Voge: Οδηγήσαμε στην Κίνα αυτά που θα έρθουν (vid)
Η δυναμική της Voge μόνο σαν μεγάλη μπορεί να χαρακτηριστεί και από τα πέντε μοντέλα που λάνσαρε όταν εμφανίστηκε στο προσκήνιο πριν πέντε χρόνια έφτασε σήμερα να μετράει περισσότερα από 20 και με το ταχύμετρο να γράφει συνεχώς. Στα πλαίσια της επίσκεψής μου στο εργοστάσιό της στο Τσόνκινγκ είχα την ευκαιρία να οδηγήσω μερικά εκ των “λίαν προσεχώς”, ανάμεσά τους και το πολυσυζητημένο Οn/Off Adventure DS900X. Σε μια μικρή ιδιόκτητη πίστα δοκιμών με περίμεναν παρατεταγμένα μοντέλα που θα εμφανιστούν στην αγορά μέσα στη χρονιά που διανύουμε, αλλά και κάποια που θα κάνουν την εμφάνισή τους στη συνέχεια. Πάμε να τα δούμε ένα προς ένα.
Voge SR16
Αυτό το μοντέλο δεν είναι άλλο από το δημοφιλές SR1 με τροχό 16 ιντσών μπροστά, διαφορετική σχεδίαση, επίπεδο πάτωμα και κάποιον επιπρόσθετο εξοπλισμό. Ζωντανός υγρόψυκτος τετραβάλβιδος κινητήρας 125cc Euro5+ με απόδοση 11,6Hp, μεγάλος ανεμοθώρακας (σε σχέση με το SR1), διάφανες προστατευτικές χούφτες, δικάναλο ABS, σύστημα ελέγχου πρόσφυσης TCS, λειτουργία Keyless, ψηφιακός πίνακας οργάνων με δυνατότητα απεικόνισης πλοήγησης, φωτισμός Full LED, θύρα USB και χώρος κάτω από τη σέλα που άνετα δέχεται κράνος Full face. H ποιότητα κατασκευής όσον αφορά σε φινίρισμα, συναρμογή υλικών και βαφή βρίσκεται στα γνωστά υψηλά επίπεδα της Voge, καθιστώντας το SR16 ιδανικό αστικό σύμμαχο.
Όπως και στο SR1, το πρώτο πράγμα που σε εντυπωσιάζει οδηγώντας το είναι η απόδοση του κινητήρα, που θυμίζει scooter μεγαλύτερου κυβισμού. Απλά δεν το πιστεύεις ότι οδηγείς 125, η δύναμη είναι σε όλο το φάσμα των στροφών και στο άνοιγμα του γκαζιού το SR16 τινάζεται μπροστά και αυτό στις πόλεις είναι πολύ χρήσιμο από κάθε άποψη. Στην πίστα με τη μικρή ευθεία δεν διαπίστωσα αν έχει την ίδια άνεση που επιδεικνύει το SR1 στο να ξεπερνά τα κοντερίσια 110Km/h και να κρατά μουαγιέν απλησίαστες για άλλα παρόμοια μοντέλα της αγοράς. Φρένα με αίσθηση και δύναμη, κινητήρας που δεν ακούγεται πολύ, βελούδινη μετάδοση, πολύ καλή θέση οδήγησης και γρήγορα ανακάλυψα ότι στο στρίψιμο δεν μασάει και στην οδηγική υπερβολή βρίσκουν στο έδαφος τα μπροστινά πλαϊνά τμήματα των πλαστικών! Οι άνθρωποι της Voge ήταν εκεί και κρατούσαν σημειώσεις, δεσμευόμενοι ότι θα φροντίσουν στα μοντέλα παραγωγής να μη συμβαίνει κάτι παρόμοιο. Κατά τα τέλη Μαϊου, όταν και το SR16 θα έρθει Ελλάδα, θα το διαπιστώσουμε από πρώτο χέρι (χιούμορ..).
