Test ride Ducati Desert X: Ο Εξερευνητής
- Το μεγάλο ταξίδι ξεκινά
- Με τον καιρό «κόντρα»
- Πρώτη στάση, Θεσσαλονίκη
- Στην Ξάνθη μέσω της μαγικής Ροδόπης
- Υπέροχος Έβρος και Δάσος Δαδιάς
- Επίλογος με εξαιρετικές εντυπώσεις
Είχα τη μεγάλη τύχη και τιμή να επισκεφθώ το εργοστάσιο και το μουσείο της Ducati δύο φορές στην Βόρειο Ιταλία, στην Μπολόνια. Κατά τη δεύτερη επίσκεψη μου το 2016 για τη συμπλήρωση των 90 χρόνων από την ίδρυση του εργοστασίου, έβγαλα μια φωτογραφία στο μουσείο μαζί με την Βασίλισσα της Ερήμου: Τη Gagiva Elephant 750 με το νούμερο συμμετοχής 92, που το 1992-1994 ένας Ιταλός αναβάτης θρύλος, ο Edi Orioli, οδηγώντας τη στο Rally Dakar με κινητήρα 900 κ.εκ της Ducati, κατάφερε να κερδίσει δύο φορές τον θρυλικό αγώνα.
Εκείνη την εποχή η Ducati άνηκε στο γκρουπ της Gagiva των Castilioni. Το χρόνια πέρασαν η Ducati πέρασε σε άλλο επενδυτικό όμιλο, βρήκε τα πατήματά της και πέρασε στην αντεπίθεση παράγοντας ξεχωριστές μοτοσικλέτες, σαν αυτή της δοκιμής. Μια ολοκαίνουργια μοτοσικλέτα με σαφή χωμάτινο προσανατολισμό, τη νέα Ducati Desert X.
Την παραλάβαμε από την αντιπροσωπεία με σκοπό να κάνουμε μια ξεχωριστή και μεγάλη δοκιμή φτάνοντας μέχρι την Ορεστιάδα στον ακριτικό Έβρο. Μεγάλο πρότζεκτ, με το σχεδιασμό της διαδρομής να προκύπτει από την εμπειρία της συμμετοχής μου για πολλά χρόνια στα Πανελλήνια πρωταθλήματα εντούρο. Η ιδέα άρεσε και γρήγορα πήρε σάρκα και οστά. Ταυτόχρονα με την παραλαβή της καινούργιας Desert X, επικοινώνησα με τον κ. Σταύρο Παπασταύρου της γνωστής αλυσίδας καταστημάτων για εξοπλισμό αναβάτη.
Του αναφέρω τι θέλαμε να κάνουμε, του άρεσε η ιδέα μας και αναλαμβάνει να μας ντύσει με τον κορυφαίο εξοπλισμό της ιταλικής φίρμας Dainese τεσσάρων εποχών.Για την ιστορία και ο Edi Orioli στα Rally Dakar με την ίδια φίρμα σε εξοπλισμό αγωνίστηκε! Τυχαίο; Δεν νομίζω. Με σύμμαχο το νέο μπουφάν και παντελόνι με κωδικό LADAKI 3L, μαζί με το νέο αδιάβροχο κατασκευασμένο με την τελευταία λέξη νανοτεχνολογίας της Dainese, μπότες TCX και γάντια TFX 1 της FIVE, ξεκινήσαμε με κατεύθυνση τη Βόρεια Ελλάδα.
Το μεγάλο ταξίδι ξεκινά
Η νέα Ducati Desert X σχεδιασμένη και κατασκευασμένη από λευκό χαρτί, βασισμένη όμως σε ένα ρετρό λουκ, σε παραπέμπει κατευθείαν σε Rally Dakar και σε μεταφέρει σαν να μπήκες σε χρονοκάψουλα στο σήμερα μέσα από μια θρυλική εποχή. Έτοιμος για την μεγάλη εξερεύνηση μας σε μια άλλη Ελλάδα, ξεκίνησα με τη νέα Ducati Desert X, στην οποία αισθάνεσαι πολύ οικεία μαζί της. Η θέση του τιμονιού για τα χέρια, των μαρσπιέ για τα πόδια του αναβάτη, μαζί με το ύψος της σέλας είναι κατασκευασμένα με τέτοιο εργονομικό τρόπο, που κατευθείαν κουμπώνεις μέσα στη μοτοσικλέτα. Ειδικά μόλις δώσεις εντολή να σηκωθείς σε όρθια θέση επάνω της για αγωνιστικούς γρήγορους χωμάτινους ρυθμούς, βολεύεσαι εργονομικά όπως σε μια Rally μοτοσικλέτα.
