Οδηγούμε την εντυπωσιακή plug-in υβριδική Mercedes-Benz GLC 400e 4MATIC
Παρά τη συνεχή εξέλιξη στον τομέα της αυτοκίνησης και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας μεταξύ των κατασκευαστών, πάντα υπάρχουν αυτοκίνητα που ξεχωρίζουν. Ακόμη και σε αυτήν την εποχή, όπου οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν υιοθετήσει την έννοια της πολυτέλειας, η Mercedes-Benz διακρίνεται με τις εξαιρετικές υλοποιήσεις της, ακόμη και στην μεσαία κατηγορία των μοντέλων της. Η νέα GLC είναι ένα πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα: ένα πολυτελές SUV που ξεχωρίζει με ανανεωμένο σχεδιασμό και τεχνολογικές αναβαθμίσεις, αποσκοπώντας να επικρατήσει στην απαιτητική κατηγορία των μεσαίων πολυτελών SUV.
Μια «μικρή» GLS
Σύμφωνα με τη στρατηγική της Mercedes, η νέα GLC ακολουθεί τα πρότυπα των κορυφαίων μοντέλων της εταιρείας σε ποιότητα, αισθητική και τεχνολογία, προσφέροντας ένα εντυπωσιακό SUV που μοιάζει να ανταγωνίζεται ακόμη και τη... διαστημική GLS.
Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος
Ο νέος σχεδιασμό του αμαξώματος δεν διαφοροποιείται ριζικά από το μοντέλο που αντικαθιστά και χαρακτηρίζεται από την ανανεωμένη εμφάνιση στο εμπρός μέρος, με τους LED προβολείς που ενσωματώνονται στη γρίλια να προσδίδουν μια πιο σπορ αισθητική. Κοιτάζοντας το αυτοκίνητο από το πλάι ξεχωρίζουν οι μεγάλοι τροχοί (18-20 ίντσες), ενώ η πίσω πλευρά διαθέτει τρισδιάστατα φωτιστικά σώματα και χρωμιωμένες απολήξεις εξατμίσεων. Οι εκδόσεις AMG Line προσθέτουν ακόμη περισσότερο σπορ στιλ, ενισχύοντας την δυναμική παρουσία του αυτοκινήτου.
Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος
Σε ό,τι αφορά τις διαστάσεις, το μήκος της GLC έχει αυξηθεί κατά 60 χιλιοστά, φτάνοντας τα 4.716 χιλιοστά, το ύψος έχει μειωθεί κατά 4 χιλ. στα 1.640 χιλ., ενώ το πλάτος παραμένει στα 1.890 χιλιοστά. Οι αλλαγές στα μετατρόχια είναι επίσης εμφανείς, με το μπροστινό μετατρόχιο να αυξάνεται κατά 6 χιλιοστά (1.627 χιλ) και το πίσω μετατρόχιο να αυξάνεται κατά 23 χιλιοστά (1.640 χιλ). Το μεταξόνιο έχει φτάσει στα 2.880 χιλιοστά (αύξηση 15 χιλιοστών), με αποτέλεσμα να αυξηθεί ο χώρος του αποθηκευτικού χώρου κατά 70 λίτρα (620 λίτρα στις MHEV εκδόσεις, 470 λίτρα στις PHEV). Το αεροδυναμικό σχήμα του αμαξώματος έχει βελτιωθεί με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να είναι πλέον 0,29.
Εντυπωσιακή τεχνολογία
Το εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι εξίσου εντυπωσιακό, συνδυάζοντας πολυτέλεια με υψηλή τεχνολογία. Κατασκευασμένο από υλικά υψηλής ποιότητας, προσφέρει ένα περιβάλλον που αναδεικνύει την πολυτέλεια. Χαρακτηριστικά στοιχεία περιλαμβάνουν τους εντυπωσιακούς αεραγωγούς, τη μεγάλη κεντρική οθόνη των 11,9 ιντσών, και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών. Η ψηφιοποίηση και τα εξαιρετικά υλικά όπως το δέρμα και το ξύλο προσδίδουν πολυτέλεια στο εσωτερικό. Το σύστημα MBUX με επαυξημένη πραγματικότητα και το σύστημα φωνητικού βοηθού "Hey Mercedes" προσφέρουν επίσης εξαιρετική τεχνολογική εμπειρία. Οι διακόπτες και οι επενδύσεις από αλουμίνιο και ξύλο δίνουν ένα ιδιαίτερο αίσθημα πολυτέλειας.
Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος
Το σύστημα MBUX παρέχει επίσης επεξηγημένες πληροφορίες για την πλοήγηση και την αλλαγή λωρίδας, ενώ υποστηρίζει πολλές μουσικές υπηρεσίες streaming. Η τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας MBUX συμβάλλει στην ευκολότερη πλοήγηση, ενώ το σύστημα Smart Home επιτρέπει τον έλεγχο του σπιτιού σας από το αυτοκίνητο.
