Test drive Renault Clio 100 TCe LPG: Η γοητεία της ωριμότητας

Test drive Renault Clio 100 TCe LPG: Η γοητεία της ωριμότητας

Νίκος Γιαννούλας
Test drive Renault Clio 100 TCe LPG: Η γοητεία της ωριμότητας
Πέντε γενιές και ένα facelift μετά, το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε είναι το καλύτερο Clio που έχει φτιάξει η Renault και ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα της κατηγορίας B.

Τριάντα τρία χρόνια τώρα η Renault διατηρεί στη ζωή ένα όνομα μοντέλου, το Clio, όχι γιατί δεν βρίσκει άλλο εύηχο αντίστοιχο. Το μοντέλο που το 1990 έβγαλε τη γαλλική μάρκα από μια ζοφερή οικονομική και κατασκευαστική περίοδο στο φως, εδραιώθηκε στη συνείδηση του κοινού και έγινε το best seller της μάρκας.

Renault ClioΦωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Έκτοτε πολλά άλλαξαν, με την κατηγορία των SUV να παίρνει το πάνω χέρι από τα κραταιά πεντάθυρα hatchback, ωστόσο τόσο το Renault Clio όσο και ολόκληρη η συνομοταξία των συναφών μοντέλων, παραμένουν κοντά στην κορυφή των πανευρωπαϊκών πωλήσεων. 'Όχι άδικα, καθώς μπορούν να παίζουν αρκετούς ρόλους με μεγάλη επιτυχία και ταυτόχρονα να διατηρούν το μεγάλο πλεονέκτημα του λογικού κόστους.

Πέμπτη και μισή γενιά

Η Renault αποκάλυψε το Clio πέμπτης γενιάς το 2019 και ο καιρός γαρ εγγύς για ένα λίφτινγκ, ώστε να παραμείνει φρέσκο και ανταγωνιστικό. Η σημαντικότερη διαφορά αφορά το πλήρως επανασχεδιασμένο μπροστινό μέρος, που πλέον διαθέτει πιο λεπτούς προβολείς, μια φαρδύτερη μάσκα με σχέδιο σκακιέρας και προφυλακτήρα με μεγάλους αεραγωγούς στα άκρα του.

 

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον αισθητικά παρουσιάζει το γεγονός ότι τα φώτα ημέρας συνεχίζονται μέχρι μέσα στον προφυλακτήρα και έχουν το σχήμα του μισού όρθιου ρόμβου, παραπέμποντας στο λογότυπο της Renault. Στο πίσω μέρος η πιο χαρακτηριστική αλλαγή αφορά στα φωτιστικά σώματα -που πλέον είναι full led- με το διάφανο κάλυμμα, τα οποία προσωπικά μου φάνηκαν περισσότερο σαν after market -και φυσικά θα προτιμούσα κάτι πιο classy.

Renault ClioΦωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Συνολικά το μοντέλο είναι πιο κομψό και όμορφο παρά ποτέ εξωτερικά, με ιδιαίτερα ισορροπημένους όγκους και μια αθλητική σιλουέτα που κερδίζει τις εντυπώσεις, ακόμα και έναντι πολύ πιο νέων σε σχεδίαση ανταγωνιστών.

Οι διαστάσεις του παρέμειναν ίδιες, με μήκος 4,053 μ., πλάτος 1,798 μ. και ύψος 1,44 μ., ενώ το μεταξόνιο βρίσκεται στα 2,583 μ. Αυτό, σε μια περίοδο που τα B SUV φτάνουν και ξεπερνούν τα 4,3 μέτρα, σημαίνει ότι το Clio διατηρεί μια αξιοσημείωτη ισορροπία ανάμεσα στην ανάγκη για ένα εύκολο στη στάθμευση συμπαγές αμάξωμα από τη μία και στην άνετη μεταφορά τεσσάρων ατόμων και αποσκευών από την άλλη.

Στα εσώτερα

Στην πέμπτη του γενιά το Renault Clio είχε αποκτήσει ένα πολύ προηγμένο και προσεγμένο ποιοτικά εσωτερικό, το οποίο λογικά δεν κρίθηκε απαραίτητο να αλλάξει. Έτσι βελτιώθηκε στα σημεία, καλύφθηκε με νέες επενδύσεις από «βιώσιμα» υλικά και φυσικά απέκτησε νέες τεχνολογίες διασύνδεσης και προηγμένα εξοπλιστικά στοιχεία. Τα καθίσματα καλύπτονται από ένα υλικό κατασκευασμένο από οργανικές και πολυεστερικές ίνες, που ονομάζεται TEP, όπως και μέρος του ταμπλό από άκρη σε άκρη. Τα πλαστικά είναι μαλακά στην αφή και πολύ προσεγμένα στη συναρμολόγηση, ενώ ανάλογα με την έκδοση ο εξοπλισμός μπορεί να περιλαμβάνει εντυπωσιακά στοιχεία άνεσης και ασφάλειας.