Μεγάλο και ουσιαστικό ρόλο σε αυτό, παίζει το στιβαρό πλαίσιο της, αφού πρόκειται για ένα νέο ατσάλινο χωροδικτύωμα, μαύρο σε χρώμα που ακριβώς από κάτω και στο μπροστινό τμήμα του, έρχεται και κουμπώνει ο δοκιμασμένος και φορεμένος και σε άλλα μοντέλα της Ιταλικής φίρμας δικύλινδρος σχήματος L2 κινητήρας των 937 κ.εκ. Πρόκειται για τον Testastretta 11 των 8 βαλβίδων ( 4 ανά κύλινδρο ), οι οποίες παίρνουν κίνηση από το σύστημα desmo, κλασική πατέντα της Ducati. Ο συγκεκριμένος κινητήρας με ισχύ 110 ίππους στις 9.250 στροφές ανά λεπτό και με ροπή στρέψης στα 9,4 kgr στις 6.500 σ.α.λ. είναι κατασκευασμένος με προδιαγραφές Euro 5.
Οι μηχανικοί της Ducati ξανά σχεδίασαν το κιβώτιο ταχυτήτων αποκλειστικά για τις ανάγκες του desert X, με πέντε κοντές ταχύτητες και μακριά την έκτη για κίνηση σε άσφαλτο. Ειδικά οι δύο πρώτες σχέσεις 1η και 2η είναι ακόμη πιο κοντές, καθαρά για χρήση εντούρο, ενώ νέος και πιο ελαφρύς είναι και ο συμπλέκτης. Με αυτή τη νέα σχεδίαση κατάφεραν μόνο από τον συγκεκριμένο κινητήρα να κερδίσουν 1.7 κιλά στο σύνολο του, σε σχέση με τα άλλα μοντέλα του εργοστασίου.
Πατώντας την μίζα και ενεργοποιώντας τον κινητήρα της νέας Desert X που έρχεται αμέσως εν ζωή, παράγει ένα ξεχωριστό ήχο, που αυτόματα σε προδιαθέτει για νέες διαδρομές και εξερευνήσεις.
Με τον καιρό «κόντρα»
Ο καιρός λίγο πριν ξεκινήσουμε το ταξίδι μας για το βορρά, μας χάλασε την διαδρομή μέχρι τη Λαμία από χώμα, γιατί προέκυψαν οι σφοδρές χιονοπτώσεις στην περιοχή της Αττικής- Βοιωτίας-Λαμίας. Παρόλη αυτή την εξέλιξη δεν πτοηθήκαμε καθόλου και οδηγήσαμε από άσφαλτο μέσα σε λευκό αλπικό τοπίο, με θερμοκρασίες πολύ χαμηλές. Το ηλεκτρονικό θερμόμετρο στην ψηφιακή οθόνη έδειχνε -14 βαθμούς Κελσίου με την φωτεινή ένδειξη σε κίτρινο χρώμα ICE , να μας ενημερώνει για τον πάγο στη διαδρομή.
Ο νέος εξοπλισμός μας βοήθησε πάρα πολύ, φορώντας παράλληλα από πάνω το νέο αδιάβροχο νανοτεχνολογίας. Ειδικά μετά το Σχηματάρι και μέχρι τα Καμμένα Βούρλα δεν σταμάτησε να χιονίζει πουθενά. Σε κάθε βενζινάδικο μέχρι τη Λαμία σταματούσαμε για να καθαρίζουμε το κράνος μας από τα χιόνια και τον πάγο, αλλάζοντας ταυτόχρονα γάντια. Το Desert X με τα νέα ελαστικά της Continental (που είχαν αλλάξει στην αντιπροσωπεία για το ταξίδι μας από τα στάνταρτ Pirelli Scorpion Rally STR) σε χωμάτινη έκδοση για λάσπη και χιόνι, έκαναν την Desert X να περνάει μέσα από τα χιόνια και τους πάγους άνετα, σε σημεία όπου τα εκχιονιστικά δεν προλάβαιναν να καθαρίσουν το οδόστρωμα ρίχνοντας ταυτόχρονα και αλάτι.
