Test Drive BMW iX3: New Deal

Test Drive BMW iX3: New Deal

Νίκος Γιαννούλας
Test Drive BMW iX3: New Deal
Τα δύσκολα προβλήματα απαιτούν ευφυείς λύσεις. Στο πρόβλημα της βιώσιμης κινητικότητας η BMW προτείνει ηλεκτροκίνηση με τη μορφή της iX3.

Ένα ακόμα ηλεκτρικό SUV (ή SAV, Sport Activity Vehicle κατά την BMW), δεν αποτελεί κάτι νέο. Καθώς οι κατασκευαστές έχουν δύο βασικούς πυλώνες εξέλιξης νέων μοντέλων, που αποτελούνται από τις προτιμήσεις του κοινού και την προσπάθεια διερεύνησης των τάσεων του άμεσου μέλλοντος, τα περισσότερα νέα μοντέλα τους είναι και SUV και ηλεκτρικά.

ix3

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που διατίθενται στην αγορά έχουν πλέον φτάσει σε τέτοιο μεγάλο πλήθος, ώστε να συγκρίνονται όχι μόνο με τους υπέρ – εκατονταετούς τεχνολογίας αντιπάλους τους που διαθέτουν ΜΕΚ (Μηχανές Εσωτερικής Καύσης), αλλά και μεταξύ τους. Έτσι και εμείς, οι τυχεροί δοκιμαστές τους, έχουμε πλέον αρκετά συγκριτικά στοιχεία ώστε να περνάμε από την εποχή της ελαφράς κριτικής τους ως εξωτικά είδη, σε αυτή της πιο εμπεριστατωμένης διερεύνησης.

Σε αυτό το κομβικό σημείο, η BMW παρουσίασε την ανανεωμένη -κυρίως αισθητικά- εκδοχή της αμιγώς ηλεκτρικής iX3. Εδώ πρέπει να ανοίξουμε μια παρένθεση, για να μην δημιουργούνται εντυπώσεις στη συνέχεια. Παρένθεση λοιπόν.

 

Δεν είναι (μόνο) αυτό που φαίνεται

Παρότι η iX3 βασίζεται στο πλαίσιο της Χ3, δεν μπορεί να εκληφθεί απλώς ως η ηλεκτρική της εκδοχή. Το πλαίσιο CLAR (CLuster Architecture) των iX3 και X3 έκανε το ντεμπούτο του το 2015 και από τότε ενσωμάτωνε τη δυνατότητα φιλοξενίας κλασικών κινητήρων εσωτερικής καύσης, υβριδικών, plug in υβριδικών αλλά και καθαρά ηλεκτρικών μονάδων κίνησης.

ix3

Έτσι η iX3 δεν έχει τον κινητήρα εμπρός και την κίνηση πίσω, όπως η συμβατική αδελφή της, αλλά όλα πίσω -κινητήρα, κίνηση, κιβώτιο μιας σχέσης και τα σχετικά ηλεκτρονικά ισχύος. Όλα, σε ένα συμπαγές σύνολο το οποίο τοποθετείται ανάμεσα στον πίσω άξονα.

Εμπρός αναπαύονται όλα τα βοηθητικά συστήματα, όπως αυτό του κλιματισμού ή της μπαταρίας των 12V, ενώ στο κέντρο και ανάμεσα στους άξονες, η συστοιχία των μπαταριών, με μέγιστο ενεργειακό περιεχόμενο 80 kWh και χρηστικό 74 kWh.

Τα παραπάνω συνθέτουν ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο νέας «κοπής», πιστό στο δρόμο που χάραξε το πρωτοποριακό i3, το 2013 -αλλά και το Tesla S το 2012- για να είμαστε δίκαιοι. Κλείσιμο παρένθεσης.

Ελαφριά ανανέωση στην εμφάνιση

Καθώς έχουμε οδηγήσει ήδη την αρχική εκδοχή της iX3, με σχετική αναφορά στον inMotion 74, τον Απρίλιο του 2021, μπορούμε να εκτιμήσουμε πολύ καλύτερα την ανανεωμένη της έκδοση. Παρότι μικρές σχετικά, οι αισθητικές βελτιώσεις στον εμπρός προφυλακτήρα, στη μάσκα, στους τροχούς και στα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, έχουν δημιουργήσει ένα πολύ πιο ενδιαφέρον αποτέλεσμα.

ix3

Όπως θα θυμάστε οι πιο πιστοί μας αναγνώστες, μια ένστασή μας σχετικά με την αρχική μορφή της iX3 ήταν η ταυτόσημη σχεδόν αισθητική της με την Χ3. Αυτό πλέον έχει αλλάξει, ενώ η iX3 δείχνει πιο επιβλητική και σύγχρονη.