Renault ClioΦωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Στην έκδοση Techno της δοκιμής έχουμε έναν πολύ όμορφο ψηφιακό πίνακα οργάνων 7'' με πλήρεις ενδείξεις και δυνατότητα παραμετροποίησης, μια κάθετα τοποθετημένη ψηφιακή οθόνη αφής επίσης 7'' με GPS και ασύρματη σύνδεση κινητών μέσω Android Auto και Apple CarPlay, αυτόματα φώτα led pure vision, αυτόματη λειτουργία υαλοκαθαριστήρων, μια πλήρη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας με αισθητήρες στάθμευσης, hands free είσοδο – έξοδο και λειτουργία κινητήρα, ζάντες ελαφρού κράματος 16'' και πλήρες ηλεκτρικό πακέτο παραθύρων και καθρεπτών.

Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, με κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο σε ύψος και τιμόνι τόσο σε ύψος όσο και τηλεσκοπικά. Οι διαθέσιμοι χώροι δεν έχουν διαφοροποοιηθεί και είναι άνετοι για τέσσερα άτομα ή οριακοί για πέντε. Αυτός για τις αποσκευές είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία, με όγκο 391 λίτρων και δυνατότητα επέκτασης με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Σε ζητήματα εργονομίας το ανανεωμένο Clio δεν προβληματίζει, διαθέτει αρκετές -αν και μικρές σε μέγεθος- θέσεις για μικροαντικείμενα και σωστά τοποθετημένους διακόπτες. Το interface της οθόνης πολυμέσων χρειάζεται ελάχιστη εξοικείωση και είναι πολύ εύχρηστο, ενώ σωστή είναι η λειτουργία όλων των συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης.

Πως είναι στο δρόμο

Όπως και στο παρελθόν, έτσι και στο ανανεωμένο Clio διατίθεται με μια ευρεία γκάμα κινητήρων εσωτερικής καύσης. Σε αυτή περιλαμβάνονται σύνολα βενζίνης, diesel, υβριδικά και διπλού καυσίμου, βενζίνης και LPG.

Η τελευταία ήταν και η έκδοση της δοκιμής μας, με τον τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης των 999 κ.εκ., τον οποίο η Renault εξοπλίζει με επιπρόσθετο σύστημα τροφοδοσίας υγραερίου κίνησης, δηλαδή LPG.

Renault ClioΦωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Ένα ρεζερβουάρ υγραερίου παίρνει θέση κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών, ένα επιπρόσθετο όργανο στάθμης του LPG προστίθεται αριστερά και κάτω στο ταμπλό, ενώ ένα σύστημα ψεκασμού με όλα τα παρελκόμενα λειτουργεί παράλληλα με αυτό της βενζίνης. Πρακτικά, το αυτοκίνητο εκκινεί με βενζίνη και σε ελάχιστα δευτερόλεπτα η λειτουργία τίθεται αυτόματα σε LPG ως πρωτεύον καύσιμο. Μπορεί ωστόσο ο οδηγός, χειροκίνητα, να επιλέξει τη βενζίνη.

Μόλις το LPG αδειάσει από το σχετικό δοχείο, τότε αυτόματα και πάλι το αυτοκίνητο επιλέγει τη βενζίνη ως καύσιμο. Η επιλογή του κάθε καυσίμου διαφοροποιεί ελαφρά και την απόδοση. Ρυθμισμένος κατά βάση για χρήση LPG, ο κινητήρας αποδίδει τη μέγιστη ισχύ των 100 ίππων στις 4.600 σ.α.λ. και τη μέγιστη ροπή των 170 Nm στις 2.000 σ.α.λ. με αυτό το καύσιμο. Με τη βενζίνη, «χάνονται» 10 ίπποι και 10 Nm ροπή, ενώ αποδίδονται και σε λίγο υψηλότερες σ.α.λ.

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι χειροκίνητο έξι σχέσεων, με πολύ καλή λειτουργία και υποστηρίζεται από έναν πολύ ελαφρύ και γραμμικό συμπλέκτη. Οι σχέσεις είναι σωστά διαταγμένες με αποτέλεσμα ο κινητήρας να μην πέφτει κάτω από το ιδανικό φάσμα απόδοσης -αν και ακόμα και κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. είναι πολύ ελαστικός και με επαρκή ροπή.

