ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Δυναμική παρουσία της Ford στο φετινό αγώνα
Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, εμβληματικός αγώνας στην ιστορία του WRC, θα αποτελέσει τον 10ο γύρο της χρονιάς, στις 8-11 Σεπτεμβρίου. Τα αυτοκίνητα της Ford, τα οποία έχουν σημειώσει τις περισσότερες νίκες (13) στην ιστορία του αγώνα από το 1973, όταν και ιδρύθηκε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, δε θα μπορούσαν να απουσιάσουν από τη φετινή διοργάνωση. Μέσω της M-Sport, στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022 θα συμμετέχουν 6 υβριδικά Ford Puma Rally1.
Το 2022 είναι χρονιά μεγάλων αλλαγών στην κορυφαία κατηγορία του WRC, αφού τα αυτοκίνητα απέκτησαν υβριδικά κινητήρια σύνολα και κινούνται με 100% βιώσιμα καύσιμα. Για τη συμμετοχή στη «νέα σελίδα» του θεσμού, η M-Sport Ford δημιούργησε το Puma Rally1, οι αρχές λειτουργίας του οποίου είναι αντίστοιχες με εκείνες της έκδοσης παραγωγής του δημοφιλούς και στην ελληνική αγορά Puma Ecoboost Hybrid.
Το πρώτο αγωνιστικό SUV της M-Sport Ford στο WRC συνδυάζει, όπως προβλέπεται από τους κανονισμούς, υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα εσωτερικής καύσης 1,6 λίτρων Ecoboost που αποδίδει ισχύ άνω των 380 ίππων, με ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 100 kW (136 ίπποι). Η συνδυαστική ισχύς του στις ειδικές διαδρομές, μπορεί να ξεπερνά κατά περίπτωση τους 500 ίππους.
Μέσω της διαδικασίας πέδησης, το υβριδικό σύστημα του Plug-in Hybrid αυτοκινήτου, αποθηκεύει ενέργεια σε μια μπαταρία χωρητικότητας 3,9 kWh, η οποία επαναφορτίζεται σε περίπου 25 λεπτά, στο σέρβις παρκ του εκάστοτε αγώνα. Ακόμη, το εντυπωσιακό Ford Puma Rally1 Hybrid είναι τετρακίνητο και εφοδιάζεται με σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων, ενώ η επιτάχυνσή του 0-100 χλμ., υπολογίζεται περί τα 3,2 δευτερόλεπτα!
Στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, η M-Sport Ford γίνεται η πρώτη ομάδα που πετυχαίνει τη συμμετοχή με 6 υβριδικά αυτοκίνητα, κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς. Τις εντυπώσεις κλέβει η επιστροφή του 9 φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή Σεμπαστιέν Λεμπ, ο οποίος έχει αναδειχθεί 3 φορές νικητής στον ελληνικό αγώνα (2005, 2008, 2012). Φέτος, ο πολυνίκης του WRC κατέκτησε για λογαριασμό της ομάδας, τη νίκη στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, με συνοδηγό την Ιζαμπέλ Γκαλμίς, η οποία θα βρεθεί εκ δεξιών του και στην Ελλάδα.
Ο νικητής του Ράλλυ Ακρόπολις 2014, όταν ο αγώνας μετρούσε στο FIA ERC, Κρεγκ Μπριν, μοιράζεται ένα Ford Puma Rally1 με τον Πολ Ναγκλ, τη στιγμή που οι προαναφερθέντες πλαισιώνονται από τους Αντριεν Φουρμό/Αλεξ Κορια, Γκας Γκρινσμιθ/Τζονας Αντερσον και Πιερ-Λουί Λουμπέ/Βεναςν Λαντέ. Ακόμη ένα υβριδικό Puma Rally1 με την υποστήριξη της M-Sport Ford θα οδηγήσει ο Έλληνας Ιορδάνης Σερδερίδης, έχοντας ως συνοδηγό τον Βέλγο Φρεντερικ Μικλό.
