Οδηγήσαμε το νέο Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI R-Line
Ένα μοντέλο όπως το Tiguan, το οποίο έχει αποφέρει 7.600.000 πελάτες από την ημέρα της πρώτης του κυκλοφορίας το 2007 έως σήμερα, έχει κάνει κάνει τα στελέχη της Volkswagen να πλέουν σε πελάγη ευτυχίας. Ωστόσο κάθε απόπειρα ανανέωσης του μοντέλου τους δημιουργεί πονοκέφαλο, καθώς το επίπεδο της επιτυχίας δεν συγχωρεί λάθη.
Με αυτά τα δεδομένα, κανείς δεν περίμενε ότι το νέο Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI R-Line θα φέρει την επανάσταση. Αντίθετα, όπως δείχνει και η νέα αισθητική προσέγγιση του αμαξώματος, το μοντέλο είναι εμφανώς καινούριο, αλλά χωρίς σχεδιαστικές ακροβασίες που θα έκαναν το πιστό κοινό της μάρκας να εκπλαγεί -προφανώς δυσάρεστα. Από την άλλη πλευρά, όλες οι αλλαγές έχουν βελτιώσει όχι μόνο το αισθητικό αποτέλεσμα αλλά και την αεροδυναμική, η οποία πλέον έχει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,28 αντί 0.33.
Όλα τα καλά στοιχεία είναι εδώ
Τα πλεονεκτήματα που κατέστησαν το Tiguan σημαιοφόρο της γκάμας της Volkswagen στην παρέλαση των πωλήσεων συνεχίζουν να ενυπάρχουν και στην τρίτη γενιά του: Μεγάλοι χώροι, κορυφαία πρακτικότητα, άψογη εργονομία, υψηλή αντιληπτή ποιότητα και πληθώρα εκδόσεων κινητήρων και εξοπλισμών. Όλα τα παραπάνω σε ένα περιτύλιγμα συμπαγές, με μήκος 4,54 μέτρα και πλάτος 1,86.
Στο πνεύμα της εποχής, οι διαστάσεις των τροχών έχουν πάρει την άγουσα προς τα επάνω, με στάνταρ διάμετρο τις 17 ίντσες και μέγιστη τις 20 -όπως στο Tiguan της δοκιμής. Μια πρακτική που αναβαθμίζει τόσο την αισθητική, όσο επίσης και την οδική συμπεριφορά, αλλά προσθέτει βάρος στους τροχούς και στις αναρτήσεις που καλούνται να διαχειριστούν τα αυξημένα φορτία.
Καμία έκπληξη λοιπόν που το νέο Tiguan είναι περίπου 110 κιλά βαρύτερο από το μοντέλο που αντικαθιστά, στα 1.616 κιλά από τα 1.504 και στην οδήγηση δείχνει κάπως πιο νωθρό -παρότι τα νούμερα αποκαλύπτουν ότι τα καταφέρνει οριακά καλύτερα από το παρελθόν στο πεδίο των επιδόσεων.
Σημείο των καιρών αποτελεί και το εσωτερικό, το οποίο διαθέτει μια ευχάριστα γνώριμη σχεδιαστική μανιέρα, αλλά εντελώς νέα όργανα και εν πολλοίς χειριστήρια. Τα πρώτα είναι πλήρως ψηφιακά, τα δεύτερα ευτυχώς όχι αφής. Η τοποθέτηση της κεντρικής οθόνης του συστήματος πολυμέσων με κλίση προς τον οδηγό αποτελεί μια θετική εξέλιξη, όπως και η σημαντική αύξηση της διαγωνίου της στις 12,9 ίντσες για τη στάνταρ εκδοχή και προαιρετικά στις 15'' . Το interface της αλληλεπίδρασης με τον χρήση παραμένει το γνωστό από την οικογένεια των ID ηλεκτρικών μοντέλων, με την διαφορά ότι πλέον λειτουργεί κατά βάση απρόσκοπτα.
