Test drive Peugeot 408 1.2 PureTech 130 EAT8: Η ομορφιά θα σώσει τον κόσμο

Test drive Peugeot 408 1.2 PureTech 130 EAT8: Η ομορφιά θα σώσει τον κόσμο

Κώστας Παστρίμας
Test drive Peugeot 408 1.2 PureTech 130 EAT8: Η ομορφιά θα σώσει τον κόσμο
Με ξεχωριστή εμφάνιση και υψηλή ποιότητα το νέο γαλλικό μοντέλο ήρθε για να αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε τα SUV.

H Peugeot εδώ και χρόνια έχει επενδύσει στο σχεδιασμό των μοντέλων της και έχει διαμορφώσει μια εντελώς δική της ταυτότητα, που μας έχει προσφέρει μερικά από τα καλαίσθητα αυτοκίνητα. Στην κορυφή αυτού του γκρουπ έρχεται τώρα να τοποθετηθεί το νέο 408, ένα μοντέλο που είναι αδύνατο να μην προσέξεις αν μπει στο οπτικό σου πεδίο. Και από τη στιγμή που θα το προσέξεις είναι επίσης αδύνατο να μη σε μαγνητίσει.

Μαγνητίζει τα βλέμματα

Βλέπετε, το 408 είναι χάρμα οφθαλμών από όποια πλευρά κι αν το δεις και παρότι είναι πολύ δύσκολο να το κατατάξεις σε μια από τις καθιερωμένες κατηγορίες, δεν υπάρχει περίπτωση να κάνεις λάθος για τη μάρκα του. Ενσωματώνει όλα τα χαρακτηριστικά στοιχεία της προαναφερθείσας σχεδιαστικής ταυτότητας της Peugeot, όπως για παράδειγμα τα φώτα ημέρας που παραπέμπουν στους κυνόδοντες του λέοντα, που είναι το λογότυπο της Peugeot και τα πίσω φωτιστικά σώματα που είναι χωρισμένα σε τρία κάθετα τμήματα, παραπέμπουν σε σημάδια από τα νύχια του βασιλικού αιλουροειδούς.

Peugeot 408

Τι είναι όμως το νέο 408; Δεν μπορείς να το πεις αμιγώς SUV γιατί δεν έχει το ογκώδες και σχετικά τετραγωνισμένο σχήμα ενός τέτοιου. Ούτε αμιγώς κουπέ, αφού το αμάξωμα είναι αρκετά υπερυψωμένο και επίσης είναι αρκετά μεγάλη (19 εκ.) η απόσταση από το έδαφος. Ο πιο ορθός χαρακτηρισμός θα ήταν ίσως «κουπέ crossover», με την έννοια ότι όντως διαθέτει τα χαρακτηριστικά ενός κουπέ, αλλά πατάει σε δύο (τουλάχιστον) διαφορετικές υποκατηγορίες.

 

Peugeot 408

Το σίγουρο είναι ότι το μεγάλο σε διαστάσεις αμάξωμα (μήκος 4,687 μ., πλάτος 1,848 μ., ύψος 1,478 μ. και μεταξόνιο 2,787μ.) αποπνέει στιλ και δυναμισμό και ταυτόχρονα εκφράζει τη σχεδιαστική ωριμότητα των σχεδιαστών του, οι οποίοι πήραν την αρχική ιδέα που ξεκίνησε με το 3008 της προηγούμενης γενιάς και περνώντας μέσα από τα υπερ-επιτυχημένα 208 και 2008 (αλλά και τα 508 και 5008) φαίνεται πλέον να έχει τελειοποιηθεί σε αυτό το αυτοκίνητο.

