Test drive Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD: Success Story

Test drive Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD: Success Story

Κώστας Παστρίμας
Test drive Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD: Success Story
Με «όπλα» το βαρύ όνομα, την εξελιγμένη υβριδική τεχνολογία και την ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή το νέο ιαπωνικό SUV στοχεύει απ’ ευθείας στην κορυφή.

Όταν μια μάρκα που λέγεται Toyota παρουσιάζει ένα νέο μοντέλο που ονομάζεται Corolla, πρέπει να σταματήσεις αυτό που κάνεις και να δώσεις προσοχή. Και η Toyota Corolla Cross, που αποτελεί το αντικείμενο αυτής της δοκιμής, αξίζει όλη την προσοχή μας. Όχι μόνο λόγω ονόματος -που έτσι κι αλλιώς δεν είναι μικρό πράγμα, όταν μιλάμε για ένα μοντέλο που έχει πουλήσει περισσότερα από 55 εκατομμύρια αυτοκίνητα- αλλά και λόγω τοποθέτησης και στόχευσης.

Toyota Corolla Cross

Η νέα Toyota Corolla Cross ήρθε να τοποθετηθεί «στην καρδιά» μιας πολύ σημαντικής και άκρως ανταγωνιστικής -τουλάχιστον στην Ευρώπη- κατηγορίας: αυτής των C-SUV. Με μήκος 4,460 μ., πλάτος 1,825 μ., ύψος 1,620 μ. και μεταξόνιο 2,640 μ. αποτελεί ουσιαστικά τη «γέφυρα» ανάμεσα στο μικρότερο C-HR και στο μεγαλύτερο RAV4 και ολοκληρώνει την γκάμα των SUV της μάρκας, που ξεκινάει από το «λιλιπούτειο» Aygo X και φτάνει μέχρι το «θηριώδες» Land Cruiser.

Γνωστή πλατφόρμα, εντελώς νέο μοντέλο

Με το C-HR μοιράζονται την πλατφόρμα, την TNGA-C, και το ίδιο μεταξόνιο, αλλά οι ομοιότητες σταματούν περίπου εκεί. Η Corolla Cross αισθητικά είναι σαφώς πιο συμβατική και αν πρέπει να ψάξουμε για ομοιότητες θα βρούμε περισσότερες με το RAV4 παρά με το πιο φουτουριστικό C-HR. Στην εμφάνιση της Corolla Cross δεσπόζει ασφαλώς η μάσκα με την τεράστια γρίλια και οι «τραβηγμένοι» LED προβολείς στο πάνω μέρος του αμαξώματος.

 

Toyota Corolla Cross

Κοιτάζοντας το αυτοκίνητο από το πλάι, το μάτι πέφτει στα «φουσκωμένα» φτερά, που έχουν πλαστικά προστατευτικά τόξα στους θόλους. Οι αναλογίες παραπέμπουν σαφώς σε ένα crossover, με την απόσταση από το έδαφος να είναι 16 εκατοστά. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν οι διαιρούμενοι προβολείς και η προστατευτική ποδιά στον προφυλακτήρα. Συνολικά, η Corolla Cross δεν προβάλλει κάτι ιδιαίτερα ξεχωριστό αλλά ταυτόχρονα η παρουσία της στο δρόμο έχει μια σημαντική υπόσταση.

Toyota Corolla Cross

Περνώντας στο εσωτερικό, αμέσως ξέρεις ότι βρίσκεσαι μέσα σε μια Corolla. Οι σχεδιαστές έχουν εστιάσει στην πρακτικότητα και στην εργονομία, αλλά με την τεχνολογία να είναι εκείνη που κλέβει την παράσταση. Ο πίνακας οργάνων είναι μια μεγάλη ψηφιακή οθόνη 12,3 ιντσών, που μπορεί να προβάλει τις ενδείξεις που επιλέγει ο οδηγός. Στο πάνω μέρος του ταμπλό, σαν να αιωρείται, βρίσκεται άλλη μία οθόνη, που είναι αφής και έχει διαγώνιο 10,5 ίντσες και αποτελεί το κέντρο του αναβαθμισμένου συστήματος πολυμέσων Toyota Smart Connect. Το Interface δεν είναι το πιο σύγχρονο και η χρήση του απαιτεί κάποια εξοικείωση αλλά περιλαμβάνει όλες τις απαραίτητες λειτουργίες και διαθέτει φυσικά συνδεσιμότητα με Android Auto και Apple Car Play.

