Volkswagen Amarok: Τιμές και εκδόσεις για τη δεύτερη γενιά του pick up
- Διαστάσεις - δυνατότητες μεταφοράς
- Εσωτερικό που παραπέμπει σε επιβατικό
- Κινητήρες
- Τετρακίνηση - συστήματα ασφαλείας
- Τιμές
Με μία εκδήλωση η Kosmocar σηματοδότησε το λανσάρισμα του νέου Amarok στην ελληνική αγορά. Το διπλοκάμπινο pick up επιστρέφει στη γκάμα της Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα, ως προϊόν συνεργασίας με τη Ford. Το Amarok δεύτερης γενιάς κατασκευάζεται στη Νότια Αφρική και κυκλοφορεί σε δύο εκδόσεις diesel, 2λιτρη με 205 ίππους και 3λιτρη V6 με 240 ίππους. Και οι δύο κινητήρες συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων.
Αποκλειστικά με τετρακίνηση 4MOTION που διαθέτει ρυθμιζόμενα drive modes, το νέο Amarok έχει δυνατότητα ρυμούλκησης έως 3.500 κιλά. Στόχος της ελληνικής αντιπροσωπείας είναι την πρώτη πλήρη χρονιά διάθεσής του στην αγορά, το Amarok να καταγράψει περί τις 600 ταξινομήσεις.
Διαστάσεις - δυνατότητες μεταφοράς
Οι μεγαλύτες διαστάσεις, είτε αφορούν το συνολικό μήκος είτε το μεταξόνιο, μεταφράζονται σε πιο ευρύχωρη καμπίνα επιβατών χωρίς να επηρεάζεται αρνητικά ο χώρος φόρτωσης. Με μήκος 5,350 μέτρα, το νέο Amarok είναι κατά 96 χιλιοστά μακρύτερο από το προηγούμενο μοντέλο. Το μεταξόνιο των 3,27 μέτρων αντιστοιχεί σε αύξηση 173 χιλ.
Η έντονη αύξηση του μεταξόνιου είχε ως αποτέλεσμα μείωση των προβόλων του αμαξώματος. Εξαιτίας αυτού προκύπτουν πιο σφιχτές αναλογίες και βελτιωμένη ικανότητα χρήσης εκτός δρόμου καθώς οι γωνίες κλίσης του Amarok αυξήθηκαν σε έως 30 μοίρες (μπροστά) και 26 μοίρες (πίσω).
Χάρη στο ωφέλιμο φορτίο έως 1,19 τόνους, 3,5 τόνους φορτίο έλξης και σε καλύτερα μελετημένο
χώρο φόρτωσης, το νέο Amarok αποδεικνύεται πιο αποτελεσματικό σε κάθε αποστολή που αναλαμβάνει. Ακριβώς όπως και για το προηγούμενο μοντέλο, η επιφάνεια φόρτωσης μεταξύ των θόλων τροχών με 1.227 χιλ. προσφέρει επαρκή χώρο για μια ευρωπαλέτα που φορτώνεται εγκάρσια ή κατά μήκος. Το μήκος του με κλειστό πίσω καπό είναι 1.624 χιλ. Το φορτίο προσδένεται μέσω σταθερών κρίκων στην επιφάνεια φόρτωσης και στα πλαϊνά του χώρου αυτού. Επίσης το μέγιστο ύψος του παραπέτου φόρτωσης έχει αυξηθεί ανάλογα με τον εξοπλισμό έως 21 χιλ. και τώρα φθάνει τα 529 χιλ.
Εσωτερικό που παραπέμπει σε επιβατικό
Με τα διπλοκάμπινα να είναι πλέον διεθνώς ο κανόνας στα pick up, η Volkswagen έδωσε μεγάλη σημασία στην πρακτικότητα, την άνεση και την ποιότητας του χώρου των επιβατών. Με την πρώτη επαφή με το νέο Amarok διαπιστώσαμε ότι η αίσθηση των υλικών προσεγγίζει τα μεγάλα SUV της μάρκας, όπως το Touareg.
