Toyota Aygo X vs Hyundai i10: Δαυίδ εναντίον Δαυίδ
Σε μια εποχή σαν τη σημερινή, που τα SUV κυριαρχούν τόσο στις γκάμες των κατασκευαστών όσο και στις προτιμήσεις των αγοραστών, η ολοένα συρρικνούμενη κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης φαντάζει τουλάχιστον ανεπίκαιρη. Ωστόσο, με τις τιμές των αυτοκινήτων να έχουν φτάσει στα ύψη, τα «μικρά» καλούνται να καλύψουν συνολικά τις μεταφορικές ανάγκες των ιδιοκτητών τους και να αποτελέσουν ακόμα και το μοναδικό όχημα μιας οικογένειας.
Έτσι, δεν ήταν έκπληξη η επιλογή της Toyota να ακολουθήσει το trend της εποχής και να φέρει τον πρόσφατο νέο Aygo X πιο κοντά στα SUV πρότυπα, παρουσιάζοντας ένα compact crossover. Το νέο Aygo X ήρθε να διεκδικήσει τα πρωτεία σε μια κατηγορία που είχε ηγέτη, όσον αφορά τα ποιοτικά χαρακτηριστικά, ο οποίος δεν ήταν άλλος από το Hyundai i10. Εμείς τα βάλαμε δίπλα-δίπλα για να διαπιστώσουμε πόσο ωραίος είναι ο νέος και αν ο παλιός παραμένει αλλιώς.
Σχεδίαση στο πνεύμα της εποχής
Το Aygo X ποντάρει πολλά στην εξωτερική του εμφάνιση. Αισθητικά, όπως άλλωστε και τα περισσότερα Toyota νέας γενιάς, είναι ενδιαφέρον, σύγχρονο και απόλυτα συμβατό με τις τάσεις της εποχής. Χαρακτηριστικό γνώρισμα οι μεγάλοι τροχοί, των οποίων η διάμετρος ξεκινά από τις 16 και κορυφώνεται στις 18 ίντσες, με τις οποίες ήταν εφοδιασμένο το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Πέραν αυτών η διχρωμία, οι έντονοι θόλοι των τροχών και το αθλητικό εν γένει παράστημα κερδίζουν τις εντυπώσεις και δημιουργούν θετικές προσδοκίες.
Το Hyundai i10 παραμένει πιο «παραδοσιακό» σε εμφάνιση καθώς μιλάμε για ένα κλασικό hatchback αμάξωμα. Η τρίτη γενιά του µοντέλου, το οποίο αποτέλεσε διάδοχο του εξαιρετικά δηµοφιλούς στη χώρα µας Atos, παρουσιάζεται στην πιο ώριµη και λειτουργικά άρτια εκδοχή, η οποία ξεχωρίζει στην κατηγορία Α σε κάθε επίπεδο. Με µήκος 3,67 µέτρα και πλάτος 1,66 µέτρα και σχετικά χαµηλό ύψος, δείχνει αρκετά δυναµικό και µε επαρκές αποτύπωµα στην άσφαλτο. Σχεδιαστικά το µοντέλο, ειδικά στην πολύ πλούσια εξοπλισμένη έκδοση N Line της δοκιµής µε τις ζάντες των 16'', δείχνει ιδιαίτερα δυναµικό µε τα µέτρα της κατηγορίας και καταφεύγει λιγότερο στη λογική του τετραγωνισµού του όγκου του, που συµβάλλει τα µέγιστα στην αύξηση των χώρων.
Το αισθητικό κομμάτι αποτελεί αποκλειστικά υποκειμενικό παράγοντα, αλλά το Toyota Aygo X κερδίζει λίγο παραπάνω τις εντυπώσεις με την παρουσία του και τη φρέσκια εμφάνισή του, με το Hyundai i10 ωστόσο να παραμένει ένα ιδιαίτερα ευχάριστο στο μάτι αυτοκίνητο.
