ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2023, Οζιέ στο Gazzetta: «Προτιμώ να βλέπω τον γιο μου να μεγαλώνει από έναν ακόμα τίτλο»
Ο Σεμπαστιάν Οζιέ δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Ο Γάλλος οδηγός της Toyota Gazoo Racing έχει ένα τεράστιο παλμαρέ, που περιλαμβάνει οκτώ παγκόσμια πρωταθλήματα και 58 νίκες στο WRC, σε μια καριέρα που έχει πλέον ξεπεράσει τα 15 χρόνια και συνεχίζεται.
Πέρυσι και φέτος ο Οζιέ δεν ακολουθεί πλήρες αγωνιστικό πρόγραμμα και τρέχει σε επιλεγμένους αγώνες. Φέτος το μειωμένο αυτό πρόγραμμα περιλαμβάνει το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, έναν αγώνα που ο Γάλλος έχει κερδίσει στο παρελθόν. Αυτή η… ημι-συνταξιοδότηση όμως δεν φαίνεται να έχει επηρεάσει ιδιαίτερα την ταχύτητα του 39χρονου οδηγού, ο οποίος συνεχίζει να κερδίζει αγώνες, όπως έκανε φέτος σε Μόντε Κάρλο, Μεξικό και Κένυα (Σαφάρι).
Συναντήσαμε τον Οζιέ στο ξενοδοχείο που διαμένει η αγωνιστική ομάδα της Toyota, λίγα χιλιόμετρα έξω από τη Λαμία, και είχαμε μια όμορφη και πολύ ενδιαφέρουσα συνομιλία· όχι μόνο για το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις αλλά και για την προσέγγιση που έχει πλέον στη ζωή, τους στόχους του και τις σκέψεις του για το πώς θα μπορούσαν τα ράλλυ να ανέβουν επίπεδο. Ας δούμε τι μας είπε...
Ερώτηση: Φέτος έχεις κερδίσει τα περισσότερα από τα ράλλυ που έχεις τρέξει και πολύς κόσμος αναρωτιέται αν θα σε ενδιέφερε να κάνεις ξανά μια πλήρη σεζόν και να διεκδικήσεις άλλον έναν τίτλο;
Σεμπαστιάν Οζιέ: Ειλικρινά, το ξέρω καλά ότι πολύς κόσμος το ρωτάει αυτό και λέει ότι θα έπρεπε να προσπαθήσω να πάρω τουλάχιστον άλλο ένα πρωτάθλημα γιατί ακόμα έχω τις δυνατότητες να το κάνω. Κι εγώ το πιστεύω ότι ακόμα έχω τις δυνατότητες, αλλά η αλήθεια είναι ότι αυτό δεν αποτελεί πλέον στόχο για εμένα. Είμαι πραγματικά χαρούμενος με την παρούσα κατάσταση, που έχω περισσότερο χρόνο για τον εαυτό μου και για την οικογένειά μου και πραγματικά εκτιμώ αυτόν τον καιρό, που δεν υπάρχει όλη αυτή η πίεση όπως όταν διεκδικείς το πρωτάθλημα. Τώρα που κάνω μόνο τη μισή σεζόν εξακολουθώ να απολαμβάνω το χρόνο μου μέσα στο αυτοκίνητο και την ευκαιρία να είμαι ανταγωνιστικός και να κερδίζω κάποιους αγώνες. Προφανώς έτσι δεν μπορώ να διεκδικήσω τον τίτλο αλλά στο τέλος της ημέρας είμαι απόλυτα βέβαιος ότι έχω πάρει τη σωστή απόφαση. Θεωρώ πολύ πιο σημαντικό να βλέπω τον γιο μου να μεγαλώνει από έναν ακόμα τίτλο. Γι’ αυτό είμαι χαρούμενος και θεωρώ ότι αυτό είναι το καλύτερο για εμένα.
