Test Drive Hyundai Kona 1.6 Turbo 198 PS: Η σημαία ψηλά

Test Drive Hyundai Kona 1.6 Turbo 198 PS: Η σημαία ψηλά

Test Drive Hyundai Kona 1.6 Turbo 198 PS: Η σημαία ψηλά
Στην εποχή των υβριδικών και ηλεκτρικών SUV η Hyundai παρέχει στο κοινό την εναλλακτική ενός δυνατού βενζινοκινητήρα και μάλιστα με μηχανικό κιβώτιο.

Εμφάνιση που σε κερδίζει με την πρώτη ματιά, χώροι που απολαμβάνεις κάθε μέρα, τεχνολογίες αιχμής και πλούσια γκάμα κινητήρων. Αυτά είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του Hyundai Kona δεύτερης γενιάς. Στο gMotion έχουμε οδηγήσει όλες τις εκδόσεις του, από την αμιγώς ηλεκτρική έως την υβριδική και τις συμβατικές βενζίνης.

Στις τελευταίες συγκαταλέγεται αυτή με τον 1.6 turbo 198 ίππων και το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Με το πακέτο σχεδίασης και εξοπλισμού N Line, το συγκεκριμένο Kona είναι η πρόταση για όσους εξακολουθούν να δίνουν προτεραιότητα στις επιδόσεις και την οδηγική απόλαυση.

Hyundai Kona

Το νέο Hyundai Kona μπορεί θεωρητικά να υπάγεται στα B-SUV, έχει όμως μεγαλώσει τόσο σε διαστάσεις που «φλερτάρει» με την κατηγορία C-SUV. Το μήκος του αμαξώματος φθάνει τα 4,35 μέτρα (+17,5 εκατοστά σε σχέση με το προηγούμενο), το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 2,5 εκατοστά και το μεταξόνιο κατά 6 εκατοστά (στα 2,66 μέτρα), με αποτέλεσμα οι επιβάτες να απολαμβάνουν μεγαλύτερους χώρους. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 466 λίτρα και καλύπτει τις ανάγκες ακόμα και οικογενειών με τέσσερα μέλη.

Σχεδιαστικά, κύριο χαρακτηριστικό και του Kona 1.6T 198 PS είναι η λεπτή λωρίδα για τα εμπρός φωτιστικά σώματα. Ανάλογη είναι η εικόνα του πίσω μέρους, που θυμίζει αρκετά το Ioniq 5. Η άνεση είναι αυτή που χαρακτηρίζει την καμπίνα των επιβατών. Το ψηφιακό ταμπλό αποτελείται από δύο οθόνες 12,3 ιντσών, ενώ οι κόκκινες ραφές και ο συνδυασμός δέρματος και αλκαντάρα αποτελούν σπορ... πινελιές στον καμβά του Kona.

Hyundai Kona

Στο νέο Kona η Hyundai ενσωματώνει μία πλούσια γκάμα τεχνολογιών, η ενημέρωση λογισμικού εξ αποστάσεως (Over-the-Air software updates), η ανίχνευση της κατάστασης του οδηγού μέσω κάμερας (Driver Status Monitor), η στάθμευση χωρίς παρουσία του οδηγού, η ημιαυτόνομη οδήγηση και άλλα.

Revoil

Ο οδηγός του Kona κάθεται ψηλά και απολαμβάνει καλή περιμετρική ορατότητα, χάρη και στην οριζόντια σχεδίαση του ταμπλό. Τα σπορ καθίσματα της έκδοσης N Line παρέχουν καλή στήριξη, ενώ αποδείχθηκαν και άνετα μετά από αρκετές ώρες οδήγησης. Ιδιαίτερα θετική κρίνεται η ύπαρξη διακοπτών για το σύστημα διζωνικού κλιματισμού, που επιτρέπουν την άμεση πρόσβαση σε αυτόν χωρίς αναζήτηση στα μενού.

Hyundai Kona

Το Kona 1.6 turbo 198 PS καταφέρνει να είναι ευέλικτο στην πόλη και παράλληλα άνετο στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο. Εκεί απολαμβάνεις την εξαιρετική του κύλιση, με τους μόνους θορύβους που γίνονται αντιληπτοί στο εσωτερικό να προέρχονται από την αεροδυναμική αντίσταση στις υψηλές ταχύτητες. Η Hyundai δηλώνει επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε 8,7 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 210 χλμ/ώρα.

Hyundai Kona

Σε επαρχιακό δρόμο με ανωφέρειες – κατωφέρειες και συνεχείς στροφές θα εκτιμήσεις την ελαστικότητα του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα, το καλό σε αίσθηση 6άρι κιβώτιο και το γρήγορο τιμόνι. Οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, τα επίπεδα πρόσφυσης υψηλά και – χωρίς να είναι ένα σπορ SUV – το προσθιοκίνητο Kona με τον 1.6 βενζίνης καταφέρνει να ικανοποιεί συνολικά τον οδηγό με τη συμπεριφορά του σε κάθε διαδρομή. Αν παρασυρθείς πάντως θα δεις την κατανάλωση να φλερτάρει με διψήφιο αριθμό λίτρων ανά 100 χλμ. Θα θέλαμε πάντως η συγκεκριμένη έκδοση να εξοπλίζεται με ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα (αντί για ημιάκαμπτο άξονα).

Μπορεί τα 32.090 ευρώ της έκδοσης N Line των 198 ίππων με το μηχανικό κιβώτιο να φαντάζουν αρκετά, όμως αν αντιπαραθέσουμε την πρόταση της Hyundai με τον ανταγωνισμό τότε το Kona κερδίζει σε αρκετά σημεία. Είναι ευρύχωρο, όμορφο, πλούσιο σε εξοπλισμό, με σπορ λεπτομέρειες στην έκδοση N Line και σβέλτο με τον 1.6 turbo. Όσοι προτιμήσουν το αυτόματο κιβώτιο θα κληθούν να αποταμιεύσουν επιπλέον 3.000 ευρώ.

Hyundai Kona

Photo Credits: Gazzetta, Hyundai

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!