Στο εσωτερικό, είναι σαφής η προσπάθεια της Toyota να εκσυγχρονίσει το Aygo X και να το φέρει στα πρότυπα και στις απαιτήσεις μιας νέας γενιάς αγοραστών, για τους οποίους η συνδεσιμότητα και η τεχνολογία παίζουν τον πρώτο ρόλο. Το νέο Aygo X χρησιμοποιεί το πλαίσιο TNGA-B των μεγαλύτερων Yaris και Yaris Cross. Αυτό κάνει δυνατή και την ενσωμάτωση μια πλειάδας συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης. Η Toyota ονομάζει την «ομπρέλα» αυτών των συστημάτων T-Mate και είναι πραγματικά η πληρέστερη στην κατηγορία. Η υλοποίηση όμως πάσχει ελαφρώς σε τομείς πολύ βασικούς. Από άποψη ευρυχωρίας, το αυτοκίνητο είναι καλό για τους δύο εμπρός επιβάτες, αλλά οριακό στις πίσω θέσεις, ενώ οι πόρτες ανοίγουν σε μικρή γωνία πίσω και τα πίσω παράθυρα δεν κατεβαίνουν καν. Ως αποτέλεσμα, η είσοδος ενός ενήλικα πίσω είναι δύσκολη και η παραμονή ακόμα δυσκολότερη. Αντιθέτως, ο χώρος αποσκευών είναι εξαιρετικός για την κατηγορία, με όγκο 231 λίτρων.
Το εσωτερικό του αυτοκινήτου περιλαμβάνει ψηφιακές ενδείξεις στον πίνακα οργάνων και μια ευρύτατη ψηφιακή οθόνη πολυμέσων 9 ιντσών στην έκδοση εξοπλισμού της δοκιμής, με όλες τις δυνατότητες σύνδεσης, κάμερα οπισθοπορείας και σύστημα πλοήγησης. Η σχεδίαση του ογκώδους ταμπλό όμως είναι χωρίς έμπνευση, με πολύ και σκούρο σκληρό πλαστικό, το οποίο μάλιστα δεν έχει χρησιμοποιηθεί παντού, καθώς σε πολλά σημεία υπάρχει ακάλυπτο μέταλλο, κάτι που δεν δίνει ευχάριστη εντύπωση. Γενικά είναι εμφανής η προσπάθεια της Toyota να κρατήσει χαμηλά το κόστος κατασκευής και έχουν γίνει εκπτώσεις στην απτή ποιότητα των υλικών.
Το Hyundai i10 δίνει καλύτερη εικόνα. Το µεγάλο µεταξόνιο των 2,426 µέτρων επιτρέπει σε 4 επιβάτες να είναι εντυπωσιακά άνετοι µε τα µέτρα της κατηγορίας, ενώ ο χώρος αποσκευών των 252 λίτρων είναι επίσης µεγάλος. Από τη θέση του οδηγού, η αίσθηση είναι αυτή µεγαλύτερου µοντέλου. Ακάλυπτο µέταλλο δεν υπάρχει πουθενά, τα πλαστικά είναι σκληρά µεν αλλά πολύ καλής υφής και συναρµολόγησης, ενώ ο εξοπλισµός της έκδοσης της δοκιμής, µε αυτόµατο κλιµατισµό, πληρέστατο πίνακα οργάνων, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέφτες, cruise control, αυτόµατη λειτουργία φώτων, keyless entry και start, οθόνη αφής 8'' για το σύστηµα πολυµέσων και κάµερα οπισθοπορείας, είναι κορυφαίος.
Το Hyundai i10 κερδίζει ξεκάθαρα σε αυτόν τον τομέα, με το εσωτερικό του να είναι πολύ πιο ευχάριστο μέρος να βρίσκεται κάποιος τόσο εμπρός όσο και -κυρίως- πίσω. Μπορεί σχεδιαστικά να δείχνει λίγο πιο συντηρητικό αλλά δεν υπολείπεται ιδιαίτερα σε τεχνολογία και συνδεσιμότητα και είναι πολύ μπροστά σε ποιότητα.
Διαφορετικές «καρδιές»
Στους κινητήρες δεν μπορεί να γίνει άμεση σύγκριση σε αυτήν τη δοκιμή, καθώς το Toyota Aygo X ήταν εφοδιασμένο με τη μοναδική επιλογή με την οποία διατίθεται, τον ατμοσφαιρικό 1000άρη με τους 72 ίππους, ενώ τo Hyundai i10 διέθετε το υπερτροφοδοτούμενο, επίσης 1000άρη, με απόδοση 100 ίππων. Η διαφορά ανάμεσα στα δύο μοτέρ είναι χαώδης και όχι μόνο στην απόδοση.
