WRC, Ράλλυ Ιαπωνίας: Ένα πρώτο σκέλος… φωτιά (vid)

Πάνος Σεϊτανίδης
WRC, Ράλλυ Ιαπωνίας: Ένα πρώτο σκέλος… φωτιά (vid)
Μόλις πέντε δευτερόλεπτα χωρίζουν τους τρεις πρώτους, σε μία ημέρα με απρόοπτα στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου.

Συναρπαστικό σε εξέλιξη ήταν το πρώτο σκέλος του Ράλλυ Ιαπωνίας, δέκατου-τρίτου και τελευταίου γύρου του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Μετά από τις πρώτες επτά ειδικές διαδρομές (μία το βράδυ της Πέμπτης και οι επόμενες έξι την Παρασκευή), μόλις 5.1 δευτερόλεπτα χωρίζουν τα τρία πρώτα πληρώματα, σε ένα συναρπαστικό ντέρμπι!

Το πρώτο στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου από το 2010, σε ένα εντελώς νέο event που περιλαμβάνει ασφάλτινες ειδικές διαδρομές.

Μάχη στο δευτερόλεπτο

Ο Έλφιν Έβανς κέρδισε δύο ειδικές διαδρομές και βρίσκεται στην κορυφή, αναζητώντας μία νίκη-ψυχολογίας στο φινάλε μίας δύσκολης για εκείνον σεζόν. Πήρε κεφάλι στη γενική κατάταξη κερδίζοντας την ΕΔ5, αύξησε οριακά το προβάδισμά του στην ΕΔ6 κι έτσι έκλεισε την ημέρα με προβάδισμα 3 δευτερολέπτων.

Πίσω του είναι ο Τιερί Νεβίλ της Hyundai, που παρότι δεν κέρδισε καμία ειδική διαδρομή, είχε σταθερά καλούς χρόνους κι αυτό τον κρατά στην πρώτη γραμμή της μάχης. Ο Βέλγος έχει προβάδισμα 2.1 δευτερολέπτων έναντι του Παγκόσμιου Πρωταθλητή Κάλε Ροβάνπερα, που δεν έχει καταφέρει να εκμεταλλευτεί τις δύο πρωτιές του – είναι χαρακτηριστικό πως μέχρι τώρα όλες οι ειδικές διαδρομές έχουν κερδηθεί από τους οδηγούς της Toyota Gazoo Racing!

 

O Φινλανδός είχε μία τρομάρα όταν το κόκπιτ του Yaris Rally1 γέμισε καπνό ενώ στην πορεία πάλευε με την υποστροφή.

Πυρ και μανία

Το πρόγραμμα μέχρι το φινάλε του πρώτου σκέλους, περιελάμβανε επτά ειδικές διαδρομές. Ωστόσο δεν ολοκληρώθηκαν όλες – δύο εξ αυτών δεν ολοκληρώθηκαν.

Η δεύτερη σταμάτησε λόγω της φωτιάς στο Hyundai i20N Rally 1 του Ντάνι Σόρντο, που είχε ως αποτέλεσμα την καταστροφή του, ευτυχώς δίχως προβλήματα για το πλήρωμα.

Έπειτα, διακόπηκε και η έβδομη ειδική, το δεύτερο πέρασμα από τη Shitara Town (22.22km), λόγω της ζημιάς που έκανε στις μπαριέρες η έξοδος του Ford Puma Rally1 του Κρεγκ Μπριν. Σε ένα ακόμα ατύχημα για οδηγό της M-Sport.

Ο ανταγωνισμός

Παρότι η πρώτη τριάδα είναι σε απόσταση αναπνοής, μέσα στο παιχνίδι είναι δύο ακόμα οδηγοί. Ο τέταρτος Όιτ Τάνακ, στην τελευταία του εμφάνιση ως οδηγός της Hyundai Motorsport, είναι 8.7 δευτερόλεπτα μακριά από τις θέσεις του βάθρου.

Όσο για τον τοπικό ήρωα, Τακαμότο Κατσούτα, ταλαιπωρήθηκε από υποστροφή το πρωί αλλά στην πορεία βρήκε ρυθμό και είναι 6.7 δευτερόλεπτα πίσω από τον πρώην παγκόσμιο πρωταθλητή.

Έκτος είναι ο Γκας Γκρίνσμιθ, ο μοναδικός οδηγός της M-Sport που ολοκλήρωσε το σκέλος, ωστόσο είναι ήδη 2 λεπτά πίσω αφού είχε σπασμένο ημιαξόνιο. Προβλήματα αντιμετώπισε και ο νικητής του Ράλλυ Καταλονίας-Ισπανίας, Σεμπαστιέν Οζιέ, που στην ΕΔ2 χρειάστηκε να σταματήσει για να αλλάξει τροχό.

Η κατάταξη

1. Έβανς/Μάρτιν, Toyota GR Yaris 57min 18.8sec
2. Νεβίλ/Βίνταγκε, Hyundai i20 N +3.0sec
3. Ροβάνπερα/Χάλτουνεν, Toyota GR Yaris +5.1sec
4. Τάνακ/Γιαρβεόγια, Hyundai i20 N +13.9sec
5. Κατσούτα/Τζόνστον, Toyota GR Yaris +20.6sec
6. Γκρίνσμιθ/Άντερσον, Ford Puma +2min 0.4sec

Η επόμενη μέρα

Το σκέλος του Σαββάτου περιλαμβάνει επτά απαιτητικές ειδικές διαδρομές. Με διπλά περάσματα στις Nukata Forest (20.56km) και Lake Mikawako (14.74km), την πρωινή Shinshiro City (7.08km) και δύο περάσματα από την υπέρ-ειδική Okazaki City (1.40km).

Φωτογραφίες: Red Bull Content Pool

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!