Υβριδική λύση
Η νέα GLC προσφέρει έναν εντυπωσιακό συνδυασμό υβριδικής τεχνολογίας και τετρακίνησης 4MATIC. Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει 4κύλινδρους κινητήρες βενζίνης και ντίζελ, όλους εξοπλισμένους με ηλεκτρικό μοτέρ. Από αυτούς, τέσσερις χρησιμοποιούν τεχνολογία υβριδικού 48V και παρέχουν ισχύ έως 281 ίππους, ενώ τρεις είναι plug-in υβριδικοί με ισχύ έως 381 ίππους, συνδυαζόμενοι με ένα αυτόματο κιβώτιο 9G-Tronic. Οι plug-in υβριδικές εκδόσεις είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες, προσφέροντας εντυπωσιακή ηλεκτρική αυτονομία πάνω από 100 χιλιόμετρα με πλήρως φορτισμένη μπαταρία και ταχύτητες έως 140 χιλιόμετρα ανά ώρα (σύμφωνα με το πρότυπο WLTP).
Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος
Οι plug-in υβριδικές εκδόσεις διαθέτουν ένα υβριδικό σύστημα 4ης γενιάς με ισχύ 100 kW και ροπή 440 Nm, το οποίο τροφοδοτείται από μια μεγάλη μπαταρία χωρητικότητας 31,2 kWh. Αυτό το σύστημα συνδυάζεται στην GLC 400e με έναν τούρμπο βενζινοκινητήρα 2 λίτρων με ισχύ 252 ίππων και 400 Nm ροπής, καθιστώντας την GLC 400e ένα όχημα με εξαιρετική δυνατότητα απολύτως ηλεκτρικής κίνησης στην πόλη και εντυπωσιακές επιδόσεις στον αυτοκινητόδρομο, με επιτάχυνση από 0 στα 100 χιλιόμετρα ανά ώρα σε 5,6 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 237 χιλιόμετρα ανά ώρα.
Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος
Η οδήγηση σε αστικό περιβάλλον είναι ιδιαίτερα απολαυστική με την GLC 400e, καθώς προσφέρει άνεση και αθόρυβη κίνηση, όπως θα περίμενε κανείς από ένα όχημα της Mercedes. Το υβριδικό σύστημα διαθέτει αποδοτικό σύστημα ανάκτησης ενέργειας και προσφέρει διάφορες λειτουργίες για βελτιστοποίηση της κίνησης, επιτρέποντας στον οδηγό να εκμεταλλεύεται την ηλεκτρική αυτονομία σε διάφορες συνθήκες.
Η αερανάρτηση κάνει τη διαφορά
Ένα από τα highlight της Mercedes-Benz GLC 400e είναι το εξτρά πακέτο Engineering που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας (κοστίζει 2.929,50 ευρώ) και περιλαμβάνει την πνευματική ανάρτηση και στους δύο άξονες (στάνταρ είναι μόνο στον πίσω) καθώς και την τετραδιεύθυνση. Αξίζει κάθε ένα από τα ευρώ που κοστίζει και πραγματικά μεταμορφώνει το αυτοκίνητο. Ιδιαίτερα η τετραδιεύθυνση κάνει τη μήκους 4,7 μέτρων GLC τόσο ευέλικτη όσο ένα σουπερμίνι. Η ευκολία της οδήγησης μέσα στην πόλη με ένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο είναι τουλάχιστον εντυπωσιακή.
Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος
Στον αυτοκινητόδρομο, η GLC 400e προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις και ταυτόχρονα απαράμιλλη άνεση Οι κινητήρες λειτουργούν σχεδόν αθόρυβα -προφανώς ο ηλεκτροκινητήρας αλλά και ο βενζινοκινητήρας ακούγεται ελάχιστα- προσφέροντας μια πολυτελή εμπειρία οδήγησης. Το σύστημα τετρακίνησης 4MATIC εξασφαλίζει αξιόπιστη πρόσφυση, ενώ η GLC 400e αντιμετωπίζει και τις στενότερες και πιο «στριφτερές» διαδρομές με πολύ μεγάλη επιδεξιότητα.
Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος
Η Mercedes-Benz GLC 400e 4MATIC είναι ένα εντυπωσιακό όχημα που προσφέρει πολυτέλεια, άνεση και αποδοτική υβριδική τεχνολογία, καθιστώντας την μια εξαιρετική επιλογή για όσους αναζητούν ένα μεσαίο SUV που μπορεί να κυκλοφορεί οικολογικά στην πόλη, παρέχοντας υψηλή ηλεκτρική αυτονομία, και να μην απαιτεί συμβιβασμούς στα μεγάλα ταξίδια. Όλη αυτή η απίστευτη εμπειρία, βέβαια, δεν έρχεται φθηνά. Οι τιμές για την GLC 400e ξεκινούν από 90.450 ευρώ και με ορισμένες προσθήκες από την πολύ μεγάλη λίστα των έξτρα επιλογών μπορεί πολύ εύκολα η τελική τιμή να γίνει εξαψήφια. Ελάχιστα όμως αυτοκίνητα υποστηρίζουν το κόστος τους τόσο πειστικά.
Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!