Toyota C-HR: Οδηγούμε την εντυπωσιακή δεύτερη γενιά του
Η Toyota επιμένει υβριδικά, ακόμα και όταν σχεδόν όλοι οι ανταγωνιστές της παρουσιάζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε όλες τις mainstream κατηγορίες. Βέβαια υπάρχει η πρόταση του bZ4X ως ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV, όμως στην Toyota γνωρίζουν ότι δεν θα της φέρει άμεσα μεγάλο αριθμό πωλήσεων. Σε αντίθεση με μοντέλα όπως το Yaris και το Yaris Cross που πουλάνε σαν... ζεστό ψωμί.
Ή σαν το C-HR πρώτης γενιάς, το οποίο – αν και σχεδιαστικά ήταν αρκετά μπροστά από την εποχή του – κατάφερε εύκολα να γίνει αποδεκτό από το ευρύ κοινό, κάτι που αποδεικνύεται από την εξαιρετική του εμπορική πορεία. Αλλά και στην Ελλάδα, το C-HR είναι ένα από τα πιο δημοφιλή compact SUV των τελευταίων ετών. Όπου και αν γυρίσεις το βλέμμα σου, βλέπεις –τουλάχιστον– ένα.
Για ποιο λόγο η Toyota συνεχίζει στο... μονοπάτι των υβριδικών; Όπως έχουν δηλώσει επανειλημμένα τα στελέχη της, η «δεξαμενή» από την οποία μπορεί να αντλήσει πωλήσεις με αυτοκίνητα υβριδικής τεχνολογίας είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή των ηλεκτρικών. Άλλωστε ένας κολοσσός όπως η Toyota διαθέτει αποδεδειγμένα την τεχνολογία των 100% ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης. Και όταν διαπιστώσει ότι οι συνθήκες είναι ώριμες (από πλευράς υποδομών, κόστους αγοράς αλλά και κουλτούρας του καταναλωτικού κοινού), θα κάνει στροφή προς την ηλεκτροκίνηση. Παράλληλα συνεχίζει να εξελίσσει την τεχνολογία κυψελών καυσίμου, με αυτοκίνητα -όπως το Mirai- που καταναλώνουν υδρογόνο και δεν εκπέμπουν ρύπους.
Επιμένοντας υβριδικά
Αλλά αυτά δεν είναι της παρούσης. Ας επικεντρωθούμε στο αυτοκίνητο που βρέθηκε στα χέρια του gMotion για ένα επαρκές χρονικό διάστημα ώστε να αξιολογήσουμε την ποιότητα, την πρακτικότητα και την αποτελεσματικότητά του στην καθημερινότητα. Πρόκειται για την έκδοση 1.8 Hybrid, απόδοσης 140 ίππων. Είναι η βασική του νέου C-HR, καθώς ακολουθούν η 2λιτρη υβριδική με 198 ίππους (με δυνατότητα επιλογής κίνησης στους εμπρός ή σε όλους τους τροχούς) και η κορυφαία (επίσης δίλιτρη) plug-in hybrid. Σε αυτή την περίπτωση η συνδυαστική ισχύς ανεβαίνει στους 223 ίππους, ενώ η ηλεκτρική αυτονομία πλησιάζει τα 70 χλμ.
Το νέο C-HR κάνει χρήση της πλατφόρμας GA-C, η οποία εξασφαλίζει πολύ καλή οδική συμπεριφορά και ποιότητα κύλισης, ενώ ταυτόχρονα επιτρέπει στο compact SUV να εφοδιάζεται με πλήθος ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Σε μία εποχή που οι διαστάσεις όλων των αυτοκινήτων αυξάνονται από γενιά σε γενιά, το νέο C-HR παραμένει κοντά στο μήκος του προκατόχου του, στα 4,36 μέτρα. Άρα είναι κατά 18 εκατοστά μακρύτερο από το Yaris Cross και κατά 10 εκατοστά κοντύτερο από το Corolla Cross, ανάμεσα στα οποία τοποθετείται.