Το μεγάλο σχετικά αμάξωμα μήκους 4,734 και πλάτους 1,891 μέτρων, έχει απόσταση από το έδαφος 18 πόντους παρά ένα χιλιοστό. Έτσι δεν φοβάται τους βατούς χωματόδρομους. Για πιο σοβαρές ωστόσο εκτός δρόμου καταστάσεις, η κίνηση στον ένα μόνο άξονα και τα ασφάλτινα ελαστικά, θέτουν τους όποιους περιορισμούς.

Άνετοι χώροι

Από άποψη χώρων, το αυτοκίνητο έχει να προσφέρει ότι χρειάζεται μια παρέα 4 ενηλίκων επιβατών και οριακά πέντε, καθώς το τούνελ στο πάτωμα των πίσω θέσεων -και ειδικά το ιδιαίτερα τονισμένο των πισωκίνητων BMW- λάμπει δια της απουσίας του. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 510 λίτρων και μπορεί σταδιακά και εύκολα να επεκταθεί έως τα 1.560, εν τη απουσία των πίσω επιβατών.

ix

Το μόνο που μας έλειψε σε επίπεδο χώρων ήταν ένα Frunk (Front Trunk), δηλαδή εμπρός χώρος αποσκευών στα πρότυπα του Ford Mustang Mach-E ή του Tesla Y. Ο χώρος υπάρχει -αν αφαιρέσεις το τεράστιο πλαστικό κάλυμμα- έτσι δημιουργείται το ερώτημα γιατί δεν τον εκμεταλλεύτηκαν.

Η είσοδος και έξοδος είναι ιδιαίτερα εύκολες, λόγω μεγάλου ύψους του αμαξώματος, ενώ και οι θέσεις για συσκευές και αντικείμενα στο εσωτερικό, πολλές και πολύ σωστά τοποθετημένες. Αξίζει να σημειώσουμε ότι οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν τη δυνατότητα ξεχωριστής ρύθμισης της θερμοκρασίας του κλιματισμού και φυσικά τις απαραίτητες περσίδες αερισμού.

Πολλή και υψηλή τεχνολογία

Ο εξοπλισμός είναι εντυπωσιακά πλούσιος, με τον κλιματισμό που ήδη αναφέραμε, πανοραμική ηλιοροφή, ηλεκτρικά καθίσματα, πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3'', προσαρμοζόμενη ανάρτηση και αυτόματη λειτουργία πόρτας χώρου αποσκευών από τη βασική έκδοση. Στο βασικό εξοπλισμό επίσης περιλαμβάνονται Driving Assistant Professional με Steering και Lane Control Assistant, Active Cruise Control με λειτουργία Stop&Go, αυτόματο Speed Limit Assist και παρακολούθηση διαδρομής, Parking Assistant με Reversing Assist Camera και Reversing Assistant, σύστημα πλοήγησης βασισμένο σε cloud BMW Maps και BMW Intelligent Personal Assistant, ενσωμάτωση smartphone με Apple CarPlay και προεγκατάσταση Android Auto, Remote Software Upgrade και άλλες ψηφιακές υπηρεσίες της σειράς BMW Connected.

ix3

Η κορυφαία έκδοση εξοπλισμού την οποία είχαμε στη διάθεσή μας, περιελάμβανε ένα εντυπωσιακό σε διαστάσεις head up display, ζάντες αλουμινίου 20”, ηχομονωτικά κρύσταλλα, δερμάτινη επένδυση Vernasca, σύστημα ήχου Surround της Harman Kardon και το σύστημα BMW IconicSounds.

Η ποιότητα στο προσκήνιο

Η ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό, όπως και η θέση οδήγησης, είναι υπεράνω κριτικής, ενώ τόσο ο οδηγός όσο και οι επιβάτες απολαμβάνουν πολύ καλή ορατότητα. Το σύστημα πολυμέσων, με το εξαιρετικά ενημερωμένο σύστημα πλοήγησης, που προσφέρει πληροφορίες κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο, ανταποκρίνεται σε χειρισμό μέσω αφής, περιστροφικού διακόπτη στην κεντρική κονσόλα, φωνητικές εντολές και τέλος χειρονομίες.

