Honda V3: Hλεκτρικό τούρμπο για πρώτη φορά σε μοτοσικλέτα (vid)

Νίκος Βιτσιλάκης
Honda V3: Hλεκτρικό τούρμπο για πρώτη φορά σε μοτοσικλέτα (vid)
Με έναν τετράχρονο κινητήρα V3 75° εξοπλισμένο με ηλεκτρικό συμπιεστή για πρώτη φορά σε μοτοσικλέτα, η Honda μάς αποκαλύπτει πώς θα κινούνται μελλοντικά τα υψηλού κυβισμού μοντέλα της.

Παρά το γεγονός της άνευ πραγματικών νέων μοτοσικλετών παρουσία της στην έκθεση του Μιλάνου, η Honda δημιούργησε αίσθηση στο κοινό με την αποκάλυψη ενός κινητήρα που σηκώνει πολλή συζήτηση. Δεν είναι μόνο η ασυνήθιστη διάταξη V σε τρικύλινδρο μηχανικό σύνολο αλλά η λειτουργία του με υποβοήθηση ηλεκτρικού συμπιεστή, που καλείται να προσφέρει όλη του τη ροπή ανεξάρτητα από τις στροφές του κινητήρα. Στην ουσία δηλαδή καταργεί την υστέρηση (turbo lag) στην απόκριση του γκαζιού.

Honda V3

Όπως δηλώνει η Honda, αυτός ο κινητήρας αναπτύχθηκε πρόσφατα για μοτοσικλέτες μεγάλου κυβισμού και συνδυάζει μικρές διαστάσεις με κορυφαίες επιδόσεις. Παράλληλα αποτελεί μια καινοτόμο σκέψη για το πώς θα μπορούσε να είναι η επόμενη γενιά των υψηλής απόδοσης κινητήρων εσωτερικής καύσης (ICE).

Honda V3

 

Αυτός ο σχεδιασμένος από λευκή κόλα χαρτί V3 διαθέτει τον πρώτο ηλεκτρικό συμπιεστή στον κόσμο για μοτοσικλέτες, ο οποίος είναι σε θέση να ελέγχει τη συμπίεση του αέρα εισαγωγής ανεξάρτητα από τις στροφές του κινητήρα, πράγμα που σημαίνει ότι η ροπή υψηλής απόκρισης μπορεί να αποδοθεί ακόμη και από τους χαμηλότερους ρυθμούς περιστροφής των εμβόλων του. Η διάταξή του φέρει δύο κυλίνδρους μπροστά και έναν πίσω, ενώ τον βλέπουμε τοποθετημένο σε ένα πλαίσιο χωροδικτύωμα με μονόμπρατσο ψαλίδι.

Honda V3

Η τελευταία φορά που η Honda είχε χρησιμοποιήσει κινητήρα V3 ήταν στα μέσα της δεκαετίας του 1980, συγκεκριμένα στο δίχρονο NS400R. Και τώρα, 40 χρόνια μετά και σε έναν εντελώς διαφορετικό κόσμο, οι δυνατότητες αυτής της νέας δημιουργίας είναι προφανείς και αφορούν στα μοντέλα μαζικής παραγωγής της εταιρείας που θα ακολουθήσουν μέσα στα επόμενα χρόνια. Λέτε να αποτελέσει και τη βάση για τη μοτοσικλέτα του MotoGP όταν αλλάξουν οι κανονισμοί και από τα 1000 πάμε στα 850 κυβικά το 2027; Ίδωμεν...

Φωτογραφίες: Honda

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!