Η νέα Porsche Macan ήρθε στη χώρα μας σε όλες τις εκδόσεις
Η επίσημη παρουσίαση της νέας αμιγώς ηλεκτρικής Macan, πραγματοποιήθηκε από την Porsche Greece, μέλος του Ομίλου ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ, στο Four Seasons Astir Palace Hotel Athens. Η εκδήλωση ανέδειξε τη στρατηγική κατεύθυνση της Porsche στην ηλεκτροκίνηση, με τη νέα Macan να ενσαρκώνει τη δέσμευση της μάρκας για κορυφαίες επιδόσεις και βιωσιμότητα.
Το ηλεκτρικό SUV ξεχωρίζει με αυτονομία έως 613 χιλιόμετρα και ισχύ 516 ίππων, εδραιώνοντας τη θέση του ως σύμβολο τεχνολογικής καινοτομίας και πολυτέλειας. Η τεχνολογία Premium Platform Electric και η αεροδυναμική σχεδίαση προσφέρουν μέγιστη αποδοτικότητα, ενώ το δυναμικό Porsche Driver Experience εξασφαλίζει μοναδική οδηγική απόλαυση.
Η νέα Porsche Macan
Δέκα χρόνια μετά την κυκλοφορία της στην αγορά η Porsche Macan υποδέχεται τη δεύτερη γενιά μοντέλων της, που αυτήν τη φορά είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Χάρη στον προοδευτικό, διαχρονικό σχεδιασμό τους, τις χαρακτηριστικές επιδόσεις, τη μεγάλη αυτονομία και την εξαιρετική πρακτικότητα στην καθημερινή χρήση, η νέα Macan ικανοποιεί στο έπακρο τις απαιτήσεις των πελατών της Porsche που επιλέγουν ένα SUV.
Αισθητικά, η ήπια κλίση του καπό και οι έντονες γραμμές των φτερών προσδίδουν στη βασική έκδοση του SUV, με μήκος 4,784 μέτρα, πλάτος 1,938 μέτρα και ύψος 1,622 μέτρα, δυναμική εμφάνιση ακόμη και όταν είναι σε στάση. Η νέα Macan διατίθεται με τροχούς έως 22’’ με ελαστικά διαφορετικών διαστάσεων μπροστά και πίσω. Σε συνδυασμό με τις πόρτες χωρίς πλαίσιο και τα χαρακτηριστικά πλαϊνά, το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο με εξαιρετικά κομψό, σπορ σχεδιασμό. Οι ώμοι του αυτοκινήτου είναι τονισμένοι προσδίδοντας στο πίσω μέρος του εντυπωσιακά «μυώδη» εμφάνιση. Το λογότυπο της Porsche είναι πλέον τοποθετημένο κεντρικά στο πίσω μέρος με εμβληματικό 3D φωτισμό.
Χάρη στην τεχνολογία Porsche Active Aerodynamics (PAA) με στοιχεία ενεργητικής και παθητικής αεροδυναμικής και συντελεστή οπισθέλκουσας 0,25, η νέα Macan είναι ένα από τα πλέον αεροδυναμικά SUV στην αγορά – με θετικό αντίκτυπο στην αυτονομία και την κατανάλωση ενέργειας. Το σύστημα PAA περιλαμβάνει το ενεργό πίσω spoiler, τα ενεργά πτερύγια ψύξης στις μπροστινές εισαγωγές αέρα και τα εύκαμπτα καλύμματα στο πλήρως στεγανοποιημένο κάτω μέρος του αμαξώματος. Οι αεραγωγοί κάτω από τη μονάδα προβολέων σε συνδυασμό με το χαμηλωμένο μπροστινό βελτιώνουν τη ροή του αέρα. Στο πίσω μέρος, οι εκλεπτυσμένες άκρες και ο διαχύτης με τα πτερύγια εγγυώνται βελτιωμένη αεροδυναμική.
