Test Drive Dacia Spring: Οδηγούμε το πιο φθηνό e-SUV της αγοράς (vid)
- Σχεδιαστική Άνοιξη
- Σπαρτιάτικο αλλά καλαίσθητο εσωτερικό
- Με ηλεκτρικό DNA Renault
- Οικονομικό στη χρήση
- Το Dacia Spring στο δρόμο
- Η γνώμη μας για το Dacia Spring
- Πόσο κοστίζει
- Τεχνικά χαρακτηριστικά
Μπορεί η Άνοιξη να αργεί ακόμα, όμως το Spring της Dacia είναι εδώ. Πρόκειται για το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας, που προφανώς δανείζεται τεχνολογία από τη «μαμά εταιρεία» Renault, η οποία ενσωματώνεται σε ένα value for money πακέτο που το καθιστούν ως το πιο οικονομικό σε κόστος απόκτησης e-SUV στην ελληνική αγορά.
Το οδηγήσαμε εντός συνόρων, στην πιο πλούσια έκδοση Extreme Plus Electric 65, και σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις.
Σχεδιαστική Άνοιξη
Παρότι πρόκειται για ένα μικρό crossover με ξεκάθαρο προσανατολισμό κυκλοφορίας εντός πόλης και εντός ενός low budget πλαισίου, δεν του λείπει η φινέτσα. Είναι εναρμονισμένο με τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας, με το νέο της σήμα να δεσπόζει στο πρόσθιο μέρος τοποθετημένο στο κέντρο της ανασχεδιασμένης μάσκας. Παρά το μικρό του μέγεθος αφού το μήκος του είναι στα 3,73 μέτρα, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος που ορίζεται στα 151 χιλιοστά υπηρετεί τον crossover χαρακτήρα, με αρωγό και την προστατευτική ποδιά πίσω.
Το αποκλειστικά 4θυρο μοντέλο έχει τη νέα φωτεινή υπογραφή της Dacia, πατά σε τροχούς με ζάντες Flex Doria 14’’, έχει μπάρες οροφής και προσφέρεται μόνο στη χρωματική απόχρωση State Blue που… «του πάει». Όπως άλλωστε και οι χάλκινες πινελιές στα καλύμματα των καθρεπτών αλλά και σε περιφερειακά διακοσμητικά. Ή τα αυτοκόλλητα Dacia Sping Electric.
Στο περιτύλιγμα η σχεδιαστική ομάδα του brand έχει κάνει εξαιρετική δουλειά, κάνοντας το Spring να… ανθίζει και να διαθέτει χαρακτήρα που το κάνει να διαφέρει από τον ανταγωνισμό.
Σπαρτιάτικο αλλά καλαίσθητο εσωτερικό
Στο ίδιο μοτίβο είναι και ο εσωτερικός κόσμος του Dacia Spring, εκεί όπου συνεχίζονται οι λεπτομέρειες σε χάλκινο χρώμα. Παράλληλα έχει επιλεχθεί η νέα ταπετσαρία Micro Cloud σε γκρι χρώμα, η οποία σύμφωνα με τον κατασκευαστή καθαρίζει εύκολα.
Η απαραίτητη πληροφόρηση έρχεται μέσω του ψηφιακού πίνακα οργάνων που περιλαμβάνει από αριστερά προς τα δεξιά: οικονομόμετρο, ενδείξεις γενικών πληροφοριών, κατάσταση αποθέματος ενέργειας. Στο κέντρο του ταμπλό είναι τοποθετημένη η οθόνη 7’’ του συστήματος πολυμέσων. Πρόκειται για οθόνη αφής και περιλαμβάνει το σύστημα Media Nav.
Όπως θα περίμενε κανείς όλα αυτά αφορούν έναν εσωτερικό κόσμο που έχει σκληρά πλαστικά, αν και με καλή ποιότητα συναρμογής. Αυτό, σε ένα άλλο μοντέλο της εν λόγω μάρκας αποτελεί ένα συμβιβασμό που κάνεις εξ αρχής συνειδητοποιημένα.
Όμως η αλήθεια είναι πως ανεβαίνοντας κατηγορία στα κόστη λόγω της ηλεκτροκίνησης, η σπαρτιάτικη φιλοσοφία εκεί όπου σε άλλες επιλογές της αγοράς συναντάς πληθώρα τεχνολογιών, ξενίζει. Όμως δεν είναι τυχαία στο Top-3 των ευρωπαϊκών πωλήσεων – αν ξέρεις τι θέλεις και ξέρεις τι παίρνεις, το Spring εναρμονίζεται πλήρως με τη value for money ταυτότητα όλης της γκάμας της μάρκας.
