Kawasaki: Το υβριδικό μέλλον πλησιάζει
Η εταιρεία με το βλέμμα περισσότερο στραμμένο στο μέλλον, στη φετινή EICMA 2022 ήταν χωρίς αμφιβολία η Kawasaki. Η ιαπωνική μάρκα παρουσίασε στο Μιλάνο μια ολοκληρωμένη σειρά από εξηλεκτρισμένα projects τα οποία περιλάμβαναν ηλεκτρικά, υβριδικά και υδρογονοκίνητα μοντέλα. Το πιο ενδιαφέρον ήταν το χρονοδιάγραμμα της Kawasaki η οποία από το 2023 κιόλας θα διαθέσει τα ηλεκτρικά της μοντέλα σε όλο τον κόσμο.
Η αρχή για την Kawasaki έγινε το ηλεκτρικό της Ninja το οποίο είχαμε δει πρώτη φορά στην έκθεση Intermot της Κολωνίας. Η μοτοσικλέτα είχε ίδιες διαστάσεις με την Ninja 400 με ένα πλαίσιο χωροδικτύωμα το οποίο φιλοξενούσε την μπαταρία και τον ηλεκτροκινητήρα. Στην EICMA η Kawasaki πρόσθεσε και ένα Z ηλεκτρικό δίπλα στο Ninja με ακριβώς τα ίδια χαρακτηριστικά, αλλά χωρίς φέρινγκ και με ψηλό τιμόνι. Οι επιδόσεις της μοτοσικλέτας είναι στο επίπεδο των μοτοσυκλετών 125 κ.εκ. με περίπου 15 ίππους.
Το δεύτερο σημαντικό μοντέλο ήταν το νέο υβριδικό HEV. Το συγκεκριμένο μοντέλο είναι βασισμένο στο Ninja 650 χρησιμοποιώντας έναν θερμικό δικύλινδρο κινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα με μικρή μπαταρία. Η υβριδική μοτοσικλέτα θα μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για μερικά χιλιόμετρα, ενώ ο θερμικός κινητήρας θα χρησιμοποιείται τόσο για την κίνηση της μοτοσικλέτας όσο και για την φόρτισης της μπαταρίας. Η HEV αναμένεται να είναι διαθέσιμη το 2024.
Τέλος, η Kawasaki στην EICMA παρουσίασε και ένα project με βάση το υδρογόνο. Σε μια μοτοσικλέτα η οποία έμοιαζε πολύ με την Ninja H2 τοποθετήθηκε ένας κινητήρας ο οποίος χρησιμοποιούσε άμεσο ψεκασμό και καύσιμο υδρογόνο σε αέρια μορφή. Τεχνικά χαρακτηριστικά δεν έγιναν γνωστά ωστόσο η μοτοσικλέτα θα είναι υψηλών επιδόσεων με μηδενικούς τύπους. Η Kawasaki δεν ανακοίνωσε την έλευση της μοτοσικλέτας υδρογόνου στην παραγωγή, αλλά αναμένεται στο τέλος της δεκαετίας.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!