Σε σύγκριση με το Corolla Cross υστερεί μεν σε χώρους και πρακτικότητα, υπερέχει δε σε αισθητική και... νεανικότητα. Για αυτό το C-HR είναι πιο δημοφιλές ανάμεσα σε νέα ζευγάρια ή σε οικογένειες με 1-2 παιδιά, που δεν έχουν πολύ μεγάλες απαιτήσεις όσον αφορά το χώρο αποσκευών. Καταναλωτές που θα του... συγχωρέσουν εργονομικά «φάουλ», όπως το άνοιγμα των πίσω θυρών ή τα μικρά πίσω παράθυρα που δημιουργούσαν κλειστοφοβική αίσθηση στους πίσω επιβάτες, ιδίως σε μικρά παιδιά. Στο νέο μοντέλο έχουν μεγαλώσει, παραμένουν όμως μικρότερα από αυτά που συναντάμε σε ένα compact SUV.
Σχεδίαση από το μέλλον
Στον τομέα της σχεδίασης, η Toyota συνεχίζει τη ριζοσπαστική φιλοσοφία του C-HR πρώτης γενιάς. Και αν τότε απαιτήθηκε ένα διάστημα για να γίνει αποδεκτό από τους πολλούς η αισθητική του αυτοκινήτου, τώρα πλέον το κοινό είναι... εκπαιδευμένο. Το C-HR όχι μόνο δεν περνά απαρατήρητο μέσα στην πλειάδα νέων μοντέλων, αλλά μαγνητίζει τα βλέμματα. Πολλοί μπορεί να θεωρήσουν σχεδιαστικά... φλύαρο το αμάξωμα, με τις έντονες ακμές στο καπό και το πλάι, τα φωτιστικά σώματα σχήματος «C» που ενώνονται με το πλαίσιο της μάσκας, τα πλαστικά προστατευτικά, ή τη φωτεινή λωρίδα LED στο πίσω μέρος. Όμως το σύνολο δεν ξενίζει, καθώς αποτελεί εξέλιξη του προηγούμενου C-HR. Η coupe σιλουέτα του compact SUV, με το έντονα κεκλιμένο πίσω τζάμι και τη διπλή αεροτομή, είναι στοιχεία που προσδίδουν δυναμικό χαρακτήρα στο αυτοκίνητο. Οι αναδυόμενες χειρολαβές κάνουν πάντως θόρυβο όταν βυθίζονται στο αμάξωμα, δημιουργώντας σου την εντύπωση αρχικά ότι είχες κάποια μικροεπαφή με άλλο όχημα.
Ο οδηγός και οι επιβάτες του νέου C-HR απολαμβάνουν την καλαίσθητη καμπίνα, με ποιοτικά υλικά, καλή συναρμογή και ηχομόνωση. Οι χώροι είναι επαρκείς για μια τετραμελή οικογένεια, όχι κορυφαίοι πάντως στην κατηγορία (το πορτμπαγκάζ έχει μέτριο όγκο 388 λίτρα, αλλά εκμεταλλεύσιμο σχήμα). Πάντως υπάρχουν αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα, που αυξάνουν το βαθμό που παίρνει το μοντέλο της Toyota στον τομέα της πρακτικότητας. Η οροφή με την έντονη κλίση, περιορίζει το χώρο πάνω από τα κεφάλια των πίσω επιβατών, αν αυτοί είναι υψηλόσωμοι. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας εξοπλίζεται με μπάκετ καθίσματα, τα οποία προσφέρουν πολύ καλή πλευρική στήριξη.
