Suzuki Burgman: Υδρογονοκίνητο scooter προ των πυλών

Νίκος Βιτσιλάκης
Suzuki Burgman: Υδρογονοκίνητο scooter προ των πυλών
Η Suzuki εξετάζει την πρακτική εφαρμογή της χρήσης υδρογόνου στις μοτοσικλέτες δοκιμάζοντας μια νέα διάταξη σε ένα ειδικά τροποποιημένο Burgman.

Τo νέο δεν είναι ακριβώς νέο, καθόσον είναι γνωστό πως η Suzuki από το 2017 πειραματίζεται με ένα πρωτότυπο Burgman 400 που καίει υδρογόνο, πρόσφατα όμως ήρθαν στο φως κάποιες νέες πατέντες που αποδεικνύουν πως το όλο πείραμα προχωράει. Για την ακρίβεια, η Suzuki έκανε πριν λίγες ημέρες μια νέα αίτηση διπλώματος ευρεσιτεχνίας για το υδρογονοκίνητο scooter της, επιδεικνύοντας σημαντικές αλλαγές σε σχέση με το πρωτότυπο που ξέραμε. Ο όλος σχεδιασμός αντιμετώπισε προκλήσεις όσον αφορά στην αποθήκευση του καυσίμου υδρογόνου μέσα σε ένα συμβατικό πλαίσιο scooter εμπορίου.

Suzuki

Το νέο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας αποκαλύπτει μια μετατόπιση της δεξαμενής υδρογόνου σε σχέση με ότι είχαμε δει στο πλέον πρόσφατο πρωτότυπο (Οκτ 2023), με μια παράλληλη διαμόρφωσή της σε διπλή. Τα αρχικά σχέδια αφορούσαν σε μια μεγάλη κυλινδρική δεξαμενή, που ήταν τοποθετημένη χαμηλά στο διαμήκη άξονα κάτω από τη σέλα και τα πόδια του οδηγού, αλλά αυτή η εφαρμογή είχε σαν συνέπεια την επιμήκυνση του μεταξόνιου κατά 22,2 ολόκληρα εκατοστά. Αυτό προφανώς είχε επιπτώσεις στην οδική συμπεριφορά του Burgman, οπότε πίσω στα σχεδιαστήρια για τους τεχνικούς της Suzuki προκειμένου να φτάσουν στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

Δύο αντί μία

Η νέα πατέντα της Suzuki μας δείχνει δύο ξεχωριστές -πάντα κυλινδρικές- δεξαμενές αποθήκευσης του υδρογόνου, μία τοποθετημένη υπό κλίση 45 μοιρών κάτω από το λαιμό του scooter και μία δεύτερη στο πίσω μέρος κάτω από τη θέση του συνεπιβάτη. Με τον τρόπο αυτό όλα τα δομικά στοιχεία του οχήματος έμειναν απαράλλακτα, όπως επίσης και τα γεωμετρικά του χαρακτηριστικά. Αυτή η χωροδιάταξη έχει και τα μειονεκτήματά της βέβαια, καθόσον δεν έχει μείνει αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα. Οι μηχανικοί της Suzuki είχαν επίσης να αντιμετωπίσουν ζητήματα θερμικής διαχείρισης και για αυτόν το λόγο ενσωμάτωσαν στο ψυγείο έναν αεροδυναμικό εκτροπέα προκειμένου να κατευθύνει το ζεστό αέρα μακριά από τη μπροστινή δεξαμενή υδρογόνου.

 

SuzukiSuzuki

Στάνταρ ο κινητήρας

Δεν υπάρχει σύστημα κυψέλης καυσίμου, ο κινητήρας είναι αυτούσιος του βενζινοκίνητου Burgman 400, έχοντας απλά δεχθεί τις κατάλληλες μετατροπές προκειμένου να καταναλώνει υδρογόνο και συνεχίζει να λειτουργεί με άμεσο ψεκασμό στην τροφοδοσία του. Αυτή η εξέλιξη είναι μέρος της συνεχιζόμενης συνεργασίας της Suzuki με την κοινοπραξία HySE (Hydrogen Small mobility & Engine technology), η οποία περιλαμβάνει τους τέσσερις μεγάλους κατασκευαστές μοτοσυκλετών της Ιαπωνίας και την Toyota. Η ομάδα στοχεύει να καθιερώσει το υδρογόνο ως βιώσιμη πηγή καυσίμου για οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Suzuki

Αν και ο νέος σχεδιασμός επιδεικνύει μια σημαντική πρόοδο, εξακολουθούν να υπάρχουν προκλήσεις όσον αφορά στις απαιτήσεις αποθήκευσης υδρογόνου σε υψηλή πίεση. Καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία διερευνά εναλλακτικές επιλογές καυσίμου, το τελευταίο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της Suzuki καταδεικνύει τις συνεχείς προσπάθειες να κάνει τα οχήματα που κινούνται με υδρογόνο πιο πρακτικά για καθημερινή χρήση. Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι οι αιτήσεις για διπλώματα ευρεσιτεχνίας δεν μεταφράζονται πάντα απευθείας σε μοντέλα παραγωγής και ενδέχεται να απαιτούνται περαιτέρω βελτιώσεις πριν ένα τέτοιο όχημα φτάσει στην αγορά.

Φωτογραφίες: Suzuki

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!