Καθώς κινηθήκαμε αρκετά στον αυτοκινητόδρομο, διαπιστώσαμε ότι τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης που διαθέτει η BMW iX3 λειτουργούν εξαιρετικά, όπως επίσης και τα LED προσαρμοζόμενα φώτα τα οποία συμβάλλουν πάρα πολύ στην ασφαλή νυχτερινή κίνηση, ειδικά σε άγνωστες διαδρομές.

Επιδόσεις που συναρπάζουν

Όπως και σε κάθε άλλο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, έτσι και στην BMW iX3 η εμπειρία οδήγησης είναι πρωτίστως πανεύκολη και αγχολυτική, ακόμα και σε επίπεδο προσπεράσεων. Η άμεση απόδοση των 286 ίππων και των 400 Nm της ροπής, προσφέρουν εντυπωσιακές επιδόσεις τόσο από στάση, όσο και εν κινήσει, παρά τα 2.260 κιλά που ζυγίζει το αυτοκίνητο, έτοιμο για... απογείωση. Έως τα 180 χλμ./ώρα της ηλεκτρονικά περιορισμένης μέγιστης ταχύτητας, η iX3 θυμίζει ένα πολύ πιο ισχυρό σπορ αυτοκίνητο. Μια σχετική εικόνα, μπορεί να μας δώσει ο αριθμός 6,8, που αναφέρεται στα δλ. που χρειάζεται η iX3 για να τα προσεγγίσει την ταχύτητα των 100 χλμ./ώρα από στάση.

ix3

Με σχεδόν ιδανική κατανομή 47:53 του βάρους στον εμπρός και πίσω άξονα, τα δεδομένα προϊδεάζουν για ένα πολύ ευχάριστο στις αντιδράσεις του αυτοκίνητο. Η έκδοση της δοκιμής, με τα ελαστικά πολύ μεγάλου πλάτους πίσω, 275 χιλιοστών και διάμετρο 20'' (εμπρός 245 χιλ. πλάτος) είχε πολύ μεγάλο περιθώριο πρόσφυσης και πολύ δύσκολα, ακόμα και σε μέτρια άσφαλτο υπό πλήρη επιτάχυνση, η ισχύς έσπαγε την πρόσφυση.

Στο πρόγραμμα οδήγησης Sport, το βάρος του συστήματος διεύθυνσης το βρήκαμε μάλλον υπερβολικό και έτσι προτιμήσαμε τη διαμόρφωση individual με το βάρος του τιμονιού στην επιλογή Normal και όλα τα υπόλοιπα στο max. Εκεί, το αυτοκίνητο αποκτά μια σπορ υπόσταση που έρχεται να υπογραμμίσει το Activity στον SAV χαρακτηρισμό του. Είναι απολαυστική και μπορεί να προσφέρει χαμόγελα ακόμα και σε δρόμο με συνεχείς στροφές.

Ανώτερη εμπειρία οδήγησης

Η BMW iX3 είναι ένα από τα πλέον ευέλικτα, δυναμικά και τελικά ευχάριστα στην οδήγηση SUV (εντάξει BMW, SAV), ανεξαρτήτως κόστους και είδους συστήματος κίνησης. Από την άλλη πλευρά, χρειάζεται σχετική προσοχή σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης, καθώς η αδράνεια των 2,2 τόνων δεν συγχωρεί, ακόμα και τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, την πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, το προηγμένο σύστημα δυναμικής συμπεριφοράς και την εξαιρετική κατανομή των μαζών.

ix3

Αν ο οδηγός αποφασίσει να εκμεταλλευτεί τα εξαιρετικά δυναμικά και οδικά χαρακτηριστικά της iX3, τότε θα δει την κατανάλωση να φλερτάρει με τις 30 kWh/100 χλμ., που σημαίνει αυτονομία με μια πλήρη φόρτιση για 200 και κάτι λίγα χιλιόμετρα.