Δύο οθόνες, διαγωνίου 12,3 ιντσών η καθεμία, συνθέτουν το ψηφιακό ταμπλό του νέου C-HR. Σε αυτή του πίνακα οργάνων ο οδηγός έχει στη διάθεσή του όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, σε διάταξη που μπορεί ο ίδιος να επιλέξει. Το πολυλειτουργικό τιμόνι έχει πλήθος διακοπτών, που αλήθεια είναι ότι απαιτούν ένα χρονικό διάστημα εξοικείωσης. Η οθόνη αφής 12,3 ιντσών (στις πλούσιες εκδόσεις) είναι ευκρινής, φιλική στο χρήστη και με πλήθος ψηφιακών ευκολιών. Ενσωματώνει το σύστημα πολυμέσων Toyota Smart Connect και υποστηρίζει τα πρωτόκολλα Android Auto / Apple CarPlay. Υποστηρίζει και φωνητικές εντολές, για τους... προχωρημένους. Όπως κάθε σύγχρονο Toyota, έτσι και το C-HR φέρει πλήρη σουίτα ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Για παράδειγμα, το Adaptive Cruise Control λειτουργεί αποτελεσματικά στον αυτοκινητόδρομο και χωρίς απότομες αντιδράσεις.
Άνεση και οικονομία στην καθημερινότητα
Στο υβριδικό C-HR με τους 140 ίππους συνυπάρχουν ο ατμοσφαιρικός 1.8 βενζίνης των 98 ίππων, ο ηλεκτροκινητήρας των 94 ίππων, ένα αυτόματο κιβώτιο e-CVT και μία μπαταρία ιόντων λιθίου 1,1 kWh. Η Toyota ανακοινώνει επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα στα 9,9 δευτερόλεπτα. Όσο κινείσαι στην πόλη ή σε αυτοκινητόδρομο με σταθερή ταχύτητα, όλα κυλούν ομαλά και ήσυχα. Αν πατήσεις όμως έντονα το πεντάλ του γκαζιού π.χ. για να προσπεράσεις, τότε το κιβώτιο διατηρεί ψηλά τις στροφές για αρκετά δευτερόλεπτα, προκαλώντας έντονο θόρυβο.
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τέσσερα driving modes: Eco, Normal, Sport και Custom. Στο Sport το C-HR είναι πιο... ζωντανό σε πάτημα του γκαζιού, όμως και πάλι δεν μεταμορφώνεται σε ένα SUV επιδόσεων. Η αποστολή του C-HR είναι να μετακινεί τους επιβάτες του με ασφάλεια, άνεση και οικονομικά. Και σε αυτούς τους τομείς τα καταφέρνει εξαιρετικά. Μέσα στην πόλη εύκολα θα δεις την κατανάλωση να υποχωρεί κάτω από τα 5 λίτρα ανά 100 χλμ., ενώ σε μεικτές συνθήκες να είναι κοντά στα 6 λίτρα ανά 100 χλμ. Η κύλισή του είναι ποιοτική, η οδική του συμπεριφορά είναι πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας, η ανάρτηση (πίσω πολλαπλών συνδέσμων) περιορίζει τις πλεύσεις στις στροφές και ταυτόχρονα σβήνει τις περισσότερες από τις κακοτεχνίες των δρόμων. Μόνο οι μεγάλοι τροχοί των 19 ιντσών με τα ελαστικά 225/50 που είχε το αυτοκίνητο δοκιμής επιτρέπουν να γίνονται αντιληπτές οι έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Ο τιμοκατάλογος του νέου C-HR εκπλήσσει ευχάριστα: οι τιμές του αρχίζουν τα 29.300 ευρώ για την έκδοση με τους 140 ίππους και το επίπεδο εξοπλισμού C-ULT. Ακόμα και στη βασική έκδοση ο εξοπλισμός ασφάλειας είναι πλήρης, με μικρές παραχωρήσεις σε τομείς όπως το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας (η οθόνη αφής είναι 8 ιντσών) ή το μέγεθος των τροχών. Οι τιμές φθάνουν έως τα 36.300 ευρώ για την πλούσια έκδοση C-HIC. Ο συνδυασμός όλων των παραπάνω καθιστά το C-HR μία από τις κορυφαίες προτάσεις στα C-SUV, για όσους δεν βάζουν τους χώρους ως προτεραιότητα στην επιλογή τους.
Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!