Test Drive Opel Corsa 1.2T 100 PS AT8: Best seller? Of Corsa!

Test Drive Opel Corsa 1.2T 100 PS AT8: Best seller? Of Corsa!

Test Drive Opel Corsa 1.2T 100 PS AT8: Best seller? Of Corsa!
Ο απόλυτος νικητής της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου κατά το 2023 μπήκε στο νέο έτος με φρέσκια εμφάνιση και αναβαθμισμένο εξοπλισμό. Με στόχο βέβαια να διατηρηθεί στην κορυφή.

Είχαμε 11 χρόνια – από το 2012 συγκεκριμένα – να δούμε το Opel Corsa να φιγουράρει στην κορυφαία θέση της κατάταξης με τις πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Το γερμανικό σουπερμίνι κατέγραψε 5.845 ταξινομήσεις, επιτυγχάνοντας μερίδιο αγοράς 17,1% στην κατηγορία του. Επίσης κατέλαβε τη δεύτερη θέση στα αμιγώς ηλεκτρικά του B segment και την πρώτη θέση στις εταιρικές ταξινομήσεις ανεξαρτήτως κατηγορίας, με μερίδιο 23,3%. Η πετυχημένη πορεία του Corsa δεν είναι ελληνικό φαινόμενο, καθώς αναδείχτηκε πρώτο στην κατηγορία του σε αρκετές ακόμα χώρες, ανάμεσά τους η Γερμανία και η Μεγάλη Βρετανία. Από το 1982, όταν έκανε πρεμιέρα η πρώτη γενιά του, το μοντέλο της Opel έχει ξεπεράσει τα 14,5 εκατ. πωλήσεις παγκοσμίως.

Opel Corsa
Φωτογραφίες: gMotion

Ανανέωση που τη βλέπεις, τη νιώθεις και την... οδηγείς

Στο μέσο του κύκλου ζωής του, το Corsa 6ης γενιάς δέχτηκε ένα σχεδιαστικό φρεσκάρισμα και τεχνολογική... ένεση. Με νέο infotainment και πλουσιότερη λίστα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Επιπλέον, μέσα στους επόμενους μήνες θα κυκλοφορήσει και σε υβριδικές εκδόσεις με τεχνολογία 48V. Επίσης, το Corsa Electric είναι πλέον ισχυρότερο με 156 ίππους και πηγαίνει πιο... μακριά, με αυτονομία έως και 405 χιλιόμετρα, σύμφωνα με το πρότυπο WLTP. Το υβριδικό και το ηλεκτρικό Corsa θα μας απασχολήσουν σε μελλοντικές δοκιμές του gMotion, καθώς τώρα στο μικροσκόπιο μπήκε η έκδοση 1.2 turbo βενζίνης, με 100 ίππους αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.

Ο κατασκευαστής χαρίζει στο Corsa την λεγόμενη «Bold & Pure» σχεδίαση, με το Opel Vizor – τη χαρακτηριστική σχεδιαστική υπογραφή στην μάσκα που κοσμεί πλέον όλα τα νέα μοντέλα της μάρκας. Η μαύρη μάσκα καλύπτει το μπροστινό τμήμα του Corsa, ενσωματώνοντας σε ένα ενιαίο σύνολο τη γρίλια, τους προβολείς LED (με 14 μεμονωμένα στοιχεία που προσαρμόζουν τη δέσμη φωτός με μεγαλύτερη ακρίβεια από πριν), και το κεντρικά τοποθετημένο λογότυπο Opel Blitz. Οι εμφανείς εισαγωγές αέρα χαμηλά στον εμπρός προφυλακτήρα είναι μεγαλύτερες από πριν, ενώ στο πίσω μέρος το όνομα του μοντέλου εμφανίζεται στο κέντρο της πόρτας του χώρου αποσκευών.

