WRC – Ράλλυ Ιαπωνίας: Βροχή, χάος και τα Yaris ξέμειναν από αντιπάλους (vid)

Πάνος Σεϊτανίδης
WRC – Ράλλυ Ιαπωνίας: Βροχή, χάος και τα Yaris ξέμειναν από αντιπάλους (vid)
Άκρως επεισοδιακή αποδείχθηκε η πρώτη ημέρα πλήρους δράσης στον τελευταίο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλλυ.

Αν στο ξεκίνημα της ημέρας κάποιος έλεγε στον Έλφιν Έβανς πως θα επέστρεφε το απόγευμα στο σέρβις παρκ με προβάδισμα σχεδόν δύο λεπτών, δύσκολα θα τον πίστευε.

Κι όμως, σε μία ημέρα που αποδείχθηκε χαοτική, ο Ουαλός της Toyota Gazoo Racing WRT απέκτησε προβάδισμα που δύσκολα θα πάει στα σκουπίδια, με την ιαπωνική ομάδα να κάνει προς το παρόν το 1-2-3 εντός έδρας.

Ημέρα χάους

Οι σφοδρές καταιγίδες, η πυκνή ομίχλη και τα μουσκεμένα φύλλα που μετέτρεπαν τους δρόμους σε παγίδες, συνέθεσαν ένα μωσαϊκό δυσκολιών για τα πληρώματα που συμμετέχουν στον τελευταίο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλλυ.

 

Είχαμε αρκετές εγκαταλείψεις και πολλούς από τους συνήθεις πρωταγωνιστές, να χάνουν έδαφος στη μάχη για τη νίκη στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου.

Ντόμινο εγκαταλείψεων

Ακόμα και ο Έβανς, είχε τη στιγμή του στη δεύτερη ειδική διαδρομή της ημέρας. Όμως και πάλι, ήταν 26 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Τιερί Νεβίλ στα μισά του δρόμου. Κι αυτό τον ένοιαζε, αφού ο Βέλγος ήταν ο μεγάλος του ανταγωνιστής στη μάχη της δεύτερης θέσης της βαθμολογίας.

Ο οδηγός της Hyundai Motorsport που είχε κερδίσει πέρυσι στην Ιαπωνία, πάτησε γκάζι το απόγευμα κι άρχισε να ροκανίζει τη μεταξύ τους διαφορά. Μέχρι την ώρα που η αντεπίθεσή του σταμάτησε σε ένα δέντρο.

Κι αυτή δεν ήταν η μοναδική πρωτοκλασάτη εγκατάλειψη, αφού θύματα της ίδιας στροφής στη δεύτερη ειδική έπεσαν ο Ντάνι Σόρντο (Hyundai) κι ο Αντριέν Φορμό (M-Sport Ford), με τα i20 N Rally 1 και Puma Rally 1 αντίστοιχα, να «παρκάρουν» στο ίδιο χαντάκι.

Ο Σεμπαστιέν Οζιέ είναι αυτός που ακολουθεί τον Έβανς, παρότι στην ΕΔ5 χτύπησε σε μία μπαριέρα που πλήγωσε το Yaris του. Και η προσπάθεια των μηχανικών της Toyota να επιδιορθώσουν τη ζημιά, του έφερε ποινή 1 λεπτού για καθυστερημένη έξοδο από το σέρβις.

Βγαίνοντας πρώτος στο δρόμο ως πρωτοπόρος της βαθμολογίας, ο Κάλε Ροβάνπερα ακολούθησε συντηρητική προσέγγιση. Κι αυτή ήταν αρκετή για να κρατήσει τον 23χρονο δις πρωταθλητή μέσα στο παιχνίδι.

Μάλιστα η Toyota θα έκανε το 1-2-3-4, αν ο Τακαμότο Κατσούτα δεν έπεφτε θύμα της ίδιας στροφής που κατέστρεψε τις ελπίδες τον Σόρντο-Φορμό. Ο τοπικός ήρωας χτύπησε σε δέντρο, είχε ζημιά στο ψυγείο αλλά συνέχισε σε EV mode, έκανε επιδιορθώσεις στην απλή διαδρομή και παρότι έχασε χρόνο (και πήρε και ποινή), κατάφερε να συνεχίσει.

Ενδεικτικό όσων συμβαίνουν στην Ιαπωνία, είναι πως στην τέταρτη θέση της γενικής κατάταξης είναι ο πρωτοπόρος της WRC2 Αντρέας Μίκελσεν και γενικά, στη δεκάδα συναντάμε 4 αυτοκίνητα Rally2.

Η κατάταξη

1 Έλφιν Έβανς (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) 1h25m22.7s
2 Σεμπαστιέν Οζιέ (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +1m49.9s
3 Κάλε Ροβάνπερα (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +2m06.6s
4 Αντρέας Μίκελσεν (Škoda Fabia RS Rally2) +3m00.2s
5 Γκρεγκουάρ Μουνστέρ (Ford Fiesta Rally2) +3m05.0s
6 Νικολάι Γκριάζιν (Škoda Fabia RS Rally2) +3m29.6s
7 Εσαπέκα Λάπι (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +3m44.3s
8 Όιτ Τάνακ (Ford Puma Rally1 HYBRID) +4m42.8s
9 Τακαμότο Κατσούτα (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +5m07.9s
10 Χέικι Κοβαλάινεν (Škoda Fabia RS Rally2) +5m56.0s

Το πρόγραμμα του Σαββάτου

Η δεύτερη ημέρα πλήρους δράσης στην Ιαπωνία είναι μικρότερη σε μήκος αλλά κρύβει κι αυτή πολλές προκλήσεις για τα πληρώματα.

Περιλαμβάνει συνολικά οκτώ ειδικές διαδρομές, που απλώνονται σε 84.68 χρονομετρημένα χιλιόμετρα.

Φωτογραφίες: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!