Εσωτερικό «σήμα κατατεθέν» Peugeot

Και καθώς μιλάμε για την ξεχωριστή σχεδιαστική ταυτότητα της Peugeot, δεν γίνεται να μην αναφερθούμε σε αυτήν όταν έρχεται η ώρα να μιλήσουμε για το εσωτερικό των μοντέλων της. Η φιλοσοφία του i-cockpit που ακολουθούν οι Γάλλοι τα τελευταία χρόνια εφαρμόζεται και στο 408. Επίκεντρο αποτελεί φυσικά η θέση οδήγησης, με το μικρό τιμόνι, που είναι «πεπλατυσμένο» στο πάνω και κάτω μέρος του, που επιβάλλει στον οδηγό να κοιτάζει τον πίνακα οργάνων πάνω και όχι μέσα από αυτό.

Peugeot 408

Αν δεν έχεις ξαναμπεί σε μοντέλο της Peugeot, η διάταξη αυτή μπορεί να σε ξενίσει και να μη βρεις αμέσως -ανάλογα και με το σωματότυπο- τη θέση οδήγησης που σου ταιριάζει. Προσαρμόζεσαι όμως πολύ εύκολα και γρήγορα απολαμβάνεις τα οφέλη της. Ο σχεδιασμός του εσωτερικού ακολουθεί τη φιλοσοφία που είδαμε στο 308 - είναι οδηγοκεντρικός και αποδεικνύεται και αρκετά εύχρηστος. Υπάρχουν δύο μεγάλες ψηφιακές οθόνες, που η μία είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με τις διαφορετικές επιλογές εμφάνισης, και η άλλη στο κέντρο της κονσόλας αναλαμβάνει το χειρισμό του συστήματος infotainment. Λίγο πιο κάτω βρίσκονται οι ιδιαίτερα ποιοτικοί διακόπτες. Όλα είναι στη θέση τους και πολύ εύχρηστα.

Peugeot 408

Ο συνολικός σχεδιασμός, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί και η γενικότερη αίσθηση στο εσωτερικό του 408 δείχνουν ξεκάθαρα την προσπάθεια της Peugeot να δώσει premium χαρακτήρα. Υπάρχουν πολύ καλής ποιότητας πλαστικά στα περισσότερα σημεία και ο συνδυασμός με το ύφασμα είναι πολύ καλός. Με το τεράστιο μεταξόνιο, οι χώροι επίσης είναι άπλετοι για όλους τους επιβάτες, που θα βρουν πολλές και πρακτικές θήκες για να μικροαντικείμενά τους. Ακόμα και το χαμήλωμα της οροφής στο πίσω μέρος ίσως προβληματίσει μόνο τους ιδιαίτερα υψηλόσωμους. Αυτό που σίγουρα δεν θα προβληματίσει κανέναν είναι ο χώρος αποσκευών των 536 λίτρων, που αποκαλύπτεται από το τεράστιο άνοιγμα της πίσω πόρτας.

Premium και στο δρόμο

Η γκάμα του νέου Peugeot 408 διαθέτει εκδόσεις με κινητήρες βενζίνης και υβριδικές εκδόσεις. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διαθέτει τον γνωστό τρικύλινδρο τούρμπο κινητήρα PureTech του γκρουπ PSA, που έχει χωρητικότητα 1,2 λίτρα και αποδίδει 130 ίππους και 230 Nm ροπής. Το γαλλικό μοτέρ έχει τράβηγμα από χαμηλά και «γεμάτες» μεσαίες στροφές και δεν αγκομαχά να κινήσει τα -αρκετά- κιλά του αμαξώματος (1.468), όπως δείχνουν οι αξιοπρεπείς επιδόσεις (10,4 δευτ. για την επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα και 210 χλμ/ώρα μέγιστη ταχύτητα).

