Η ζωή με το Volkswagen T-Cross 1.0 95ps Life
Το Volkswagen T-Cross έπιασε αρκετούς εξ' απήνης όταν παρουσιάστηκε, καθώς η ύπαρξη του T-Roc στη γκάμα της μάρκας, ενός ακόμα SUV της κατηγορίας B, έμοιαζε μάλλον υπερβολική. Ωστόσο η γερμανική μάρκα είχε στο νου της με αυτό το μοντέλο ένα διαφορετικό κοινό.
Με μήκος μόλις 4,12 μέτρα, το T-Cross είναι ένα από τα πλέον συμπαγή SUV που μπορεί να αγοράσει κανείς σήμερα. Αυτό από μόνο του δεν λέει πολλά περισσότερα από το γεγονός ότι ελίσσεται και σταθμεύει με άνεση στην πόλη.
Παραλάβαμε το αυτοκίνητο με 12.000 περίπου χιλιόμετρα και πλέον του έχουμε προσθέσει λίγα πάνω από 1.000, με δύο μικρά ταξίδια και αστική κίνηση ως επί το πλείστον. Το μοντέλο είναι η έκδοση με τον TSi κινητήρα βενζίνης και ισχύ 95 ίππων, ενώ από άποψη εξοπλισμού η βασική Life, χωρίς μάλιστα τον ψηφιακό πίνακα οργάνων.
Με ροπή 175 Nm από τις 1.600 σ.α.λ. και βάρος 1.255 κιλά, οι 95 ίπποι μπορεί να ακούγονται λίγοι, είναι όμως ικανοί να εξασφαλίσουν επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,6 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Διόλου άσχημα, ειδικά αν τα παραπάνω νούμερα ιδωθούν υπό το πρίσμα του συνδυασμού με το -αντικειμενικά αναχρονιστικό- κιβώτιο πέντε σχέσεων που είναι διαθέσιμο.
Στο δρόμο το T-Cross 1.0 TSi 95ps κινείται με άνεση αν το στροφόμετρο ξεπεράσει το όριο εμφάνισης της μέγιστης ροπής, με τον κινητήρα να αποδίδει καλά ειδικά στις μεσαίες σ.α.λ., χωρίς ιδιαίτερη πίεση. Το κιβώτιο λόγω των πέντε σχέσεων έχει κάποια κενά και πολύ μακριές σχέσεις, τελικά όμως δεν μπορεί να χρεωθεί στα αρνητικά του αυτοκινήτου. H κατανάλωση καυσίμου, με μέση τιμή 6,2 λίτρα/100 χλμ. και συνεχή χρήση κλιματισμού, είναι χαμηλή και πολύ κοντά στα 5,8 λίτρα/100 χλμ. που ανακοινώνει το εργοστάσιο με βάση το πρότυπο WLTP. Στο σημείο αυτό πρέπει να σημειώσουμε και την πολύ καλή λειτουργία του συστήματος start/stop, το οποίο εμπλέκεται συχνά στην κίνηση της πόλης, συμβάλλοντας στη μείωση της κατανάλωσης.
Κακομαθημένοι από όλα τα καινούρια μοντέλα -τα οποία μάλιστα συνήθως μας διατίθενται στις κορυφαίες από άποψη εξοπλισμού εκδόσεις- είχαμε καιρό να δούμε αναλογικές ρυθμίσεις σε σύστημα κλιματισμού, ωστόσο ούτε αυτό μπορεί να μετρήσει αρνητικά, καθώς η απόδοσή του είναι πολύ καλή.
Αυτό που σίγουρα είναι υπερθετικό, είναι η πρακτικότητα του T-Cross. Κατ' αρχάς, η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, ενώ οι θήκες για καθημερινά αντικείμενα και ποτήρια πολλές και σε σωστά σημεία τοποθετημένες. Η ορατότητα και η εργονομία εξαιρετικές επίσης, βοηθούν ώστε οι καθημερινές διαδρομές να διεκπεραιώνονται εύκολα και ευχάριστα. Η είσοδος και η έξοδος λόγω του μεγάλου ύψους είναι πανεύκολες. Ειδικά νέοι γονείς, θα εκτιμήσουν δεόντως την ευχέρεια πρόσβασης στο πίσω κάθισμα.
Ιερό δισκοπότηρο της καθημερινής πρακτικότητας αποτελεί και το πίσω συρόμενο κάθισμα, το οποίο μπορεί να δώσει πάμπολλες μεταφορικές λύσεις. Ειδικά καθώς ο χώρος αποσκευών έχει διπλό πάτωμα και όγκο 455 λίτρα, ο οποίος με βάση τις διαστάσεις του T-Cross είναι πραγματικά τεράστιος.
Με βάση την κατασκευαστική λογική και το κοινό που θέλει να προσεγγίσει το T-Cross, η ανάρτησή του είναι πολύ καλή. Τίποτα το σοφιστικέ, με γόνατα εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, αλλά αρκούντως ενδοτική. Η συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι πάντα υποστροφική, ενώ η δύναμη στο δρόμο περνά χωρίς δράματα αν δεν το παρακάνει κανείς. Προφανώς το T-Cross δεν εμπνέει για κάτι περισσότερο από ήπια, στρωτή και συγκρατημένη οδήγηση στις στροφές. Εξ' άλλου, γι' αυτό κατασκευάστηκε.
Κατά τη διάρκεια των 25 πρώτων ημερών της συμβίωσής μας με το T-Cross, δύο φορές το σύστημα Αυτόνομου Φρεναρίσματος (AEB) λειτούργησε χωρίς κανένα λόγο, τη μια απλώς προειδοποιώντας για κάτι που μόνο αυτό είδε σε εντελώς άδειο δρόμο και τη δεύτερη ενεργοποιώντας και τα φρένα, σε επιτάχυνση από στάση, πάλι σε κενό ορίζοντα. Από την άλλη πλευρά, δεν λειτουργεί όπως σε αρκετά αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας πολύ παρεμβατικά -ήτοι να προειδοποιεί κάθε τρεις και λίγο ενώ είσαι ήδη στα φρένα.
Συνολικά μετά από 1.000 και κάτι χιλιόμετρα με το T-Cross, οι εντυπώσεις είναι θετικές, με κύρια πλεονεκτήματα του μοντέλου την ευκολία και την πρακτικότητα στις καθημερινές μετακινήσεις, τους μεγάλους χώρους και την οικονομία καυσίμου. Με δεδομένες και τις καλοκαιρινές διακοπές, θα έχουμε πολλά χιλιόμετρα να κάνουμε και πολλά ακόμα να πούμε. Μείνετε μαζί μας.
Χιλιόμετρα παραλαβής 12.010
Χιλιόμετρα διανυθέντα: 1.025
Τιμή αγοράς: 21.200 ευρώ (με ψηφιακό πίνακα οργάνων)
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!