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του το "Digital Cockpit" μεγέθους 12,3 ιντσών και την οθόνη αφής του συστήματος Infotainment που είναι κάθετη (12,0 ιντσών). Επιπλέον, η Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα στο νέο Amarok έχει υλοποιήσει ένα διαισθητικά χειριζόμενο συνδυασμό από ψηφιακές λειτουργίες και εργονομικά διαμορφωμένα πλήκτρα και περιστρεφόμενους διακόπτες. Έτσι η ένταση ήχου του συστήματος Infotainment ρυθμίζεται μέσω ενός περιστρεφόμενου διακόπτη. Οι λειτουργίες της τετρακίνησης καθώς και τα ανώτερα μενού για τη στάθμευση, τη ρύθμιση του κλιματισμού, τα συστήματα υποβοήθησης και τα προγράμματα οδήγησης ελέγχονται μέσω πλήκτρων. Αυτοί οι ανθεκτικοί διακόπτες περιβάλλονται ανάλογα με τον εξοπλισμό με όψη χρωμίου.
Σε premium επιβατικά μοντέλα παραπέμπει επίσης το ηχοσύστημα 640 Watt Harman Kardon για τα Amarok PanAmericana και Amarok Aventura. Επίσης στα Amarok PanAmericana και Amarok Aventura στον βασικό εξοπλισμό ανήκουν ο πίνακας οργάνων που είναι διαμορφωμένος σε υψηλής ποιότητας δερμάτινη όψη με ραφές αντίθετης απόχρωσης. Με την premium τοποθέτηση του οχήματος έχουν εναρμονιστεί και τα καθίσματα: Η θέση του οδηγού και του συνοδηγού του μοντέλου είναι εργονομικά διαμορφωμένη, μάλιστα στα υψηλότερα επίπεδα εξοπλισμού μπορούν να ρυθμιστούν ηλεκτρικά με 10 τρόπους. Το πίσω κάθισμα παρέχει επιπλέον σε τρεις ενήλικες επιβάτες πολύ χώρο για το ταξίδι.
Οι κεντρικές λωρίδες επένδυσης των καθισμάτων στην έκδοση "Style" καλύπτονται στον βασικό εξοπλισμό με το υλικό fleece "ArtVelours". Στα Amarok PanAmericana και Amarok Aventura η Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα χρησιμοποιεί δέρμα, που είναι τόσο εκλεπτυσμένο όσο και ανθεκτικό.
Κινητήρες
Για το Amarok νέας γενιάς χρησιμοποιούνται δυο πετρελαιοκινητήρες Turbo (TDI με τέσσερις και έξι κυλίνδρους). O πρώτος είναι τεχνολογίας Bi-Turbo και αποδίδει 205 ίππους. Κορυφαίος διαθέσιμος κινητήρας είναι ο V6, ισχύος 240 ίππων. Η αντίστοιχη ροπή είναι 500 και 600 Nm. Και οι δύο κινητήρες συνδύαζονται με 10τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Τετρακίνηση - συστήματα ασφαλείας
Το Amarok φέρει στον βασικό εξοπλισμό την τετρακίνηση 4MOTION με τέσσερα είδη κίνησης. Η λειτουργία (4A) μέσω πολύδισκου συμπλέκτη προσφέρει μια μεταβλητή και συνεπώς αυτόματη κατανομή ισχύος μεταξύ μπροστινού και πίσω άξονα. Ένα μπλοκέ διαφορικό και έξυπνα "Drive Modes" τελειοποιούν τις ιδιότητες τετρακίνησης.