Ερ: Γενικά, πιστεύεις ότι το να διεκδικεί κάποιος το πρωτάθλημα έχει κάποια σχέση με την ηλικία; Είναι, για παράδειγμα, ευκολότερο για νεότερους οδηγούς όπως ο Κάλε (Ροβάνπερα) να παλεύουν για τον τίτλο σε όλη τη διάρκεια μιας χρονιάς;
Σ.Ο.: Ναι και όχι. Εγώ είχα μια πολύ μακρά καριέρα σε αυτό το σπορ και όταν ξεκίνησα θα ήμουν ικανοποιημένος με πολύ λιγότερα από όσα κατάφερα και είμαι ευγνώμων για όλες τις επιτυχίες που είχα όλα αυτά τα χρόνια. Δεν πιστεύω ότι είναι θέμα ηλικίας αλλά περισσότερο θέμα χαρακτήρα. Μπορεί να είναι διαφορετικό από άνθρωπο σε άνθρωπο και νομίζω ότι η ηλικία δεν είναι περιοριστική για εμένα, γιατί αποδεικνύω ότι είμαι ακόμα πολύ ανταγωνιστικός. Απλώς έχω βάλει διαφορετικές προτεραιότητες στη ζωή μου και όπως είπα και πριν ο χρόνος με την οικογένεια είναι ψηλότερα από τον αριθμό των τίτλων. Γι’ αυτό είμαι σε αυτήν την κατάσταση και είμαι τυχερός που μπορώ να το κάνω, γιατί σε άλλα σπορ δεν υπάρχει η δυνατότητα να κάνεις τη μισή σεζόν. Ευτυχώς στα ράλλυ μπορείς να το κάνεις και χαίρομαι που μπορώ να τρέξω σε μερικούς αγώνες μέσα στη χρονιά γιατί αλλιώς θα μου έλειπε πολύ.
Ερ: Μιλώντας για τα ράλλυ, τι πιστεύεις ότι θα μπορούσε να κάνει το WRC για να προσελκύσει περισσότερους κατασκευαστές και να γίνει πιο δημοφιλές, πιο εξωστρεφές;
Σ.Ο.: Ναι, προφανώς γίνεται μεγάλη συζήτηση για αυτό το θέμα, κυρίως με τον promoter, καθώς είναι δική τους ευθύνη να το κάνουν καλύτερα. Νομίζω ότι όλοι δεν είμαστε πραγματικά ευχαριστημένοι με αυτό που συμβαίνει τώρα και πιστεύω ότι υπάρχουν πολλές παράμετροι αλλά σίγουρα το σπορ πρέπει να κινηθεί προς μια κατεύθυνση που θα προσελκύσει περισσότερους κατασκευαστές. Αυτό πιθανότατα περιλαμβάνει ακόμα καλύτερη οικονομική αποτελεσματικότητα. Όπως για παράδειγμα με τα αυτοκίνητα που τρέχουμε. Νομίζω ότι όλοι συμφωνούμε ότι αυτά που χρησιμοποιούμε αυτήν τη στιγμή έχουν υψηλό κόστος λειτουργίας και σίγουρα θα μπορούσαμε να φτιάξουμε γρήγορα και θεαματικά αυτοκίνητα που κοστίζουν λιγότερο. Ταυτόχρονα, πρέπει να ξανασκεφτούμε τη μορφή των ράλλυ. Κατά τη γνώμη μου, μπορούμε να κάνουμε τους αγώνες καλύτερους και πιο συμπιεσμένους χρονικά. Ζούμε σε μια εποχή που όλοι καταναλώνουν πολύ περιεχόμενο και πρέπει κι εμείς να αρχίσουμε να πηγαίνουμε πιο γρήγορα. Ίσως τα ράλλυ πλέον είναι πολύ μεγάλα. Κάποιες φορές μιλάμε με ανθρώπους που λένε ότι παλιότερα ήταν πολύ πιο μεγάλα, αλλά η αλήθεια είναι ότι όλα εξελίσσονται και νομίζω ότι στην εποχή μας μπορούμε να τα κάνουμε μικρότερα και να μειώσουμε τις αγωνιστικές ημέρες κατά μία. Κατά τη γνώμη μου αυτό είναι δυνατό να γίνει χωρίς να μειώσουμε τα αγωνιστικά χιλιόμετρα. Πρέπει απλώς να κάνουμε το πρόγραμμα πιο λογικό γιατί υπάρχουν κάποιες ημέρες που κάνουμε απίστευτο αριθμό χιλιομέτρων στις απλές διαδρομές και δεν υπάρχει δράση. Αυτό δεν είναι καλό για το σπορ. Επίσης, οι τοποθεσίες που επιλέγονται. Δεν θέλω να σχολιάσω κάποιο συγκεκριμένο προορισμό, αλλά κοιτάζοντας το προσωρινό καλεντάρι του 2024, κάποια ράλλυ δεν βγάζουν νόημα για το σπορ, ειδικά αν θέλεις να το αποκαλείς παγκόσμιο πρωτάθλημα. Λείπουν κάποιοι ελκυστικοί προορισμοί. Είναι πολλά πράγματα, αλλά δεν είμαι εγώ αυτός που παίρνει τις αποφάσεις.
