Test Drive: Toyota Aygo X
Αδιαμφισβήτητα η Toyota έχει βρει, με τη γκάμα των μοντέλων της και την τιμολογιακή της πολιτική, τη χρυσή τομή της εμπορικής επιτυχίας στη χώρα μας. Σε κάθε μια από τις πλέον δημοφιλείς κατηγορίες, τα Aygo, Yaris, Yaris Cross, Corolla και C-HR κυριολεκτικά «κλέβουν εκκλησίες» και αποτελούν, συνήθως, τα απόλυτα best seller.
Την παραπάνω ισορροπία φαίνεται ότι υπηρετεί ιδανικά και το Toyota Aygo X, το ολοκαίνουριο μοντέλο της μάρκας στην κατηγορία Α. Παρά το γνωστό όνομα, η προσθήκη του γράμματος X είναι αυτή που προσδίδει το εντελώς διαφορετικό χαρακτήρα του μοντέλου σε σχέση με το παρελθόν. Διότι πλέον το Aygo X δεν είναι ένα συμβατικό πεντάθυρο αυτοκίνητο, αλλά ένα crossover με ότι αυτό σημαίνει για την υπηρέτηση των σύγχρονων αγοραστικών trend.
Εντυπωσιακό αισθητικά
Αισθητικά το Aygo X, όπως άλλωστε και τα περισσότερα Toyota νέας γενιάς, είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον, σύγχρονο και απόλυτα συμβατό με τις τάσεις της εποχής. Χαρακτηριστικό γνώρισμα οι μεγάλοι τροχοί, των οποίων η διάμετρος ξεκινά από τις 16 και κορυφώνεται στις 18 ίντσες (!!!) ανάλογα με την έκδοση. Για ένα μοντέλο με κινητήρα μόλις 72 ίππων.
Πέραν αυτών η διχρωμία, οι έντονοι θόλοι των τροχών και το αθλητικό εν γένει παράστημα κερδίζουν αναμφίβολα τις εντυπώσεις και δημιουργούν πολύ θετικές προσδοκίες για τη συνέχεια.
Σε αυτές συμβάλλει και το γεγονός ότι το νέο Aygo X χρησιμοποιεί το πλαίσιο TNGA-B των μεγαλύτερων Yaris και Yaris Cross. Πέρα από την αναβαθμισμένη απόλαυση οδήγησης που υπόσχεται, κάνει δυνατή και την ενσωμάτωση μια πλειάδας συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης. Η Toyota ονομάζει την «ομπρέλα» αυτών των συστημάτων T-Mate και είναι πραγματικά η πληρέστερη στην κατηγορία. Το πιο σημαντικό όμως στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι είναι διαθέσιμη από τη βασική έκδοση.
Το νέο πλαίσιο επέτρεψε την σημαντική αύξηση του μήκους του αυτοκινήτου, από τα 3,465 μέτρα στα 3,7. Την ίδια στιγμή το μεταξόνιο αυξήθηκε και αυτό, σημαντικά λιγότερο μεν κατά 9 εκατοστά, στα 2,43 μέτρα από τα 2,34. Το αποτέλεσμα θα περιμέναμε να εξασφαλίζει εντυπωσιακούς χώρους για την κατηγορία…
Μέτριο χωροταξικά
Από άποψη ευρυχωρίας, το αυτοκίνητο είναι πολύ καλό για τους δύο εμπρός επιβάτες, αλλά οριακό στις πίσω θέσεις, ενώ οι πόρτες ανοίγουν σε μικρή γωνία πίσω και τα παράθυρα ελάχιστα. Ως αποτέλεσμα, η είσοδος ενός ενήλικα πίσω είναι δύσκολη και η παραμονή ακόμα δυσκολότερη. Αντιθέτως, ο χώρος αποσκευών είναι εξαιρετικός για την κατηγορία, με όγκο 231 λίτρων.
Το εσωτερικό του αυτοκινήτου μπορεί να περιλαμβάνει ψηφιακές ενδείξεις στον πίνακα οργάνων και μια ευρύτατη ψηφιακή οθόνη πολυμέσων 9 ιντσών στην έκδοση εξοπλισμού της δοκιμής, με όλες τις δυνατότητες σύνδεσης, κάμερα οπισθοπορείας και σύστημα πλοήγησης. Η σχεδίαση του ογκώδους ταμπλό όμως είναι χωρίς έμπνευση, με πολύ και σκούρο πλαστικό, το οποίο σε προσωπικό επίπεδο βρήκα υπερβολικό.
Πληρέστατος ήταν και ο εξοπλισμός της έκδοσης που οδηγήσαμε, X-Trend, με στοιχεία όπως αυτόματο κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας, τροχούς 18 ιντσών, adaptive cruise control και πολλά ακόμα.
Πολύ ευχάριστο οδηγικά
Τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία του Aygo X δεν είναι έχουν να κάνουν όμως μόνο με την αισθητική ή τον εξοπλισμό, αλλά με τα οδικά του χαρακτηριστικά. Η στιβαρότητα του πλαισίου, η ακρίβεια του τιμονιού, η ποιότητα λειτουργίας της ανάρτησης και η εν γένει οδική του συμπεριφορά παραπέμπουν σε μοντέλα της κατηγορίας B και μάλιστα στα καλύτερα από αυτά.
Η άμεμπτη οδική συμπεριφορά και η διάθεση του Aygo X για δυναμική οδήγηση, κάνουν το μικρό μοτέρ των 998 κ.εκ. και τριών κυλίνδρων με την ατμοσφαιρική τροφοδοσία να δείχνει λίγο. Αντικειμενικά οι 72 ίπποι είναι μια πολύ καλή απόδοση για αυτό το μοτέρ, ωστόσο με βάση αυτό που οδηγείς περιμένεις κάτι περισσότερο. Ο κινητήρας είναι πολύ ελαστικός και πρόθυμος στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, ωστόσο μετά τις 5.000 σ.α.λ. δεν έχει νόημα να πιέζεις, καθώς παίρνεις περισσότερο θόρυβο παρά δύναμη.
Επίσης, η Toyota υπόσχεται μέση κατανάλωση 4,8 λίτρα/100 χλμ. Εμείς πετύχαμε από 5,2 με χαλαρή οδήγηση, έως 6,2 πιέζοντας αρκετά στον αυτοκινητόδρομο. Θετικό πρόσημο λοιπόν, καθώς η διακύμανση είναι πολύ μικρή και ο τρόπος της απόδοσης του κινητήρα τέτοιος, που ευνοεί την οικονομία καυσίμου.
Συμπέρασμα με θετικό πρόσημο
Μετά από 24 ώρες με το νέο Toyota Aygo X, οι πρώτες εντυπώσεις είναι συνολικά θετικές. Αισθητικά το αυτοκίνητο είναι εντυπωσιακό με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας, πληρέστατα εξοπλισμένο και απολαυστικό στην οδήγηση. Ο κινητήρας του είναι καλός αλλά οριακός με βάση τις δυνατότητες του πλαισίου, ενώ χωροταξικό πρόβλημα δημιουργεί το άνοιγμα των πίσω θυρών και η έλλειψη επαρκούς χώρου για τα πόδια δύο ενήλικων επιβατών.
Το κόστος της έκδοσης της δοκιμής στα 17.040 ευρώ είναι υψηλό για αυτοκίνητο της κατηγορίας Α, δικαιολογείται όμως με βάση τον εξοπλισμό. Άλλωστε με 14.370 μπορείτε να έχετε τη βασική έκδοση εξοπλισμού, από την οποία δεν λείπει κάτι ουσιώδες.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!