Voge SR1 ADV
Με σκληροτράχηλο χαρακτήρα και μάτσο εμφάνιση, πρόκειται για την πρώτη απόπειρα της Voge στην αναπτυσσόμενη κατηγορία των scooter περιπέτειας. Το μοντέλο που οδήγησα ήταν προπαραγωγής και πολύ ταλαιπωρημένο από τους δοκιμαστές της εταιρείας, οπότε δεν μπορώ να βγάλω σίγουρα συμπεράσματα, απλά θα σταθώ στα χαρακτηριστικά του. Θα εφοδιάζεται με υγρόψυκτο τετραβάλβιδο κινητήρα Euro5+ χωρητικότητας 125 (11,6Hp), ο οποίος διαθέτει ψυγείο ενσωματωμένο στο κάρτερ. Επιπρόσθετα, η τεχνολογία που χρησιμοποιείται από το εργοστάσιο στην κατασκευή του εγγυάται τεράστια αντοχή στη σκληρή χρήση και παράλληλα μια αξιοσημείωτη ευστροφία (όπως και διαπίστωσα). Πολύ γραμμική λειτουργία και ιδιαίτερα μεστή απόδοση με ένα μικρό ξέσπασμα ισχύος στα μισά του στροφόμετρου, με την απόκριση στο γκάζι να κρίνεται έως και ακαριαία.
Πέραν των συστημάτων start&stop και Traction Control, το SR1 ADV διαθέτει αξιοζήλευτο επιπρόσθετο στάνταρ εξοπλισμό. Η αεροδυναμική ζελατίνα είναι ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη, η εκκίνηση και όλες οι λειτουργίες γίνονται χωρίς κλειδί, η έγχρωμη οθόνη προσφέρει συνδεσιμότητα και πλοήγηση, υπάρχει και θύρα USB, ενώ μια κάμερα (Dash Cam) που βρίσκεται κάτω από τους δύο προβολείς, καταγράφει δεδομένα με εύκολο χειρισμό από μπουτόν στο τιμόνι. Ευχάριστη νότα η ύπαρξη τιμονιού Fatbar με καβαλέττα, κάτι που δεν συνηθίζεται σε scooter, υποδεικνύοντας ένα μοντέλο που ναι θα πάει και στο βατό χώμα.
Σχεδιαστικά ξεφεύγει τόσο από το SR1 όσο και από το SR16, με μια αιχμηρή, επιθετική θα έλεγα, εμφάνιση, που τονίζεται από τους διπλούς Led προβολείς, τα ελαστικά διπλής χρήσης, την ανηφορική τροχιά του τελικού της εξάτμνισης και τα αμορτισέρ με τα ξεχωριστά δοχεία αζώτου! Οι ζάντες είναι χυτές αλουμινένιες 14 και 13” μπροστά και πίσω αντίστοιχα, με το βάρος να βρίσκεται στα 135 κιλά. Τα δισκόφρενα είναι από ένα σε κάθε τροχό, με το ABS να προσφέρει δικάναλη λειτουργία.
Το SR1 ADV είναι ακόμη στη φάση της εξέλιξής του και δεν αναμένεται να το δούμε στην παραγωγή πριν το καλοκαίρι, κάτι που σημαίνει ότι Ελλάδα θα έρθει από Φθινόπωρο και μετά.
Voge SR3
Η οικογένεια SR των scooter της Voge επεκτείνει τη γκάμα της προσθέτοντας το πολυαναμενόμενο SR3. Πρόκειται για ένα εντυπωσιακά εξοπλισμένο scooter με ιδιαίτερα δυνατό 4βάλβιδο κινητήρα 250cc, που ήρθε για να κυριαρχήσει στη δημοφιλή κατηγορία των maxi scooter μεσαίου κυβισμού. Ο πρωταρχικός σκοπός του SR3 είναι να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ τoυ λαοφιλούς SR1 και της ναυαρχίδας SR4 Max, καθιστώντας τη Voge ως έναν πολύ δυνατό παίκτη και στην κατηγορία των scooter. Το SR3 ακολουθεί τους δικούς του κανόνες στην εμφάνιση και χαρακτηρίζεται από έντονες ακμές στα πλαστικά του μέρη, με τα πλαϊνά αεροδυναμικά βοηθήματα να προσφέρουν στο μοντέλο μια πλέον σπορτίβ εικόνα, φέρνοντάς μoυ κατά νου μια μικρή γεύση από το MotoGP!