Με τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση εξοικονομήθηκε περισσότερος χώρος αποσκευών στο εσωτερικό της Macan. Ανάλογα με το μοντέλο και τον εξοπλισμό, η χωρητικότητα πίσω από το ενιαίο κάθισμα φτάνει τα 540 λίτρα. Επιπλέον, υπάρχει ένας δεύτερος χώρος αποσκευών μπροστά, με χωρητικότητα 84 λίτρα. Συνολικά προστίθενται 127 λίτρα χώρου αποσκευών σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Όταν η πλάτη των πίσω καθισμάτων πέσει τελείως, η χωρητικότητα του πίσω χώρου αποσκευών μπορεί να φτάσει τα 1.348 λίτρα. Στον εξαιρετικά πρακτικό σχεδιασμό της Macan έρχεται να προστεθεί η μέγιστη ικανότητα ρυμούλκησης έως 2.000 kg.
Η Macan διαθέτει τελευταίας τεχνολογίας ψηφιακά συστήματα και λειτουργικό σχεδιασμό με έως και τρεις οθόνες, στις οποίες περιλαμβάνεται η ανεξάρτητη κυρτή οθόνη 12,6’’ του πίνακα οργάνων και η κεντρική οθόνη 10,9’’. Για πρώτη φορά, ο συνεπιβάτης μπορεί πλέον να βλέπει πληροφορίες, να προσαρμόζει ρυθμίσεις στο σύστημα infotainment ή να κάνει video streaming μέσω της δικής του προαιρετικής οθόνης 10,9’’ ενώ το αυτοκίνητο είναι εν κινήσει. Για πρώτη φορά, η τεχνολογία Porsche Driver Experience περιλαμβάνει επίσης μια οθόνη προβολής στο παρμπρίζ με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας. Στοιχεία εικονικής πραγματικότητας, όπως βέλη πλοήγησης, ενσωματώνονται οπτικά στον πραγματικό κόσμο με απόλυτη αρμονία. Η εικόνα εμφανίζεται στον οδηγό σε απόσταση 10 m και αντιστοιχεί στις διαστάσεις μιας οθόνης 87 ιντσών.
Εκδόσεις και τιμές της νέας Porsche Macan
Η νέα Macan διατίθεται πλέον στην Ελλάδα σε όλες τις εκδόσεις της , οι οποίες είναι τέσσερις: Macan, Macan 4, Macan 4S και Macan Turbo.
Το εισαγωγικό μοντέλο της νέας Macan διαθέτει έναν κινητήρα στον πίσω άξονα με ισχύ 340 ίππων (250 kW). Σε συνδυασμό με το σύστημα Launch Control, η Macan παράγει έως και 360 ίππους (265 kW), ενώ η μέγιστη ροπή της αγγίζει τα 563 Nm. Στην επιτάχυνση από στάση, η Macan φτάνει τα 100 km/h σε 5,7 δευτερόλεπτα και η τελική της ταχύτητα αγγίζει τα 220 km/h. Η έκδοση αυτή του μοντέλου προσφέρει και τη μεγαλύτερη αυτονομία με μια φόρτιση, που μπορεί να φτάσει στα 641 χιλιόμετρα, βάσει της μέτρησης WLTP σε συνδυασμένο κύκλο. Το κόστος της Macan ξεκινά από τα 86.300 ευρώ.
Η Macan 4, δεύτερη τη τάξει στη γκάμα του μοντέλου, διαθέτει από έναν ηλεκτρικό κινητήρα σε κάθε άξονα με μέγιστη ισχύ που φτάνει τους 408 ίππους με τη χρήση του launch control και ροπή 650 Nm. Και στην περίπτωσή της η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 220 km/h, ενώ η επιτάχυνση από στάση έως τα 100 km/h διαρκεί μόλις 5,2 δευτερόλεπτα. Οι τιμές της έκδοσης 4 ξεκινούν από τα 89.950 ευρώ.
