Γιόνε Χάλτουνεν στο Gazzetta: «Το Ράλλυ Ακρόπολις είναι δύσκολο, όμως το εύκολο μπορεί να γίνει βαρετό»
Στην Ελλάδα οι Κάλε Ροβάνπερα – Γιόνε Χάλτουνεν έκαναν το αποφασιστικό βήμα για να υπερασπιστούν τον παγκόσμιο τίτλο στο WRC που κατέκτησαν πέρυσι με την Toyota Gazoo Racing. Ο 37χρονος Χάλτουνεν βοηθάει με την εμπειρία του τον ταχύτατο Ροβάνπερα, ο οποίος έγινε σε ηλικία 22 ετών ο νεότερος παγκόσμιος πρωταθλητής στην ιστορία του θεσμού.
Μετά τη νίκη τους στο φετινό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, ο Γιόνε μίλησε στο Gazzetta για την τύχη που αυτή τη φορά ήταν με το μέρος τους, τις δυσκολίες που έκρυβε ο αγώνας με τη λάσπη στις ειδικές διαδρομές, το προβάδισμα 33 βαθμών που έχουν έναντι του Έλφιν Έβανς και τις προκλήσεις που τον γοητεύουν.
Πετύχατε μία σημαντική νίκη, εκμεταλλευόμενοι και την ατυχία ορισμένων εκ των αντιπάλων σας.
Είναι σκληρό να εγκαταλείπεις. Αγώνες όπως το Ράλλυ Ακρόπολις είναι πολύ δύσκολοι, φέτος ο καιρός μας βοήθησε. Σε στεγνές ειδικές δεν θα μπορούσαμε να παλέψουμε για τη νίκη ή θα χρειαζόμασταν πολλή τύχη. Οι βροχές μας έφεραν τύχη. Σε παρόμοιους αγώνες δεν αρκεί να είσαι γρήγορος, πρέπει να φερθείς και έξυπνα. Να ξέρεις πότε να πιέσεις, να μην “σπάσεις” το αυτοκίνητο. Ήμασταν αρκετά έξυπνοι, προσπαθήσαμε να πιέσουμε στα σωστά σημεία και αποφύγαμε τα λάθη σε όλο το ράλλυ. Αυτά ήταν τα κλειδιά για την νίκη μας. Βέβαια αρκετοί από τους αντιπάλους μας αντιμετώπισαν προβλήματα. Δεν είναι ευχάριστο, όμως αποτελεί κομμάτι του παιχνιδιού. Ιδίως σε τέτοιους αγώνες.
Ροβάνπερα στο Gazzetta: «Τίποτα δεν έχει κριθεί στην μάχη του τίτλου»
Με τις βροχές που είχαν αλλάξει σε μεγάλο βαθμό την εικόνα των ειδικών διαδρομών, θα χαρακτήριζες ως έναν εφιάλτη όσα κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν οι συνοδηγοί;
Όντως, για τους συνοδηγούς ο φετινός αγώνας ήταν εφιάλτης. Ως συνοδηγός θέλεις να είσαι όσο το δυνατόν καλύτερα προετοιμασμένος, θέλεις να γνωρίζεις κάθε λεπτομέρεια από πριν. Και στον αγώνα απλά να αποδίδεις. Στο Ράλλυ Ακρόπολις ακόμα και τα βασικά... πάνε περίπατο. Οπότε πέρα από τη συνηθισμένη δουλειά που έχεις να κάνεις, πρέπει να προσαρμοστείς στη νέα κατάσταση. Να σκεφτείς “πώς θα κάνουμε αυτό, πώς θα κάνουμε το άλλο”. Για μένα το Ράλλυ Ακρόπολις είναι ένας από τους δυσκολότερους αγώνες που έχω συναντήσει στην καριέρα μου. Η κατάσταση στις ειδικές διαδρομές ήταν αρκετά διαφορετική σε σχέση με τις αναγνωρίσεις που κάναμε. Δεν ήξερες τι να περιμένεις. Πραγματικά ένας πολύ απαιτητικός αγώνας.
Πώς θα προσεγγίσετε με τον Κάλε τα τρία τελευταία ράλλυ;
Το σημαντικό είναι να εστιάσουμε στην “μάχη” απέναντι στον Έβανς για τους επόμενους αγώνες. Δεν χρειάζεται αναγκαστικά να κερδίσουμε, απλά να τερματίζουμε μπροστά από αυτόν. Αυτό είναι το κλειδί.
Ποια είναι τα αγαπημένα ράλλυ για τους συνοδηγούς;
Κάθε ράλλυ έχει τα δικά του χαρακτηριστικά. Ορισμένα είναι ευχάριστα με έναν τρόπο, άλλα με διαφορετικό. Προσωπικά μου αρέσουν οι προκλήσεις. Οπότε βλέπω το Ράλλυ Ακρόπολις ως μία ωραία εμπειρία. Βέβαια κατά τη διάρκεια του αγώνα τα πράγματα είναι δύσκολα. Αλλά δεν θα ήταν ωραίο αν ήταν εύκολο. Πρέπει να παλέψεις για το αποτέλεσμα. Μου αρέσουν οι αγώνες που σου βάζουν προκλήσεις. Σου δίνει κίνητρο, πρέπει να είσαι συνεχώς σε εγρήγορση. Ένας εύκολος αγώνας μπορεί να γίνει βαρετός.
Ποιο μήνυμα θέλεις να στείλεις στους θεατές, ειδικά σε όσους επιλέγουν να στέκονται σε επικίνδυνα σημεία στις ειδικές διαδρομές;
Αυτές οι συμπεριφορές είναι ηλίθιες, μας εκνευρίζουν. Είναι χαζό να θέτεις σε κίνδυνο τη ζωή σου για να βγάλεις μια ωραία φωτογραφία. Μην το κάνετε ποτέ, μην είστε ανόητοι. Παραμείνετε σε ασφαλή σημεία και να ακούτε πάντα τις οδηγίες των κριτών. Μόνο έτσι μπορούμε να συνεχίσουμε αυτό που κάνουμε και κανείς να μην τραυματιστεί.
Φωτογραφίες: GMOTION, Acropolis Rally
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!