Μία κορυφαία έκδοση με τέσσερα είδη κίνησης. Ως τέταρτο πρόγραμμα, η διευρυμένη ενεργοποιούμενη από τον οδηγό τετρακίνηση προσφέρει επιπλέον έξυπνη κατανομή ισχύος και στους τέσσερις τροχούς μέσω του πολύδισκου συμπλέκτη. Ανάλογα με το πρόγραμμα, η κινητήρια ισχύς του συστήματος τετρακίνησης διανέμεται μεταξύ του μπροστινού άξονα (μονή ανάρτηση τροχών McPherson) και του πίσω άξονα (άκαμπτος άξονας υψηλής ικανότητας φορτίου). Μέσω ενός πλήκτρου μπορεί να ενεργοποιηθεί ένα μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα, για να κατανεμηθεί ομοιόμορφα η κινητήρια ισχύς και στους δύο τροχούς του άξονα. Έτσι το Amarok προχωράει ακόμα περισσότερο σε ανώμαλο δρόμο, ακόμα και αν μόνο ένας από τους πίσω τροχούς έχει επαφή με το έδαφος. Οι τετρακίνητες εκδόσεις του μοντέλου έχουν σχεδιαστεί για μέγιστη ανηφορική κλίση έως 30 μοίρες. Η τεχνολογία τετρακίνησης φροντίζει παράλληλα, ώστε και το νέο Amarok να μπορεί να έλξει 3,5 τόνους ανάλογα με την έκδοση. Σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, το επιτρεπόμενο συνολικό βάρος οχήματος και ρυμουλκούμενου αυξήθηκε σε έως 6,5 τόνους.
Διευρυμένη ενεργοποιούμενη από τον οδηγό τετρακίνηση: Το σύστημα 4MOTION με τη διευρυμένη ενεργοποιούμενη από τον οδηγό τετρακίνηση προσφέρει ένα τέταρτο πρόγραμμα (4A), στο οποίο η κινητήρια ισχύς διανέμεται με έξυπνο τρόπο και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός πολύδισκου συμπλέκτη. Η τετρακίνηση κάνει την οδήγηση στο πρόγραμμα 4A - για παράδειγμα σε μεγάλες αποστάσεις ή στη λειτουργία ρυμουλκούμενου - ακόμη πιο άνετη, καθώς η κατανομή ισχύος πραγματοποιείται με τον επιπρόσθετα ενσωματωμένο στο κιβώτιο διανομής πολύδισκο συμπλέκτη.
Το σύστημα 4MOTION με το πρόσθετο πρόγραμμα χρησιμοποιείται για τις εκδόσεις ισχύος από 151 kW. Μέσω ενός περιστρεφόμενου διακόπτη στην κεντρική κονσόλα, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ τεσσάρων τύπων κίνησης: Η βασική ρύθμιση είναι το πρόγραμμα 4A. Σε αυτό το πρόγραμμα το σύστημα κατανέμει την κινητήρια ισχύ ανάλογα με την πρόσφυση και την επιτάχυνση και συνεπώς αυτόματα μεταξύ των τεσσάρων τροχών. Μια άλλη βαθμίδα κίνησης είναι το 4H. Σε αυτή την περίπτωση ο μηχανισμός κίνησης 4MOTION μεταδίδει μειωμένη ισχύ κινητήρα στους τροχούς, για παράδειγμα, για το πέρασμα όσο το δυνατόν καλύτερα χιονισμένων διαδρομών (υψηλή πρόσφυση σε κανονική ταχύτητα και ευθείες διαδρομές). Επιπλέον, μία τρίτη βαθμίδα 4L είναι διαθέσιμη για τη λειτουργία Offroad (υψηλή ροπή στρέψης με χαμηλή ταχύτητα), για να αντιμετωπιστούν απαιτητικά περάσματα σε μη ασφαλτοστρωμένα σημεία. Ιδιαίτερα αποδοτικό είναι το Amarok στο 2H. Σε αυτό το τέταρτο πρόγραμμα, κυρίως σε ξερούς δρόμους, η κίνηση μεταδίδεται μόνο στον πίσω άξονα. Η διευρυμένη ενεργοποιούμενη από τον οδηγό τετρακίνηση διαθέτει, όπως παρουσιάζεται, ηλεκτρομηχανικό κιβώτιο διανομής 2 ταχυτήτων με ηλεκτρονικά ενεργοποιούμενο πολύδισκο συμπλέκτη. Ανάλογα με τη ρύθμιση, η κινητήρια ροπή μεταφέρεται μόνο στον πίσω άξονα (2H) ή ανάλογα με τις ανάγκες και στους δύο άξονες (4A, 4H, 4L).
