Καύσωνας και αυτοκίνητο: Τα λάθη που πρέπει να αποφεύγουμε

Νίκος Γιαννούλας
Καύσωνας και αυτοκίνητο: Τα λάθη που πρέπει να αποφεύγουμε
Τα 40άρια επέστρεψαν για μία ακόμα φορά αυτό το καλοκαίρι και η κατάσταση μέσα στο αυτοκίνητο μπορεί να γίνει... ανυπόφορη.

Ένα νέο κύμα καύσωνα βρίσκεται μπροστά μας, με το θερμόμετρο σε αρκετά σημεία της χώρας να δείχνει πάνω από 40 βαθμούς Κελσίου. Όσο και να θέλουμε να την περιορίσουμε, η χρήση του κλιματισμού είναι απαραίτητη στο αυτοκίνητο. Είναι σημαντικό όμως να γνωρίζουμε τη σωστή χρήση του aircondition και να αποφύγουμε ορισμένα λάθη.

Η σωστή θερμοκρασία στην καμπίνα του αυτοκινήτου είναι αυτή κατά την οποία δεν ζεσταινόμαστε. Έτσι διατηρούμε το μέγιστο της συγκέντρωσής μας και ανταποκρινόμαστε σωστά στα ερεθίσματα που δέχεται από το περιβάλλον.

Πώς φτάνουμε στην ιδανική θερμοκρασία

Η ορθή διαδικασία μπαίνοντας στο αυτοκίνητο, ακόμα κι όταν το θερμόμετρο δείχνει 40+, είναι να… μην ενεργοποιήσουμε αμέσως το σύστημα κλιματισμού. Πρέπει πρώτα να ανοίξουμε τα παράθυρα, να πάει στο καλό ο θερμός αέρας της καμπίνας και μετά να κυνηγήσουμε ανάσες δροσιάς.

Θα το πούμε επίσης γιατί πρέπει: το να στρέψετε όλους τους αεραγωγούς πάνω σας, δεν θα φέρει ομοιόμορφη θερμοκρασία στο εσωτερικό του οχήματος.

auto

Όταν στον αέρα η θερμοκρασία φλερτάρει με τους 40, δεν έχει κανένα απολύτως νόημα να ρυθμίσουμε το aircondition στους 16 βαθμούς. Δεν είμαστε Εσκιμώοι, δεν θα καταφέρουμε να κάνουμε το εσωτερικό «ψυγείο». Αντιθέτως θα δουλεύει ο κλιματισμός στα όριά του, χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα. Η ιδανική θερμοκρασία είναι στους 21-23.

Προσοχή σε κάτι ακόμα. Όταν ενεργοποιήσουμε τον κλιματισμό, πρέπει να επιλέξουμε την ανακύκλωση του αέρα της καμπίνας, σε αυτή τη φάση δεν υπάρχει λόγος να επιτρέψουμε σε περισσότερο θερμό αέρα να εισέλθει στο όχημα. Όταν το σύστημα πάρει μπρος και οι θερμοκρασίες αρχίσουν να πέφτουν, τότε μία εναλλαγή για να ανανεώνεται και λίγο το οξυγόνο, δεν βλάπτει.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!