Formula 1: Ο Σίμοντς συγκρίνει τους Σένα, Σουμάχερ και Αλόνσο

Formula 1: Ο Σίμοντς συγκρίνει τους Σένα, Σουμάχερ και Αλόνσο
Ο κορυφαίος μηχανικός της F1, Πατ Σίμοντς, μίλησε για τρεις κορυφαίους οδηγούς με τους οποίους έχει συνεργαστεί στο παρελθόν.

Ο Πατ Σίμοντς έχει πραγματοποιήσει μια από τις πιο επιτυχημένες καριέρες στη Formula 1, κερδίζοντας πολλούς τίτλους οδηγών και κατασκευαστών. Ο Βρετανός ξεκίνησε να δουλεύει ως μηχανικός στο σπορ τη δεκαετία του 1980 και πλέον είναι ο επικεφαλής τεχνικός της Formula 1 υπό τη Liberty Media.

O Σίμοντς έχει συνεργαστεί με δεκάδες οδηγούς, όμως λίγοι είναι αυτοί που ξεχωρίζουν. Στην πρώτη του ομάδα, την Toleman, είχε για οδηγό τον Άιρτον Σένα, ο οποίος έκανε το ντεμπούτο του στο σπορ, στις αρχές της δεκαετίας του ’90 στην Benetton είχε για οδηγό τον Μίκαελ Σουμάχερ, ενώ την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας στη Renault είχε για οδηγό τον Φερνάντο Αλόνσο.

Με τους δύο εκ των τριών κατέκτησε αρκετά πρωταθλήματα στη Formula 1 και γνωρίζει πολύ καλά την αξία τους. Σε ερώτηση που τέθηκε στον Σίμοντς στο πλαίσιο του Autosport International για τους τρεις πρωταθλητές, o Βρετανός απάντησε.

«Έχω δουλέψει και με τους τρεις. Το ενδιαφέρον πράγμα είναι πως δούλεψα με κάθε έναν από αυτούς σε τρεις διαφορετικές δεκαετίες. Με τον Άιρτον στη δεκαετία του ’80, με τον Μάικλ στη δεκαετία του ’90 και με τον Αλόνσο στη δεκαετία του 2000. Αυτό που πρέπει να θυμόμαστε πάντα είναι πως αυτό που ζητούσες από τον οδηγό στις τρεις δεκαετίες ήταν πολύ διαφορετικό. Μία δεκαετία σε μια επιχείρηση είναι μεγάλο χρονικό διάστημα. Στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, μια δεκαετία είναι σαν έναν αιώνα, τα πράγματα αλλάζουν τόσο γρήγορα», ανέφερε ο Βρετανός.

 

Αλονσο

O Σίμοντς επεκτάθηκε ακόμη περισσότερο επί του θέματος και εξήγησε το γιατί δεν μπορούν οι τρεις οδηγοί να συγκριθούν: «Mε τον Άιρτον όταν δουλεύαμε στην Toleman, ήταν την εποχή που δεν είχαμε συσκευές τηλεμετρίας. Ήτασταν εξαρτημένοι πάρα πολύ από τους οδηγούς, ακόμη και με πόσες στροφές κινούνταν στις ευθείες, ποια ήταν η θερμοκρασία λαδιού, αν οι ταχύτητες ήταν σωστά συγχρονισμένες, τέτοια πράγματα. Μέχρι να φτάσουμε στην εποχή που συνεργαζόμουν με τον Φερνάντο, γνωρίζουμε πολλά περισσότερα για τα μονοθέσια και το τι συμβαίνει ανά πάσα στιγμή. Όλες τις λεπτομέρειες. Αυτό λοιπόν που ψάχνεις είναι το πώς ένας οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει τις αρετές του μονοθεσίου και να τις μετατρέψει σε κάτι που μπορεί να χειριστεί και να οδηγήσει. Ο Μίκαελ για παράδειγμα προτιμούσε ένα ασταθές μονοθέσιο. Το μονοθέσιο γίνεται ταχύτατο, όμως χρειάζεσαι έναν πραγματικά γρήγορο οδηγό για να το δαμάσει. Συνηθίζαμε να στήνουμε το μονοθέσιο να είναι πολύ ασταθές και αρκετοί teammate του δυσκολεύονταν αρκετά. Για να αξιολογήσουμε έναν οδηγό ο οποίος είναι γρήγορος είναι αρκετά δύσκολο, ειδικά αν κοιτάμε μια συγκεκριμένη περίοδο».

Παρακολουθήστε στο παρακάτω βίντεο την ανασκόπηση του Gazzetta της σεζόν του 2022 για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1, με τους Πάνο Σεϊτανίδη και Κώστα Παστρίμα.

Φωτογραφίες: schambess/reddit, automototori/twitter

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!