4A: Στο πρόγραμμα κίνησης 4A το κιβώτιο κατανομής που είναι εξοπλισμένο με πολύδισκο συμπλέκτη μεταδίδει την ισχύ του κινητήρα ανάλογα με την πρόσφυση και την ταχύτητα στους κινητήριους άξονες. Για εξοικονόμηση καυσίμου, κανονικά διοχετεύεται περισσότερη ροπή στρέψης στον πίσω άξονα, αλλά αν χρειάζεται εμπλέκεται ο μπροστινός άξονας σε δευτερολέπτα.
4H: Στο πρόγραμμα τετρακίνησης 4H είναι κλειστός ο πολύδισκος συμπλέκτης. Έτσι συνδέονται μεταξύ τους οι μπροστινοί και πίσω κινητήριοι άξονες και το αυτοκίνητο λαμβάνει πάντα τη μέγιστη πρόσφυση.
4L: Το πρόγραμμα τετρακίνησης 4L λειτουργεί παρόμοια με το 4H. Επιπλέον όμως η ροπή που παρέχεται στο κιβώτιο κατανομής οδηγείται μέσω ενός πλανητικού κιβωτίου, για να αλλάξει η σχέση μετάδοσης από 1:1 σε 3,06:1. Το πρόγραμμα 4L βελτιώνει έτσι τις ιδιότητες κίνησης σε ανώμαλο έδαφος και στα βουνά.
2H: Αν κινείται μόνο ένας άξονας, το Amarok είναι ιδιαίτερα οικονομικό. Για να επιτευχθεί αυτό σε ιδανικές οδικές και μετεωρολογικές συνθήκες, η κινητήρια ροπή στο πρόγραμμα 2H μεταδίδεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς.
Έξι διαφορετικά προγράμματα οδήγησης: Το νέο Amarok εξοπλίζεται στον βασικό εξοπλισμό με το λεγόμενο "Drive Mode Control". Yπάρχουν έξι "Drive Modes": "Eco", "Normal", "Mud/Ruts", "Sand", "Slippery" και " Load/Trailer". Διευκολύνουν τη σωστή επιλογή του τύπου κίνησης, καθώς είναι ήδη διαμορφωμένα κατανοητά από την ονομασία τους για συγκεκριμένες οδηγικές καταστάσεις. Με όλα τα προγράμματα τετρακίνησης συνδέεται η λειτουργία του μπλοκέ διαφορικού στον πίσω άξονα. Απλά ο οδηγός πιέζει το πλήκτρο "Mode" μπροστά από τη λαβή αλλαγής ταχυτήτων και μπορεί να επιλέξει προγράμματα οδήγησης τα οποία μπορούν να ενεργοποιηθούν μέσω της οθόνης αφής.
"Eco": Η λειτουργία "Eco" υποστηρίζει τον οδηγό στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και στην αύξηση της αυτονομίας. Ανάλογα με την έκδοση Amarok ενεργοποιείται στάνταρ η αυτόματα ενεργοποιούμενη από τον οδηγό τετρακίνηση (4A) ή η πίσω κίνηση (2H). Η τετρακίνηση Offroad (4L) δεν είναι διαθέσιμη στο πρόγραμμα "Eco".
"Mud/ruts": Το Drive Mode "Mud/ruts" βοηθά στο να διασχίζονται λασπώδη, τραχιά ή ανομοιόμορφα εδάφη. Η στάνταρ κίνηση εδώ είναι το 4H. Το μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα ενεργοποιείται αυτόματα στο πρόγραμμα "Mud/ruts" μέχρι μια καθορισμένη ταχύτητα και στο 4L σε κάθε ταχύτητα.