Τεχνολογία και πρακτικότητα στο εσωτερικό

Η αίσθηση στο εσωτερικό της καμπίνας είναι αυτή μιας στιβαρής κατασκευής, όχι όμως και πολυτελούς. Έχει χρησιμοποιηθεί μια ποικιλία πλαστικών, αλλού σκληρότερα και αλλού μαλακότερα, αλλά δεν έχει γίνει το «βήμα παραπάνω» προς μια πιο premium εικόνα, όπως έχουν κάνει πολλοί από τους άμεσους ανταγωνιστές της Corolla Cross στην κατηγορία. Η ποιότητα της συναρμογής φυσικά δεν σηκώνει κριτική και όλα δείχνουν ότι θα μείνουν στη θέση τους για πάντα.

Toyota Corolla Cross

Η Toyota Corolla Cross προσφέρει αρκετά καλούς χώρους -σαφώς περισσότερους από το C-HR- αλλά και πάλι δεν βρίσκει κανείς την αίσθηση της ευρυχωρίας που απολαμβάνει σε πολλά μοντέλα της κατηγορίας. Τόσο εμπρός όσο και πίσω οι επιβάτες δεν θα νιώσουν σε καμία περίπτωση στριμωγμένοι αλλά ούτε θα απλωθούν με όλη τους την άνεση. Ο χώρος αποσκευών με τη χωρητικότητα των 390 λίτρων στην τετρακίνητη έκδοση της δοκιμής μας (οι δικίνητες εκδόσεις προσφέρουν 436 λίτρα) επίσης υπολείπεται ελαφρώς του ανταγωνισμού, ωστόσο Έχει φαρδύ άνοιγμα και σχετικά χαμηλό κατώφλι, χαρακτηριστικά που βοηθούν σημαντικά στη φόρτωση.

Toyota Corolla Cross

Αυτό που σίγουρα εντυπωσιάζει, όμως, είναι η σουίτα με τα συστήματα υποβοήθησης που περιλαμβάνει η νέα Toyota Corolla Cross, που εφοδιασμένη με την ομπρέλα συστημάτων T-Mate ξεχωρίζει στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας. Η μακριά λίστα περιλαμβάνει τα παρακάτω: Σύστημα Αποφυγής Πρόσκρουσης (Pre-Collision System - PCS), Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Κυκλοφορίας (Road Sign Assist - RSA), Adaptive Cruise Control (ACC), Σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας (Lane Trace Assist - LTA), Αυτόματη Λειτουργία Προβολέων (Automatic High Beam - AHB), Σύστημα Toyota Teammate Υποβοήθησης Προηγμένου Παρκαρίσματος (Advanced Park - ADC), Σύστημα Πανοραμικής Προβολής (Panoramic View Monitor – PVM), Σύστημα Ειδοποίησης Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας με Αυτόματη Πέδηση (Rear Cross Traffic Alert with Automatic Braking – RCTAB), Σύστημα Έξυπνων Αισθητήρων με Αυτόματη Πέδηση (Intelligent Clearance Sonar – ICS), Σύστημα Ανίχνευσης Τυφλού Σημείου (Blind Spot Monitoring – BSM), Σύστημα Προσαρμοζόμενης Λειτουργίας Προβολέων (Adaptive High-Beam System - AHS). Εξίσου σημαντικό είναι ότι τα συστήματα αυτά θα μένουν ενημερωμένα, καθώς η Toyota προσφέρει δωρεάν για τα πρώτα τέσσερα χρόνια αναβαθμίσεις over-the-air.

Το υβριδικό σύστημα κάνει τη διαφορά

Όλα τα παραπάνω είναι σημαντικά, φυσικά, αλλά η ουσία της νέας Corolla Cross βρίσκεται αλλού: στο 5ης γενιάς υβριδικό σύστημα της Toyota. Οι Ιάπωνες έχουν πλέον συγκεντρώσει τεράστια τεχνογνωσία γύρω από τα υβριδικά συστήματα και σε αυτήν την 5η γενιά το έχουν εξελίξει ακόμα περισσότερο και το έχουν κάνει ισχυρότερο, μικρότερο σε διαστάσεις και πιο οικονομικό.

Toyota Corolla Cross

Η βασική αρχιτεκτονική είναι γνωστή. Η βάση του συστήματος είναι ένας 2λιτρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας που λειτουργεί σε κύκλο Άτκινσον και αποδίδει 152 ίππους και 190 Νm ροπής. Συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 111 ίππων και 206 Nm ενώ ένα δεύτερο, μικρότερο, ηλεκτρικό μοτέρ 41 ίππων και 84 Nm) βρίσκεται κάτω από το πάτωμα του αποθηκευτικού χώρου και δίνει κίνηση στους πίσω τροχούς. Το σύστημα συμπληρώνεται από την αναβαθμισμένη μπαταρία ιόντων λιθίου που έχει περισσότερη χωρητικότητα (1,5 kWh) για μεγαλύτερη διάρκειας ηλεκτροκίνηση και επιπλέον είναι και κατά 14% ελαφρύτερη.

