Test drive Peugeot 308 PHEV vs Audi A3 TFSI e: Ένα λιοντάρι μετράει κύκλους
- Δύο ξεχωριστές φιλοσοφίες
- Η ποιότητα μετράει στο εσωτερικό
- Εξελιγμένα υβριδικά συστήματα
- Στιβαρότητα αλλά και άνεση στο δρόμο
Η Peugeot τα τελευταία χρόνια έχει ξεκινήσει μια προσπάθεια να ανεβάσει το status της και να μπει στα χωράφια της premium κατηγορίας. Για να το καταφέρει όμως αυτό πρέπει τα αυτοκίνητά της να μπορούν να ανταποκριθούν στις αυξημένες απαιτήσεις που συνεπάγεται η ταμπέλα «premium» και το τελευταίο της μοντέλο, το ολοκαίνουριο 308, στοχεύει ακριβώς σε αυτό.
Για το λόγο αυτόν, η σύγκριση με το γνωστό και καταξιωμένο Audi A3 δεν είναι σχεδόν ανήκουστη, όπως ίσως θα ήταν πριν από χρόνια, αλλά απολύτως εύλογη. Η τελευταία γενιά του Peugeot 308, άλλωστε, έχει αναβαθμιστεί σε όλους τους τομείς.
Δύο ξεχωριστές φιλοσοφίες
Τα δύο αυτά μοντέλα δεν θα μπορούσαν να εκφράζουν καλύτερα τη διαφοροποίηση στη φιλοσοφία των εταιριών που τα παράγουν. Από τη μία έχουμε το Peugeot, με την έμφαση στο στιλ και στη φινέτσα, ένα αυτοκίνητο που σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητο. Από την άλλη έχουμε ένα άριστο δείγμα της γερμανικής τεχνολογικής και μηχανολογικής τελειομανίας, ένα αυτοκίνητο που δεν υπόσχεται τίποτα περισσότερο από αυτά -τα πολλά- που έχει να προσφέρει.
Οι διαφορετικές αυτές προσεγγίσεις γίνονται αμέσως εμφανείς παρατηρώντας τα αυτοκίνητα απ’ έξω. Το 308 είναι το πιο πρόσφατο μοντέλο της γαλλικής φίρμας και βασίζεται στην πλατφόρμα EMP2 που χρησιμοποιούν και άλλα μοντέλα του ομίλου. Έχει μήκος 4,367 μ. και μεταξόνιο 2,67 μ., διαστάσεις που το φέρνουν στο κέντρο της κατηγορίας των μικρομεσαίων. Ωστόσο, το σημαντικότερο ατού του Peugeot 308 είναι το ξεχωριστό στιλ, η έμφαση στη δυναμικότητα και η προσοχή που έχει δοθεί στη λεπτομέρεια.
Το Audi Α3 είναι εξίσου δυναμικό, με τη σιλουέτα του να δείχνει σπορτίφ και «αθλητική». Βασισμένο στη μεταβλητή πλατφόρμα του Group VW, έχει μήκος 4,343 μ., το πλάτος φτάνει τα 1,816 μ., το ύψος στα 1,449 μ. και το μεταξόνιο «μετράει» 2,636 μ.
Η ποιότητα μετράει στο εσωτερικό
Οι ελάχιστα μεγαλύτερες διαστάσεις του 308 δεν σημαίνουν απαραίτητα ότι προσφέρει και μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες. Ειδικότερα το πίσω κάθισμα του Α3 είναι πιο ευρύχωρο και πιο εύκολα προσβάσιμο λόγω του μεγαλύτερου ανοίγματος των πορτών. Το πλεονέκτημα του 308 είναι ότι η ενσωμάτωση του υβριδικού συστήματος δεν έχει «κλέψει» πολύ χώρο από του πορτ μπαγκάζ, που προσφέρει 360 λίτρα ενώ ο χώρος αποσκευών του Α3 είναι 280 λίτρα, που αυξάνονται στα 1.270 όταν πέφτουν τα πίσω καθίσματα.
Ο συνολικός σχεδιασμός, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί και η γενικότερη αίσθηση στο εσωτερικό του 308 δείχνουν ξεκάθαρα την προσπάθεια της Peugeot να δώσει premium χαρακτήρα. Υπάρχουν πολύ καλής ποιότητας πλαστικά στα περισσότερα σημεία και ο συνδυασμός με το ύφασμα είναι πολύ καλός. Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3” που είναι ευανάγνωστος και προσφέρει πλήθος πληροφοριών. Όπως είναι η πρακτική της Peugeot, ο οδηγός βλέπει τα όργανα πάνω από το μικρής διαμέτρου τιμόνι, που είναι επίπεδο στο πάνω και στο κάτω μέρος του.
Το Audi Α3 δεν έχει καμία πρόθεση να εντυπωσιάσει οπτικά, αλλά ποντάρει στην απτή ποιότητα και στην καθαρότητα του σχεδιασμού. Οι γραμμές είναι λιτές, τα υλικά όπου και να ακουμπήσει κανείς είναι πολύ ποιοτικά και τα πάντα βρίσκονται εκεί που πρέπει, ακόμα και αν δεν το ήξερες προτού μπεις στο αυτοκίνητο. Και στα δύο αυτοκίνητα φυσικά κυριαρχούν οι ψηφιακές οθόνες, τόσο για τον πίνακα οργάνων όσο και για το infotainment. Το λειτουργικό σύστημα της Audi (ΜΜΙ) είναι λίγο καλύτερα μελετημένο και αλληλεπιδρά πιο αποτελεσματικά με τον οδηγό, ωστόσο η διαφορά είναι πολύ μικρή, με το νέο σύστημα της Peugeot, το Peugeot i-Connect Advanced, που βλέπουμε για πρώτη φορά στο 308 να βρίσκεται επίσης σε υψηλό επίπεδο.
