ΕΚΟ Ακρόπολις Ράλλυ 2023, Ροβάνπερα στο Gazzetta: «Δεν θέλω να χάσω άλλους βαθμούς»

Κώστας Παστρίμας
ΕΚΟ Ακρόπολις Ράλλυ 2023, Ροβάνπερα στο Gazzetta: «Δεν θέλω να χάσω άλλους βαθμούς»
Ο Κάλε Ροβάνπερα, περσινός πρωταθλητής και φετινός διεκδικητής του τίτλου στο WRC με την Toyota Gazoo Racing, μίλησε αποκλειστικά στο Gazzetta για τις προκλήσεις του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.

Ο Κάλε Ροβάνπερα είναι ένα από τα αστέρια του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις και ένας οδηγός που στην Ελλάδα έχει πετύχει μια από τις σπουδαιότερες επιτυχίες της καριέρας του. Ο νεαρός Φινλανδός μπήκε στο πάνθεον των σπουδαίων οδηγών ράλλυ με τη νίκη του στο «Ράλλυ των Θεών» το 2021, από όπου θα έλεγε κανείς ότι ξεκίνησε η ξέφρενη πορεία που τον οδήγησε στον τίτλο του 2022.

Συναντήσαμε τον Κάλε Ροβάνπερα στο ξενοδοχείο που διαμένει η αγωνιστική ομάδα της Toyota, αμέσως μόλις επέστρεψε από τις αναγνωρίσεις στις λασπωμένες ειδικές διαδρομές και ενώ έξω έπεφτε καταρρακτώδης βροχή. Ο Ροβάνπερα μας μίλησε για τις δυσκολίες του φετινού αγώνα και για το πώς θα τον προσεγγίσει ο ίδιος. Ας δούμε τι μας είπε...

Ροβανπερα

Ερώτηση: Καλώς ήρθες στην Ελλάδα, Κάλε. Υποθέτω ότι βρήκες τα πράγματα λίγο διαφορετικά από αυτό που περίμενες...

Κάλε Ροβάνπερα: Ναι, δεν είναι ο «τυπικός» ελληνικός καιρός που περιμέναμε. Συνήθως κάνει πολλή ζέστη και το ράλλυ είναι πολύ σκληρό. Αλλά τώρα συναντήσαμε αυτές τις ακραίες καιρικές συνθήκες με όλο αυτό το νερό και τη λάσπη.

Ερ: Επομένως, πόσο αλλάζει αυτό την προσέγγισή σου στον αγώνα;

ΚΡ: Δεν την αλλάζει ιδιαίτερα. Εξακολουθεί να είναι μια δύσκολη πρόκληση ότι θα είμαστε το πρώτο αυτοκίνητο που θα μπαίνει στις ειδικές διαδρομές και θα προσπαθήσουμε να κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε.

Ερ: Σε κάποιες από τις ειδικές διαδρομές θα υπάρχει πιθανότατα πολλή λάσπη. Αυτό θα είναι επιπλέον μειονέκτημα για εσένα ή ενδέχεται να σε βοηθήσει και λίγο;

ΚΡ: Ποτέ δεν ξέρεις. Πάντα εξαρτάται από τις συνθήκες που θα συναντήσεις. Οι καιρικές συνθήκες είναι τόσο ακραίες αυτήν τη στιγμή που θα μπορούσε να είναι πλεονέκτημα ή πρόβλημα για οποιονδήποτε από τους οδηγούς.

Ερ: Έχεις δει τη φετινή Υπερειδική Διαδρομή στην Πλατεία Νερού; Ποιες είναι οι σκέψεις για αυτήν;

ΚΡ: Είναι μια χαρά για υπερειδική διαδρομή. Αυτές οι διαδρομές ποτέ δεν είναι οι καλύτερες για έναν οδηγό ράλλυ, γιατί δεν θέλεις να φθείρεις πολύ τα ελαστικά σου στην πρώτη ΕΔ, αφού πρέπει να τα χρησιμοποιήσεις και το πρωί της επόμενης ημέρας. Αλλά είναι ωραία για τους θεατές και είδα ότι υπάρχουν πολλά σημεία που μπορούν να καθίσουν και να την παρακολουθήσουν.

