Volkswagen Amarok: Μεγάλωσε και έρχεται στην Ευρώπη (vid)
Το νέο Volkswagen Amarok είδε για πρώτη φορά τα φώτα της δημοσιότητας, προτού αρχίσει η διάθεσή του στις αγορές στο τέλος της φετινής χρονιάς. Η δεύτερη γενιά του δημοφιλούς pick up των Γερμανών, η σχεδίαση και εξέλιξη του οποίου έχε γίνει παράλληλα με το Ford Ranger, έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις αλλά και στην τεχνολογία που ενσωματώνει.
Μπορεί να βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το Ford Ranger και να μοιράζονται αρκετά μηχανικά μέρη, ωστόσο το VW Amarok είναι ένα πολύ διαφορετικό αυτοκίνητο. Ο σχεδιασμός του φέρει τη σφραγίδα της Volkswagen τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό, ενώ έχουν αυξηθεί οι διαστάσει σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, αφού πλέον τα 5 μέτρα σε μήκος, με αποτέλεσμα να έχει αυξηθεί ο χώρος στην καμπίνα των επιβατών για τις 4θυρες εκδόσεις.
Αναβαθμισμένο είναι και το εσωτερικό του νέου Amarok στο οποίοι ξεχωρίζουν οι ψηφιακές οθόνες, μία για τον πίνακα οργάνων και μία μεγάλη κάθετη οθόη 10 ή 12 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό. Διάφορα ψηφιακά χαρακτηριστικά συνδυάζονται με «παραδοσιακούς» διακόπτες για ευκολία στη χρήση. Υπάρχουν επίσης πολλές δυνατότητες αναβάθμισης, όπως δερμάτινες επενδύσεις και ειδικά σχεδιασμένο ηχοσύστημα της Harman Kardon.
Κινητήρες και Αμαξώματα
Μιλώντας για τις εκδόσεις, το νέο Amarok θα διατίθεται σε εκδόσεις με δύο πόρτες και μεγαλύτερο χώρο φόρτωσης αλλά και με τέσσερις πόρτες, που θα είναι και οι πρώτες που θα έρθουν στην Ευρώπη. Όσον αφορά τους κινητήρες, οι επιλογές ξεκιούν με τρεις τετρακύλινδρους 2λιτρους κινητήρες. Η βασική έκδοση που αναπτύχθηκε ειδικά για διάφορες αφρικανικές αγορές αποδίδει ισχύ 110 kW (150 ίππους) και μέγιστη ροπή 350 Nm. Αυτή η έκδοση είναι εξοπλισμένη με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων και κίνηση στους πίσω τροχούς.
Ένα επίπεδο πάνω, έρχεται ένας TDI 125 kW (170 ίππων) με μέγιστη ροπή 405 Nm, δυνατότητα επιλογής τετρακίνησης και μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Σε πολλές χώρες, αυτός ο κινητήρας θα είναι διαθέσιμος, ανάλογα με τις προδιαγραφές της αγοράς και του μοντέλου, με κίνηση στους πίσω τροχούς και επίσης με δυνατότητα επιλογής τετρακίνησης. Εναλλακτικά θα υπάρχει επίσης διαθέσιμο ένα αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων.
Ο πιο ισχυρός τετρακύλινδρος TDI διαθέτει διπλό τούρμπο και -σε αγορές όπως η Ευρώπη- ισχύ 150 kW (204 ίππους) και μέγιστη ροπή 500 Nm. Σε πολλές χώρες αυτός ο κινητήρας θα κυκλοφορήσει με μόνιμη τετρακίνηση (4MOTION) και αυτόματο κιβώτιο 6 ή 10 ταχυτήτων. Σε κάθε περίπτωση η ισχύς κατανέμεται μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα μέσω ενός πρόσθετου ηλεκτρομηχανικού κιβωτίου μεταφοράς. Σε άλλες χώρες αυτός ο TDI θα είναι διαθέσιμος ως έκδοση 154 kW (209 PS) σε συνδυασμό με επιλεκτική τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο 10 ταχυτήτων.
