Volvo: «Δεν είμαστε δογματικοί με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα»
Στο πλαίσιο της 90/90 Day της Volvo που πραγματοποιήθηκε στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας για την αποκάλυψη του ανανεωμένου XC90 και του EX90 σε δημοσιογράφους από όλο τον κόσμο, ήταν προφανές ότι η συνέχιση της παραγωγής του XC90 έχει να κάνει με την -εκφρασμένη άλλωστε- αναθεώρηση του στόχου της Volvo προς την πλήρη υιοθέτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπαταρίας έως το 2030. Καθώς λοιπόν είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με τον Διευθυντή Τεχνολογίας την σουηδικής μάρκας, τον Άντερς Μπελ, η συζήτηση ξεκίνησε ακριβώς από αυτό το θέμα.
Ο κορυφαίος μηχανολόγος της Volvo, με έξι χρόνια θητεία σε αντίστοιχη θέση στην Tesla στις ΗΠΑ και στο Βερολίνο, μας εξήγησε γιατί διατηρήθηκε στη γκάμα των μοντέλων το XC90 παρά την παρουσίαση της αμιγώς ηλεκτρικής ναυαρχίδας EX90, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην τρίτη γενιά ηλεκτρικών μοντέλων της Volvo που έπεται σύντομα, αλλά και στις δυνατότητες ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου να εξελίσσεται συν τω χρόνω. Ο Άντερς Μπελ, στην ερώτηση γιατί δόθηκε παράταση ζωής στο XC90 plug in hybrid αλλά και στις εκδόσεις με τους ήπια υβριδικούς κινητήρες B5 και B6, ανάφερε:
«Δεν μπορούμε να είμαστε δογματικοί, πρέπει να προσαρμοζόμαστε στις απαιτήσεις της αγοράς. Υπάρχουν χώρες στην Ευρώπη και στην Αμερική όπου η ηλεκτροκίνηση προχωρά με πιο αργά βήματα από ότι για παράδειγμα στη Νορβηγία, τη Σουηδία ή την Ολλανδία. Δεν θέλουμε λοιπόν ο οδηγός που επιθυμεί να αγοράσει ένα Volvo, να μην έχει μεσοπρόθεσμα και την επιλογή ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης».
«Ταυτόχρονα όμως, παράλληλα με τα 5 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που πλέον διαθέτουμε στην αγορά, εξελίσσουμε όλα τα νέα μας αυτοκίνητα, όπως το επερχόμενο ES90, ως αμιγώς ηλεκτρικά. Εμείς θα είμαστε έτοιμοι το 2030 να προσφέρουμε όλα μας τα μοντέλα ως αμιγώς ηλεκτρικά. Αν ωστόσο σε κάποιες σημαντικές αγορές οι υποδομές φόρτισης ή η άποψη του κοινού δεν ευνοούν την ηλεκτροκίνηση, θα πρέπει να μπορούμε να προσφέρουμε και κάποιες εναλλακτικές λύσεις».
Στη συζήτησή μας αναφέρθηκε επίσης η όλο και μεγαλύτερη σημασία του λογισμικού στην εξέλιξη των αυτοκινήτων. Ο Μπελ μας είπε σχετικά:
«Τα αυτοκίνητα δεν είναι υπολογιστές με τροχούς, αλλά το λογισμικό παίζει πλέον σημαντικό ρόλο στην απόδοσή τους -και στο μέλλον θα παίξει ακόμα μεγαλύτερο. Ένα αυτοκίνητο εξελίσσεται πλέον συνεχώς με over the air αναβαθμίσεις λογισμικού, όπως τα smartphones και οι υπολογιστές, για να γίνεται πιο ασφαλές, πιο οικονομικό και πιο αποδοτικό με το πέρασμα του χρόνου. Στο μέλλον αυτή η τάση θα είναι ακόμα πιο έντονη και το θετικό είναι ότι μετά από 2-3 χρόνια κατοχής ενός αυτοκινήτου, αυτό θα είναι πολύ καλύτερο από την ημέρα που το αγοράσαμε».
Κλείσαμε τη συζήτησή μας με τον Μπελ, θέτοντας την ερώτηση κατά πόσο ένα Volvo χρησιμοποιεί έτοιμη τεχνολογία της μητρικής Geely, ή σχεδιάζεται και εξελίσσεται αυτόνομα. Το στέλεχος της Volvo ήταν διαφωτιστικό: «Τα Volvo σχεδιάζονται και κατασκευάζονται από εμάς. Υπάρχει η δυνατότητα χρήσης μερών από κοινούς προμηθευτές, όπως για παράδειγμα οι μπαταρίες. Από την άλλη πλευρά το πλαίσιο, οι ηλεκτρικοί κινητήρες, το λογισμικό, οι αναρτήσεις και το σύνολο σχεδόν κάθε μοντέλου εξελίσσεται από την Volvo. Η Volvo μάλιστα διαμοιράζει τεχνολογία και σε μάρκες όπως η Polestar και η Lync&Co που ανήκουν στη μητρική Geely».
«Εμείς στη Volvo εξελίσσουμε πλέον την πλατφόρμα SPA3, η οποία θα αποτελεί τη βάση όλων των μελλοντικών μας ηλεκτρικών μοντέλων και θα χρησιμοποιηθεί αρχικά στο αμιγώς ηλεκτρικό μεσαίο SUV EX60. Αυτή η πλατφόρμα θα χρησιμοποιεί ένα τεχνολογικό υπόβαθρο κλειστού βρόγχου (closed loop), μια καινοτομία που θα μας οδηγήσει σε αυτοκίνητα τα οποία θα ενσωματώνουν τεχνολογίες αιχμής εύκολα και άμεσα, ακόμα και όταν έχουν αφήσει τη γραμμή παραγωγής για πολλά χρόνια. Ταυτόχρονα, όλα τα συστήματά τους και το λογισμικό θα αλληλεπιδρούν, ώστε να συνεργάζονται ακαριαία και να προσαρμόζονται ως μια ενότητα σε κάθε μελλοντική αναβάθμιση».
Το αμέσως επόμενο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας που αναμένεται να ενταχθεί στη γκάμα της είναι το premium σεντάν ES90, το οποίο θα αποκαλυφθεί επίσημα το Μάρτιο του 2025 στη Στοκχόλμη και θα βασίζεται στην πλατφόρμα SPA2 (Scalable Product Architecture 2), την ίδια με του EX90.
Photo Credit: Volvo/gmotion
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!