Ερ: Είσαι όμως οδηγός πρώτης γραμμής για πάρα πολλά χρόνια και ένας σταρ του σπορ, οπότε τα επιχειρήματά σου έχουν αξία.
Σ.Ο.: Ναι, το ξέρω και προσπαθώ. Έχω κάνει αρκετές συζητήσεις με τον promoter και την FIA, αλλά πολλές φορές δεν νιώθω ότι με ακούν αρκετά.
Ερ: Άρα, για να το συνοψίσουμε, πιστεύεις ότι τα ράλλυ πρέπει να εξελιχθούν σε κάτι που θα είναι πιο συμβατό με τη νέα εποχή;
Σ.Ο.: Ναι, σίγουρα αυτό είναι ένα από τα πράγματα που πρέπει να γίνουν. Όλοι συμφωνούμε ότι πρέπει να γίνουν αλλαγές, γιατί αυτήν τη στιγμή είναι προφανές ότι ο τρόπος του παρελθόντος δεν είναι ο σωστός. Το ενδιαφέρον μειώνεται αλλά ταυτόχρονα τα ράλλυ παραμένουν το πιο θεαματικό μηχανοκίνητο σπορ. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν οι δυνατότητες και εγώ είμαι πεπεισμένος ότι μπορούμε να ανατρέψουμε αυτήν την κατάσταση.
Ερ: Ας επιστρέψουμε στο φετινό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Φαίνεται ότι θα είναι αρκετά διαφορετικό από τα προηγούμενα, με όλη αυτήν τη βροχή και τη λάσπη που θα υπάρχει στις ειδικές διαδρομές. Πόσο δύσκολο θα είναι για τους οδηγούς να προσαρμοστούν σε κάτι που δεν έχουν ξαναδεί εδώ;
Σ.Ο.: Σίγουρα θα είναι δύσκολο για εμάς. Κάναμε τις αναγνωρίσεις κάτω από ακραίες καιρικές συνθήκες και δύο ή τρεις ημέρες αργότερα η κατάσταση μπορεί να είναι πολύ διαφορετική από αυτήν που είδαμε. Θα είναι πολύ δύσκολο και πιθανότατα θα δούμε αρκετές εκπλήξεις. Τελικά θα είναι το ίδιο για όλους, αλλά εγώ προσωπικά περιμένω έναν πολύ δύσκολο αγώνα.
Ερ: Θα πας για τη νίκη;
Σ.Ο. Θα έλεγα ψέματα αν δεν το έλεγα αυτό. Σε κάθε ράλλυ που παίρνω μέρος αυτό είναι πάντα το σχέδιο. Αν και περιμένω να είναι πολύ δύσκολα εδώ, το πλάνο μου είναι να κάνω το καλύτερο που μπορώ και να προσπαθήσω να κερδίσω.
Ερ: Για το τέλος, θα σε πάω κάπου αλλού. Έχεις οδηγήσει μονοθέσιο της Formula 1, την RB7 της Red Bull, το ίδιο μονοθέσιο που σε λίγες ημέρες θα βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη. Πώς ήταν η εμπειρία της οδήγησης ενός τέτοιου αγωνιστικού αυτοκινήτου;
Σ.Ο. Νομίζω ότι είναι όνειρο κάθε οδηγού αγώνων να έχει την ευκαιρία να οδηγήσει το πιο ακραίο αγωνιστικό αυτοκίνητο που υπάρχει. Ήμουν πραγματικά χαρούμενος όταν η Red Bull μου πρόσφερε τη δυνατότητα γιατί ήταν κάτι πολύ ιδιαίτερο για εμένα. Η ταχύτητα με την οποία μπορείς να πάρεις τις στροφές και ο τρόπος που μπορείς να φρενάρεις είναι από τα πιο ακραία πράγματα που μπορείς να δοκιμάσεις. Παρ’ όλα αυτά, δεν ζηλεύω που δεν είμαι οδηγός της F1 γιατί το δικό μας σπορ είναι τόσο απολαυστικό και το επίπεδο της αδρεναλίνης όταν οδηγείς αυτοκίνητο ράλλυ ανάμεσα στα δέντρα και στους βράχους είναι κάτι ιδιαίτερο και μοναδικό. Δεν στενοχωριέμαι που δεν είχα ποτέ την ευκαιρία να γίνω οδηγός της F1 γιατί για μένα τα ράλλυ είναι… δεν θα πω ότι είναι τα πιο συναρπαστικά, αφού δεν έχω κάνει καριέρα στην F1 και δεν μπορώ να συγκρίνω, αλλά εγώ τουλάχιστον τα απολαμβάνω πολύ.
Διαβάστε ακόμα
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!