Λέμε «αντίο» στο Volkswagen T-Cross 1.0 95 PS Life
Οι δύο – καλοκαιρινοί – μήνες που περάσαμε συντροφιά με το T-Cross στο πλαίσιο της long term δοκιμής ανήκουν πλέον στο παρελθόν. Όπως αναπολούμε το καλοκαίρι έτσι σκεφτόμαστε και τις στιγμές παρέα με το μίνι SUV της Volkswagen (δείτε εδώ την πρώτη και τη δεύτερη αναφορά μας). Οι μικρές του εξωτερικές διαστάσεις (μήκος 4,12 μέτρα) σε συνδυασμό με το πρακτικό εσωτερικό (αρκεί να σκεφτούμε ότι ο χώρος αποσκευών φθάνει τα 455 λίτρα χάρη στο συρόμενο πίσω κάθισμα), κατέστησαν το T-Cross ιδανικό σύντροφο για αυτό το καλοκαίρι, στην πόλη και το ταξίδι αντίστοιχα.
Λίγο πριν το αποχωριστούμε, το χρησιμοποιήσαμε στα τέλη Αυγούστου ως το αυτοκίνητο για μία άκρως απαιτητική ημέρα. Το πρόγραμμα περιλάμβανε έγερση νωρίς το πρωί, καθώς στις 10 π.μ. θα έπρεπε να είμαστε στις πλαγιές της Οίτης. Λίγο πιο πάνω από την πανέμορφη Παύλιανη, οι εργοστασιακές ομάδες του WRC πραγματοποιούσαν δοκιμές ενόψει του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις και εδώ στο Gazzetta μας δόθηκε η ευκαιρία να τις παρακολουθήσουμε από κοντά και να μιλήσουμε με τους οδηγούς πριν τη συμμετοχή τους στον εθνικό μας αγώνα.
Άρα το T-Cross θα έπρεπε να ταξιδέψει στην Εθνική Οδό έως τον κόμβο του Μπράλου, στη συνέχεια να ανηφορίσει έως την Παύλιανη σε επαρχιακό δρόμο με συνεχείς στροφές και στο τέλος να κάνει και ένα κομμάτι χωματόδρομου. Η επιστροφή είχε ακόμα περισσότερα χιλιόμετρα στο πρόγραμμα, καθώς ο τελικός προορισμός δεν ήταν η Αθήνα αλλά η Κάρυστος στην Εύβοια, οδικώς μέσω Χαλκίδας! Απόσταση άνω των 300 χλμ. με αναρίθμητες στροφές, στο πρώτο και το τελευταίο κομμάτι της.
Παρότι πρόκειται για τη βασική έκδοση κινητήρα με τους 95 ίππους, το T-Cross δε δυσανασχέτησε. Ούτε στον αυτοκινητόδρομο που κινηθήκαμε στα όρια των 120-130 χλμ/ώρα, ούτε στο ανηφορικό κομμάτι μέχρι την Παύλιανη. Η ροπή των 175 Nm αποδείχθηκε επαρκής για το συγκεκριμένο «εγχείρημα», καθώς είναι διαθέσιμη από τις 2.000 σ.α.λ. Αν βέβαια το μικρό SUV της Volkswagen προορίζεται για οικογενειακό αυτοκίνητο, που θα ταξιδεύει με 4 επιβάτες και φουλ αποσκευές, η έκδοση με τους 110 ίππους και τα 200 Nm ροπής φαντάζει ιδανικότερη.
Αν και δεν πρόκειται για ένα SUV που προορίζεται για off-road αναζητήσεις, το T-Cross έδιωξε κάθε αμφιβολία αν θα μπορούσαμε να κινηθούμε άνετα και στο χωματόδρομο μέχρι να συναντήσουμε το σημείο όπου γίνονταν οι δοκιμές από τα πληρώματα του WRC, χάρη στην απόσταση των 18 εκατοστών από το έδαφος. Βέβαια δεν το… παρακάναμε, καθώς όπως είπαμε, το μοντέλο της Volkswagen δεν προορίζεται για σκληρό off road. Μπορεί όμως να περάσει – με την κατάλληλη προσοχή – από δύσκολα σημεία.
Η έκδοση με τους 95 ίππους συνδυάζεται με 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, σε μια εποχή που το κιβώτιο 6 σχέσεων είναι το σύνηθες στις περισσότερες των περιπτώσεων. Στην πράξη όμως και μετά από τόσα χιλιόμετρα διαδρομής, το T-Cross δεν σε κουράζει. Στα θετικά του κιβωτίου το γεγονός ότι συμβάλλει ώστε η κατανάλωση να παραμένει εύκολα στα επίπεδα των 7 λίτρων ανά 100 χλμ. σε μεικτή διαδρομή. Και μάλιστα διατηρώντας ένα σβέλτο ρυθμό στο ταξίδι.
Με τον ήλιο να έχει δύσει εδώ και αρκετή ώρα, θα περίμενε κανείς τα τελευταία χιλιόμετρα της ημέρας να είναι κουραστικά. Κάθε άλλο όμως. Η θέση οδήγησης και η άνεση που παρέχει το κάθισμα βαθμολογούνται με «άριστα», ενώ και η συμπεριφορά του μίνι SUV σε διαδρομή με στροφές μπορεί να χαρακτηριστεί μέχρι και ευχάριστη.
Το T-Cross τα πήγε περίφημα εκείνη την ημέρα. Όπως και όλο το δίμηνο που πέρασε μαζί μας. Εις το επανιδείν.
Χιλιόμετρα παραλαβής 12.010
Χιλιόμετρα διανυθέντα: 3.947
Τιμή αγοράς: 21.200 ευρώ (με ψηφιακό πίνακα οργάνων)
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!