Διαλειτουργικά διόδια: Τι είναι και με ποια χώρα εξετάζει η Ελλάδα την εφαρμογή τους
Τις δυνατότητες εφαρμογής διαλειτουργικότητας στο σύστημα διοδίων ανάμεσα σε Ελλάδα και Σερβία εξετάζουν τα αρμόδια υπουργεία των δύο χωρών. Το θέμα αποτέλεσε αντικείμενο συζήτησης στη συνάντηση που είχε στο Βελιγράδι ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας με τον Σέρβο Υπουργό Κατασκευών, Μεταφορών και Υποδομών, Γκόραν Βέσιτς.
«Όσον αφορά τη διαλειτουργικότητα του συστήματος διοδίων, έχουμε ήδη δώσει οδηγίες στις αρμόδιες αρχές για την έναρξη της προπαρασκευαστικής διαδικασίας, η οποία περιλαμβάνει μια μελέτη σκοπιμότητας, καθώς και τη διερεύνηση τεχνικών, διοικητικών, εμπορικών και νομικών πτυχών και διαστάσεων της εφαρμογής ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων. Τις προσεχείς εβδομάδες, οι αρμόδιες ελληνικές αρχές θα επικοινωνήσουν με τους Σέρβους ομολόγους τους για να συνεργαστούν, μαζί με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και στις δύο χώρες, και να καταρτίσουν ένα σχέδιο δράσης που θα περιλαμβάνει το χρονοδιάγραμμα, καθώς και όλες τις τεχνικές προδιαγραφές και κόστη», ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας.
Η διαλειτουργικότητα των διοδίων εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της Οδηγίας 2019/520 της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Ηλεκτρονικών Διοδίων.
Τι είναι τα διαλειτουργικά συστήματα τηλεδιοδίων
Σύμφωνα με την οδηγία της ΕΕ, «είναι επιθυμητό να επιτευχθεί η γενίκευση της εγκατάστασης συστημάτων τηλεδιοδίων στα κράτη μέλη και στις γειτονικές χώρες και να υπάρχουν, κατά το δυνατόν, αξιόπιστα, φιλικά προς τον χρήστη, αποδοτικά ως προς το κόστος, διαλειτουργικά συστήματα κατάλληλα για τη μελλοντική ανάπτυξη της πολιτικής για τη χρέωση οδικών τελών σε
επίπεδο Ένωσης και για τις μελλοντικές τεχνολογικές εξελίξεις. Κατά συνέπεια, είναι αναγκαίο τα συστήματα τηλεδιοδίων να καταστούν διαλειτουργικά ώστε να μειωθούν τα έξοδα και οι επιβαρύνσεις που συνδέονται με την πληρωμή διοδίων στο σύνολο της Ένωσης. Η διαλειτουργικότητα των συστημάτων τηλεδιοδίων προϋποθέτει εναρμόνιση της χρησιμοποιούμενης τεχνολογίας και
των διεπαφών μεταξύ των στοιχείων διαλειτουργικότητας».
Στόχος της οδηγίας είναι να καθορίσει τους όρους που είναι αναγκαίοι για τους ακόλουθους σκοπούς:
α) να εξασφαλισθεί η διαλειτουργικότητα των συστημάτων τηλεδιοδίων στο σύνολο του οδικού δικτύου της Ένωσης, αστικού
και υπεραστικού, στους αυτοκινητοδρόμους, στις κύριες και δευτερεύουσες οδούς, καθώς και σε διάφορα τεχνικά έργα,
όπως σήραγγες ή γέφυρες, και πορθμεία, και
β) να διευκολυνθεί η διασυνοριακή ανταλλαγή δεδομένων ταξινόμησης οχημάτων σχετικά με τα οχήματα και τους ιδιοκτήτες ή
κατόχους οχημάτων για τα οποία διαπιστώθηκε μη καταβολή οδικών τελών οποιουδήποτε είδους στην Ένωση.
Για να γίνει σεβαστή η αρχή της επικουρικότητας, η παρούσα οδηγία εφαρμόζεται με την επιφύλαξη αποφάσεων των κρατών
μελών να εισπράττουν οδικά τέλη για ιδιαίτερους τύπους οχημάτων και να προσδιορίζουν το ύψος των τελών αυτών και τον
σκοπό είσπραξης των εν λόγω τελών.
Photo Credits: Gazzetta
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!