Εξελιγμένα υβριδικά συστήματα
Το Peugeot 308 της δοκιμής μας διαθέτει υβριδικό σύστημα (plug-in hybrid) αποτελούμενο από ένα κινητήρα βενζίνης 1.6 PureTech ισχύος 150 ίππων και από ένα ηλεκτροκινητήρα 110 ίππων ενσωματωμένο στο αυτόματο κιβώτιο των οκτώ ταχυτήτων. Η εκκίνηση γίνεται με τον ηλεκτροκινητήρα, με τον οποίο μπορεί να κινηθεί με ταχύτητες έως 135 χλμ./ώρα, ενώ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το hybrid mode που βελτιστοποιεί τη χρήση ενέργειας ή το sport mode για να έχει όλη τη διαθέσιμη συνδυαστική ισχύ των 180 ίππων και τη ροπή των 360 Nm. Οι επιδόσεις είναι αξιοπρεπέστατες: 0-100 χλμ/ώρα σε 7,6 δευτερόλεπτα, και τελική ταχύτητα 225 χλμ./ώρα. Η θεωρητική ηλεκτρική αυτονομία είναι 60 χιλιόμετρα και 308 με λογική οδήγηση μπορεί να φτάσει εντυπωσιακά κοντά στο νούμερο αυτό όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν. Όσον αφορά την κατανά΄λωση βενζίνης, όταν η μπαταρία έχει αδειάσει, τιμές κοντά στα 7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα είναι πολύ εύκολο να επιτευχθούν.
Για το υβριδικό σύστημα του Audi Α3 βασική πηγή ισχύος αποτελεί ο βενζινοκινητήρας 1,4 lt TFSI με 150 ίππους. Ο οποίος συνδυάζεται με 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S-Tronic που ενσωματώνει τον ηλεκτροκινητήρα των 109 ίππων. Η συνδυαστική απόδοση του συστήματος ανέρχεται στους 204 ίππους και στα 330 Nm, που δίνουν στο προσθιοκίνητο Α3 TFSI e αξιόλογες επιδόσεις: 0-100 χλμ/ώρα σε 7,6 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 227 χλμ/ώρα. Το Α3 TFSI e ως ηλεκτρικό μπορεί να καλύψει 40-45 km με ταχύτητες έως 140 χλμ/ώρα. Όταν κινείται μόνο με βενζίνη, η μέση κατανάλωση κυμαίνεται γύρω στα 7,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Στιβαρότητα αλλά και άνεση στο δρόμο
Η στροφή προς την premium πλευρά της κατηγορίας που επιχειρεί η Peugeot εκφράζεται απόλυτα από τη συμπεριφορά του 308 στο δρόμο. αυτό που ονομάζουμε ποιότητα κύλισης βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο ενώ εξαιρετική δουλειά κάνουν οι αναρτήσεις στο κεφάλαιο φιλτραρίσματος των κραδασμών. Όλα αυτά χωρίς να μένει στην άκρη ο δυναμικός χαρακτήρας, ενώ στη διάθεση του οδηγού βρίσκεται μία «πανστρατιά» συστημάτων υποστήριξης για έκτακτες καταστάσεις.
Η ποιότητα κύλισης είναι η κεντρική ιδέα και πίσω από το σχεδιασμό του Audi Α3, επίσης με σπορτίφ τρόπο. Γενικά, η ρύθμιση του αυτοκινήτου είναι τέτοια που παραμένει άνετο χωρίς να γίνεται ποτέ χαλαρό. Δεν υπήρξε καμία καταπόνηση από τις αναρτήσεις, ακόμα και σε εκτός δρόμου διαδρομές, ενώ στις στροφές το Α3 δε σε αποτρέπει από το να ανεβάσει ρυθμό, με την ανάρτηση να διατηρεί το αμάξωμα υπό απόλυτο έλεγχο.
Μια άμεση σύγκριση ανάμεσα σε ένα Peugeot και σε ένα Audi κάποτε θα ακουγόταν ως εκτός τόπου και χρόνου. Συμβιώνοντας όμως για λίγες ημέρες με το 308 και το Α3 διαπιστώνει κανείς ότι δεν έχουν και τόσα πολλά να χωρίσουν. Το νέο 308 έχει κάνει ένα γενναίο βήμα εμπρός τόσο ποιοτικά όσο και τεχνολογικά ενώ έχει διατηρήσει το διακριτό DNA της Peugeot.
Και είναι τόσο καλή η δουλειά που έχει γίνει, που στην πραγματικότητα, συνολικά ως αυτοκίνητο, το Peugeot 308 (ξεκινά από 39.500 ευρώ) συνολικά δεν υστερεί σε σχέση με το Audi A3 (ξεκινά από 44.950 ευρώ), του οποίου κάθε λεπτομέρεια είναι προσεκτικά σχεδιασμένη και υλοποιημένη με έναν τρόπο τόσο ορθολογικό που καταλήγει να σε κερδίζει με την απλότητά του. Το 308 είναι σχεδόν εξίσου ποιοτικό στο εσωτερικό, το υβριδικό του σύστημα αποδεικνύεται ελάχιστα πιο αποδοτικό και στο δρόμο ακολουθεί με ευκολία το Γερμανό αντίπαλό του. Η Peugeot χτυπάει δυνατά την πόρτα της premium κατηγορίας και μάλλον έχει έρθει η ώρα κάποιος να της ανοίξει.
Φωτογραφίες: Χρήστος Λώλος
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!