Το SR3 χρησιμοποιεί ένα μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο, τετραβάλβιδο κινητήρα 250cc με 1ΕΕΚ. Όπως είδα από πρώτο χέρι προσφέρει μια απόλυτα γραμμική λειτουργία, με “γεμάτη” απόδοση σε όλο το φάσμα των στροφών του. Με μέγιστη ισχύ 26Hp και ροπή 23 Nm, κρίνω πως σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος στα 165 κιλά πλήρες υγρών (155 κενό) θα προσφέρει τις καλύτερες επιδόσεις στην κατηγορία του. Το SR3 διαθέτει ζάντες διαμέτρου 14’’ μπροστά και 13’’ πίσω, που φέρουν ελαστικά tubeless, με δισκόφρενα και στους δύο τροχούς, δικάναλο ABS τελευταίας γενιάς και σύστημα ελέγχου ευστάθειας (Traction Control), όλα στο βασικό εξοπλισμό. To ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο έχει ενισχυμένο κέντρο (τούνελ), όπου βρίσκεται και η εύκολα προσβάσιμη τάπα του χωρητικότητας 14(!) λίτρων ρεζερβουάρ, ενώ διαθέτει και μεγάλο αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα, ικανό να φιλοξενήσει δύο κράνη, ένα Full Face και ένα Jet. Εντυπωσιακή σε όψη και λειτουργίες η μεγάλη έγχρωμη οθόνη TFT διαμέτρου 7”, η οποία πέραν των βασικών ενδείξεων (στροφόμετρο, ταχύμετρο, χιλιομετρητές, θερμοκρασία περιβάλλοντος, θερμοκρασία ψυκτικού, στάθμη λιπαντικού, ώρα, ημερομηνία, στάθμη καυσίμου, πίεση ελαστικών κλπ), συνδέεται μέσω τεχνολογίας bluetooth με την ηλεκτρονική συσκευή του αναβάτη και προσφέρει τη δυνατότητα πλοήγησης “turn by turn”!
Οδηγικά, τα πράγματα είναι εξίσου καλά. Η επιτάχυνση που προσφέρει από στάση σε κάνει να σκέφτεσαι ότι οδηγείς κάτι με κινητήρα από 300cc και πάνω, ενώ ο τρόπος που βουτάει στις στροφές σε κάνει να αναρρωτιέσαι πόσο περισσότερο μπορούν να βελτιωθούν τα scooter σε αυτόν τον καίριο τομέα. Το ζύγισμα του νέου maxi scooter της Voge απλά αψεγάδιαστο, ακόμα και με φρένα μέσα στη στροφή παραμένει ατάλαντο και σταθερό, γεμίζοντας εμπιστοσύνη στην υπερβολή. Μαγικό χαλί σε όλα του, το SR3 μου άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις και στην τιμή που το δίνουν (3.995€) μάλλον πάει βουρ για την κορυφή στις πωλήσεις της κατηγορίας του (και όχι μόνο).
Bicose Real 5T
H Loncin έφτιαξε τη Voge, η Loncin και τη Bicose, μια μάρκα αφιερωμένη αποκλειστικά σε ηλεκτροκίνητα. Το Real 5T δεν είναι κάτι νέο στα αυτιά μας, ξέραμε για την έλευσή του από τα μέσα του 2022, το νέο στην περίπτωσή μας είναι πως οσονούπω θα κυκλοφορήσει τους μεγάλους (15 και 14”) τροχούς του στην Ευρώπη. Το Real 5T έχει τον ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο και οι επιδόσεις του είναι ανάλογες ενός βενζινοκίνητου scooter 150-200cc (14,75Ηp). Διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης και στόχευσή του στην αγορά είναι να τοποθετηθεί δίπλα σε premium maxi scooter. To εργοστάσιο ανακοινώνει τελική ταχύτητα 115Km/h και μάλλον αλήθεια λέει, εγώ στη μικρή ευθεία πρόλαβα και είδα κάτι πάνω από τα 100 στην όμορφη (και αναδιπλούμενη) έγχρωμη οθόνη TFT των 8”.