"Normal": Το Amarok ξεκινά πάντα στο πρόγραμμα "Normal". Αυτή η διαμόρφωση προσφέρει την ιδανική ισορροπία οδηγικής απόλαυσης και άνεσης. Ανάλογα με την έκδοση, η αυτόματα ρυθμιζόμενη τετρακίνηση (4A) ή η πίσω κίνηση με μετάδοση στον δρόμο (2H) ενεργοποιείται στάνταρ. Τα 4H και 4L μπορούν να ενεργοποιηθούν.
"Sand": Η λειτουργία "Sand" συνιστάται για περάσματα Offroad σε μαλακή, στεγνή άμμο ή σε βαθύ χιόνι. Η τετρακίνηση με μετάδοση στον δρόμο (4H) ενεργοποιείται αυτόματα. Επίσης αυτόματα ενεργοποιείται σε αυτή την περίπτωση το μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα. Αυτό το πρόγραμμα διευκολύνει την έξοδο του Amarok από δύσκολη περιοχή, χωρίς να κολλάει.
"Slippery": Στον πάγο και στο χιόνι το πρόγραμμα "Slippery" παρέχει μεγάλη υποστήριξη. Εδώ πρόκειται για ασφαλτοστρωμένους δρόμους, οι οποίοι καλύπτονται από πάγο ή χιόνι. Στο πρόγραμμα "Slippery" η συμπεριφορά απόκρισης του πεντάλ γκαζιού είναι λιγότερο άμεση. Επιπλέον, οι διαδικασίες αλλαγής ταχυτήτων προσαρμόστηκαν για την οδήγηση σε ολισθηρές επιφάνειες. Σε αυτή την περίπτωση η αυτόματα ενεργοποιούμενη τετρακίνηση (4A) ή η ενεργοποιούμενη από τον οδηγό τετρακίνηση με μετάδοση στον δρόμο (4H) ενεργοποιείται στάνταρ. Το 4L μπορεί επίσης να ενεργοποιηθεί.
"Load/Trailer": Μέσω τροποποιημένων χαρακτηριστικών πεδίων αλλαγής ταχυτήτων του αυτόματου κιβωτίου το πρόγραμμα "Load/Trailer " υποστηρίζει τον οδηγό, όταν το Amarok οδηγείται με πλήρες πρόσθετο φορτίο και/ή ρυμουλκούμενο. Σε αυτό το πρόγραμμα το ανέβασμα ταχυτήτων γίνεται μόνο σε υψηλότερες στροφές κινητήρα, για να χρησιμοποιηθεί πλήρης ισχύς των κινητήρων Turbo.
Επίσης στο πρόγραμμα "Load/Trailer" μπορεί να χρησιμοποιηθεί καλύτερα το φρένο του κινητήρα - η επίδραση φρένων ενισχύεται από το κατέβασμα ταχυτήτων, όσο πιο έντονα πατάει ο οδηγός το πεντάλ φρένων. Γενικά εδώ είναι διαθέσιμοι όλοι οι τύποι κίνησης.
Ανάλογα με τις προδιαγραφές, έως και 25 συστήματα υποβοήθησης προσθέτουν ένα ακόμη πλεονέκτημα στην άνεση και την ασφάλεια. Περισσότερα από 20 από αυτά τα συστήματα είναι καινούργια στο Amarok, για παράδειγμα το αυτόματο cruise control ("έξυπνη υποβοήθηση ταχύτητας"), η υποβοήθηση ελιγμών στάθμευσης για υποβοηθούμενο παρκάρισμα και ξεπαρκάρισμα, μια περιμετρική άποψη 360 μοιρών ("Area View") ή μια υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας και η αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας.
Τιμές
Amarok 2.0 TDI 4MOTION Life 205 PS 48.200€
Amarok 2.0 TDI 4MOTION Style 205 PS 53.500€
Amarok 3.0 TDI V6 4MOTION Style 240 PS 55.000€
Amarok 3.0 TDI V6 4MOTION PanAmaricana 240 PS 61.500€
Amarok 3.0 TDI V6 4MOTION Aventura 240 PS 62.500€
Photo Credits: Volkswagen/Γιώργος Καραγιωργάκης
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!