Η κίνηση φτάνει στους εμπρός τροχούς μέσω ενός CVT κιβωτίου στην έξοδο του βασικού ηλεκτροκινητήρα ενώ το πίσω ηλεκτρικό μοτέρ δίνει ανεξάρτητα κίνηση στους πίσω τροχούς. Συνολικά το σύστημα αυτό αποδίδει 197 ίππους. Αυτό μεταφράζεται σε αξιοπρεπέστατη επιτάχυνση (7,5 δευτερόλεπτα για το 0-100 χιλιόμετρα/ώρα) και 180 χλμ/ώρα μέγιστη ταχύτητα.

Toyota Corolla Cross

Στο δρόμο, η λειτουργία του συστήματος είναι υποδειγματική, μέσα στο πλαίσιο της λειτουργίας των αυτοφορτιζόμενων υβριδικών συστημάτων, φυσικά. Η μονάδα ελέγχου έχει αρκετή επεξεργαστική ισχύ για να επιλέγει κάθε στιγμή το βέλτιστο τρόπο αξιοποίησης των πόρων του συστήματος. Έτσι, οι εμπρός τροχοί μπορεί να παίρνουν κίνηση είτε από τον βενζινοκινητήρα είτε από τον ηλεκτροκινητήρα είτε και από τους δύο συνδυαστικά. Το μοτέρ βενζίνης μπορεί είτε να κινεί μόνο τους τροχούς είτε να φορτίζει την μπαταρία είτε και τα δύο ταυτόχρονα. Και όλες αυτές οι πιθανές καταστάσεις εναλλάσσονται διαρκώς κατά την οδήγηση και στις περισσότερες περιπτώσεις ο οδηγός το αντιλαμβάνεται μόνο κοιτάζοντας το γραφικό στον πίνακα οργάνων ή από τον ήχο του βενζινοκινητήρα που ακούγεται αρκετά μέσα στην καμπίνα όταν ανέβουν οι στροφές του.

Προτού περάσουμε στα οδηγικά χαρακτηριστικά αυτής της λειτουργίας, πρέπει να μιλήσουμε για την οικονομία που επιτυγχάνει – αυτός άλλωστε είναι ο βασικός στόχος του υβριδικού συστήματος. Μέσα στην πόλη και γύρω από αυτήν, το σύστημα της 5ης γενιάς θριαμβεύει. Στις διαδρομές που το αυτοκίνητο μπορεί να χρησιμοποιεί συχνά την ηλεκτροκίνηση, έστω και για λίγα μέτρα, και η μπαταρία να ξαναφορτίζεται από την ανάκτηση, οι τιμές της κατανάλωσης καυσίμου είναι πραγματικά εντυπωσιακές.

Ικανή -και οικονομική- παντού

Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας η Corolla Cross οδηγήθηκε σε ποικιλία διαδρομών που περιλάμβαναν και αστικό ιστό και αυτοκινητόδρομο. Αν απομονώσουμε για λίγο τις δύο συνθήκες, στο αστικό περιβάλλον κάψαμε… σχεδόν τίποτα. Η μέση τιμή στις ημέρες που είχαμε το αυτοκίνητο ήταν σημαντικά μικρότερη από 4,5 λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα. Βγαίνοντας στον ανοιχτό δρόμο, βέβαια, τα πράγματα αλλάζουν, αλλά και πάλι μείναμε κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ. Συνδυαστικά, ο οδηγός του αυτοκινήτου μπορεί να περιμένει συνολική τιμή μεταξύ 6,0 και 6,5 λίτρων/100 χλμ και μάλιστα χωρίς να χρειαστεί να προσπαθήσει ιδιαίτερα. Και ας μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για ένα C-SUV μήκους σχεδόν 4,5 μέτρων και βάρους 1.550 κιλών.

Toyota Corolla Cross

Οδηγώντας την Toyota Corolla Cross, μπορεί αρχικά να σε ξενίσει η αίσθηση του κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT) αν δεν είσαι εξοικειωμένος με κάτι τέτοιο. Η γραμμική αίσθηση κατά την επιτάχυνση δίνει την εντύπωση ότι γίνεται αργά, χωρίς απαραίτητα όμως να είναι έτσι στην πραγματικότητα. Επίσης, υπάρχουν φορές που το σύστημα ανεβάζει τις στροφές του βενζινοκινητήρα χωρίς να έχει πατηθεί το γκάζι το ίδιο βαθιά. Αυτά είναι εγγενή χαρακτηριστικά των υβριδικών συστημάτων και συνηθίζονται πάρα πολύ γρήγορα.

