρεσκάδα του Yaris Cross είναι εμφανής αλλά συνολικά το Puma δείχνει πιο δυναμικό και πιο αρμονικό.
Κι από μέσα άνεση
Στο εσωτερικό του Toyota Yaris κυριαρχεί η πρακτικότητα και η εργονομία. Τις εντυπώσεις κερδίζει η ψηλή θέση οδήγησης και η πολύ καλή ορατότητα προς τα έξω, καθώς το ταμπλό είναι τοποθετημένο σχετικά χαμηλά. Έχει χρησιμοποιηθεί μια μείξη μαλακών και σκληρών πλαστικών στο ταμπλό, αμφότερα όμως δείχνουν πολύ ποιοτικά και η συναρμογή τους είναι άψογη. Οι χώροι για τους επιβάτες καθορίζονται εν πολλοίς από την απόφαση της Toyota να διατηρήσει το ίδιο μεταξόνιο με το 5θυρο Yaris. Υπάρχει άπλετος χώρος για τα κεφάλια, κάτι που δίνει έξτρα αέρα ευρυχωρίας. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότηττα 397 λίτρα και εκτός από μεγάλος είναι και πολύ πρακτικός.
Πολύ καλή είναι η εικόνα και στο εσωτερικό του Ford Puma. Το ταμπλό είναι όμορφο και σύγχρονο, με τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί να δείχνουν πολύ ποιοτικά. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός, και προσφέρει πλήθος πληροφοριών, ενώ αλλάζει εμφάνιση ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα λειτουργίας. O χώρος για τους επιβάτες είναι απολύτως επαρκής και μόνο αν χρειαστεί να καθίσουν τρεις ενήλικοι στο πίσω κάθισμα θα χρειαστεί να κάνουν παραχωρήσεις. Το πορτ μπαγκάζ είναι μεγάλο (402 λίτρα) και με πολύ πρακτικό σχήμα ενώ το Megabox των 80 λίτρων κάτω από το πάτωμα αυξάνει ακόμα περισσότερο την πρακτικότητα.
Τα δύο μοντέλα ακολουθούν διαφορετική προσέγγιση στο εσωτερικό, με το Yaris Cross να είναι κάπως πιο «ουδέτερο» και το Ford Puma ίσως λίγο πιο δυναμικό. Δεν υπάρχει όμως κάποιο που να ξεχωρίζει σε σχέση με το άλλο.
Ατμόσφαιρα vs τούρμπο
Το Yaris Cross της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με τον τρικύλινδρο ατμοσφαιρικό 1,5 λίτρων κινητήρα της Toyota. Το σύνολο αυτό αποδίδει 125 ίππους και 153 Nm ροπής. Είναι αρκετά δυνατός και ελαστικός και δίνει αξιοπρεπείς επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ. και τελική 180 χλμ./ώρα) στο αυτοκίνητο, με μόνη «παραφωνία» την αύξηση στο επίπεδο του θορύβου που περνάει μέσα στην καμπίνα όσο ανεβαίνουν οι στροφές. Όσον αφορά την κατανάλωση, δεν μπορεί να συγκριθεί με τα υμριδικά σύνολα της Toyota και η μέση τιμή κυμάνθηκε κοντά στα 7,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Για το Ford Puma η βάση υπήρχε, με τη γνωστή, βραβευμένη σειρά των EcoBoost κινητήρων. Ο 3κύλινδρος 1000άρης με την απόδοση των 125 ίππων πλέον συνδυάζει ήπιο υβριδικό σύστημα. Είναι δυνατός σε όλο το φάσμα των στροφών και ταυτόχρονα δεν έχει μεγάλες απαιτήσεις σε καύσιμο. Υπάρχουν 5 διαφορετικά προγράμματα (Normal, ECO, Sport, Slippery και Trail), που το κάθε ένα έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά. Στο ECO προφανώς στο επίκεντρο βρίσκεται η οικονομία. Στο Sport οι αλλαγές γίνονται πιο άμεσα και σε υψηλότερες στροφές. Στα Slippery και Trail η λειτουργία του ρυθμίζεται ανάλογα για ολισθηρό οδόστρωμα ή εκτός δρόμου διαδρομή. Χωρίς προσπάθεια η κατανάλωση μπορεί να κρατηθεί αρκετά κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ. Αμφότερα τα μοντέλα έχουν 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, που λειτουργεί άψογα. Το Ford Puma επικρατει σε αυτόν τον τομέα, αλλά αν είχε αντίπαλο το υβριδικό Yaris Cross τα πράγματα μπορεί να ήταν αλλιώς.