Με κατανομή βάρους 50/50 λογικό είναι να προσφέρει εξαιρετική οδική συμπεριφορά, κάτι που επιβεβαιώνω μετά την ολιγόλεπτη οδήγησή του. Σημαδεύεις, στρίβεις, απόλυτη σταθερότητα και -επιτέλους για ηλεκτρικό- σωστή πληροφόρηση από την ανάρτηση για το τι συμβαίνει από κάτω σου. Η φόρτιση μπορεί να γίνει μέσω οικιακής πρίζας, δυστυχώς δεν ανακοινώθηκε πόση ώρα χρειάζεται για να φτάσει στο 100%. Όσον αφορά στον εξοπλισμό, o κεντρικός διακόπτης είναι τύπου Keyless και πολυλειτουργικός, τα φωτιστικά σώματα Full LED, με τους προβολείς να διαθέτουν φώτα ημέρας (DRL). Στα στάνταρ συστήματα βρίσκουμε Traction Control, δικάναλο ABS και φρένα με λειτουργία πανικού ESS (Emergency Signal System). Η οθόνη των οργάνων έχει λειτουργία touch και μέσω συνδεσιμότητας Bluetooth μπορεί και προσφέρει έως και πλοήγηση. Το πολύ καλό είναι πως η φόρτιση του smartphone γίνεται αυτόματα, απλά τοποθετώντας το τηλέφωνο μέσα στο ντουλαπάκι!
Οδηγικά το Real 5T είναι εντυπωσιακό όσον αφορά στη δύναμη του ηλεκτροκινητήρα, επιλέγεις λειτουργία Sport στα οδηγικά προγράμματα (έχει τρία συνολικά), ανοίγεις το γκάζι και έρχεται η έκρηξη. Η επιτάχυνση από στάση είναι λίαν επεικώς εντυπωσιακή και ήδη το σκέφτομαι στα φανάρια να μοιράζει υπογλώσια σε όσους πάνε να το ανταγωνιστούν. Πήρα όση φόρα μπορούσα στη συγκεκριμένη πίστα και είπα να στρίψω με “όσα”, αφενός για να καταλάβω την ασφάλεια που προσφέρει στην πίεση και αφετέρου για να προλάβω να “τελικιάσω”. Στην πρώτη περίπτωση χάρηκα με τη σταθερότητα του συνόλου, ενώ στη δεύτερη απέτυχα καθόσον η ευθεία αποδείχθηκε μικρότερη από το επιθυμητό. Θα το οδηγήσω κάποια στιγμή στην Ελλάδα και τότε θα τα μάθουμε όλα, ειδικά αν τα 240 χιλιόμετρα αυτονομίας στη λειτουργία Eco (που δηλώνει ο κατασκευαστής) είναι εφικτά..
Voge RR 660 S
Ναι, είναι αλήθεια τελικά, η Voge ετοιμάζει τετρακύλινδρο μεσαίο supersport και το κάνει σε μια εποχή όπου τα άλλοτε λαοφιλή SS600 αρχίζουν να αποκτούν και πάλι ίχνη ζωής. Όταν η Voge το παρουσίασε, το μοντέλο είχε την κωδική ονομασία 666 και αυτό γιατί, αντίθετα με αυτό που πιστεύει ο υπόλοιπος κόσμος, οι Κινέζοι θεωρούν το νούμερο 6 τυχερό αριθμό. Κάποιος τους ενημέρωσε προφανώς για την ερμηνεία του 666 και με συνοπτικές διαδικασίες το... διόρθωσαν.
Επιστροφή λοιπόν στους τετρακύλινδρους εν σειρά κινητήρες (η πρώτη φορά για τη Voge) και αυτό μου αρέσει πολύ, όχι δεν έχω κάτι με τους δικύλινδρους που σωρηδόν παρουσιάζουν στις μέρες μας τα εργοστάσια, αλλά, όπως και να το κάνεις, η “υστερική” λειτουργία των περισσότερων κυλίνδρων στις υψηλές στροφές συναρπάζει περισσότερο. Mε 2ΕΕΚ και τετραβάλβιδες κεφαλές, η Voge ισχυρίζεται ότι είναι κατά 10% ελαφρύτερος και πιο συμπαγής από αυτούς του ανταγωνισμού!