Ένα άλλο μεγάλο πλεονέκτημα της Toyota Corolla Cross είναι η συνεργασία του πλαισίου με τις αναρτήσεις (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω) και η εξαιρετική ρύθμισή τους. Το αυτοκίνητο παραμένει τρομερά άνετο σε όλες τις συνθήκες οδοστρώματος αλλά ταυτόχρονα δεν έχουν γίνει συμβιβασμοί στο κράτημα όταν οδηγηθεί γρήγορα. Εδώ δεν πρέπει να παρεξηγηθώ: η Corolla Cross δεν είναι σπορ αυτοκίνητο. Οι κλίσεις στις στροφές είναι αρκετές και το τιμόνι δεν είναι ιδιαίτερα σαφές στη γρήγορη οδήγηση. Ωστόσο, τα περιθώρια της πρόσφυσης είναι μεγάλα και δεν υπάρχουν απότομες αντιδράσεις που θα προβληματίσουν τον οδηγό.

Toyota Corolla Cross

Πολύ μεγάλη είναι η συνεισφορά σε αυτό του πίσω ηλεκτροκινητήρα. Στην περίπτωση της Corolla Cross το μοτέρ δεν είναι «διακοσμητικό», όπως στο Yaris Cross, καθώς οι 41 ίπποι του και η πολύ καλή ρύθμισή του βοηθούν στο να εξαλείφονται οι πιθανές τάσεις υποστροφής ή υπερστροφής. Δεν δίνει στην Corolla Cross πραγματικές δυνατότητες εκτός δρόμου – δεν είναι άλλωστε σε καμία περίπτωση αυτός ο προσανατολισμός του μοντέλου. Δίνει όμως πολύ μεγάλη σιγουριά σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης.

Άνεση και ασφάλεια

Κατά την κίνησή της η Corolla Cross προσφέρει άνεση και ασφάλεια στους επιβάτες της, χωρίς απαραίτητα να δίνει κορυφαία αίσθηση ποιότητας κύλισης, όπως πολλοί από τους ανταγωνιστές της. Κυριότερο ρόλο σε αυτό παίζει ο θόρυβος. Πιθανολογώ ότι οι άνθρωποι της Toyota έκαναν προσπάθεια να κρατήσουν το κόστος κατασκευής χαμηλά, με τα οφέλη που φέρνει αυτό στην τιμή αγοράς, και έκαναν μερικές «εκπτώσεις» σε τομείς όπως π.χ. η ηχομόνωση. Μέσα στην πόλη ο βενζινοκινητήρας δεν δουλεύει συχνά και όταν το κάνει συνήθως είναι σε χαμηλές στροφές. Όταν όμως χρειαστεί να δουλέψει λίγο ψηλότερα, ο ήχος του περνάει μέσα στην καμπίνα και σε μεγάλες αποστάσεις είναι πιθανό να γίνει λίγο κουραστικός. Σε μικρότερο βαθμό γίνονται αντιληπτοί και ορισμένοι αεροδυναμικοί θόρυβοι, όπως από την πανοραμική ηλιοροφή που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Αυτά όμως δεν αρκούν για να χαλάσουν την εμπειρία ενός ταξιδιού, στο τέλος του οποίου οι επιβάτες θα βγουν «ατσαλάκωτοι».

Toyota Corolla Cross

Φτάνοντας στο «διά τάυτα», η Toyota Corolla Cross φύλαξε για το τέλος το πιο δυνατό της «όπλο». Διαπιστώσαμε ότι είναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο που έχει -όπως όλα- τα θετικά και τα αρνητικά του. Μετρώντας όμως τα χρήματα που ζητάει για αυτά που προσφέρει, είναι δύσκολο να αντικρούσει κανείς τα επιχειρήματα υπέρ της. Η τιμή της Corolla Cross με το υβριδικό σύστημα της 5ης γενιάς ξεκινά από 32.000 ευρώ για τη δικίνητη έκδοση και από 34.000 ευρώ για την τετρακίνητη, στο βασικό επίπεδο Active Plus, και μετά ανεβαίνει αντίστοιχα στα Style, Slyle Skyview και Lounge. Πρόκειται για τιμές, που απλώς δεν μπορούν να προσφέρουν οι ανταγωνιστές σε φουλ υβριδικό μοντέλο. Η Corolla Cross είναι πάρα πολύ οικονομική, δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, μπαίνει ελεύθερα στον Δακτύλιο της Αθήνας και, με μία λέξη, είναι Toyota, που μάλιστα κατασκευάζεται στην Ιαπωνία. Αυτή η συνταγή δεν γίνεται να μην πετύχει.

Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!