Ερ: Πόσο προσπαθεί ένας οδηγός να κερδίσει μια υπερειδική; Έχει σημασία στη γενικότερη οικονομία του αγώνα;

ΚΡ: Δεν έχει μεγάλη σημασία. Φυσικά θέλεις να είσαι γρήγορος και να μη χάσεις χρόνο, αλλά θέλεις επίσης να μην κάνεις λάθος και κάνεις ζημιά στο αυτοκίνητο για να το έχεις σε καλή κατάσταση όταν ξεκινήσουν οι «πραγματικές» ειδικές διαδρομές.

Ροβανπερα

Ερ: Έρχεσαι στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις έπειτα από την εγκατάλειψη στο Ράλλυ Φινλανδίας. Αλλάζει αυτό κάτι για εσένα; Θα είσαι πιο επιθετικός ή πιο συντηρητικός σε αυτόν τον αγώνα;

ΚΡ: Δεν θέλω να αλλάξω τίποτα. Οδηγούσα πολύ καλά στη Φινλανδία πριν από την έξοδό μου και ξέρω ότι μπορώ να πάω γρήγορα. Δεν θέλω να χάσω άλλους βαθμούς, δεν θέλω να έχω άλλη έξοδο αλλά επίσης πρέπει να είμαι γρήγορος για να πάρω περισσότερους βαθμούς.

Ερ: Είναι η 3η φορά που τρέχεις στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Ποια θα έλεγες ότι είναι η καλύτερη ανάμνησή σου από την Ελλάδα μέχρι στιγμής;

ΚΡ: Σίγουρα η νίκη μου το 2021. Ο περσινός μας αγώνας ήταν πραγματικά κακός. Όλη η ομάδα είχε δυσκολίες με το αυτοκίνητο, το οποίο δεν ήταν καθόλου γρήγορο εδώ. Εκτός από το ρυθμό, είχαμε και μια μικρή έξοδο, στην οποία χάσαμε πολύ χρόνο, επομένως δεν ήταν ένας καλός αγώνας.

Ερ: Τι είδους ράλλυ προτιμάς; Τα γρήγορα και με ροή ή τα πιο τεχνικά;

ΚΡ: Σίγουρα τα γρήγορα με ροή!

Ερ: Η άλλη σου δραστηριότητα στο μηχανοκίνητο αθλητισμό είναι οι αγώνες drift. Βοηθάει καθόλου αυτό στα ράλλυ;

ΚΡ: Δεν νομίζω ότι βοηθάει στην άσφαλτο, γιατί εκεί θέλεις το αυτοκίνητο να γλιστράει όσο γίνεται λιγότερο, αλλά στις χωμάτινες διαδρομές, ιδιαίτερα στις συνθήκες που γλιστράει πολύ, όπως στη λάσπη και στη βροχή, μπορεί να σε βοηθήσει να αισθάνεσαι λίγο πιο άνετα μέσα στο αυτοκίνητο.

Ροβανπερα

Ερ: Πώς αντιμετωπίζετε τον αγώνα ως ομάδα στην Toyota Gazoο Racing; Υπάρχει συνεννόηση και στρατηγική ανάμεσα στους οδηγούς ή ο καθένας τρέχει για τον εαυτό του;

ΚΡ: Φυσικά μέσα στο αυτοκίνητο κάθε πλήρωμα είναι μόνο του. Αλλά μέσα στην ομάδα μας υπάρχει έντονο το ομαδικό πνεύμα. Όλοι προσπαθούμε να κάνουμε το αυτοκίνητο πιο γρήγορο και θέλουμε όλα τα αυτοκίνητά μας να είναι στις κορυφαίες θέσεις. Θα έλεγα ότι ισχύουν και τα δύο: τρέχεις για τον εαυτό σου αλλά και για τους άλλους.

Ερ: Επομένως, πηγαίνεις για τη νίκη εδώ;

ΚΡ: Πηγαίνω για ένα «καθαρό» αγώνα. Πρέπει να δω τι θα κάνουν οι άλλοι οδηγοί που διεκδικούν το πρωτάθλημα, ο Τιερί (Νεβίλ) και ο Έλφιν (Έβανς) και μετά θα δούμε πώς θα πάει.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!