Έκανες τροχαία παράβαση σε άλλη χώρα της Ευρώπης; Πλέον θα σε «ακολουθεί» στην Ελλάδα
Σχεδόν 20.000 άνθρωποι χάνουν κάθε χρόνο της ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πρόκειται για έναν πολύ μεγάλο αριθμό, που αποδεικνύει ότι πρέπει να γίνουν ακόμα πολλά προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος των μηδενικών θανάτων έως το 2050.
Δυστυχώς στους κόλπους της ΕΕ δεν τηρείται κοινή στάση σχετικά με τα γενναία και άμεσα μέτρα που πρέπει ληφθούν για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Είναι π.χ. λυπηρό το γεγονός ότι η πλειοψηφία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου δεν υπερψήφισε πρόσφατα την πρόταση για να εξετάζονται από γιατρούς κάθε 5 χρόνια οι οδηγοί άνω των 70 ετών, προκειμένου να ανανεώνουν το δίπλωμά τους.
Τουλάχιστον κάτι δείχνει να κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Δύο όργανα της ΕΕ, το Ευρωκοινοβούλιο και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο (οι αρχηγοί κρατών ή οι κυβερνήσεις), συμφώνησαν για τη διευκόλυνση της επιβολής των διασυνοριακών κανόνων οδικής κυκλοφορίας. Πρόκειται για περιπτώσεις όπου πραγματοποιήθηκε τροχαία παράβαση σε άλλη χώρα από αυτή της διαμονής του παραβάτη.
Κατά το 2019, περίπου το 40% των διασυνοριακών τροχαίων παραβάσεων παρέμεινε ατιμώρητο. Αυτό οφείλεται είτε επειδή δεν εντοπίστηκε ο παραβάτης, είτε επειδή δεν επιβλήθηκε η πληρωμή του προστίμου.
Η συμφωνία μεταξύ Κοινοβουλίου και Συμβουλίου αντιμετωπίζει αυτά τα ζητήματα μέσω νέων διατάξεων που βελτιώνουν τη συνεργασία μεταξύ των κρατών-μελών. Πέρα από την αυτόματη ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των αρχών των κρατών, εισάγονται διαδικασίες αμοιβαίας συνδρομής για τον εντοπισμό των παραβατών και την επιβολή των προστίμων.
Ποιες τροχαίες παραβάσεις θα ακολουθούν τους οδηγούς πίσω στην πατρίδα τους
Πέρα από τις συχνότερες και σοβαρότερες παραβάσεις, όπως η οδήγηση με υπερβολική ταχύτητα ή υπό την επήρεια αλκοόλ/ουσιών, η συνεργασία μεταξύ των εθνικών αρχών θα περιλαμβάνει επίσης:
- εγκατάλειψη θύματος τροχαίου (hit and run)
- επικίνδυνη προσπέραση
- επικίνδυνη στάθμευση
- μη διατήρηση επαρκούς απόστασης από το προπορευόμενο όχημα
- παραβίαση διπλής διαχωριστικής γραμμής
- οδήγηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας
- οδήγηση στη ΛΕΑ
- παραβίαση περιορισμών σε περιοχές όπως πεζόδρομοι, ποδηλατόδρομοι, σχολικές ζώνες
- οδήγηση υπέρβαρου οχήματος
Επιπλέον τα κράτη μέλη θα αναφέρουν θέματα σχετικά με παραβάσεις που διαπράττονται από οδηγούς τρίτων χωρών.
Μία πλατφόρμα θα παρέχει στους πολίτες εύκολη πρόσβαση σε πληροφορίες σχετικά με τους κανόνες οδικής ασφάλειας που ισχύουν σε κάθε κράτος-μέλος, αλλά και τις διαδικασίες έφεσης όπως επίσης τα επιβαλλόμενα πρόστιμα, τα συστήματα επιβολής και τα διαθέσιμα μέσα πληρωμής των προστίμων.
Θα διασφαλίζεται η προστασία των προσωπικών δεδομένων μέσω σαφών ρόλων και καθηκόντων για τις εθνικές αρχές στις διασυνοριακές διαδικασίες επιβολής, μέσω διατάξεων για την ασφάλεια των δεδομένων, σαφών προθεσμιών και μέσω καθοδήγησης σχετικά με τη γλώσσα που πρέπει να χρησιμοποιείται κατά την επικοινωνία με τους πολίτες.
Απομένει η επίσημη υιοθέτηση της συμφωνίας μεταξύ Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Ευρωπαϊκού Συμβουλίου. Στη συνέχεια οι νέοι κανόνες θα δημοσιευτούν στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ και θα πρέπει να μετατραπούν σε νόμο των κρατών-μελών εντός χρονικού περιθωρίου 2,5 ετών.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!