Renault ClioΦωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Πρακτικά μπορεί κανείς να κινείται στο εύρος των 2.000 σ.α.λ. χωρίς έλλειμμα ισχύος εντός του αστικού ιστού, κάνοντας οικονομία και ταυτόχρονα μειώνοντας τις αλλαγές σχέσεων. Στον ανοιχτό δρόμο το αυτοκίνητο είναι εξίσου ευχάριστο, κυρίως λόγω της ησυχίας που επικρατεί στο εσωτερικό του και της εξαιρετικά άνετης, αλλά όχι χαλαρής ανάρτησης. Η τελευταία ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στην ανάγκη για άνεση στους άθλιους αστικούς δρόμους και σωστό έλεγχο του αμαξώματος, επικουρούμενη από ένα πολύ καλό σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης. Τα φρένα, τέλος, παρά τα ταμπούρα στους πίσω τροχούς, είναι ισχυρά, γραμμικά στη λειτουργία τους και με καλή αίσθηση.

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα οδήγησης μέσω του συστήματος MySense, όπου μπορεί να επιλέξει το παραμετροποιήσιμο από τον ίδιο πρόγραμμα MySense και τα προεπιλεγμένα Sport ή Eco. Οι διαφορές στο κάθε πρόγραμμα είναι αισθητές τόσο στην απόκριση του κινητήρα όσο και σε αυτή του συστήματος διεύθυνσης, με το Sport να είναι αυτό που προτίμησα τις περισσότερες φορές, χωρίς μάλιστα αξιοσημείωτη αύξηση της κατανάλωσης.

Renault ClioΦωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Η τελευταία αποκτά κεφαλαιώδη σημασία στην επιλογή ενός αυτοκινήτου με κινητήρα διπλού καυσίμου και στο ανανεωμένο Renault Clio δεν θα σας απογοητεύσει. Σύμφωνα με την εταιρεία, η μέση κατανάλωση LPG είναι 7 – 7,1 λίτρα/100 χλμ και βενζίνης 6,7 – 6,8 λίτρα. Θυμηθείτε όμως ότι το μέσο κόστος LPG κατά τη διάρκεια της δοκιμής ήταν 0,9 ευρώ/λίτρο, ενώ της βενζίνης 95 οκτανίων 1,89 ευρώ/λίτρο. Ταυτόχρονα, ένα ακόμα τεράστιο πλεονέκτημα των δύο καυσίμων, για τα οποία το Clio διαθέτει δεξαμενές χωρητικότητας 39 και 32 λίτρων για τη βενζίνη και το LPG αντίστοιχα, είναι ότι «εκτοξεύουν» την αυτονομία κίνησης στα 1.000 και πλέον χιλιόμετρα.

Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, η κατανάλωση που μετρήσαμε στον ολοκαίνουριο και άστρωτο ακόμα κινητήρα του ανανεωμένου Clio ήταν 9.0 λίτρα LPG/100 χλμ. και περίπου 7,0 βενζίνης. Τα οποία -και πάλι- τοποθετούν το Clio στη λίγκα των οικονομικότερων σε κόστος κίνησης αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς.

Renault ClioΦωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Συνολικά το ανανεωμένο Renault Clio είναι ένα αυτοκίνητο που απολαμβάνεις να οδηγείς όχι για τις εκρηκτικές του επιδόσεις (μέγιστη ταχύτητα 174 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,8 δλ.) αλλά για την εξαιρετική ισορροπία του. Ήσυχο, ευθύβολο, με άριστη θέση οδήγησης και μια ανάρτηση που δεν θα δυσανασχετήσει ακόμα και σε σπορ χρήση αλλά ταυτόχρονα ιδιαίτερα ενδοτική, αποτελεί ένα αγχολυτικό αυτοκίνητο σε κάθε χρήση.

Σπάνια ένα αυτοκίνητο -οποιασδήποτε κατηγορίας- παρουσιάζει έναν τόσο συνολικά ώριμο χαρακτήρα, όπου τα πάντα λειτουργούν με αξιοσημείωτη ισορροπία και άνω του μέσου όρου, με αποτέλεσμα να σε κερδίζει ως ολότητα.

Εξαιρετική συντροφιά

Αν το ζητούμενο είναι ένα αυτοκίνητο με το οποίο θα κληθείς να συμβιώσεις πολλά χρόνια -ίσως και δεκαετίες- τότε το ανανεωμένο Renault Clio αποτελεί μια κορυφαία επιλογή. Μπορεί το κόστος του στην έκδοση της δοκιμής να είναι «αλμυρό» στα 23.680 ευρώ, ωστόσο το κόστος χρήσης του είναι ελάχιστο. Επιπρόσθετα, η εξαιρετική του απόδοση αλλά και τα 5 χρόνια εγγύησης, θα αποζημιώνουν καθημερινά την ή τον οδηγό που θα το επιλέξει, με απολαυστικές διαδρομές και απόλυτη ηρεμία πνεύματος.

Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!