Αττική Οδός: Με τι ποσό παραχωρήθηκε στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, πώς διαμορφώνονται τα διόδια

Κώστας Μπιτσικώκος
Αττική Οδός: Με τι ποσό παραχωρήθηκε στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, πώς διαμορφώνονται τα διόδια
Υπεγράφη η σύμβαση παραχώρησης του αστικού αυτοκινητόδρομου για διάστημα 25 ετών.

Στο Νομισματικό Μουσείο πραγματοποιήθηκε η τελετή υπογραφής της σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού. Η σύμβαση υπεγράφη από το Ελληνικό Δημόσιο, του ΤΑΙΠΕΔ, την εταιρεία ΝΕΑ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ Μ.Α.Ε. και τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. Η τελευταία ανακηρύχθηκε Προτιμητέος Επενδυτής στον σχετικό διαγωνισμό που είχε διενεργήσει το ΤΑΙΠΕΔ, έναντι οικονομικού ανταλλάγματος 3,27 δισ. ευρώ. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη σε αξία σύμβασης παραχώρησης που έχει υπογραφεί ποτέ στην Ελλάδα.

Τι ποσό θα καταβάλλει κάθε χρόνο ο παραχωρησιούχος στο ΤΑΙΠΕΔ

Ο Παραχωρησιούχος, που θα αναλάβει για 25 έτη τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού, πέραν του εφάπαξ οικονομικού ανταλλάγματος, θα αποδίδει ετησίως στο ΤΑΙΠΕΔ ποσοστό που θα ανέρχεται σε 7,5% επί των πάσης φύσεως εσόδων από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου. Προβλέπονται περαιτέρω επενδύσεις και δαπάνες αναβαθμίσεων και εκσυγχρονισμού ύψους 380 εκατ. ευρώ στο σύνολο διάρκειας της παραχώρησης.

Αττική Οδός

Τα επόμενα βήματα της διαδικασίας περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων την κύρωση της Σύμβασης Παραχώρησης από τη Βουλή, το χρηματοοικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής με την εφάπαξ καταβολή του τιμήματος και την εκπλήρωση όλων των συμβατικών προϋποθέσεων παράδοσης-παραλαβής.

 

Το αντίτιμο των διοδίων για τα αυτοκίνητα

Με τη νέα σύμβαση παραχώρησης, το αντίτιμο των διοδίων για τα οχήματα κατηγορίας 2 μειώνεται σε 2,50 ευρώ από 2,80 ευρώ.

Πόσα οχήματα κυκλοφορούν στην Αττική Οδό

Η μέση ημερήσια κίνηση κατά το τέλος του 2022 είχε ήδη ξεπεράσει τα προ-πανδημίας επίπεδα, με τον αυτοκινητόδρομο να σημειώνει μια μέση ετήσια αύξηση κυκλοφορίας της τάξης του 4% τα τελευταία 10 χρόνια. Πλέον η μέση ημερήσια κυκλοφορία ανέρχεται σε 270.000 οχήματα.

«Η συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα μπορεί να είναι ωφέλιμη και για τα δύο μέρη, μέσα σε ένα πλαίσιο το οποίο να καλύπτει, από τη μια πλευρά, το δημόσιο συμφέρον, μέσω της χρηματοδότησης, της λειτουργίας και της συντήρησης του αυτοκινητόδρομου και, από την άλλη πλευρά, να εξασφαλίζει ένα λογικό κέρδος στον ιδιωτικό φορέα, μέσω της εκμετάλλευσης του οδικού άξονα. Ως Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια για την προστασία των δημόσιων υποδομών και για τη διασφάλιση της ομαλής και αποτελεσματικής λειτουργίας του συστήματος μεταφορών, με πρώτη προτεραιότητα την ασφάλεια των χρηστών», ανέφερε ο Χρήστος Σταϊκούρας.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!