Opel Corsa
Φωτογραφίες: gMotion

Η αίσθηση ότι ποιοτικά υλικά συνδυάζονται με καλή συναρμογή, παραμένει στην καμπίνα επιβατών. Παρατηρείται νέο μοτίβο στις επενδύσεις των καθισμάτων, νέας σχεδίασης τιμόνι, αλλά και το ψηφιακό cockpit με το νέο σύστημα infotainment. Η ενσωματωμένη πλατφόρμα Snapdragon Cockpit της Qualcomm Technologies διαθέτει αναβαθμισμένα γραφικά, multimedia και χαρακτηριστικά τεχνητής νοημοσύνης (AI), προσφέροντας ένα πιο ολοκληρωμένο και πιο ενημερωμένο περιεχόμενο. Το προαιρετικό σύστημα πλοήγησης προσφέρει συνδεδεμένες υπηρεσίες, αναγνώριση φυσικής ομιλίας με την εντολή "Hey Opel" και ενημερώσεις over-the-air. Επιπλέον, η απεικόνιση των πληροφοριών από τα συστήματα πλοήγησης και πολυμέσων στην έγχρωμη οθόνη αφής 10 ιντσών, όπως και στην οθόνη πληροφόρησης οδηγού, έγινε ακόμα πιο ευκρινής. Στο ανανεωμένο Corsa είναι δυνατή η ασύρματη σύνδεση smartphone στο σύστημα πολυμέσων, μέσω του Apple CarPlay και του Android Auto, αλλά και η ασύρματη φόρτιση του.

 

Οδηγός και επιβάτες απολαμβάνουν την προστασία από πλήρη σουίτα ηλεκτρονικών συστημάτων. Στο στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνονται αρκετά βοηθήματα, όπως η προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και αναγνώριση πεζών, η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, η αναγνώριση των πινακίδων οδικής σήμανσης, η αναγνώριση κόπωσης οδηγού και το σύστημα park pilot πίσω.

Εκατό ίπποι, 100%

Μέχρι να λανσαριστεί το υβριδικό Corsa 48V (είτε με 100 είτε με 136 ίππους), η έκδοση με τον γνωστό 1.2 turbo του Ομίλου Stellantis, φαντάζει η ιδανική για το σουπερμίνι της Opel. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας έφερε τον τρικύλινδρο κινητήρα των 100 ίππων σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων (διαθέτει και paddles αλλαγής σχέσεων πίσω από το τιμόνι). Στο βάση της κεντρικής κονσόλας υπάρχει ο διακόπτης για την επιλογή των Drive Modes: Eco, Normal και Sport. Στο τελευταίο είναι πιο άμεση η απόκριση του κινητήρα στο πεντάλ του γκαζιού, το Eco προσφέρεται για εξοικονόμηση καυσίμου και το Normal για ισορροπία ανάμεσα σε επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση.

Opel Corsa
Φωτογραφίες: gMotion

Σε μια πόλη όπως η Αθήνα, με το «καθημερινό μενού» να περιλαμβάνει Κηφισό, Αλεξάνδρας και Κηφισίας, το αυτόματο κιβώτιο είναι... γιατρειά. Ιδίως το 8άρι του Corsa, με τις ομαλές αλλαγές που χαλαρώνουν τον οδηγό και ταυτόχρονα διατηρούν χαμηλά την κατανάλωση. Μάλιστα η σφιχτή του κλιμάκωση, σε συνδυασμό με τα 205 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ., κάνουν τον κινητήρα να φαντάζει πιο «ζωντανός» από όσο θα περίμενες από ένα σύνολο 100 ίππων.

Στο δρόμο, η ανάρτηση του Corsa λειτουργεί ικανοποιητικά, αφενός περιορίζοντας τις κλίσεις και αφετέρου προσφέροντας άνεση. Μόνο οι έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες στους δρόμους των πόλεων θα γίνουν αισθητές στο εσωτερικό. Σε μεγάλες διαδρομές τέσσερις επιβάτες θα ταξιδέψουν ξεκούραστα αλλά και οικονομικά: η μέση κατανάλωση στα 1.500 χλμ. που διανύσαμε, «καταστάλαξε» στα 6,2 λίτρα ανά 100 χλμ. Αν μάλιστα ήταν μεγαλύτερο το πορτμπαγκάζ (309 λίτρα) και το άνοιγμα των πίσω θυρών, το Corsa θα έπαιρνε «άριστα» και στον τομέα της πρακτικότητας.

Opel Corsa
Φωτογραφίες: gMotion

Οι τιμές για το νέο Corsa αρχίζουν από τα 18.500 ευρώ για την έκδοση με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 75 ίππων και τα 19.700 ευρώ με τον 1.2 turbo 100 ίππων. Με το αυτόματο κιβώτιο η τιμή ανεβαίνει στα 21.200 ευρώ, όμως για την την περίοδο του λανσαρίσματος ισχύει προωθητική ενέργεια της ελληνικής αντιπροσωπείας με όφελος 600 ευρώ. Αν συνδυαστούν όλα τα παραπάνω γίνεται εύκολα αντιληπτό γιατί πολλοί Έλληνες απαντούν «Yes, of Corsa» στην επιλογή του νέου τους αυτοκινήτου.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!