WRC – Ράλλυ Ιαπωνίας: Το πάρτι της Toyota ολοκληρώθηκε (vid)

Πάνος Σεϊτανίδης
WRC – Ράλλυ Ιαπωνίας: Το πάρτι της Toyota ολοκληρώθηκε (vid)
Η Toyota Gazoo Racing πανηγύρισε το 1-2-3 στον τελευταίο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλλυ.

Με τον καλύτερο δυνατό τρόπο έκλεισε το φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλλυ για την Toyota Gazoo Racing. Αγωνιζόμενη εντός έδρας αφού το κύκνειο άσμα για το 2023 διεξαγόταν στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, έκλεισε τη σεζόν κυριαρχίας της κάνοντας κατάληψη στο βάθρο των νικητών!

Με την έβδομη νίκη της σε 13 μονομαχίας ανά τον πλανήτη, να έρχεται διά χειρός Έλφιν Έβανς, με τον Ουαλό να πανηγυρίζει για τρίτη φορά φέτος και να σφραγίζει την δεύτερη θέση στην τελική βαθμολογία των οδηγών.

Εντός έδρας θρίαμβος

Η Toyota είχε κατακτήσει τον τίτλο των κατασκευαστών από το Ράλλυ Χιλής αλλά και εκείνον των κατασκευαστών, με τον Κάλε Ροβάνπερα να υπερασπίζεται επιτυχώς τον τίτλο του με την επιτυχία στο Ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης.

 

Υπάρχει όμως και το γόητρο και ήθελε όσο τίποτα μία εμφατική νίκη εντός έδρας. Κι αυτή ήρθε με τρόπο εκκωφαντικό, αφού ο Σεμπαστιέν Οζιέ και ο Ροβάνπερα πλαισίωσαν τον Έβανς στο 1-2-3.

Στις ασφάλτινες διαδρομές στα βουνά Άιτσι και Γκιγού, τα Yaris διαχειρίστηκαν τις ακραίες καιρικές συνθήκες της Παρασκευής και του Σαββάτου ενώ στο τελευταίο σκέλος, το έργο τους δεν ήταν απλό. Οι συνθήκες ήταν ξανά μεταβαλλόμενες, οι ειδικές γλιστρούσαν και γι’ αυτό η τριάδα της κορυφής είχε συντηρητική προσέγγιση. Της το επέτρεπαν άλλωστε οι διαφορές.

Η ημέρα του σαμουράι

Ο επόμενος αντίπαλος στην κατάταξη, ήταν ο τέταρτος Εσάπεκα Λάπι, που ήταν πάνω από ένα λεπτό μακριά από τον Ροβάνπερα. Μάλιστα, χρειάστηκε να κινηθεί σβέλτα, καθώς πίσω του είχε τον τέταρτο Yaris Rally1, του τοπικού ήρωα Τακαμότο Κατσούτα.

Ο Ιάπωνας προσπαθούσε να καλύψει το χαμένο έδαφος από τις ατυχίες της Παρασκευής και στις πέντε ειδικές που πήρε το Σάββατο, πρόσθεσε άλλες δύο. Ωστόσο αυτό αποδείχθηκε πως δεν ήταν αρκετό για να χαρίσει στην Toyota το 1-2-3-4.

Έκτος ήταν ο Όιτ Τάνακ με το Ford Puma Rally1 της M-Sport Ford και τον ακολούθησε ο Αντρέας Μίκελσεν με το Skoda Fabia Rally2, όντας και νικητής της WRC2.

Η κατάταξη

1 Έλφιν Έβανς (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) 3h32m08.8s
2 Σεμπαστιέν Οζιέ (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +1m17.7s
3 Κάλε Ροβάνπερα (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +1m46.5s
4 Εσάπεκα Λάπι (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +2m50.3s
5 Τακαμότο Κατσούτα (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +3m10.3s
6 Όιτ Τάνακ (Ford Puma Rally1 HYBRID) +3m28.3s
7 Αντρέας Μίκελσεν (Škoda Fabia RS Rally2) +7m33.7s
8 Νικολάι Γκριάζιν (Škoda Fabia RS Rally2) +8m49.6s
9 Καγιετάν Καγιετάνοβιτς (Škoda Fabia RS Rally2) +19m25.9s
10 Χιρόκι Αράι (Peugeot 208 Rally4) +22m22.7s

Το τέλος του δρόμου

Κάπως έτσι ολοκληρώθηκε το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλλυ του 2023. Οι συνήθεις ύποπτοι θα ξεκουραστούν και η δράση θα αρχίσει ξανά σε δύο μήνες από τώρα.

Στις 25-28 Ιανουαρίου διεξάγεται το Ράλλυ Μόντε Κάρλο που παραδοσιακά αποτελεί την εναρκτήρια δοκιμασία της σεζόν. Σε μία χρονιά με 13 στάσεις, που έχει ως δέκατη το Ράλλυ Ακρόπολις, στις 5-8 Σεπτεμβρίου του 2024.

Φωτογραφίες: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!