Στην πόλη, το αυτοκίνητο μπορεί άνετα να «πέσει» στις 18 kWh/100 χλμ., ειδικά αν ο οδηγός αξιοποιήσει το πρόγραμμα οδήγησης Eco Pro και τη μέγιστη ανάκτηση ενέργειας με την επιλογή B από το κιβώτιο. Αυτή η τελευταία προσθέτει και το χαρακτηριστικό του one pedal drive, που προσωπικά μου αρέσει πολύ στην πόλη. Με αυτά τα δεδομένα, μια αυτονομία της τάξης των 400 χλμ./ώρα είναι απόλυτα ρεαλιστική.

Στο ταξίδια με μέγιστες ταχύτητες που κυμαίνονται στα νόμιμα πλαίσια, δηλαδή μεταξύ 110 και 130 χλμ./ώρα, η μέση κατανάλωση δεν θα ξεπεράσει τις 21 kWh/100 χιλιόμετρα περίπου, εξασφαλίζοντας αυτονομία πλέον των 300 χλμ.

Κατά τη διάρκεια της δοκιμής της iX3 πραγματοποιήσαμε δύο ταξίδια σε Μεσολόγγι και Ναύπλιο και αρκετά χιλιόμετρα αστικής μετακίνησης -συνολικά πλέον των 800. Χωρίς το παραμικρό άγχος, καθώς πλέον υπάρχει ένα ικανός αριθμός φορτιστών συνεχούς ή εναλλασσόμενου ρεύματος κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων.

Κατανάλωση και φόρτιση

Συνολικά καταναλώσαμε 143,2 kWh που αντιστοιχούν σε περίπου 85 ευρώ κόστος. Χρειαστήκαμε 3 ώρες και 30 λεπτά σύμφωνα με τα ιστορικά δεδομένα της εφαρμογής για το σύνολο των 5 φορτίσεων που πραγματοποιήσαμε. Ο χρόνος όμως δεν είναι ενδεικτικός, καθώς σε κάποιες περιπτώσεις, λόγω των αναγκών φωτογράφισης και βιντεοσκόπησης που μας επιβάλλουν πολλά πισωγυρίσματα και παρακάμψεις στη διαδρομή, αφήναμε τη φόρτιση να φτάσει στο 100%, ενώ θα μπορούσαμε να φτάσουμε στον τελικό μας προορισμό με πολύ λιγότερο ποσοστό μπαταρίας.

ix3

Αυτό που πρέπει να κρατήσουμε είναι ότι παρά τη συνεχή χρήση κλιματισμού και την κίνηση κατά 85% με υψηλές ταχύτητες, η μέση κατανάλωση των 21 περίπου kWh/100 χλμ. δείχνει μια πολύ σωστή διαχείριση του ενεργειακού δυναμικού της μπαταρίας, με αποτέλεσμα σχετικά μεγάλη εμβέλεια κίνησης με μια πλήρη φόρτιση.

Επίσης πρέπει να σημειώσουμε ότι η δυνατότητα φόρτισης με συνεχές ρεύμα της BMW iX3 ανέρχεται στα 150 kW, που σημαίνει ότι σε μόλις 10 λεπτά μπορεί να ανακτήσει ενέργεια επαρκή για κάλυψη περίπου 100 χλμ. Στη χώρα μας όμως δεν υπάρχει δίκτυο τόσο ισχυρών φορτιστών, με αποτέλεσμα για μια φόρτιση από το 20-80% της μπαταρίας στου συνήθειες φορτιστές συνεχούς ρεύματος των 50 kW, να απαιτείται χρόνος περίπου 45-50 λεπτών.

ix3

Η ανανεωμένη BMW iX3 είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο συνολικά, με πολύ δυνατά στοιχεία την εξαιρετική οδική συμπεριφορά, την άνεση, τους χώρους, τις επιδόσεις και την πληρότητα του εξοπλισμού. Επιπρόσθετα, οι μικρές αλλά ουσιώδεις αισθητικές επεμβάσεις προσέθεσαν χαρακτήρα και δυναμισμό στο σύνολο. Το κόστος ξεκινά από 61.940 ευρώ, χωρίς να περιλαμβάνεται η δεύτερη φάση της αυξημένης επιδότησης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Έτσι, όπως είχαμε σημειώσει και στην πρώτη δοκιμή του μοντέλου, για όσους αναζητούν ένα premium SUV σε αυτή την κατηγορία μεγέθους και ισχύος, η iX3 παρουσιάζεται πολύ ανταγωνιστική χρηματοοικονομικά, τόσο στο κόστος αγοράς όσο και -ακόμα περισσότερο- στο κόστος χρήσης.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!