Mercedes-AMG ONE: Τεχνολογία από τη Formula 1 για το δρόμο
Μετά από καθυστέρηση μηνών, η Mercedes-Benz παρουσίασε το υβριδικό της hypercar που αντλεί τεχνολογία από τη συμμετοχή της στη Formula 1. Η Mercedes-AMG ONE είναι ένα περιορισμένης παραγωγής μοντέλο (μόλις 275 αυτοκίνητα προγραμματίζεται να κατασκευαστούν), με τιμή άνω των 2,5 εκατομμυρίων ευρώ. Με το λανσάρισμά του κορυφώνονται οι εκδηλώσεις για την 55η επέτειο από την ίδρυση της AMG.
Τα πάντα πάνω στην Mercedes-AMG ONE έχουν επηρεαστεί από τον κόσμο της Formula 1. Από τον 1.6 turbo βενζίνης και τα τέσσερα ηλεκτρικά μοτέρ, μέχρι το μονοκόκ από ανθρακόνημα και το αεροδυναμικό πακέτο. Μετά τη διαδικτυακή παρουσίαση, θα ακολουθήσει η πρώτη δημόσια εμφάνιση της ΟΝΕ, στο προσεχές Φεστιβάλ Ταχύτητας του Γκούντγουντ (23-26 Ιουνίου) όπου θα τη δούμε εν δράσει.
Το σύστημα κίνησης E PERFORMANCE hybrid προέρχεται απευθείας από τη Formula 1 και ενσωματώθηκε στο hypercar με τη συνδρομή των μηχανολόγων και μηχανικών της Mercedes-AMG High Performance Powertrains στο Μπρίξγουορθ της Αγγλίας. Η τετρακίνηση AMG Performance 4MATIC+ εξασφαλίζει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης στο hypercar μήκους 4,756 μέτρων και βάρους 1.695 κιλών.
Η πολύπλοκη μονάδα ισχύος περιλαμβάνει τον V6 1.6 βενζίνης και τέσσερα ηλεκτρικά μοτέρ. Δύο αναλαμβάνουν να κινούν τους εμπρός τροχούς, ένα έχει ενσωματωθεί στο turbo και το τελευταίο βρίσκεται στον κινητήρα εσωτερικής καύσης, με σύνδεση στο στροφαλοφόρο άξονα. O V6 κινητήρας – τοποθετημένος μπροστά από τον πίσω άξονα – αποδίδει 574 ίππους και λειτουργεί έως τις 11.000 σ.α.λ., αρκετά κάτω από αυτόν της F1, για λόγους αντοχής και χρήσης συμβατικού καυσίμου. Η κίνηση από τον V6 περνά στους πίσω τροχούς μέσω ενός αυτοματοποιημένου κιβωτίου 7 σχέσεων, που εξελίχθηκε αποκλειστικά για την ΟΝΕ.
Όσον αφορά την ισχύ των ηλεκτροκινητήρων, το κάθε ένα από τα δύο (MGU-FL και MGU-FR) στους εμπρός τροχούς αποδίδει 163 ίππους, το μοτέρ στο στροφαλοφόρο άξονα (MGU-K) 163 ίππους και αυτό στο turbo (MGU-H) 122 ίππους. Η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται σε 1.063 ίππους, δεν ανακοινώνεται όμως η ροπή λόγω της πολυπλοκότητας του συστήματος.
Η μπαταρία χωρητικότητας 8,4 kWh φορτίζεται είτε από εξωτερική πηγή μέσω του φορτιστή 3,7 kW, είτε από ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Η Mercedes-AMG δηλώνει μάλιστα ότι η ΟΝΕ μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για μικρές αποστάσεις, έως 18 χλμ.
Η Mercedes-AMG ONE εκκινεί πάντα με τα δύο εμπρός ηλεκτρικά μοτέρ, πριν φθάσει η θερμοκρασία του καταλύτη στα επιθυμητά επίπεδα και τεθεί σε λειτουργία ο V6. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε έξι προγράμματα για το υβριδικό hypercar.
Race Safe: είναι το βασικό πρόγραμμα με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης να… μπαίνει στο παιχνίδι όταν απαιτηθεί μεγάλη ισχύς.
Race: υβριδικό σύστημα λειτουργίας, με τον V6 να λειτουργεί συνεχώς και να φορτίζει την μπαταρία ώστε να είναι διαθέσιμη ανά πάσα στιγμή η ηλεκτρική ισχύς.
EV: αποκλειστική κίνηση με τα ηλεκτρικά μοτέρ.
Race Plus (μόνο για οδήγηση σε πίστα): σε ισχύ τα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα, το πλαίσιο χαμηλώνει (37 χιλ. εμπρός και 30 χιλ. πίσω) και η διαχείριση της ενέργειας γίνεται προς όφελος των επιδόσεων.
Strat 2 (μόνο για οδήγηση σε πίστα): ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα, ακόμη πιο σκληρή η ρύθμιση της ανάρτησης και χαμηλό το πλαίσιο. Πλήρης ισχύς από όλους τους κινητήρες, όπως στις κατατακτήριες της Formula 1.
Individual: ο οδηγός επιλέγει την επιθυμητή ρύθμιση κάθε συστήματος, από τα προγράμματα για χρήση στο δρόμο.
Η κορυφαία επιτάχυνση είναι εφικτή μέσω της λειτουργίας Race Start στα προγράμματα Race, Race Plus και Strat 2. Τότε τα πρώτα 200 χλμ/ώρα έρχονται από στάση σε μόλις 7 δευτερόλεπτα.
«Οι προκλήσεις αναφορικά με το να κάνουμε έναν κινητήρα της Formula 1 συμβατό με την καθημερινή χρήση στο δρόμο, αναμφίβολα μας ώθησαν στα όρια. Κατά τη διάρκεια της περιόδου εξέλιξης, αρκετοί ίσως θεώρησαν ότι το project ήταν αδύνατον να ολοκληρωθεί. Οι ομάδες όμως της AMG όσο και της ομάδας στην F1 δεν έπαψαν ποτέ να πιστεύουν στις δυνατότητές τους», δήλωσε ο Φίλιπ Σίμερ, Πρόεδρος του ΔΣ της Mercedes-AMG.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!