Για τα γκριπ στο τιμόνι υπάρχει μέριμνα με μπουτόν για θερμαινόμενα, αλλά τοποθετούνται σαν έξτρα κατόπιν παραγγελίας, μαζί με τα δύο ρεζερβουάρ καυσίμου των 4+4 λίτρων για το πίσω μέρος. Αν τα είχαμε τα πρώτα στο συγκεκριμένο ταξίδι, θα μας βοηθούσαν πάρα πολύ, κρατώντας τα χέρια μας ζεστά. Ας είναι, έτσι και αλλιώς μετά τις 6 συμμετοχές μας σε Rally Dakar είμαστε μαθημένοι σε ακραίες συνθήκες για πολλές ώρες και ημέρες σε πολικές θερμοκρασίες στη Σαχάρα περνώντας από το όρος Άτλαντα χιονισμένο το 2004 αλλά και στα διπλά περάσματα μας στις Άνδεις στα 5.000 μέτρα υψόμετρο το 2009 και το 2011.
Μετά τη Λαμία ο καιρός ήταν τελείως διαφορετικός, με ηλιοφάνεια παντού, σαν να περάσαμε μέσα από μια κουρτίνα και βγήκαμε ξαφνικά μέσα από το χιονιά. Το κρύο ήταν τσουχτερό, γεμίσαμε το αλουμινένιο ρεζερβουάρ των 21 λίτρων με καύσιμα με κατεύθυνση μέσω Δομοκού προς Καρδίτσα, με θερμοκρασία στους -7 βαθμούς Κελσίου. Ακολουθήσαμε πορεία προς Μετέωρα. Στο Καστράκι θαυμάσαμε τους όμορφους βράχους των Μετεώρων και μετά μέσω της Εγνατίας οδού βγήκαμε με προορισμό τη Θεσσαλονίκη. Ειδικά μετά τη Λαμία στα ανηφορικά κομμάτια του στριφτερού Δομοκού, τι και αν οι τροχοί μας ήταν 21 και 18 ιντσών αντίστοιχα εμπρός πίσω. Η μοτοσυκλέτα μας δεν άνοιγε πουθενά τις γραμμές της και έστριβε λες και ήταν τοποθετημένη σε ράγες τρένου. Ο δρόμος ήταν στεγνός. Πολύ καλή οδηγική συμπεριφορά στην άσφαλτο σε τέτοιο σημείο, που τελείωναν σε κλίσεις τα ελαστικά. Ειδικά σε μέρη που η άσφαλτος ήταν κακή σε τάπητα το μπροστινό έδιωχνε ελεγχόμενα χωρίς να σε τρομάξει το ελαστικό, αφού το κράτημα ήταν ατελείωτο.
Η στάνταρ τοποθέτηση του quick shifter στον λεβιέ ταχυτήτων κάνει τη ζωή του αναβάτη παιχνίδι ανεξάρτητα σε τι δρόμο κινείται. Τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα κρίνεται πολύ χρήσιμο βελτιώνοντας το κιβώτιο με μια πολύ μαλακή αίσθηση, που σε κανονικές αλλαγές με χρήση συμπλέκτη είναι λίγο σκληρότερο. Εκεί που παίρνει ακόμα ένα άριστα η νέα Ducati Desert X είναι ο τομέας των ηλεκτρονικών, με τους έξι (6) χάρτες χαρτογράφησης του κινητήρα. Έτσι έχουμε αντίστοιχα: Enduro, Rally, Sport, Touring, Urban και Wet. Ανάλογα με τον χάρτη που επιλέγεις διαχειρίζεσαι από 75 ίππους στην Enduro χαρτογράφηση μέχρι 110 ίππους στην Sport.