Δύο ξεχωριστοί δρόμοι
Βγαίνοντας στο δρόμο, τα δύο μοντέλα δείχνουν για άλλη μια φορά το διαφορετικό χαρακτήρα τους. Το Yaris Cross είναι περισσότερο προσανατολισμένο στην άνεση, στην ευκολία και στην ποιότητα κύλισης. Η οδήγησή του είναι μια ξεκούραστη και αγχολυτική διαδικασία, καθώς όλα γίνονται όπως πρέπει και τίποτα δεν ανησυχεί ή τρομάζει τον οδηγό. Το Ford Puma είναι σαφώς πιο δυναμικό. Το τιμόνι είναι γρήγορο και σαφές και οι αναρτήσεις ελέγχουν αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος και ο οδηγός θα νιώσει μεγάλη σιγουριά για να ανεβάσει ρυθμό στους άδειους επαρχιακούς δρόμους. Ταυτόχρονα, δεν έχουν γίνει συμβιβασμοί στην άνεση και η καθημερινή οδήγηση είναι απολύτως απροβλημάτιστη. Πόντος στο Puma και εδώ.
Και ερχόμαστε στο πιο σημαντικό. Η βασική έκδοση (Active) του ατμοσφαιρικού Toyota Yaris ξεκινά από 18.270 ευρώ και όχι απλώς δεν είναι «γυμνή» αλλά αρκετά καλά εξοπλισμένη. Στην περίπτωση του Ford Puma, η βασική έκδοση ST Line ξεκινά από 23.833 ευρώ, με σαφώς πλουσιότερο εξοπλισμό. Το ατμοσφαιρικό Yaris Cross όμως είναι σημαντικά φθηνότερο, ακόμα και αν ανέβουμε δύο ή και τρία επίπεδα εξοπλισμού.
Κοιτάζοντας μέσα από αυτό το οικονομοτεχνικό πρίσμα, το Toyota Yaris Corss είναι χωρίς αμφιβολία μπροστά. Αν το αφήσουμε εκτός, το Ford Puma είναι αυτό που οριακά επικρατεί, κυρίως λόγω του οδηγοκεντρικού του χαρακτήρα και της οδηγικής απόλαυσης που προσφέρει. Το σίγουρο είναι ότι όποιο από τα δύο και να προτιμήσει κάποιος δεν θα έχει κάνει λάθος – πρόκειται όντως για κορυφαίες επιλογές στην κατηγορία.
Και ερχόμαστε στο πιο σημαντικό. Η βασική έκδοση (Active) του ατμοσφαιρικού Toyota Yaris ξεκινά από 18.270 ευρώ και όχι απλώς δεν είναι «γυμνή» αλλά αρκετά καλά εξοπλισμένη. Στην περίπτωση του Ford Puma, η βασική έκδοση ST Line ξεκινά από 23.833 ευρώ, με σαφώς πλουσιότερο εξοπλισμό. Το ατμοσφαιρικό Yaris Cross όμως είναι σημαντικά φθηνότερο, ακόμα και αν ανέβουμε δύο ή και τρία επίπεδα εξοπλισμού. Κοιτάζοντας μέσα από αυτό το οικονομοτεχνικό πρίσμα, το Toyota Yaris Corss είναι χωρίς αμφιβολία μπροστά. Αν το αφήσουμε εκτός, το Ford Puma είναι αυτό που οριακά επικρατεί, κυρίως λόγω του οδηγοκεντρικού του χαρακτήρα και της οδηγικής απόλαυσης που προσφέρει. Το σίγουρο είναι ότι όποιο από τα δύο και να προτιμήσει κάποιος δεν θα έχει κάνει λάθος – πρόκειται όντως
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!