F1 - Η FIA επιμένει στους V10 κινητήρες, αλλά θέλει να το κάνει σωστά

Μία από τις επιθυμίες του προέδρου της FIA, Μοχάμεντ Μπεν Σουλαγέμ, είναι να δει και πάλι τα μονοθέσια της Formula 1 να τροφοδοτούνται από V10 κινητήρες. Αυτό τουλάχιστον εξέφρασε σε πρόσφατη ανάρτησή του και «έριξε το μπαλάκι» προς τους κατασκευαστές.
Η συζήτηση γύρω από την επιστροφή σε V10 κινητήρες για πρώτη φορά μετά το 2005 γίνεται ολοένα και πιο έντονη στο paddock της Formula 1 το τελευταίο διάστημα. Και όλα αυτά, ένα χρόνο πριν την αλλαγή κανονισμών στους κινητήρες, οι οποίοι θα παραμείνουν V6.
Στο περιθώριο του Grand Prix Κίνας, ο διευθυντής μονοθεσίων της FIA, Νικόλας Τομπάζης, αναφέρθηκε στο ενδεχόμενο η Formula 1 να επιστρέψει σε V10 κινητήρες: «Νομίζω ότι ο σωστός τρόπος για να το κάνουμε είναι: Θα χρειαστούμε τρία ή τέσσερα χρόνια για να πάμε σε διαφορετικό τύπο μονάδας ισχύος; Αυτό είναι το νούμερο ένα ερώτημα. Αυτό έχει σημασία μακροπρόθεσμα για το άθλημα. Εάν η απάντηση σε αυτό είναι ναι, τότε υπάρχει η δεύτερη ερώτηση: Τι κάνουμε στο ενδιάμεσο;. Αυτή είναι σίγουρα μια δευτερεύουσα ερώτηση σε σύγκριση με την αρχική. Για το 2026 το πλοίο έχει σαλπάρει. Θα επιδιώξουμε να είμαστε δίκαιοι με τρόπο που να σέβεται όλους συμμετέχοντες στην F1. Οι κατασκευαστές επενδύουν χρήματα, αυτός είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας στην τελική απόφαση».
Fijne avond and Goodnight
— kris van Ditshuizen (@KrisVanD2) April 10, 2023
Italian Grand Prix 2004
Onboard Lap with Michael in the F2004 #F1 #Formula1 #RetroGP #KeepFightingMichael #ItalianGP #V10 pic.twitter.com/DlIDdQsVed
Επιπλέον ανέφερε πως εάν γίνει η οποιαδήποτε αλλαγή στους κανονισμούς, πρέπει να ακολουθηθούν ορισμένες διαδικασίες οι οποίες θα είναι δίκαιες για όλους τους αγωνιζόμενους: «Οποιεσδήποτε αλλαγές κάνουμε, ανάλογα με το είδος των κανονισμών που έχουμε, πρέπει να υπάρχει ευρεία συναίνεση από τις ομάδες. Υπάρχει μια διαδικασία διακυβέρνησης. Δεν αλλάζουμε μονομερώς τα πράγματα και επιβάλλουμε μια θέση, το συζητάμε με τους κατασκευαστές κινητήρων. Εάν υπήρχε ποτέ μια τέτοια απόφαση, τι θα συνέβαινε στο μεσοδιάστημα που θα έπρεπε να δούμε. Δεν θέλουμε να επιβάλουμε κάτι που θα καθιστούσε τον συναγωνισμό. Πάνω από όλα, η υποχρέωση μας είναι να είμαστε δίκαιοι και οι κατασκευστές έχουν επενδύσει πολλά χρήματα. Εάν εννέα άτομα είναι υπέρ και ένα άτομο είναι κατά και υφίσταται άδικη μεταχείριση, θα προσπαθούμε πάντα επίσης να το προστατεύσουμε. Δεν θα προχωρήσουμε απλώς στις πλειοψηφίες και θα πούμε: “Εντάξει, ας το κάνουμε”. Προσπαθούμε να οικοδομήσουμε την απόλυτη συναίνεση, και αν αυτό αποτύχει, τότε θα παραμείνουμε με αυτά που έχουμε».
#F1 Melbourne 2004: Pantano Jordan Ford V10 QLF
— ErwinF1 (@Erwin1618) March 17, 2024
(Recording SBS6 2004) pic.twitter.com/KcxNlqU7Br
Φωτογραφίες: F1/X
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!