Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Εφαρμογή θα δείχνει αν υπάρχει ουρά στους ταχυφορτιστές
Στα επόμενα μέτρα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας αναφέρθηκε ο Μιχάλης Παπαδόπουλος, κατά τη διάρκεια σχετικής εκδήλωσης. Μιλώντας στην ημερίδα με θέμα «Ηλεκτροκίνηση: Οι προκλήσεις για το σύγχρονο συνεργείο», ο αρμόδιος Υφυπουργός για τις Μεταφορές αναφέρθηκε στα οφέλη από τη δημιουργία του ηλεκτρονικού μητρώου φορτιστών.
«Με υπηρεσίες όπως το ηλεκτρονικό μητρώο φορτιστών που θα λειτουργήσει σύντομα, οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να λαμβάνουν πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο. Για παράδειγμα, ο οδηγός ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα μπορεί να μάθει ανά πάσα στιγμή σε πόση απόσταση από το σημείο που βρίσκεται υπάρχει φορτιστής, το κόστος ανεφοδιασμού, ακόμη και αν υπάρχει αυξημένη κυκλοφορία στο σημείο. Πρόκειται για νέες εφαρμογές που βελτιώνουν την υποστήριξη της χρήσης του ηλεκτροκίνητου οχήματος και συμβάλλουν στη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης», είπε ο κ. Παπαδόπουλος.
Ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι με όλες αυτές τις δράσεις το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υποστηρίζει το πρόγραμμα παροχής κινήτρων για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Κινούμαι Ηλεκτρικά», στο οποίο οι πολίτες έχουν δείξει μεγάλη ανταπόκριση. Ανέφερε ότι οι ταξινομήσεις των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων υπερτριπλασιάστηκαν από 1.083 το 2020 σε 3.594 το 2021, ως αποτέλεσμα της προσπάθειας που συντελείται να δημιουργηθούν περισσότερο ευνοϊκές συνθήκες για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης.
Ο Υφυπουργός κάλεσε τους Δήμους να επιταχύνουν τις διαδικασίες για την ανάπτυξη δικτύου φόρτισης. «Σήμερα υπάρχουν περίπου 1.200 φορτιστές στους αυτοκινητόδρομους και σε πολλά πρατήρια, κυρίως στις πόλεις. Αυτός ο αριθμός μπορεί να αυξηθεί πολύ αν οι Δήμοι και οι Περιφέρειες αξιοποιήσουν τις δυνατότητες του νόμου για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας. Έχουν την ευκαιρία για να αναζητήσουν πόρους από το Πράσινο Ταμείο και να εγκαταστήσουν φορτιστές σε δημόσιους χώρους».
Ο Μιχάλης Παπαδόπουλος υπογράμμισε τη σημασία της διενέργειας επιμελών ελέγχων από τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ, ειδικά σε μία χώρα όπου ο στόλος είναι παλιός και η συντήρηση των οχημάτων είναι καθοριστικός παράγοντας για την οδική ασφάλεια. Πρόσθεσε ότι με το νέο πληροφοριακό σύστημα θα είναι πλέον εφικτή η διασταύρωση των στοιχείων με άλλες βάσεις δεδομένων, ώστε να εντοπίζονται τα οχήματα που δεν έχουν περάσει τον προβλεπόμενο έλεγχο.
Ο Υφυπουργός Μεταφορών αναφέρθηκε επίσης στις πρωτοβουλίες που αφορούν στο θεσμικό πλαίσιο για τα συνεργεία και τους τεχνίτες ηλεκτροκίνησης, καθώς και το δίκτυο φορτιστών. «Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δημιούργησε το θεσμικό πλαίσιο για τα συνεργεία υψηλής τάσης και αναμένεται επίσης, η κατάρτιση του ηλεκτρονικού μητρώου των συνεργείων, ώστε να εκλείψουν και περιπτώσεις με προβλήματα αδειοδότησης. Επιπλέον, έχει ήδη διαμορφωθεί το αντίστοιχο θεσμικό πλαίσιο για τους τεχνίτες ηλεκτροκίνησης, το οποίο προωθείται και έχει αξία ότι αναφερόμαστε σε μια νέα επαγγελματική ειδίκευση με πολλές προοπτικές απασχόλησης».
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!