Πρώτη στάση, Θεσσαλονίκη
Μετά την Wet στα χιόνια, την Sport στο Δομοκό και Μετέωρα και την Touring στην Εγνατία φτάσαμε στο στολίδι του Θερμαϊκού, την όμορφη Θεσσαλονίκη, ατσαλάκωτοι. Με υψηλές ταχύτητες (210 η τελική της με την μακριά 6 σχέση στο κιβώτιο), το μπροστινό φαίρινγκ τύπου Rally κόβει τον αέρα μέχρι ενός σημείου. Όταν τα χιλιόμετρα ανέβουν τότε εκτίθεσαι περισσότερο σε αυτόν με την κατανάλωση του κινητήρα να ανεβαίνει κατακόρυφα. Ξεκούραση στη Θεσσαλονίκη με φαγητό και διανυκτέρευση κάνοντας μας εντύπωση το γεγονός ότι όπου κι αν σταματήσαμε μας έκαναν διάφορες ερωτήσεις φίλοι ανεξαρτήτως ηλικίας για την συγκεκριμένη μοτοσικλέτα. Με αυτά στο προσκήνιο και έχοντας στα μυαλό μας την επόμενη ημέρα στα βουνά της Κεντρικής Μακεδονίας μας και της Ροδόπης, βρεθήκαμε νωρίς για ύπνο.
Την επόμενη ημέρα πρωινή έγερση νωρίς, καλό πρωινό όπως όταν αγωνιζόμασταν στο Dakar και δρόμο παίρνω δρόμο αφήνω, με κατεύθυνση Βορειοανατολικά περνώντας χωμάτινα από το περιαστικό δάσος του Σέιχ Σου προς Λαγκαδά και Σέρρες. Η Desert X στο χώμα είναι απίστευτη μοτοσικλέτα. Σχεδιάστηκε πρωτίστως για χωμάτινα εδάφη και η εξέλιξη που έκαναν οι Ιταλοί με αναβάτη δοκιμών τον καλό μας φίλο και συναθλητή μας στο Rally Dakar του 2004 Matteo Gratziani έπιασαν τόπο. Αρχικά οδηγήσαμε με τον χάρτη Rally στους ανοιχτούς χωματόδρομους με τα 110 άλογα στο δεξιό γκριπ, με απουσία του traction control, με τις χωμάτινες διαδρομές και ευθείες να τελειώνουν πολύ γρήγορα.
Μετά τον Λαγκαδά και επιλέγοντας στο πρόγραμμα οδήγησης τη λειτουργία Enduro, προκειμένου να μας βοηθήσει στα πιο κλειστά χωμάτινα εδάφη, διαχειριστήκαμε την ίδια μοτοσικλέτα με 75 ίππους, και ήταν πραγματική οδηγική απόλαυση. Η Desert X περνούσε από παντού με χαρακτηριστική άνεση κάνοντας τα πάντα με απόλυτο έλεγχο, χωρίς κανένα προβληματισμό.
Σε αυτό το σημείο αξίζουν τα εύσημα στους μηχανικούς του ιταλικού εργοστασίου, που εξέλιξαν την Desert X. Εφοδιασμένη με ιαπωνικές αναρτήσεις της Kayaba εμπρός και πίσω, διαθέτει μπροστά 46 χιλ. ανάποδο πιρούνι με 230 χιλ. διαδρομής πλήρως ρυθμιζόμενο μηχανικά σε συμπίεση και επαναφορά. Πίσω έχει τοποθετηθεί ένα μονό αμορτισέρ με 220 χιλ. διαδρομής χωρίς μοχλικό, με έδραση κατευθείαν επάνω στο ψαλίδι, το οποίο διαθέτει προφόρτιση του ελατηρίου και πλήρεις ρυθμίσεις σε συμπίεση και επαναφορά. Άλλο ένα σημείο που βάζουμε άριστη βαθμολογία είναι τα φρένα. Τόσο στο χώμα όσο και στην άσφαλτο τα μπροστινά διπλά δισκόφρενα διαμέτρου 320 χιλ., σε συνδυασμό με τις τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες της Brembo, φρενάρουν υποδειγματικά. Όσα χιλιόμετρα και αν γράψει το ψηφιακό πολυόργανο των 5 ιντσών, που είναι τοποθετημένο στο καντράν πίσω από την διάφανη μάσκα τύπου Rally, η μοτοσικλέτα στην όποια πίεση στη μανέττα του μπροστινού φρένου, σταματάει και σε ακινητοποιεί σε χρόνο dt.