Αντικειμενικά οι 72 ίπποι του Aygo X είναι μια καλή απόδοση, ωστόσο με βάση αυτό που οδηγείς περιμένεις κάτι περισσότερο. Ο κινητήρας είναι πολύ ελαστικός και πρόθυμος στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, ωστόσο μετά τις 5.000 σ.α.λ. δεν έχει νόημα να πιέζεις, καθώς παίρνεις περισσότερο θόρυβο παρά δύναμη. Στην περίπτωση του i10, οι 100 ίπποι κάνουν τη διαφορά και μπορούν να κινήσουν με σβελτάδα το αυτοκίνητο σε όλες τις συνθήκες.
Η διαφορά των δύο αυτοκινήτων όμως εντοπίζεται περισσότερο σε αυτό που συνηθίζουμε να λέμε «ποιότητα κύλισης». Το Aygo X ξεκάθαρα δεν συμπαθεί τους πιο ανοιχτούς δρόμους, με τον θόρυβο από τον κινητήρα να βρίσκει σχεδόν ανεμπόδιστος το δρόμο τους προς την καμπίνα όταν οι στροφές ανέβουν, το i10 παραμένει σχετικά ήσυχο και σαφώς πιο πολιτισμένο. Σε ένα ταξίδι -κοντινό ή μακρινό, δεν έχει σημασία- το Hyundai i10 θα τα καταφέρει πολύ καλύτερα από το Toyota Aygo X, που θα κουράσει τους επιβάτες του, και αυτό δεν σχετίζεται με την απόδοση του κινητήρα.
Θα περίμενε κανείς ότι ο πιο δυνατός κινητήρας του i10 θα ήταν και ο πιο «λαίμαργος» της δοκιμής, αλλά η πράξη δεν το αποδεικνύει. Στις ημέρες που είχαμε τα αυτοκίνητα στη διάθεσή μας, και οδηγώντας τα σε μια ποικιλία διαδρομών, καταγράφηκε σχεδόν η ίδια τιμή κατανάλωσης βενζίνης. Το Aygo X ήταν οριακά πιο οικονομικό, αλλά διαφορές της τάξης του 0,1 ή 0,2 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα δεν κάνουν πρακτική διαφορά.
Κορεατική υπεροχή
Η οδική συμπεριφορά είναι επίσης ένας τομέας στον οποίο το Hyundai i10 υπερέχει. Το Toyota Aygo X τα καταφέρνει πολύ καλά σε αυτόν τον τομέα, διαθέτοντας στιβαρό και με τις αναρτήσεις με τις αναρτήσεις να έχουν μεγάλες σχετικά διαδρομές και να ελέγχουν αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος, όσο ο ρυθμός παραμένει σε λογικό πλαίσιο.
Στο Hyundai i10 οι τροχοί των 16 ιντσών με ελαστικά πλάτους 195 χιλ. εξασφαλίζουν πολύ καλή πρόσφυση, την ίδια στιγμή που η σφιχτή ανάρτηση διατηρεί σε λογικό πλαίσιο τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, χωρίς να θυσιάζει την άνεση. Το εύρος χρήσης του i10 είναι πολύ μεγαλύτερο από τα στενά πλαίσια της πόλης. Το μέγεθος είναι αντιστρόφως ανάλογο των δυνατοτήτων του, αλλά και της απόλαυσης που προσφέρει. Δίχως αμφιβολία, είναι σαφώς πιο ευχάριστο και ικανό.
Φτάνοντας στο «διά ταύτα», η σύγκριση αυτή έχει ξεκάθαρο νικητή και αυτός είναι το Hyundai i10. Ειδικά στην έκδοση N Line της δοκιμής μας με τον ισχυρό κινητήρα των 100 ίππων και τον πολύ πλούσιο εξοπλισμό, είναι ένα αυτοκίνητο που μπορεί να καλύψει όλες τις μεταφορικές ανάγκες χωρίς συμβιβασμούς, πέρα από αυτούς που θέτει το μέγεθός του. Το Toyota Aygo X είναι ένα εντυπωσιακό στην εμφάνιση αυτοκίνητο πόλης, με τους Ιάπωνες να στοχεύουν σωστά στην crossover φιλοσοφία, αλλά η υλοποίηση δεν έχει φτάσει στο επίπεδο των προσδοκιών που δημιουργήθηκαν όταν το μοντέλο ανακοινώθηκε.
Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!