Πιστό στα σύγχρονα τεχνολογικά κελεύσματα, το σύστημα πολυμέσων διαθέτει την ευπρόσδεκτη δυνατότητα του ασύρματου mirroring τηλεφώνων μέσω Android Auto ή Apple CarPlay, δυνατότητα φωνητικού χειρισμού, online σύστημα πλοήγησης και την -όχι άμεσα αλλά σύντομα διαθέσιμη- δυνατότητα επικοινωνίας μέσω ChatGPT, της υπηρεσίας τεχνητής νοημοσύνης που μπορεί να κάνει το σύστημα προσωπικό σας μπάτλερ.
Ο πίνακας οργάνων είναι επίσης ψηφιακός, 10,2 ιντσών, με δυνατότητα παραμετροποίησης και πλήρεις ενδείξεις, ενώ προαιρετικά υπάρχει η δυνατότητα για head up display. Η εργονομία των χειριστηρίων είναι εξαιρετική, ενώ θετική είναι η μετακόμιση αυτού για το αυτόματο κιβώτιο στην κολόνα του τιμονιού. Στο κέντρο της οριζόντιας κονσόλας ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα υπάρχει ένα περιστροφικό χειριστήριο με πιεστικό ομφαλό και την ονομασία Driving Experience Control από το οποίο μπορεί κανείς να επιλέξει είτε τα προγράμματα οδήγησης, είτε την αυξομείωση του ήχου που μεταδίδεται από το σύστημα mutlimedia.
Τα εμπρός καθίσματα είναι εξαιρετικά και με πιστοποίηση για την ανατομική τους σχεδίαση, ενώ διαθέτουν και σύστημα μασάζ στην έκδοση R-Line. Η θέση οδήγησης είναι άμεμπτη, όπως και η ορατότητα, χάρη στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Πολύ ευρύχωρο είναι το αυτοκίνητο και για τους πίσω επιβάτες, ενώ το κάθισμα διαιρείται σε δύο μέρη με λόγο 60:40 και εκτός από την δυνατότητα αναδίπλωσης της πλάτης του, δίνει και αυτή της ολίσθησης. Έτσι, ο μέγιστος όγκος του χώρου αποσκευών σε πενταθέσια διάταξη μπορεί να φτάσει των εντυπωσιακό νούμερο των 652 λίτρων.
Ευπρόσδεκτη επίσης -ειδικά σε ένα αυτοκίνητο το οποίο μπορεί να κινηθεί και εκτός δρόμου- είναι η ύπαρξη ρεζέρβας ανάγκης. Την αξία της οποίας θα αντιληφθείτε όταν ένα ελαστικό πάθει ζημιά «τέρμα θεού» και «διαόλου μάνας» γωνία, χωρίς σήμα στο κινητό και την πλησιέστερη οδική βοήθεια μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά.
Ο εξοπλισμός του μοντέλου της δοκιμής αγγίζει τα όρια της πολυτέλειας, με στοιχεία όπως ο αυτόματος κλιματισμός 3 ζωνών με φίλτρο καθαρισμού αέρα, η ηλεκτρική πόρτα στο χώρο αποσκευών, το μασάζ στα καθίσματα, οι αυτόματες λειτουργίες φώτων/μεγάλης σκάλας/ υαλοκαθαριστήρων, οι 9 αερόσακοι και μια πλήρης σουίτα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης. Στο σημείο αυτό να σημειώσουμε ότι το αυτοκίνητο έχει αξιολογηθεί με την μέγιστη βαθμολογία των πέντε αστέρων από τον ανεξάρτητο ευρωπαϊκό οργανισμό Euro NCAP για την παθητική και την ενεργητική ασφάλεια που προσφέρει.
Στόχος η κορυφαία αποδοτικότητα
Στο νέο Volkswagen Tiguan οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν την τιμητική τους. Εξηλεκτρισμένοι κατά βάση, όπως ο τετρακύλινδρος εν σειρά e-TSI των 1,5 λίτρων του μοντέλου της δοκιμής, που χρησιμοποιεί μια μορφή ήπιας υβριδικής υποβοήθησης. Ταυτόχρονα με αυτή, οι Γερμανοί μηχανολόγοι έχουν ρίξει στη μάχη της αποδοτικότητας και το σύστημα ACT, το οποίο σε συνθήκες χαμηλού φορτίου λειτουργίας του κινητήρα απενεργοποιεί τους δύο κυλίνδρους, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα coasting. Δηλαδή απενεργοποίηση του μοτέρ όταν το αυτοκίνητο ρολάρει, ακόμα και με αρκετά χιλιόμετρα στο κοντέρ.
Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων υπόσχονται αφενός επαρκείς επιδόσεις, αφετέρου μειωμένη κατανάλωση. Η πρώτη συνθήκη υπηρετείται επαρκώς, καθώς ο κατασκευαστής κάνει λόγο για επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,1 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 210 χλμ./ώρα. Η δεύτερη όμως όχι, καθώς ο κινητήρας πιέζεται αρκετά από το υψηλό βάρος και τους τεράστιους τροχούς. Οι 150 ίπποι και τα 250 Nm της ροπής κάνουν ότι μπορούν, αλλά όχι θαύματα.
Σε πραγματικές συνθήκες λοιπόν η ένδειξη κατανάλωσης καυσίμου 8+ λίτρα/100 χλμ. είναι αυτή που θα βλέπει συχνότερα στον υπολογιστή ταξιδιού ο οδηγός. Με τα 6,6 λίτρα που ανακοινώνει ο κατασκευαστής να είναι εφικτά μόνο σε επαρχιακό οδικό δίκτυο ή σε κίνηση στον αυτοκινητόδρομο με χαμηλές ταχύτητες.
Η άνεση, η ηρεμία και η ευκολία με την οποία οδηγείται το Volkswagen Tiguan 1.5 e-TSI 150hp DSG7 R-Line το καθιστούν ιδανικό για κάλυψη μεγάλων αποστάσεων, ενώ και οι επιβάτες απολαμβάνουν το μέγιστο της ευρυχωρίας με βάση την κατηγορία του μοντέλου. Σε πιο απαιτητικές συνθήκες, οι μικρές σχετικά κλίσεις του αμαξώματος και η κορυφαία πρόσφυση από τα ελαστικά δημιουργούν ένα σύνολο ιδιαίτερα ασφαλές και ευχάριστο στην οδήγηση. Για αυτό υπεύθυνα είναι σίγουρα τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ που η Volkswagen ονομάζει DCC Pro και μεταβάλλουν τόσο την απόσβεση συμπίεσης όσο και επαναφοράς, ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης αλλά και την κατάσταση του οδοστρώματος.
Παρότι όμως η ανάρτηση έχει σχεδόν πάντα τη σωστή σκληρότητα και επαρκή ενδοτικότητα, στις εγκάρσιες κακοτεχνίες της ασφάλτου αντιδρά κάπως απότομα -ίσως λόγω των πολύ μεγάλων τροχών. Μια δοκιμή στο μέλλον με τροχούς 18'' ή 19'' ίσως δώσει την απάντηση σε αυτό το φαινόμενο. Το οποίο όμως δεν αρκεί να αμαυρώσει την εξαιρετική συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε όλες τις υπόλοιπες συνθήκες.
Πήρε τη σκυτάλη και τρέχει
Δεν αναμέναμε να εντυπωσιαστούμε από το Volkswagen Tiguan 1.5 e-TSI 150hp DSG7 R-Line, γνωρίζοντας πολύ καλά και τις προηγούμενες γενιές του. Το αυτοκίνητο είναι προσεκτικά εξελιγμένο όχι για να προκαλεί ακραία συναισθήματα, αλλά για να καλύπτει σφαιρικά και αποτελεσματικά ανάγκες. Είναι μάλιστα... εντυπωσιακό το πόσο συγκροτημένα και επιτυχημένα εκτελεί την αποστολή του.
Εξαιρετικό από κάθε άποψη ως οικογενειακό αυτοκίνητο και πλέον με τέσσερα χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, παίρνει τη σκυτάλη από το προηγούμενο μοντέλο χωρίς να χάσει μέτρο και στοχεύει πολύ ψηλά στην κατάταξη της κατηγορίας του. Με κόστος που στη βασική έκδοση εξοπλισμού του ήπια υβριδικού κινητήρα των 1.5 λίτρων 150 ίππων ξεκινά από τις 37.900 ευρώ και κορυφώνεται στις 42.500 ευρώ της έκδοσης R-Line της δοκιμής, τοποθετείται σωστά απέναντι στον ανταγωνισμό και έχει τα φόντα να αντιμετωπίσει κάθε αντίπαλο.
Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!