Η Macan 4S διαθέτει έναν νέο κινητήρα στον πίσω άξονα κκαι μαζί με τον κινητήρα του μπροστινού άξονα που χρησιμοποιείται επίσης στην Macan 4 και την Turbo, αυτό έχει ως αποτέλεσμα απόδοση 448 ίππων (330 kW). Με ένα μικρής διάρκειας overboost φτάνει τους 516 ίππους (380 kW). Με το σύστημα Launch Control, η μέγιστη ροπή φτάνει 820 Nm. Οι τιμές των επιδόσεων είναι αντίστοιχα εντυπωσιακές: με το σύστημα Launch Control, η Macan 4S ολοκληρώνει την τυπική επιτάχυνση από τα 0 έως τα
100 km/h σε 4,1 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική της ταχύτητα αγγίζει τα 240 χλμ./ώρα. Για την αγορά της 4S, υπολογίστε τουλάχιστον 97.160 ευρώ.
Το κορυφαίο μοντέλο στη γκάμα, η Macan Turbo, διαθέτει δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη αερανάρτηση και μέγιστη απόδοση ισχύος 639 ίππους. Η μέγιστη ροπή είναι 1.130 Nm, διασφαλίζοντας εξαιρετικές επιδόσεις. Η Macan Turbo επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε μόλις 3,3 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει στα 260 km/h. Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα διαχείρισης πρόσφυσης Porsche Traction Management (ePTM) λειτουργεί σχεδόν πέντε φορές ταχύτερα από ένα συμβατικό σύστημα τετρακίνησης, ενώ η κατανομή της τετρακίνησης ελέγχεται από το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Το σύστημα κατανομής ροπής Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα, συνδράμει στην πρόσφυση, την ευστάθεια οδήγησης και την πλευρική δυναμική της Macan Turbo. Το κόστος της έκδοσης αυτής είναι 122.769 ευρώ.
Τα μοντέλα Macan με αερανάρτηση – περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό της Turbo – διαθέτουν το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης ανάρτησης Porsche Active Suspension Management (PASM) που μπορεί επίσης να συνδυαστεί προαιρετικά με την ανάρτηση με ατσάλινα ελατήρια. Το σύστημα PASM διαθέτει επίσης αμορτισέρ με τεχνολογία δύο βαλβίδων. Η πιο διευρυμένη διάταξη των αμορτισέρ εγγυάται μεγαλύτερη άνεση αλλά και βελτιωμένες επιδόσεις. Έτσι οι διαφορές μεταξύ των προγραμμάτων οδήγησης γίνονται ακόμη πιο εύκολα αντιληπτές.
Για πρώτη φορά, η Macan διαθέτει προαιρετικό σύστημα διεύθυνσης στον πίσω άξονα, με μέγιστη γωνία διεύθυνσης πέντε μοιρών. Το συγκεκριμένο σύστημα επιτρέπει μικρό κύκλο στροφής 11,1 μέτρα μέσα στην πόλη και κατά την εκτέλεση ελιγμών, ενώ ταυτόχρονα παρέχει εξαιρετική οδηγική ευστάθεια σε υψηλότερες ταχύτητες, υποβοηθούμενο από το σύστημα διεύθυνσης μπροστινού άξονα με την εγγυημένη ακρίβεια μιας Porsche.
Οι ηλεκτροκινητήρες όλων των μοντέλων τροφοδοτούνται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου στο κάτω μέρος του αμαξώματος, με μικτή χωρητικότητα 100 kWh, από τα οποία μπορούν να αξιοποιηθούν ενεργά έως και 95 kWh. Η μπαταρία υψηλής τάσης είναι κεντρικό στοιχείο του νέου πλαισίου με την ονομασία Premium Platform Electric (PPE) με αρχιτεκτονική 800 V, την οποία η Porsche χρησιμοποιεί για πρώτη φορά στη νέα Macan.Η αρχιτεκτονική 800 V της πλατφόρμας Premium Platform Electric (PPE) επιτρέπει φόρτιση με συνεχές ρεύμα έως 270 kW. Η μπαταρία υψηλής τάσης μπορεί να φορτιστεί από το 10% έως το 80% σε περίπου 21 λεπτά, σε κατάλληλο σταθμό ταχυφόρτισης.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!