Παρόλο που είναι εφοδιασμένη με ABS τύπου cornering της BOSCH, δεν το χρειαστήκαμε πουθενά. Σε συνδυασμό με το πίσω φρένο των 265 χιλ. μονού δίσκου με διπίστονη δαγκάνα της Brembo και εξίσου με το ίδιο σύστημα ABS, ειδικά το πίσω φρένο το χρησιμοποιήσαμε ελάχιστα.
Μόνο σε σημεία που θέλαμε να πλασάρουμε πλαγιολοσθαίνοντας την μοτοσικλέτα μας το χρησιμοποιήσαμε.
Οδηγικά στο χώμα χάνεις την αίσθηση των 202 κιλών άδεια από υγρά και 223 γεμάτη. Έχει μια αρκετά πιο ανάλαφρη αίσθηση, ο όγκος της είναι μέτριος και όχι μεγάλος, ενώ βιδώνει στο χώμα θυμίζοντας αρκετά μια εντούρο μοτοσικλέτα λίγο πιο βαριά. Ειδικά αν έχεις τη χαρτογράφηση στη θέση enduro τότε διαχειρίζεσαι ιδανικά τα 75 άλογα. Στη Rally με τα 110 άλογα, μπορείς και πλαγιολισθαίνεις περισσότερο με την παραπανίσια δύναμη του κινητήρα της Desert X.
Στην Ξάνθη μέσω της μαγικής Ροδόπης
Κινήθηκα σχεδόν παράλληλα με τον καινούργιο δρόμο Θεσσαλονίκης Σερρών από την αριστερή του πλευρά μέσα σε χωμάτινη διαδρομή με κατεύθυνση πάντα προς Σέρρες, περνώντας κάτω από τα οχυρά Ρούπελ, τη Δορκάδα, προς Προβατά και Καμήλα, βουνό με βουνό προς τα Ελληνικά- Βουλγαρικά σύνορα. Μέσα στις όμορφες Σέρρες, στάση για τους περίφημους ακανέδες της, μαζί με μια ζεστή και πεντανόστιμη μπουγάτσα με κρέμα. Με αρκετές θερμίδες, συνεχίσαμε με κατεύθυνση προς Δράμα, περνώντας από το Μενοίκιο Όρος και το χωριό Προσοτσάνη.
Σε αυτή τη διαδρομή, το Ducati Desert X βρίσκεται στο στοιχείο του, αυτό για το οποίο γεννήθηκε και κατασκευάστηκε, ειδικά στα χωμάτινα εδάφη. Μέσα στη Δράμα κάναμε ανεφοδιασμό σε καύσιμα στη μοτοσικλέτα και φαγητό για τον αναβάτη. Με το πρόγραμμα οδήγησης στην enduro χαρτογράφηση η κατανάλωση μειώνεται αρκετά. Παρόλα αυτά γεμίσαμε από καύσιμα και ενέργεια και βρεθήκαμε ξανά στη σέλα της Desert X, προς Πλατωνικό, Όρος Λεκάνη για Παρανέστη προς την Ξάνθη και τα Πομακοχώρια.
Διασχίζοντας τα βουνά της Ροδόπης οι εικόνες που συναντήσαμε είναι μαγικές. Μέσα στα δάση από οξιές με χρώμα καφέ και κίτρινο, η ψυχή σου ταξιδεύει. Παρέα ο πιστός μας σύντροφος με τον ήχο του V 2. Μπορεί να οδηγούσαμε μόνοι μας μέσα στα βουνά, αλλά το ταξίδι μας ήταν μαγικό, ενώ ήμασταν λίγο πιο πάνω από τη μέση της διαδρομής μας χωρίς να έχουμε κουραστεί καθόλου.
Με την Desert X διαλέγεις τον προορισμό σου και πηγαίνεις όπου εσύ αποφασίσεις, άσχετα σε ποιο έδαφος θέλεις να κινηθείς.
