MotoGP: Ο Μπανάια διέλυσε τα χρονόμετρα στις δοκιμές του Κατάρ

Κώστας Παστρίμας
MotoGP: Ο Μπανάια διέλυσε τα χρονόμετρα στις δοκιμές του Κατάρ
Η εργοστασιακή Ducati έστειλε ηχηρό μήνυμα στους αντιπάλους της κατά την τελευταία ημέρα δοκιμών του MotoGP στη Λουσέιλ.

Ο Πέκο Μπανάια ολοκλήρωσε τη δεύτερη και τελευταία ημέρα δοκιμών του Κατάρ στην πρώτη θέση του πίνακα των χρόνων, συντρίβοντας το απόλυτο ρεκόρ γύρου της πίστας. Ο Ιταλός πρωταθλητής για δεύτερη μέρα ήταν ταχύτερος όλων και μαζί με τον Ενέα Μπαστιανίνι ηγήθηκε του εμφατικού 1-2 που έκανε η εργοστασιακή Ducati Lenovo με τις ολοκαίνουριες GP24 να δείχνουν πανέτοιμες και πολύ γρήγορες.

Ο χρόνος του Μπανάια ήταν 1:50,952 και τον κατέγραψε δύο ώρες πριν από τη λήξη της ημέρας. Βελτίωσε κατά 8 δέκατα του δευτερολέπτου το ρεκόρ πίστας που είχε σημειώσει ο Λούκα Μαρίνι παίρνοντας την pole position πέρυσι και είναι ο μοναδικός γύρος κάτω από το 1:51 που έχει σημειωθεί σε αυτήν την πίστα.

Οι συνθήκες της πίστας ήταν σαφώς ιδανικές, όπως αποδεικνύεται από το γεγονός ότι άλλοι 10 άλλοι έσπασαν το εν λόγω ρεκόρ γύρου. Ωστόσο, μόνο ένας από αυτούς πλησίασε τον Μπάνια, και ήταν ο ομόσταβλός του στην εργοστασιακή ομάδα Ducati, ο Ενέα Μπαστιανίνι, με διαφορά μόλις 0,120 δευτ., κλείνοντας μια προετοιμασία κατά την οποία φάνηκε πολύ βελτιωμένος σε σχέση με το δύσκολο 2023.

Οι Aprilia εμφανίστηκαν και πάλι δυνατές, καθώς ο Αλέιξ Εσπαργκαρό κατέλαβε και πάλι την τρίτη θέση - παρά μια πτώση που προκάλεσε μια σύντομη διακοπή με κόκκινη σημαία. Οι άλλοι αναβάτες των RS-GP, Ραούλ Φερνάντεζ και Μαβέρικ Βινιάλες, ήταν κοντά πίσω του στην πέμπτη και έκτη θέση αντίστοιχα. Ο Φερνάντεζ, που έχασε σχεδόν ολόκληρη τη δοκιμή στη Σεπάνγκ μετά από μια πτώση που τον άφησε με κατάγματα στο λεκάνη και τον ισχίο, οδηγεί μια Aprilia προδιαγραφών 2023 για τη νέα δορυφορική του ομάδα Trackhouse φέτος, αλλά μπορεί να λάβει μια αναβάθμιση αργότερα.

Ο έξι φορές πρωταθλητής του MotoGP, Μαρκ Μάρκεζ, έκανε ένα τεράστιο βήμα προς τα εμπρός, καταγράφοντας τον ταχύτερο γύρο με μια Ducati προδιαγραφών 2023 για να τερματίσει τέταρτος ταχύτερος, μεταξύ του Εσπαργκαρό και των άλλων δύο Aprilia. Τελικά, 0,383 δευτερόλεπτα πίσω από τον πρώτο, ο Μάρκεζ ολοκλήρωσε την ημέρα με την πρώτη του πτώση σε μια Ducati στη στροφή 4, επιστρέφοντας στο pit box του με φθαρμένα δερμάτινα στη δεξιά πλευρά αλλά με καλή διάθεση.

Άλλες τρεις Ducati - ο Χόρχε Μάρτιν (Pramac), ο Φάμπιο Ντι Τζιαναντόνιο και ο Μάρκο Μπετσέκι (και οι δύο VR46) - κατέλαβαν μια θέση στην πρώτη δεκάδα. Αυτό σημαίνει ότι η πρώτη δεκάδα αποτελείται σχεδόν αποκλειστικά από ιταλικές μοτοσικλέτες, εκτός από έναν «εισβολέα»: τον Μπραντ Μπίντερ που βελτιώθηκε αργά και κατέλαβε την ένατη θέση για την KTM.

Ο Φάμπιο Κουαρταράρο ήταν ο ταχύτερος εκπρόσωπος της Yamaha, με δύο δέκατα του δευτερολέπτου προβάδισμα από τον Άλεξ Ρινς, αλλά μόλις 14ος συνολικά, περισσότερο από ένα δευτερόλεπτο πίσω από τον Μπανάια. Αυτό υποδήλωσε έντονα ότι οι δυσκολίες της Yamaha στον ένα γρήγορο συνεχίζονται. Οι M1 φάνηκαν ταχύτερες από τις Honda RC213V, αλλά το πρόγραμμα της Honda αντιμετώπισε δυσκολίες καθώς οι εργοστασιακοί αναβάτες Τζοάν Μιρ και Λούκα Μαρίνι αντιμετώπισαν ασθένεια και περιορίστηκαν στη 19η και 20ή θέση. Ο Μιρ έπεσε κατά τη διάρκεια ενός γύρου που φαινόταν σαν ο καλύτερος προσωπικός του, κάτι που ίσχυε και για τον Ζοάν Ζαρκό της LCR Honda, που όμως ήταν ο κορυφαίος εκπρόσωπος της Honda στη 17η θέση.

Η σεζόν του MotoGP θα ξεκινήσει στην ίδια πίστα στη Λουσάιλ στις αρχές Μαρτίου, με τον Αγώνα Σπριντ στις 9 Μαρτίου και το Grand Prix στις 10 Μαρτίου.

Οι χρόνοι της ημέρας

motogp
MotoGP Live Timing

Φωτογραφία: Ducati Lenovo/X

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!