Η ιπποδύναμη που ανακοινώθηκε είναι 100Hp, ικανοί να προσφέρουν στη μοτοσυκλέτα επιτάχυνση 0-100 σε 3,5 δευτερόλεπτα και τελική άνω των 240. Όμως, από κάτι μισόλογα των ιθυνόντων του κατασκευαστή, είναι πολύ πιθανό οι ίπποι να σκαρφαλώσουν παραπάνω όταν το 660 βγει στην παραγωγή. Στα περιφερειακά συναντάμε αναρτήσεις της KYB και ακτινικά φρένα της Brembo, με το μονόμπρατσο ψαλίδι που είχαμε δει στις πρώτες φωτογραφίες να έχει αντικατασταθεί από ένα ασύμμετρο αλουμινένιο με δύο “μπράτσα”, ενώ και το «κοντό» τελικό έχει δώσει τη θέση του σε ένα κλασσικής μορφής. Στα ηλεκτρονικά έχουμε μονάδα αδρανειακής μέτρησης (IMU), Traction Control, Cornering ABS, 4 οδηγικά προγράμματα, έγχρωμη TFT οθόνη, φώτα Full LED, ενώ στάνταρ θα είναι και το σύστημα αλλαγής ταχυτήτων χωρίς κλείσιμο του γκαζιού και χρήση του συμπλέκτη (Quickshifter+/-).
Το 660 που είχα στη διάθεσή μου είχε εμφανή σημάδια χρήσης, καθόσον ήταν μοντέλο δοκιμών και εξέλιξης, πλην όμως μπόρεσα και είδα κορυφαία ποιότητα σε κάθε του σημείο. Ανεβαίνοντας πάνω του νομίζεις ότι βρίσκεσαι σε κάτι με αρκετά λιγότερα κυβικά, προσωπικά μου θύμισε -αν τα θυμόσαστε από τη δεκαετία του '90- κάποιο από τα ιαπωνικά τετρακύλινδρα 250. Με τα κλιπονς να βρίσκονται στην ίδια ευθεία με την τιμονόπλακα, η θέση οδήγησης περισσότερο πλησιάζει σε αυτή μια μοτοσυκλέτας σπορ τουρισμού παρά σε μια αντίστοιχη supersport. Στο “πιστάκι” με τη μικρή ευθεία δεν μπόρεσα φυσικά να βγάλω ασφαλή συμπεράσματα, κάτι που προβλέπεται να γίνει όταν το 660 αποκτήσει την τελική του μορφή και βγει στο εμπόριο, δηλαδή κάπου βαθιά μέσα στο 2025.
Loncin Xwolf 300
Αυτό το μοντέλο δεν ήταν στο πρόγραμμα να το οδηγήσω, βρισκόταν εκεί για μια σειρά δοκιμών καθώς είναι ακόμη στη φάση της εξέλιξης. Το πλησίασα σε μια ανάπαυλα και χωρίς να ρωτήσω κανέναν, ως κλασσικός Έλληνας το καβάλησα και την έκανα. Το 300, όπως και το 550 που επίσης είναι στο στάδιο της εξέλιξης, είναι η συνέχεια της Loncin στον κόσμο των ATV, Την αρχή την έχει ήδη κάνει ένα θηριώδες V-2 χωρητικότητας 976cc και απόδοσης 99,2 ίππων, καθιστώντας το με το καλημέρα σαν το ισχυρότερο ATV ευρείας παραγωγής στον πλανήτη.
Όσο ήμουν στη σέλα του 300 έπιασα τον εαυτό μου να οδηγεί έτσι όπως δεν το είχα ξανακάνει με ATV, κοινώς έπαιρνα φόρα και έστριβα με μοναδική -για την κατηγορία- ευκολία. Πραγματικό παιχνίδι με ένα ζωντανό μονοκύλινδρο κινητήρα, φοβερά εύκολο στην οδήγηση και προβλέψιμο στην υπερβολή. Ανυπομονώ να έρθει Ελλάδα και να το πάρω για μια πλήρη δοκιμή.
Στο gmotion by gazzetta επιλέγουμε κορυφαίο εξοπλισμό ασφάλειας και προστασίας μόνο από το motomarket
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!