Με πορεία από Κεχρόκαμπο προς Ξάνθη, μέσα από τα βουνά της Ροδόπης διανυκτερεύσαμε στην Ξάνθη. Εδώ επιτρέψτε μου μια αναφορά για τα χωριά των Πομάκων. Περνώντας μέσα από αυτά τα παραμελημένα χωριά, με τον χαρακτηριστικό μιναρέ στη μέση τους, συναντήθηκα με πολλούς ντόπιους. Παντού το έχω αρχή να χαιρετάω όποιον και αν συναντώ στην πορεία μου και αντίστοιχα ανταποδίδουν με τη σειρά τους. Όλοι με ρώτησαν από που έρχομαι τέτοια εποχή και που πηγαίνω.
Απαντούσα ευθέως με το όνομα μου ποιος είμαι, ότι έρχομαι από την Αθήνα με προορισμό την Ορεστιάδα, δοκιμάζοντας τη συγκεκριμένη μοτοσικλέτα. Όλοι τους ήταν φιλικοί και φιλόξενοι. Αυτό που τους ρωτούσα ήταν πως περνάνε στα χωριά τους. Καλά, μου απαντούσαν όλοι.
Διέκρινα όμως μια δυσκολία και μια στεναχώρια για την διαβίωση τους, σαν να είναι ξεχασμένοι και αποκομμένοι από την υπόλοιπη μας χώρα. Μπορώ ευθέως να πω ότι είναι πιο Έλληνες από πολλούς Έλληνες που ζουν στην πρωτεύουσα.
Έχω συναντηθεί με πολύ κόσμο, είτε πολύ φτωχό στην υπό Σαχάρια Αφρική, είτε στην Λατινική Αμερική, τον οποίο αντιμετώπισα πάντα με σεβασμό. Είναι πραγματικά κρίμα να υπάρχουν Έλληνες υπήκοοι με διαφορετικό θρήσκευμα από τον υπόλοιπο πληθυσμό της χώρας μας, να είναι Μουσουλμάνοι, να ζουν σε ακριτικές περιοχές και να είναι αποκομμένοι. Δεν μιλάω πολιτικά για να μην παρεξηγηθώ, αλλά είναι πραγματικά κρίμα να υπάρχει μια απαξίωση, που σε τελική ανάλυση να την εκμεταλλεύονται οι γείτονες μας εξ ανατολής προς δικό τους συμφέρον.
Υπέροχος Έβρος και Δάσος Δαδιάς
Με αυτές τις σκέψεις, την επόμενη ημέρα μπήκα στους κάμπους του ακριτικού Έβρου. Είχα ήδη συνεννοηθεί με τον καλό μου φίλο Γιώργο Παναγιωτούδη, που με περίμενε στο χωριό Μεγάλο Δέρειο. Τι μαγικά μέρη και σε εκείνη την περιοχή. Βρέθηκα πρωί πρωί με το Γιώργο που είχε έρθει με την on-off μοτοσικλέτα του και αυτός για να με υποδεχτεί στα μέρη του. Χάρηκα που τον είδα, και αυτός το ίδιο με τη θερμοκρασία το πρωί να αγγίζει τους -7 βαθμούς Κελσίου.
Αν και αργότερα υπήρχε ηλιοφάνεια, σιγά σιγά με τον ήλιο πιο ψηλά στη διάρκεια της ημέρας, η θερμοκρασία ανέβηκε μέχρι τους + 5 βαθμούς. Λίγο πιο κάτω βρεθήκαμε με άλλα τρία παιδιά από την γύρω περιοχή της Ορεστιάδας με τις μοτοσικλέτες τους και συγκεκριμένα με τον Μάκη Γκαϊτατζή, το Νίκο Δανογλίδη και τον Κωνσταντίνο Καράμπατσα. Ακολουθήσαμε μια μεγάλη χωμάτινη διαδρομή στην ευρύτερη περιοχή του νομού Έβρου, που παλαιότερα ένα μέρος της είχε χρησιμοποιηθεί για το Evros Trophy, έναν αγώνα αυτοκινήτων 4Χ4. Περάσαμε παγωμένα εδάφη με ποτάμια, παρθένα δάση, ορεινές χωμάτινες διαδρομές απείρου κάλους και άγριας ομορφιάς.
