F1 - Η FIA έδωσε εξηγήσεις για την ποινή στον Νόρις και την είσοδο του Αυτοκινήτου Ασφαλείας

Στάθης Κοκκορόγιαννης
F1 - Η FIA έδωσε εξηγήσεις για την ποινή στον Νόρις και την είσοδο του Αυτοκινήτου Ασφαλείας
Η παγκόσμια ομοσπονδία μηχανοκίνητου αθλητισμού έδωσε διευκρινίσεις για όσα συνέβησαν στον αγώνα της Formula 1 στο Κατάρ.

Λίγες ώρες μετά το τέλος του Grand Prix Κατάρ η FIA εξήγησε δημόσια ορισμένες από τις αποφάσεις που ελήφθησαν από τη Διεύθυνση Αγώνα και από τους αγωνοδίκες κατά τη διάρκεια των 57 γύρων. Η παγκόσμια ομοσπονδία εξήγησε τους λόγους που δεν εμφανίστηκε το Αυτοκίνητο Ασφαλείας παρά την παρουσία θραυσμάτων στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού, κάτι που οδήγησε αργότερα στο να δεχθεί ποινή ο Λάντο Νόρις.

Στον 30ο γύρο ο καθρέφτης του Άλεξ Άλμπον αποκολλήθηκε και κατέληξε στην πίστα, όχι όμως στην αγωνιστική γραμμή. Λίγους γύρους αργότερα ο Βάλτερι Μπότας τον πάτησε και πολλά θραύσματα σκορπίστηκαν στην πίστα. Τα δύο κλαταρίσματα ελαστικών των Κάρλος Σάινθ και Λιούις Χάμιλτον λίγες στιγμές αργότερα προκάλεσαν την είσοδο του Αυτοκινήτου Ασφαλείας.

Η FIA εξήγησε το λόγο που δεν εμφανίστηκε νωρίτερα η Mercedes AMG Black Series με τον Μπερντ Μεϊλάντερ πίσω από το τιμόνι: «Η συνήθης πρακτική είναι να μην βγαίνει το Αυτοκίνητο Ασφαλείας εάν υπάρχει μικρή ποσότητα θραυσμάτων και εκτός της αγωνιστικής γραμμής. Τα θραύσματα αφότου ένα μονοθέσιο πάτησε τον καθρέφτη και τα κλαταρίσματα προκάλεσαν την απόφαση να βγει το Αυτοκίνητο Ασφαλείας. Το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας (VSC) δεν θα ήταν λύση, καθώς τα αυτοκίνητα παραμένουν με μεγάλη απόσταση μεταξύ τους και δεν υπάρχει αρκετός χρόνος για έναν βοηθό πίστας να καθαρίσει τα θραύσματα».

 

Η FIA παραδέχτηκε, ωστόσο, ότι τα γεγονότα του Κατάρ θα εξεταστούν λεπτομερέστερα και θα γίνουν συζητήσεις με ομάδες για να διαπιστωθεί τι μπορεί να βελτιωθεί στο μέλλον.

Έντονη κριτική ασκήθηκε στους αγωνοδίκες καθ’ όλη τη διάρκεια του τριημέρου. Από την ασυνήθιστη ποινή μίας θέσης στον Μαξ Φερστάπεν μετά τις κατατακτήριες δοκιμές, στην ποινή διέλευσης του Λιούις Χάμιλτον στον αγώνα, (σ.σ. στο Μαϊάμι για το ίδιο ακριβώς παράπτωμα είχε δεχθεί 5 δευτερόλεπτα ποινής) και τα 10 δλ stop/go του Λάντο Νόρις, οι αγωνοδίκες βρέθηκαν ξανά στο προσκήνιο.

Για την ποινή του οδηγού της McLaren, η FIA ανέφερε: «Η ποινή ήταν σύμφωνη με τις οδηγίες ποινών που δόθηκαν στις ομάδες στις 19 Φεβρουαρίου 2024. Η παραβίαση διπλής κίτρινης σημαίας θεωρείται σοβαρός κίνδυνος για την ασφάλεια, γι' αυτό τέτοια αδικήματα επισύρουν τόσο αυστηρή ποινή».

Φωτογραφίες: McLarenF1/X

.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!