WRC, Ράλλυ Καταλονίας: Υπόθεση πρωταθλητών (vid)
Η Toyota Gazoo Racing ήταν η πρωταγωνίστρια του πρώτου σκέλους δράσης στο Ράλλυ Καταλονίας-Ισπανίας, που αποτελεί τον ενδέκατο και προτελευταίο γύρο του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.
Στην κορυφή είναι οι δύο τελευταίοι κάτοχοι του τίτλου του WRC. Ο Σεμπαστιέν Οζιέ που έχει στο ενεργητικό του οκτώ παγκόσμια πρωταθλήματα και πρόσφατα παρέδωσε τα σκήπτρα και ο νυν που είναι και ο νεότερος στην ιστορία του σπορ και ακούει στο όνομα Κάλε Ροβάνπερα.
Μάχη πρωταθλητών
Οι δύο οδηγοί πρωταγωνίστησαν σε μία συναρπαστική μάχη με τα χρονόμετρα, με τις δοκιμασίες να απλώνονται στους λόγους της Κόστα Νταουράντα. Ο Ροβάνπερα ήταν αυτός που ξεκίνησε δυναμικά επικρατώντας στις πρώτες δύο ειδικές διαδρομές αλλά στην πορεία η μάχη του με την υποστροφή, τον έφερε πίσω από τον Οζιέ μετά την ΕΔ3.
Ο Τιερί Νεβίλ της Hyundai τους εκτόπισε προσωρινά κερδίζοντας την ΕΔ4 αλλά το προβάδισμα μισού δευτερολέπτου που πήρε, εξανεμίστηκε άμεσα. Ο Οζιέ ανέκτησε τα ηνία και στο τέλος της έκτης ΕΔ, ο Ροβάνπερα ήταν πάλι πίσω του. Τον πίεσε αλλά ο Γάλλος έκανε τον καλύτερο χρόνο στην τελευταία δοκιμασία της ημέρας και έτσι πήγε για ύπνο με προβάδισμα 4.8 δευτερολέπτων.
Οι δηλώσεις των πρωταγωνιστών
«Ήταν μία καλή ημέρα και είμαι πολύ χαρούμενος. Με φόβισε το γεγονός πως έβγαινα έβδομος στο δρόμο σήμερα αλλά ένιωθα καλά πίσω από το τιμόνι. Προφανώς τα 4.8 δευτερόλεπτα δεν είναι πολλά και θα συνεχίσουμε να πιέζουμε αύριο. Ας κερδίσει ο καλύτερος», είπε ο πολύπειρος Οζιέ που κέρδισε 3 από τις 8 ειδικές διαδρομές της Παρασκευής.
Ο Ροβάνπερα πήρε 4 αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό. «Είμαι ικανοποιημένος από όσα κάναμε σήμερα. Είναι ωραίο να είμαι μέρος αυτής της μάχης αλλά τα άλλα αυτοκίνητα παραμένουν κοντά μας», είπε ο 21χρονος που δεν κοιτάει μόνο μπροστά αλλά κοιτάει και πίσω.
Ο ανταγωνισμός
Στα 7.7 δευτερόλεπτα από τον πρωταθλητή είναι ο Νεβίλ, που στοχεύει στην τρίτη του νίκη στο συγκεκριμένο ράλλυ αν και δεν έχει την απαιτούμενη αυτοπεποίθηση. Ο Βέλγος είπε: «Δεν έχουμε την απαιτούμενη ταχύτητα και για να είμαι ειλικρινής, δεν μπορώ να πιέσω στο μέγιστο δυνατό γιατί το αυτοκίνητο αρχίζει να γλιστράει».
Ακολουθούν άλλα δύο αυτοκίνητα της Hyundai. Ο Όιτ Τάνακ είναι στα 20 δευτερόλεπτα από την κορυφή και παραμένει στο παιχνίδι παρά το πρόβλημα με το δυναμό του i20 N ενώ αντίθετα, ο πέμπτος Ντάνι Σόρντο είναι στα 50 δευτερόλεπτα, καθώς του κόστισε ένα κλατάρισμα.
Η κατάταξη
Σε αντίθεση με όσα είχαμε δει στα σκληρά ράλλυ που προηγήθηκαν στη σεζόν, μετά το φινάλε της Παρασκευής η πρώτη δεκάδα είναι γεμάτη από εργοστασιακά Rally1! Αναλυτικά:
1 Οζιέ (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) 1h06m07.9s
2 Ροβάνπερα (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +4.8s
3 Νεβίλ (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +12.5s
4 Τάνακ (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +20.0s
5 Σόρντο (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +50.9s
6 Έβανς (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +1m01.2s
7 Μπριν (Ford Puma Rally1 HYBRID) +1m03.7s
8 Κατσούτα (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +1m28.6s
9 Φουρμό (Ford Puma Rally1 HYBRID) +1m31.3s
10 Γκρίνσμιθ (Ford Puma Rally1 HYBRID) +1m38.8s
Το σκέλος του Σαββάτου
Η δεύτερη ημέρα δράσης στην Ιβηρική Χερσόνησο περιλαμβάνει 118.75 αγωνιστικά χιλιόμετρα, που απλώνονται σε επτά ειδικές διαδρομές – οι τρεις εξ αυτών είναι επαναλαμβανόμενες.
Με το πρωτάθλημα οδηγών να έχει ήδη κριθεί, αυτό το Σαββατοκύριακο είναι εξαιρετικά πιθανό να κριθεί και εκείνο των κατασκευαστών.
Φωτογραφίες: Red Bull Content Pool
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!