Ο κορυφαίος TDI είναι ένας V6 3,0 λίτρων. ο εξακύλινδρος κινητήρας που αποδίδει ισχύ 177 kW (241 ίππους). Σε ορισμένες αγορές, διαφορετικές προδιαγραφές εκπομπών έχουν ως αποτέλεσμα ισχύ εξόδου 184 kW (250 PS). Και στα δύο επίπεδα ισχύος, η μέγιστη ροπή των 600 Nm μεταφέρεται από τον εξακύλινδρο κινητήρα στο στάνταρ αυτόματο κιβώτιο 10 ταχυτήτων. Το κιβώτιο ταχυτήτων συνδέεται με μόνιμη τετρακίνηση 4MOTION.
Σε ορισμένες αγορές το Amarok θα προσφέρεται με κινητήρα βενζίνης. Αυτός θα είναι ένας υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος κινητήρας 2,3 λίτρων, ο οποίος θα παρέχει ισχύ 222 kW (302 ίππους) και 452 Nm μέγιστη ροπή. Ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας θα διατίθεται επίσης με αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων και μόνιμη τετρακίνηση. Όπως και το προηγούμενο μοντέλο, όλες οι εκδόσεις του Amarok διαθέτουν ρεζερβουάρ καυσίμου 80 λίτρων.
Εκδόσεις για όλους
Το νέο Amarok θα κυκλοφορήσει στην αγορά σε πέντε διαφορετικέςεκδόσεις. Η αρχική έκδοση είναι η «Amarok». Ακολουθεί η «Life» και η «Style». Ως ισάξιες κορυφαίες εκδόσεις θα κυκλοφορήσουν η PanAmericana (τονισμένος χαρακτήρας εκτός δρόμου) και η Aventura (υψηλές προδιαγραφές με χαρακτήρα στο δρόμο). Οι εκδόσεις θα μπορούν να εφοδιαστούν με τροχούς διαμέτρου από 18 έως 21 ίντσες.
Υπάρχουν περισσότερα από 30 συστήματα υποστήριξης οδηγού του Amarok, από τα οποία πάνω από 20 είναι καινούρια στο νέο μοντέλο. Αυτά περιλαμβάνουν διαδραστικούς προβολείς «IQ.LIGHT – LED matrix», ACC Adaptive Cruise Control, Traffic Jam Assist και το σύστημα παρακολούθησης περιοχής Front Assist. Πολλά από τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, όπως το ACC Adaptive Cruise Control, αποτελούν μέρος των βασικών προδιαγραφών.
Ο χωρος φόρτωσης έχει διαστάσεις 1.544 χλστ μήκος και πλάτος 1.224 χλστ πίσω από την καμπίνα (έκδοση DoubleCab). Το μέγιστο πλάτος μεταξύ των θόλων των τροχών είναι 1.206 χλστ και χωράει μία ευρωπαλέτα (1.200 x 800 mm). Ο χώρος φόρτωσης του μονοκάμπινου Amarok έχει μήκος 2.305 mm και πλάτος 1.224 mm. παρέχει χώρο για δύο ευρωπαλέτες που τοποθετούνται πλάγια η μία πίσω από την άλλη. Το ύψος του χώρου είναι 529 mm σε όλες τις εκδόσεις. Οι παλέτες και άλλα αντικείμενα μπορούν να στερεωθούν στο μέσω γερών δακτυλίων πρόσδεσης. Κάθε δακτύλιος μπορεί να αντέξει εφελκυστικό φορτίο έως και 500 kg. Η μέγιστη χωρητικότητα φορτίου ανάλογα με τις προδιαγραφές φτάνει έως 1,16 τόνους. Η ελκτική ικανότητα παραμένει ίδια με το προηγούμενο μοντέλο στους 3,5 τόνους. Υπάρχει επίσης μια τεράστια γκάμα από αξεσουάρ, που προσφέρουν πολλές λύσεις για τη διαμόρφωση του χώρου φόρτωσης ανάλογα με τη χρήση.
Το νέο VW Amarok θα παράγεται στο εργοστάσιο της Νότιας Αφρικής και από εκεί θα πηγαίνει στις αγορές όλου του κόσμου. Οι παραδόσεις των πρώτων αυτοκινήτων θα ξεκινήσουν στο τέλος του 2022 ενώ η παραγωγή θα μπει στην πλήρη φάση της στο πρώτο μισό του 2023.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!