Περάσαμε χωριά όπως τη Λεπτή, το Ποιμενικό,τη Βρυσικά, τον Κόρυβο, τη Ρούσα, το Μικράκιο, το Μεσημέρι. Τα τρία τελευταία χωριά είναι και αυτά Πομακοχώρια. Καταλήξαμε στο Εθνικό Πάρκο του δάσους της Δαδιάς Λευκίμης Σουφλίου.
Το Ducati Desert X πέρασε από παντού απροβλημάτιστα χωρίς δεύτερη σκέψη. Αν και ο οδηγός μας ο Μάκης μας ξενάγησε σε καθαρά εντούρο διαδρομές μέσα από ποταμίσια άμμο, κροκάλες, ποτάμια, σαθρές πέτρες, παγωμένα χορτάρια, παγωμένα ρυάκια, πάντα με σύμμαχο τον χάρτη enduro, δεν σταματήσαμε πουθενά και το Ducati περνούσε σαν καθαρόαιμη εντούρο μοτοσικλέτα. Τι και αν είχαμε στη διαδρομή ανισόπεδες πεζούλες, τι και αν υπήρχαν βράχοι στη πορεία μας; Αρκούσε να ανοίξεις το γκάζι και η Desert X πετούσε στον αέρα σαν χρυσαετός στο δάσος της Δαδιάς.
Σε αυτό το σημείο είναι απαραίτητη μια αναφορά για το δάσος της Δαδιάς. Το εθνικό πάρκο δάσους Δαδιάς Λευκίμμης Σουφλίου αποτελεί προορισμό για όσους αγαπούν τη φύση. Η ομορφιά του δάσους είναι μοναδική όλο το χρόνο με εναλλαγές σε χρώματα, εικόνες και ήχους. Τα αρπακτικά πουλιά που πετούν η κουρνιάζουν στα κλαδιά των δέντρων με τα πεσμένα φύλλα είναι κάτι που σε κάνει να τα βλέπεις και να τα παρατηρείς με δέος και θαυμασμό. Η περιοχή προσφέρεται για περιηγήσεις και με μοτοσυκλέτα, ανάλογα με την διαδρομή που θα επιλέξει κάνεις να την επισκεφθεί.
Είχαμε προσωπικά τη δυνατότητα να παρατηρήσουμε πληθώρα αρπακτικών και άλλων πουλιών, απολαμβάνοντας μαγευτικά τοπία με πλούσια βλάστηση και συνεχείς εναλλαγές χρωμάτων μέσα σε ποικίλους γεωλογικούς σχηματισμούς. Ο φορέας διαχείρισης του Εθνικού Πάρκου της Δαδιάς που ιδρύθηκε το 2002, έχει σαν σκοπό την προστασία, την διαχείριση και την ανάδειξη του Εθνικού πάρκου για τα 200 είδη αρπακτικών που έχουν καταγραφεί.
Είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό το γεγονός ότι στην περιοχή απαντώνται ταυτόχρονα και αναπαράγονται τρία από τα τέσσερα είδη γύπα της Ευρώπης όπως ο Μαυρόγυπας, το Όρνιο και ο Ασπροπάρης, ενώ έχουν παρατηρηθεί 36 από τα 39 ήδη ημερόβιων αρπακτικών πουλιών της Ευρώπης μεταξύ των οποίων ο εντυπωσιακός Χρυσαετός, ο Θαλασσαετός, ο Βασιλαετός, ο Κραυγαετός και ο Φιδαετός.