Για να κλείσουμε με τα του εσωτερικού κόσμου, πρέπει να σημειωθεί πως δεν υπάρχει δυνατότητα ρύθμισης σε τιμόνι/κάθισμα, πράγμα που ίσως δυσκολέψει τους… ψηλούς. Αντίθετα, τέσσερις επιβάτες μπορούν να ταξιδέψουνε με άνεση, ενώ υπάρχουν αρκετοί «έξυπνοι» αποθηκευτικοί χώροι εντός της καμπίνας (στα 23.1lt).
Όσο για τον χώρο αποσκευών, προσφέρει 270 λίτρα – αριθμός ικανοποιητικός για την κατηγορία. Τέλος, το πορτ-παγκάζ έχει διπλό πάτωμα, αποθηκεύοντας εκεί τα καλώδια για τη φόρτιση.
Με ηλεκτρικό DNA Renault
Αν ακόμα έχετε μείνει στα παλιά, πρέπει να σας θυμίσουμε πως η ρουμανική μάρκα παραμένει low budget αλλά είναι πια παρακλάδι της Renault. Αυτό σημαίνει πως όλη η τεχνολογία από τον γαλλικό κολοσσό, περνάει στα μοντέλα της. Το είδαμε σε πολλούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, το βλέπουμε πλέον και στο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.
To Spring ήρθε στη χώρα μας αλλά όχι με τον ηλεκτροκινητήρα των 45 αλόγων με τον οποίο εφοδιάζεται σε άλλες αγορές, στα μέρη μας κινείται μόνο μέσω του ισχυρότερου ηλεκτροκινητήρα 65 ίππων ο οποίος συνδυάζεται αποκλειστικά με το κορυφαίο εξοπλιστικό πακέτο Extreme/Extreme Plus. Και δεν είναι μόνο τα 20 επιπλέον άλογα, υπάρχει μία σειρά βελτιώσεων που αφορά νέα πηνία στο ηλεκτρομοτέρ, νέα ρουλεμάν, υψηλότερο αριθμό στροφών λειτουργίας (σ.σ. 14.700 στροφές/λεπτό) κ.α.
Με το βάρος του οχήματος να είναι κάτω από τον τόνο, συγκεκριμένα στα 975 κιλά, τα παραπάνω μπορεί να μη βάζουν φωτιά στο δρόμο αλλά είναι επαρκή για τις καθημερινές μετακινήσεις εντός αστικού τοπίου – εκεί που πρέπει να θεωρούμε πως είναι το φυσικό περιβάλλον του Spring. Τα 0-50 χιλιόμετρα/ώρα επιτυγχάνονται σε 3.9 δευτερόλεπτα ενώ τα 0-100 σε 13.7, με την τελική ταχύτητα να ορίζεται στα 125 χιλιόμετρα/ώρα.
Οικονομικό στη χρήση
Όμως το Dacia Spring δεν είναι μόνο μία οικονομική επιλογή σε ό,τι αφορά στο κόστος απόκτησης – είναι και στο κόστος χρήσης. Οι εργοστασιακές τιμές σε ότι αφορά στην αυτονομία της μπαταρίας των 27,4 kWh (σ.σ. είναι μικρή αλλά το μειωμένο της βάρος συντελεί και στο χαμηλό συνολικό βάρος του οχήματος), αφορούν 310 χιλιόμετρα σε αστικό κύκλο (μέτρηση WLTP) και 220 χιλιόμετρα σε μικτή διαδρομή.
Δίχως βαρίδια στο δεξί μας πόδι, η ρεαλιστική αυτονομία εντός πόλης ήταν πιο χαμηλά από την παραπάνω τιμή αλλά και πάλι, τα 250 περίπου χιλιόμετρα που κάναμε μέχρι να έρθει η ώρα να γεμίσουμε ξανά τη μπαταρία με ηλεκτρικό ζουμί, κρίνονται επαρκή! Αν μάλιστα επιλέξετε το πρόγραμμα λειτουργίας Eco, αυτόματα γίνεται επέμβαση σε συγκεκριμένα «ενεργοβόρα» συστήματα και επιτυγχάνεται μείωση της τάξης ακόμα και του 10% στην κατανάλωση ενέργειας.
