Volkswagen: Οι νέοι κανονισμοί εκπομπών ρύπων της ΕΕ θα της κοστίσουν ακριβά

Volkswagen: Οι νέοι κανονισμοί εκπομπών ρύπων της ΕΕ θα της κοστίσουν ακριβά

Κώστας Παστρίμας
Volkswagen: Οι νέοι κανονισμοί εκπομπών ρύπων της ΕΕ θα της κοστίσουν ακριβά
Οι αυστηρότεροι στόχοι εκπομπών της ΕΕ για το 2025 φέρνουν σημαντικές οικονομικές προκλήσεις στον γερμανικό κολοσσό και μπορεί να κοστίσουν ακόμα και 1,5 δισ. ευρώ.

Η Volkswagen αναμένει κόστος ύψους €1,5 δισεκατομμυρίων το 2025, λόγω των αυστηρότερων κανονισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις εκπομπές CO2, σύμφωνα με δηλώσεις του Ρολφ Βόλερ, επικεφαλής επενδυτικών σχέσεων της εταιρείας. Η εκτίμηση αυτή περιλαμβάνει πιθανές κυρώσεις για την υπέρβαση των νέων στόχων εκπομπών, καθώς και τις συνέπειες από την ανάγκη αύξησης των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων (EV) εις βάρος των πιο επικερδών μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Οι νέοι στόχοι της ΕΕ για το 2025 απαιτούν μείωση των εκπομπών CO2 κατά 15% σε σχέση με τα επίπεδα του 2021. Σύμφωνα με ειδικούς, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να εξασφαλίσουν ότι τουλάχιστον το 20% των πωλήσεών τους θα αποτελείται από ηλεκτρικά οχήματα. Ωστόσο, η ανάπτυξη της αγοράς EV έχει επιβραδυνθεί, ενώ η αυξημένη παρουσία Κινέζων κατασκευαστών έχει εντείνει τον ανταγωνισμό.

Η μη επίτευξη των στόχων συνεπάγεται πρόστιμο 95 ευρώ ανά γραμμάριο CO2 που υπερβαίνει το όριο ανά όχημα. Αυτό αυξάνει σημαντικά την οικονομική πίεση για κατασκευαστές όπως η Volkswagen, που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην αύξηση των πωλήσεων EV.

Η στρατηγική της Volkswagen και τα προβλήματα

Η Volkswagen δεν σχεδιάζει να λανσάρει νέα μοντέλα EV μέσα στο 2025, κάτι που περιπλέκει περαιτέρω τις προσπάθειες του CEO Όλιβερ Μπλουμ να αναδιαρθρώσει τον γερμανικό κολοσσό. Η υπερβολική παραγωγική ικανότητα και η ένταση του ανταγωνισμού, τόσο από παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες όσο και από νεοεισερχόμενους παίκτες, έχουν επισκιάσει τις προοπτικές της εταιρείας.

Παράλληλα, οι επιδόσεις της μάρκας Volkswagen, που αποτελεί τη βάση του ομίλου, υπονομεύονται από την έλλειψη νέων μοντέλων EV, αφήνοντας την εταιρεία σε μειονεκτική θέση έναντι ανταγωνιστών όπως η Tesla. Η Tesla, που επωφελείται από τα συστήματα πιστώσεων εκπομπών της ΕΕ, σκοπεύει να πουλήσει πιστώσεις εκπομπών σε κατασκευαστές όπως η Stellantis, η Ford, η Toyota και η Mercedes-Benz, παρέχοντας σημαντική οικονομική ανάσα στους ανταγωνιστές της.

Αλλαγή σκηνικού στην αυτοκινητοβιομηχανία

Η Ευρωπαϊκή Ένωση δέχεται πίεση από αυτοκινητοβιομηχανίες και νομοθέτες να επανεξετάσει τους κανονισμούς εκπομπών, καθώς οι κατασκευαστές δυσκολεύονται να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις. Ωστόσο, οι κανονισμοί αποσκοπούν στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του κλάδου και στην προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας.

Η Volkswagen, όπως και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, βρίσκεται σε σταυροδρόμι. Η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση είναι αναπόφευκτη, αλλά οι οικονομικές πιέσεις και η έλλειψη ευελιξίας στον σχεδιασμό μοντέλων καθιστούν τη μετάβαση πιο δύσκολη από το αναμενόμενο. Οι προκλήσεις είναι μεγάλες, αλλά η Volkswagen εξακολουθεί να διαθέτει τους πόρους και την εμπειρία για να προσαρμοστεί. Το ερώτημα είναι αν μπορεί να κινηθεί αρκετά γρήγορα για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του μέλλοντος.

Φωτογραφίες: Volkswagen

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!