Peugeot 408

Το επίσης γνωστό μας αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων EAT8 ταιριάζει γάντι με το 408. Συνδυάζει με ιδανικό τρόπο επιδόσεις και άνεση και οι αλλαγές δεν γίνονται καν αισθητές, εκτός από ελάχιστες περιπτώσεις σε κάποια γρήγορα κατεβάσματα. Υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης, τα Eco, Normal και Sport. Στις περισσότερες περιπτώσεις το Eco δείχνει κάπως νωθρό ενώ η πιο ισορροπημένη επιλογή είναι το Normal. Στο Sport η απόκριση του κινητήρα και η ζωντάνια του κιβωτίου δίνουν όντως έναν πιο σπορτίφ τόνο. Όταν ο ρυθμός ανεβαίνει το ίδιο κάνει και η κατανάλωση καυσίμου. Χρειάστηκε αρκετή προσπάθεια για να κρατήσουμε τη μέση τιμή κοντά στα 7,5 lt/100 χλμ καθώς στις σβέλτες βόλτες τα περνούσαμε κατά πολύ. Στην καθημερινή χρήση ωστόσο με λίγη προσοχή λίγο κάτω από τα 8,0 lt/100 χλμ είναι εφικτές.

Peugeot 408

Ο premium χαρακτήρας του 408 εκφράζεται και με τη συμπεριφορά του στο δρόμο. Άριστη ποιότητα κύλισης, εξαιρετική ηχομόνωση και άνετη ανάρτηση συνθέτουν αυτήν την εικόνα. Παρά τον όγκο, το αυξημένο ύψος από το έδαφος, το 408 παραμένει ένα ιδιαίτερα σταθερό αυτοκίνητο. Ο οδηγός νιώθει ότι έχει πάντα τον έλεγχο και λαμβάνει αρκετή πληροφορία από το τιμόνι. Ως αποτέλεσμα, πάντα αισθάνεται σιγουριά, η οποία ενισχύεται από την παρουσία μιας πλήρους σουίτας 30 βοηθημάτων, που φροντίζουν για την ασφάλεια και την άνεση μέσα στο αυτοκίνητο. Υπάρχουν έξι κάμερες και εννέα ραντάρ, Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop and Go, Νυχτερινή όραση, Παρακολούθηση τυφλού σημείου μεγάλης εμβέλειας στα 75 m και Rear Traffic Alert, που προειδοποιεί για πιθανούς κινδύνους κατά την όπισθεν.

Peugeot 408

Το πιο χαρακτηριστικό σημείο είναι ότι οι μηχανικοί της Peugeot έχουν «παντρέψει» πάρα πολύ ταιριαστά την άνεση με τη σπορ συμπεριφορά. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι πιο σφικτή, από εκείνη του 3008 για παράδειγμα, αλλά αυτό φαίνεται μόνο στην εξάλειψη των κλίσεων στις στροφές και καθόλου στο πέρασμα από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Ταυτόχρονα, οι επιβάτες βρίσκονται μέσα σε ένα «κουκούλι», που τους απομονώνει από τον έξω κόσμο και μπορούν τα ταξιδέψουν για ώρες ξεκούραστα και ευχάριστα.

Κίνηση ματ

Το νέο Peugeot 408 είναι άλλη μια κίνηση-ματ των Γάλλων στη σκακιέρα του σκληρού ανταγωνισμού της κατηγορίας. Κυρίως όμως είναι ένα αυτοκίνητο που οι «υποσχέσεις» που δίνει η σαγηνευτική του εμφάνιση μεταφράζονται σε μια ιδιαίτερα απολαυστική εμπειρία μετακίνησης, η οποία θα ήταν ακόμα καλύτερη αν υπήρχε περισσότερη δύναμη από τον κινητήρα - κάτι για το οποίο όμως φροντίζουν οι plug-in υβριδικές εκδόσεις.

Peugeot 408

Η στόχευσή του νέου Peugeot 408 είναι σαφώς προς το ανώτερο -το premium- κομμάτι της κατηγορίας του, όπως φανερώνει και η τιμή του, που ξεκινά από τις 39.900 ευρώ για το βενζινοκίνητο μοντέλο, που διαθέτει ωστόσο υπερπλήρη εξοπλισμό.

Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!