Εκτός από τα αρπακτικά πουλιά, μπορείς στο Εθνικό πάρκο να συναντήσεις τα εντυπωσιακά ζαρκάδια, που είχαμε την τύχη να δούμε μέσα στο δάσος, κατά την διέλευση μας μέσα από δασικούς δρόμους που επιτρεπόταν. Στο δάσος κυριαρχούν δέντρα μαύρης πεύκης, αναμεμειγμένα με βελανιδιές ενώ νοτιοδυτικά συναντάς διαδρομές μέσα από κουμαριές, φυλίκια, ρείκια και λαδανιές. Κοντά στα ποτάμια και τους χειμάρρους η βλάστηση πυκνώνει και δεσπόζουν υδρόβια φυτά και δέντρα όπως οι λεύκες και οι ιτιές. Στη διαδρομή μας συναντήσαμε ενδιαφέρουσες περιοχές με γραφικά πέτρινα γεφύρια, ιστορικά μοναστήρια καθώς και το παλαιότερο απολιθωμένο δάσος της χώρας μας.
Προσωπικά ήθελα να επισκεφθούμε μετά το δάσος της Δαδιάς, το ακριτικό Σουφλί με την παραδοσιακή παραγωγή του μεταξιού με τα επώνυμα και ξακουστά μεταξωτά υφαντά του. Όλοι μαζί λίγο αργότερα τερματίσαμε μέσα στην πόλη της Ορεστιάδας με γεμάτες τις μπαταρίες του ψυχικού μας κόσμου. Τι όμορφα και παρθένα μέρη!
Μέσα στην Ορεστιάδα οι γνώστες του Off road μας περίμεναν με ενθουσιασμό, για αυτό και κάναμε μια όμορφη παρουσίαση κατόπιν πρόσκλησης της τοπικής λέσχης Action off road, στον όμορφο χώρο της, μέσα σε ένα ζεστό κλίμα, παρουσιάζοντας τον αγώνα μας από τις έξι συμμετοχές και τη νίκη μας στο Rally Dakar.
Ακολούθησαν ερωτήσεις που απαντήθηκαν όλες προσωπικά, βοηθώντας στην μύηση των μυστικών της ερήμου. Εκεί γνώρισα και τον Θωμά Γώγου, λάτρη του Dakar βοηθώντας στην αναβίωση ενός αγώνα 4x4 στην ευρύτερη περιοχή της Ορεστιάδας. Προσωπικά ευχαρίστησα όλους αυτούς τους φίλους που ήρθαν να μας ακούσουν, όλους αυτούς τους ακρίτες μας που φυλάνε Θερμοπύλες στα σύνορα μας με την Τουρκία και την Βουλγαρία.
Επίλογος με εξαιρετικές εντυπώσεις
Στα λίγα ασφάλτινα χιλιόμετρα πριν καταλήξουμε στο τέρμα του προορισμού μας διαλέξαμε την χαρτογράφηση Urban. Η Desert X ξεκάθαρα μπορεί να τα κάνει όλα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, αβίαστα, απροβλημάτιστα, εύκολα και όλα αυτά, με την μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια για τον τυχερό αναβάτη της. Είχα καιρό να δοκιμάσω μια παντός εδάφους μοτοσικλέτα με DNA ερήμου που να μπορεί να κινηθεί κυριολεκτικά παντού. Και η νέα Ducati Desert X με τον σαφή χωμάτινο προσανατολισμό της μπορεί και τα κάνει όλα πολύ καλά, πάνω σε οποιοδήποτε τερέν.
Εν κατακλείδι η Desert X είναι μια ολοκληρωμένη χωμάτινη μοτοσικλέτα που μπορεί να κινηθεί πραγματικά παντού πολύ άνετα. Δεν ξεχνά τις ρίζες της ούτε τις χωμάτινες αλλά ούτε και τις ασφάλτινες. Τα κάνει όλα πολύ καλά και μπορεί να συνοδεύεται από γνήσιο εργοστασιακό σετ τριών βαλιτσών χωρητικότητας 117 λίτρων.
Με τιμή στις 19.000 ευρώ για την έκδοση σε λευκό χρώμα και 19.600 για τη μαύρη, με τέσσερα χρόνια εγγύηση για απεριόριστα χιλιόμετρα, με αλλαγή λαδιών ανά 15.000 χιλιόμετρα και σέρβις στο desmo ανά 30.000 χιλιόμετρα, πρόκειται για μια αξιόλογη αγορά. Είναι σίγουρο ότι θα εξερευνήσεις μαζί της γνωστές και άγνωστες διαδρομές, προσφέροντας σου απλόχερα ιδιαίτερες οδηγικές απολαύσεις.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!