Επιπρόσθετα, ο ελληνικός αγώνας θα αποτελέσει τον «Τελικό» του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Νέων (Junior WRC), το οποίο διεξάγεται με τετρακίνητα Ford Fiesta Rally3 ενιαίων προδιαγραφών, που προετοιμάζει και συντηρεί η M-Sport Πολωνίας. Στην συγκεκριμένη κατηγορία, η οποία εντάσσεται στο WRC3, θα αγωνιστούν 6 πληρώματα, με 4 εξ αυτών να διεκδικούν τον τίτλο στη χώρα μας.
Στην κατάταξη του WRC3, πρωταθλήματος για αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally3, θα αγωνιστεί και το πλήρωμα της Car Center, μέλους του Επίσημου Δικτύου Ford, Νώντας Καρανικόλας και Γιώργος Κακαβάς. Μετά από την κατάκτηση δύο συνεχόμενων Πρωταθλημάτων Ελλάδος F2 για δικίνητα αυτοκίνητα, το 2020 και 2021, οδηγώντας Ford Fiesta Rally5 και Rally4, αντίστοιχα, ο Καρανικόλας αποφάσισε να δοκιμάσει τις δυνάμεις του με το τετρακίνητο Fiesta Rally3, απέναντι σε υψηλού επιπέδου διεθνή ανταγωνισμό.
«Η συμμετοχή στο Ράλλυ Ακρόπολις είναι ένα όνειρο που πραγματοποιήθηκε πριν από έναν χρόνο», δηλώνει ο Νώντας Καρανικόλας. «Μετά από την περσινή πρώτη εμπειρία, φέτος αποφασίσαμε να αγωνιστούμε με μία τελευταίας εξέλιξης έκδοση του αγαπημένου μου μοντέλου, δηλαδή με ένα Ford Fiesta Rally3. Σε έναν μεγάλο και δύσκολο αγώνα όπως το Ακρόπολις, η αξιοπιστία αποτελεί καθοριστικό παράγοντα και τα αυτοκίνητα της Ford έχουν διαχρονικά αποδείξει την ποιότητά τους σε αυτόν τον τομέα, χωρίς φυσικά να υστερούν σε επιδόσεις. Από εκεί και έπειτα, είμαστε έτοιμοι ώστε να δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό και να σταθούμε όσο πιο ανταγωνιστικά γίνεται, απέναντι στα διεθνή πληρώματα της κατηγορίας μας».
Το συγκεκριμένο αγωνιστικό εφοδιάζεται με τον γνωστό, 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,5 Ecoboost, αποδίδοντας ισχύ 238 ίππων και ροπή 415 Nm. Παράλληλα, διαθέτει σειριακό κιβώτιο 5 σχέσεων και διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης εμπρός και πίσω.
Η παρουσία των αυτοκινήτων Ford στον αγώνα είναι ιδιαίτερα εκτεταμένη, αφού 19 από τις 70 συμμετοχές του φετινού αγώνα, φέρουν το σήμα του μπλέ οβάλ.
Η εκκίνηση του φετινού Ράλλυ Ακρόπολις θα γίνει με φαντασμαγορικό τρόπο από το Ο.Α.Κ.Α., όπου θα διεξαχθεί η ΕΚΟ Super Special Stage, το βράδυ της Πέμπτης 8 Ιουνίου. Στη συνέχεια, το πρόγραμμα περιλαμβάνει ειδικές διαδρομές στην Κορινθία και τη Στερεά Ελλάδα, πριν από τον τερματισμό στην Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας, το μεσημέρι της Κυριακής 11 Σεπτεμβρίου.
Συνολικά, το Ράλλυ Ακρόπολις περιλαμβάνει 16 ειδικές διαδρομές μήκους 303,3 αγωνιστικών χιλιομέτρων.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!