Πάμε και στη φόρτιση, η οποία γίνεται μέσω της ειδικής υποδοχής που βρίσκεται κάτω από το σήμα της Dacia τη μάσκα του μοντέλου. Μπορείτε να ανακτήστε έως και 80% της ενέργειας της μπαταρίας σε λιγότερο από μία ώρα, χρησιμοποιώντας έναν σταθμό ταχείας φόρτισης, με τη βοήθεια του φορτιστή συνεχούς ρεύματος (Υποδοχή φόρτισης CCS2 - DC 30 kW). Μπορεί όμως να σας καλύψει η συμβατική οικιακή σας παροχή (2,3 kW), όπου απαιτούνται 13,5 ώρες για γέμισμα στο 100%.
Όσο για τη φόρτιση μέσω επιτοίχιου φορτιστή (wallbox), απαιτούνται λιγότερες από 5 ώρες για να επιτευχθεί πλήρης φόρτιση.
Το Dacia Spring στο δρόμο
Όπως αναφέραμε και νωρίτερα, το εν λόγω μοντέλο έχει ξεκάθαρο προσανατολισμό και αφορά συγκεκριμένη χρήση. Εντός αυτού του πλαισίου, θα εκτιμήσει κανείς το πόσο ευκολοδήγητο είναι, με το ελαφρύ τιμόνι και τις compact διαστάσεις να εξασφαλίζουν ευελιξία και εύκολο παρκάρισμα. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος αποτελεί ατού στους κακοτράχαλους ελληνικούς δρόμους ενώ η μαλακή ανάρτηση απορροφά λακκούβες και ανωμαλίες.
Σε επαρχιακούς δρόμους υπάρχει ελλιπής πληροφόρηση από το τιμόνι όχι όμως σε βαθμό που να προβληματίζει ενώ ανεβάζοντας ταχύτητες σε εθνικό δίκτυο, τα επίπεδα θορύβου από την κύλιση και τον αέρα ανεβαίνουν, την ώρα που η αυτονομία κατεβαίνει.
Η γνώμη μας για το Dacia Spring
Διαβάζοντας τα παραπάνω θα έχετε καταλάβει πως το Spring Extreme Plus 65 είναι κατά τη γνώμη μας η… φυσική, ηλεκτρική συνέχεια όσων μας έχει δείξει η Dacia. Ένα μοντέλο που μπορεί να αποτελέσει ιδανική επιλογή για τις ανάγκες μίας οικογένειας εντός αστικού τοπίου.
Ένα εργαλείο δίχως φιοριτούρες και λούσα αλλά με χαμηλό κόστος απόκτησης και κυρίως, χρήσης. Και κάτι ακόμα: με την ανώτατη βαθμολογία των 5 αστέρων, από τον ανεξάρτητο ευρωπαϊκό οργανισμό Green NCAP.
Πόσο κοστίζει
Το Spring Extreme Electric 65 μπορεί να γίνει δικό σας με 25.000 ευρώ, ποσό που μετά την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Hλεκτρικά 2» πέφτει στα 18.950 ευρώ.
Αντίστοιχα η έκδοση Spring Extreme Plus Electric 65 την οποία και δοκιμάσαμε, κοστίζει 25.600 ευρώ, τα οποία γίνονται 19.400 ευρώ μετά την κρατική επιδότηση.
Παράλληλα, το νέο ηλεκτρικό μοντέλο της Dacia πλαισιώνεται από 8ετή εγγύηση (ή 120.000 χιλιόμετρα) για τη μπαταρία, 5ετή (ή 100.000 χιλιόμετρα) εργοστασιακή εγγύηση και 3ετή δωρεάν οδική βοήθεια.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: Ηλεκτρικός
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους εμπρός τροχούς
Ισχύς: 65 PS/113 Nm
Επιτάχυνση: 0-100 χιλιόμετρα/ώρα: 13,7 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 125 χιλιόμετρα/ώρα
Χωρητικότητα μπαταρίας: 27,4 kWh
Κατανάλωση: 11 kWh/100 χιλιόμετρα
Αυτονομία (WLTP): από 220 έως 310 χιλιόμετρα
Εκπομπές CO2: -
Διαστάσεις: 3.734/1.579/1.579 χιλιοστά(Μήκος/Πλάτος/Ύψος)
Μεταξόνιο: 2.423 χιλιοστά
Βάρος: 975 κιλά
Χώρος αποσκευών: 270 λίτρα
Τιμή: από 25.000 (18.950 με επιδότηση)
Τέλη κυκλοφορίας: -
Φωτογραφίες: Λάμπρος Στοιχειός
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!