Formula 1: Θα επέστρεφε ο Μάικλ Μάσι;
Έχει περάσει ένας και πλέον χρόνος από το περυσινό Grand Prix του Άμπου Ντάμπι, κι όμως ακόμα όσα έγιναν εκείνο το βράδυ στη Γιας Μαρίνα αποτελούν θέμα συζήτησης. Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως ήταν το πιο αμφιλεγόμενο φινάλε στην ιστορία της Formula 1 και φυσικά, αυτό που ανέδειξε όσο κανένας άλλος αγώνας την τοξικότητα των social media.
H συνέχεια είναι λίγο-πολύ γνωστή. Η Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού είχε μόλις αλλάξει πρόεδρο και ο Διευθυντής Αγώνων, Μάικλ Μάσι, έγινε το ιδανικό εξιλαστήριο θύμα - άσχετα αν οι επιλογές του εκτόξευσαν τις μετοχές του σπορ και τα έσοδα για όλους (ακόμα και τους αγωνιστικά χαμένους).
Όπως και να έχει, (ανθρώπινο) λάθος ή σωστό, ο Αυστραλός ήταν -μεταξύ άλλων ρόλων- ο Διευθυντής Αγώνα και αυτός πλήρωσε το μάρμαρο. Αρχικά περιορίστηκε στους υπόλοιπους ρόλους του και καθώς η ρητορική μίσους και η πίεση προς το πρόσωπό του είχαν χτυπήσει κόκκινο, κάποια στιγμή τράβηξε μία διαχωριστική γραμμή και αποφάσισε να γυρίσει σελίδα.
Έθεσε εαυτόν εκτός FΙΑ και επέστρεψε στην Αυστραλία, εκεί όπου φυσικά αντικείμενο εργασίας του είναι ο μηχανοκίνητος αθλητισμός. Είναι Πρόεδρος της Κομισιόν των V8 Supercars, τον κορυφαίο θεσμό αγώνων στη χώρα των καγκουρό, ενώ ανέλαβε και το ρόλο του Διευθυντή Συμβουλίου Karting της Αυστραλίας, τον οποίο θα μοιράζεται με τη Μελίσα Χόλζμπεργκερ.
Την ίδια ώρα, έφυγε και φαίνεται πως κόντρα σε όσα ήθελαν να πιστεύουν πολλοί, άφησε πίσω του συντρίμμια. Η FIA προσπάθησε να «οχυρώσει» αυτό το νευραλγικό ρόλο. Όχι απλά τοποθέτησε εκεί κάποιον με τριπλές αρμοδιότητες αλλά αντίθετα, τοποθέτησε δύο διευθυντές: τους Νιλς Βίτιχ και Εντουάρντο Φρέιτας. Έβαλε πλάι τους τον βοηθό το αείμνηστου Τσάρλι Ουάιτινγκ, τον Χέρμπι Μπλας. Δημιούργησε απομακρυσμένη ομάδα διαχείρισης των καταστάσεων και το σημαντικότερο, έβαλε στο… mute τους διευθυντές των ομάδων.
Υπό ιδανικές λοιπόν συνθήκες, οι διάδοχοι του Μάσι κατάφεραν σε μία σεζόν που δεν είχε αντίστοιχα αμφισβητούμενες καταστάσεις, να τα κάνουν πολλάκις θάλασσα. Πράγμα που αναπόφευκτα έχει ανοίξει την κουβέντα σχετικά με το μέλλον της θέσης αυτής.
Και πάμε στο ερώτημα του ενός εκατομμυρίου: θα μπορούσε να επιστρέψει ο Μάσι;
Προφανώς είναι ερώτημα ρητορικό, δεν υπάρχει κάτι τέτοιο στα χαρτιά. Αν όμως υπήρχε, θα δεχόταν ο Αυστραλός να μπλέξει με όλο αυτό το χάος; Την απάντηση προσπάθησε να δώσει ο Πίτερ Ουίντσορ. Ένας καταξιωμένος δημοσιογράφος που μάλιστα είχε και θητείες στο δυναμικό δύο σπουδαίων ομάδων του σπορ: στη Williams και τη Ferrari.
«Ο Μάσι ασχολείται με το μηχανοκίνητο αθλητισμό στην Αυστραλία και ασχολείται ξανά με τη διεύθυνση αγώνων. Ένας φίλος, μου είπε πως αν η Formula 1 του πρόσφερε τη θέση, πιθανότατα θα δεχόταν να επιστρέψει. Και μάλλον θα έκανε πολύ, πολύ καλή δουλειά σε σχέση με το που βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή. Προφανώς έκανε ένα πολύ μεγάλο λάθος στο Άμπου Ντάμπι, όμως όλοι κάνουν λάθη. Και πρέπει να αναρωτηθούμε: «Ήταν χειρότερο από το που βρισκόμαστε τώρα; Τουλάχιστον αυτός παίρνει αποφάσεις, είναι οργανωτικός», είπε ο Ουίντσορ στο κανάλι του στο Twitch.
Ωστόσο, ο 70χρονος τόνισε πως υπάρχει ένα βασικό εμπόδιο στην υλοποίηση του παραπάνω σεναρίου. Κι αυτό δεν είναι άλλο από τον ισχυρό άνδρα της Mercedes-AMG Petronas, Τότο Βολφ: «Είμαι σίγουρος πως δεν θα συμβεί, γιατί δεν θα το επιτρέψει ο Τότο να συμβεί. Έκανε ένα μεγάλο λάθος και ήταν αρκετό ως επιχείρημα για να μη τον θέλουν πίσω».
Φωτογραφίες: Getty Images, Alpine, Pirelli
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!