Πρατήρια εναντίον σημείων φόρτισης στην Ευρώπη: Η θέση της Ελλάδας
Το λεγόμενο άγχος της αυτονομίας παραμένει το κυριότερο εμπόδιο στην ταχεία εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης. Και καθώς οι μπαταρίες μεγάλης χωρητικότητας δεν μπορούν να δώσουν την λύση – καθώς θα αύξαναν δραματικά το κόστος και το βάρος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων – το ζητούμενο είναι να αναπτυχθεί όσο το δυνατόν πιο γρήγορα ένα επαρκές δίκτυο δημοσίων ταχυφορτιστών.
Και σε αυτόν τον τομέα η Ευρώπη είναι χωρισμένη στα δύο: όχι απαραίτητα σε βορρά-νότο, αλλά σε χώρες με υψηλότερο και χαμηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα. Σε κράτη όπως η Νορβηγία και η Ολλανδία η ηλεκτροκίνηση αποτελεί πλέον τον κανόνα, ενώ σε αρκετές άλλες (ανάμεσά τους και η Ελλάδα) πρέπει να γίνουν ακόμα πολλά.
Η κρατική επιδότηση μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» έχει αυξήσει τον ετήσιο αριθμό των ταξινομήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στη χώρα μας, ενώ πλέον αρκετές ιδιωτικές επιχειρήσεις (όπως σούπερ μάρκετ) τοποθετούν φορτιστές στους χώρους στάθμευσης.
Η smart που λανσάρει αυτή την περίοδο το ηλεκτρικό SUV #1, δημοσίευσε ένα χάρτη με τα πρατήρια υγρών καυσίμων και τους σταθμούς φόρτισης στις ευρωπαϊκές χώρες κατά το 2021. Η Ελλάδα διαθέτει σχεδόν 6.000 πρατήρια βενζίνης, τη στιγμή που τα δημόσια σημεία φόρτισης ήταν μόλις 514. Σήμερα πλησιάζουν τα 2.000 – σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στο gMotion η Γ.Γ. Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών Αλεξάνδρα Σδούκου – ενώ στόχος είναι να φθάσουν τα 12.000 έως το 2025 και τα 25.000 σημεία έως το 2030.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!