Formula 1: Η στρατηγική έκρινε τη δεύτερη θέση στην τελική βαθμολογία

Πάνος Σεϊτανίδης
Formula 1: Η στρατηγική έκρινε τη δεύτερη θέση στην τελική βαθμολογία
Οι διαφορετικές επιλογές στη χρήση των ελαστικών καθόρισαν και το τελικό αποτέλεσμα στο Grand Prix της F1 στο Άμπου Ντάμπι.

Το φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 ολοκληρώθηκε με έναν ενδιαφέροντα αγώνα, τον οποίο κρίνονταν πολλά. Μπορεί οι τίτλοι σε οδηγούς και κατασκευαστές να είχαν ήδη πάει σε Μαξ Φερστάπεν και Red Bull Racing αντίστοιχα, όμως ήταν ανοιχτές πολλές μάχες – όπως αυτή της δεύτερης θέσης στην τελική βαθμολογία.

Σαρλ Λεκλέρ και Σέρχιο Πέρεζ πήγαν στα Εμιράτα ισόβαθμοι και η επικράτηση του Μονεγάσκου του έδωσε τελικά και τη δεύτερη θέση. Τόσο ο νικητής Φερστάπεν όσο και οι προαναφερθέντες, ανέβηκαν στο βάθρο ολοκληρώνοντας τον αγώνα χρησιμοποιώντας την P Zero λευκή /σκληρή γόμα.

Pirelli Άμπου Ντάμπι 2022

Η Red Bull Racing είχε δυο διαφορετικές στρατηγικές για τους οδηγούς της, με τον Ολλανδό να σταματά στον εικοστό γύρο, όπου έβγαλε την P Zero κίτρινη/μέση γόμα και έβαλε τη σκληρή με την οποία έφτασε μέχρι τον τερματισμό. Αντιθετα, ο Μεξικανός σταμάτησε δυο φορές, στον 15ο και στον 33ο γύρο, βάζοντας δυο σετ σκληρής γόμας ενώ είχε εκκινήσει με τη μέση.

Μεικτή στρατηγική επέλεξε και η Ferrari, με τον Λεκλέρ να κάνει ένα pit stop αλλάζοντας από μέση, σε σκληρή γόμα ελαστικών ενώ ο Κάρλος Σάινθ έκανε δύο (μέση/σκληρή/σκληρή). Ομοίως, η Mercedes έκανε δυο αλλαγές στον Τζορτζ Ράσελ (σε στρατηγική μέσης/σκληρής/μέσης γόμας) αλλά στο Λούις Χάμιλτον έκανε μια αλλαγή (ο Βρετανός συμπλήρωσε μεγάλη απόσταση με την σκληρή γόμα και τελικά εγκατέλειψε από υδραυλικά).

Pirelli Άμπου Ντάμπι 2022

 

Γενικά στον αγώνα που διεξήχθη υπό μερική συννεφιά με θερμοκρασία ασφάλτου από 31.4 έως 34.4 βαθμούς Κελσίου, οι ομάδες υιοθέτησαν ποικίλες στρατηγικές - έντεκα οδηγοί έκαναν δυο αλλαγές ενώ οχτώ επέλεξαν την πιο συντηρητική προσέγγιση της μιας αλλαγής.

H πλειοψηφία των οδηγών εκκίνησε στον αγώνα με τη μέση γόμα. Ο Πιερ Γκασλί της Scuderia AlphaTauri ήταν ο μόνος οδηγός που εκκίνησε με τη ενώ ο Βάλτερι Μπότας της Alfa Romeo κι ο Κέβιν Μάγκνουσεν της Haas επέλεξαν τη σκληρή στο ξεκίνημα.

Grand Prix Άμπου Ντάμπι

Ο Λάντο Νόρις της McLaren ήταν αυτός που σημείωσε τον ταχύτερο γύρο, σταματώντας τα χρονόμετρα στο 1:28.391 στο 44ο πέρασμα, με την MCL36 να πατά σε ελαστικά μέσης γόμας.

Ο διευθυντής motorsport της Pirelli, Μάριο Ίζολα, είπε: «To Άμπου Ντάμπι ήταν ένα φινάλε αντάξιο της εξαιρετικής χρονιάς, στη Formula 1. Η τελική κατάταξη στη Γιας Μαρίνα καθορίστηκε από την επιλογή διαφορετικών στρατηγικών. Όπως ήταν αναμενόμενο, είδαμε τόσο στρατηγικές μιας αλλαγής όσο και δυο αλλαγών. Γενικά μιλώντας, η πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης ήταν μικρότερη από τα ελεύθερα κι αυτό έδωσε τη δυνατότητα να διανυθούν μεγαλύτερες αποστάσεις. Γόμα του αγώνα ήταν χωρίς αμφιβολία η σκληρή - μ’ αυτή τερμάτισαν οι περισσότεροι οδηγοί».

Μάριο Ίζολα

Φωτογραφίες: Pirelli

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!