Γιώργος Βασιλάκης: «Σε 2-3 χρόνια οι τιμές συμβατικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα είναι ίδιες»
Με ομιλίες στελεχών της κυβέρνησης αλλά και εκπροσώπων φορέων άρχισε το πρωί της Τετάρτης το μεγαλύτερο Συνέδριο για την Ηλεκτροκίνηση, το οποίο πραγματοποιείται για 6η συνεχόμενη χρονιά από την Ελληνική Εταιρεία Ενεργειακής Οικονομίας (HAEE) και την οικονομική ιστοσελίδα insider.gr.
Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) Γιώργος Βασιλάκης αναφέρθηκε στα γενναία κίνητρα που δίνει η πολιτεία για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» αλλά και για την πορεία που θα ακολουθήσει η αγορά τα επόμενα χρόνια.
Ο κ. Βασιλάκης εκτίμησε ότι οι τιμές ηλεκτρικών και συμβατικών αυτοκινήτων «θα σμίξουν σε 2-3 χρόνια», καθώς τα συμβατικά θα ακριβαίνουν και τα ηλεκτρικά θα γίνονται πιο προσιτά λόγω των οικονομιών κλίμακας. «Σε 2-3 χρόνια ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο θα κοστίζει το ίδιο να το αγοράσεις, είτε με συμβατικό κινητήρα είτε με ηλεκτρικό», ανέφερε. Τότε, όπως είπε, «θα μιλάμε για πολύ μεγαλύτερο μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα από το σημερινό 3%».
Δείτε εδώ ζωντανά το Συνέδριο για την Ηλεκτροκίνηση
Ο Πρόεδρος του ΣΕΑΑ χαρακτήρισε «απολύτως εφικτό» το στόχο το 2030 το 30% των νέων αυτοκινήτων να είναι αμιγώς ηλεκτρικά. «Πρέπει να δούμε το fine tuning στο πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά, ώστε κυρίως οι επαγγελματίες οδηγοί να πάρουν ηλεκτρικά οχήματα».
Σχετικά με τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα που συνήθως είναι παλαιάς τεχνολογίας και ρυπογόνα, ο κ. Βασιλάκης αναφέρθηκε στο Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων (ΜΕΜΟ), που τίθεται σε εφαρμογή από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. «Θα στέλνεται στο εργοστάσιο κατασκευαστή ο αριθμός πλαισίου και θα απαντά το εργοστάσιο τι είναι το αυτοκίνητο που εισάγεται. Είναι ένα καλό μέτρο ώστε να σταματήσει να έρχεται παλιός στόλος αυτοκινήτων στην Ελλάδα».
Υποστήριξε επίσης ότι πρέπει να επιβληθεί περιβαλλοντικό τέλος στα παλαιά οχήματα που κυκλοφορούν στις πόλεις. «Προσπαθήσουμε να πείσουμε την πολιτεία να επιβάλλει κυκλοφοριακά μέτρα για τα παλαιά αυτοκίνητα στις μεγάλες πόλεις. Ανάλογα με το πόσο ρυπαίνουν τα οχήματα. Σε οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή πόλη αν έχουμε ένα αυτοκίνητο 30 ετών θα πληρώνουμε κάτι παραπάνω, ημερησίως, μηνιαίως, ετησίως, για να έχουμε ελεύθερη διέλευση μέσα στην πόλη. Δεν έχουμε περάσει και λίγες κρίσεις μέσα στην τελευταία 15ετία ώστε η κυβέρνηση να μπορέσει να εφαρμόσει εύκολα κάτι τέτοιο».
«Ακόμα και αντικίνητρα για τα παλαιά οχήματα να μην μπουν, αν επιβάλλουμε τη συντήρησή τους, θα φθάσουμε στο σημείο που θα πούμε “δεν το θέλω άλλο, το πετάω” γιατί είναι ακριβή η συντήρησή τους», ανέφερε ο κ. Βασιλάκης.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!